Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18512
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Noorse beachvolleybalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:48

Las het dan toch op echte strandsport moet lijken vind ik dat de heren op zn minst met ontbloot bovenlijf gaan sporten.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:48

Apple schreef:
Zo te lezen mogen de mannen zichzelf met beslist veel meer stof bedekken dan de vrouwen :+

Vrouwelijke kijkers mogen ook niet genieten van mooie lijven. Straks beelden ze zich nog iets in. Dat Jan met zijn bierbuik toch wel even in beweging moet komen om aantrekkelijk te blijven ofzo.

MarliesV

Berichten: 15251
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:48

Je kont mag dus wel bedekt, maar graag zo strak en smal mogelijk verder.
Belachelijk, je zou uit protest een baal shag uit je bikinislip laten steken aan alle kanten 8)7

Goed van de Noorse dames dat ze zo'n statement hebben gemaakt en hopelijk resulteert dit in een aanpassing van het regelement.

divided
Berichten: 843
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:53

MarlindeRooz schreef:
_San87_ schreef:
In wat voor wereld leven we in godsnaam :=.

In een wereld waar meisjes van school naar huis worden gestuurd omdat je hun navel ziet. Maar vrouwen een boete krijgen omdat je niet hun hele reet ziet :j


Goede samenvatting.
Echt belachelijk. Ik snap dat er regels zijn voor sport outfits maar dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ik vind het goed dat ze dit gedaan hebben en hopelijk wordt er concreet wat mee gedaan door de IHF.

petraaken

Berichten: 44232
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:57

Nou ik heb de bikinistring van de Argentijnse dames gezien. No way dat dit handig is om in te sporten laat staan topsport. Dat ding zit letterlijk tussen hun billen. Een bikinislip kan ik nog in komen maar die string. :n

Dan moeten de mannen maar in blote borst en zwemslip beachvolleyen. Dan hebben wij dames ook wat te zien. }:)

jiehaaa

Berichten: 5075
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Noorse beachvolleybalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:01

Mannen ook in een string dan.

TS, ik was ook ziedend toen ik het las. Heb ook gelijk mijn gal gespuwd op social media.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-21 13:03

petraaken schreef:
Nou ik heb de bikinistring van de Argentijnse dames gezien. No way dat dit handig is om in te sporten laat staan topsport. Dat ding zit letterlijk tussen hun billen. Een bikinislip kan ik nog in komen maar die string. :n

Dan moeten de mannen maar in blote borst en zwemslip beachvolleyen. Dan hebben wij dames ook wat te zien. }:)


Neehee.. want de sport moet alleen interessant gemaakt worden voor mannen, wij vrouwen mogen (sport)mannen niet als lustobject wegzetten, dat kan ècht niet!

@Jiehaaa: echt hè? Ik dacht nog even, ligt dit aan mij, reageer ik nu overdreven feministisch? Maar het kan gewoon ècht niet. Gelijke monniken, gelijke kappen. Dus óf de short toestaan voor dames, óf de mannen een slip met een heupbreedte van 10cm…

julius_juut

Berichten: 3109
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:04

Dat zo veel teams zo'n tenue blijkbaar wél gewoon accepteren. :wow: Daar kan je toch niet comfortabel in sporten?

Lijkt me ook heel makkelijk op te lossen: Trek de kledingeisen voor mannen en vrouwen gelijk. Dan is ófwel je kijkersbasis opeens nog groter omdat je ook opeens alle manlijke spelers in een speedostring hebt sporten, ófwel je heb al je spelers in acceptabele kleding.

Rintah

Berichten: 2927
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Re: Noorse beachvolleybalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:20

Belachelijk dit.... Hoog tijd dat de voorschriften aangepast worden.

amke1305
Berichten: 62
Geregistreerd: 27-06-14

Re: Noorse beachvolleybalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:29

Waar komt nu dat beachvolleybal vandaan? Het gaat hier wel om beachhandbal toch? Beachvolleybal speel je met teams van 2 personen. Bij beachhandbal mag je 10 personen op de lijst zetten en staan er 5 (of 4) personen in het veld. In alle media wordt ook gesproken over beachhandbal.
Feit is natuurlijk dat dit belachelijk is. Je hoort als vrouw (én als man etc) zelf te mogen bepalen wat je aantrekt tijdens het sporten. Op welk niveau dan ook.

Onali

Berichten: 18512
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Noorse beachvolleybalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:32

Ik kende alleen beachvolleybal en handbal.
Niet beachhandbal :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:35

Mannen mogen met een shirt en broek net boven de knie en vrouwen moeten half naakt? En dan ook nog dit soort reacties erbij :r

Afbeelding

Onali

Berichten: 18512
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Noorse beachvolleybalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:38

Ik neem aan dat met zulk commentaar hijzelf ook een goddelijk lijf heeft en dat vrouwen in katzwijm vallen als ze hem zien?

Captain

Berichten: 21420
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:40

[***] schreef:
Mannen mogen met een shirt en broek net boven de knie en vrouwen moeten half naakt? En dan ook nog dit soort reacties erbij :r

[ [url=m/SyjztY.png]Afbeelding[/url] ]


Zeer waarschijnlijk geschreven door een kalende 25+er met ondergewicht, die rookt en op z'n scootertje rondcrosst met een gouden ketting en tribal tattoo. God's gift to woman. :Y)

swartbeessie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:41

Misselijkmakend. Mooi wel, de opmerking hier om dan gewoon lekker te stoppen met scheren. Het is scheef aan alle kanten en gaat volledig voorbij dat die vrouwen -nee, 'dames' of 'meiden' vind ik in dit geval ook gewoon neerbuigend - gewoon aan topsport doen. Daar hoort de prestatie voorop te staan, niet het beeld. Dan moeten ze er ook maar een jury sport van maken. Gatver.

divided
Berichten: 843
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:42

Onali schreef:
Ik neem aan dat met zulk commentaar hijzelf ook een goddelijk lijf heeft en dat vrouwen in katzwijm vallen als ze hem zien?


Dat doet er toch niet toe? Het is alleen maar belangrijk dat vrouwen er goed uitzien voor mannen om naar te kijken, toch? :+

Apple

Berichten: 76227
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:43

Captain: Oh, ik had bij die reactie juist een bankhangende 35+ er in gedachten met bierbuik :)) (wel kalend, dat wel :j )

Roosch

Berichten: 36729
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:43

[***] schreef:
Mannen mogen met een shirt en broek net boven de knie en vrouwen moeten half naakt? En dan ook nog dit soort reacties erbij :r

[ [url=m/SyjztY.png]Afbeelding[/url] ]

Mijn hemel dan denk je in het leven al een hoop te hebben gezien, maar dit slaat toch echt alles. :+


Hoe meer ik het topic lees hoe belachelijker ik het allemaal vind.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-21 13:43

amke1305 schreef:
Waar komt nu dat beachvolleybal vandaan? Het gaat hier wel om beachhandbal toch? Beachvolleybal speel je met teams van 2 personen. Bij beachhandbal mag je 10 personen op de lijst zetten en staan er 5 (of 4) personen in het veld. In alle media wordt ook gesproken over beachhandbal.
Feit is natuurlijk dat dit belachelijk is. Je hoort als vrouw (én als man etc) zelf te mogen bepalen wat je aantrekt tijdens het sporten. Op welk niveau dan ook.

Oh echt? Ships, ik weet hier te weinig van… ik ga kijken of ik ‘m nog kan aanpassen.

amke1305
Berichten: 62
Geregistreerd: 27-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:44

@Onali.

Bestaat toch echt hoor, ook in Nederland. Zijn zelfs nederlandse kampioenschappen. En dit gaat echt over het noorse beachhandbal team. Het is overigens beachhandball. (https://www.beachhandball.nl).
Laatst bijgewerkt door amke1305 op 20-07-21 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Druif_01

Berichten: 8853
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:44

[***] schreef:
[ [url=m/SyjztY.png]Afbeelding[/url] ]


De gemiddelde Nederlandse man is inderdaad strak afgetraind :') bijzonder dat de mannen regelmatig met twee maten meten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41851
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:45

[***] schreef:
Mannen mogen met een shirt en broek net boven de knie en vrouwen moeten half naakt? En dan ook nog dit soort reacties erbij :r

[ [url=m/SyjztY.png]Afbeelding[/url] ]

Ik vraag me altijd af wat voor liefdeloos leven zo iemand leidt, dat ie zo moet afgeven op anderen.

Onali

Berichten: 18512
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:51

amke1305 schreef:
@Onali.

Bestaat toch echt hoor, ook in Nederland. Zijn zelfs nederlandse kampioenschappen. En dit gaat echt over het noorse beachhandbal team. Het is overigens beachhandball. (https://www.beachhandball.nl).


Ik geloof je wel hoor :D
Ik had er alleen nog nooit over gehoord, dus ik haalde beachvolleyball en (beach)handbal ook door elkaar.

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:52

Druif_01 schreef:
[***] schreef:
[ [url=m/SyjztY.png]Afbeelding[/url] ]


De gemiddelde Nederlandse man is inderdaad strak afgetraind :') bijzonder dat de mannen regelmatig met twee maten meten.


Als je dit topic doorleest doen niet alleen mannen dat. Volgens mij is het nooit correct om een sport te sexualiseren, vrouw of man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:53

Captain schreef:
[***] schreef:
Mannen mogen met een shirt en broek net boven de knie en vrouwen moeten half naakt? En dan ook nog dit soort reacties erbij :r

[ [url=m/SyjztY.png]Afbeelding[/url] ]


Zeer waarschijnlijk geschreven door een kalende 25+er met ondergewicht, die rookt en op z'n scootertje rondcrosst met een gouden ketting en tribal tattoo. God's gift to woman. :Y)

Tell me you’re an incel without telling me you’re an incel. :')