Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:24

Even los van dit, zag ik vandaag de waterpolo dames uit het water stappen en hadden de Nederlandse dames ook niet veel stof om de billen.
Uiteraard doe je dat in een badpak en is dat het meeste in het water, maar ook zij liepen behoorlijk dicht langs de camera met dat weinige stof.
Het is vast en zeker uit vrije wil en ze weten dat je waterpolo in een badpak doet, maar toch viel het me nu op, vanwege de discussie van de Noorse dames.

Boete's slaan nergens op, maar ik vind wel dat er regels moeten zijn voor kleding, om te voorkomen dat iedereen maar wat gaat doen.

Buiten dat vind ik persoonlijk ook dat mensen wel wat preutser worden. Ik lag ook altijd topless en niet vanwege mijn geweldige figuur of om jongens te versieren, maar omdat we geen streepjes wilden. En ik ben te nuchter om er meer bij te denken. Onder kleding zijn we allemaal naakt.

Waar heel veel kleding trouwens ook echt niks te wensen overlaat. Van mij mag het bij heel veel strakke kleding bij de mannen ook wel een stukje wijder.

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:32

Je zag bij de waterpolo duidelijk dat er verschil was tussen de dames qua badpakken.
Ik zag er sowieso twee waarbij het pak meer over de bil viel. Maar als ik zulke billen had zou ik ze ook showen :D
Dat hoog uitgesneden zie je nu ook veel in de gewone mode.

Vind dat er prima regels mogen zijn over de kleding, maar een bikinibroekje verplichten slaat nergens op. Als het uit vrije wil is, prima! En vind het vaak ook heel mooi. Maar als iemand zich er niet prettig bij voelt, moet dat ook kunnen.
Vind de reactie van de Nederlanse coach schandalig!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-21 13:35

Maar superpony, de discussie hier gaat niet om preutsheid, hij gaat erom dat iemand (een man) voor een damesteam bepaalt wat zij dragen.

Als een vrouw uit vrije wil topless zont of een string aantrekt bij het uitoefenen van een sport, zal je mij niet horen klagen.

Maar het is toch van de gekke dat er eisen zijn waarin gesteld wordt dat de ‘lengte’ van jouw broekje bij de heup niet langer mag zijn dan 10cm, terwijl de heren de broek niet langer dan 10cm boven de knie mogen hebben?

Het heeft imo niks met preutsheid te maken maar ALLES met dat mannen zichzelf zo goed vinden dat ze denken te mogen bepalen hoe vrouwen erbij lopen. En dát moet maar eens klaar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:41

AmyII schreef:
Maar superpony, de discussie hier gaat niet om preutsheid, hij gaat erom dat iemand (een man) voor een damesteam bepaalt wat zij dragen.

Als een vrouw uit vrije wil topless zont of een string aantrekt bij het uitoefenen van een sport, zal je mij niet horen klagen.

Maar het is toch van de gekke dat er eisen zijn waarin gesteld wordt dat de ‘lengte’ van jouw broekje bij de heup niet langer mag zijn dan 10cm, terwijl de heren de broek niet langer dan 10cm boven de knie mogen hebben?

Het heeft imo niks met preutsheid te maken maar ALLES met dat mannen zichzelf zo goed vinden dat ze denken te mogen bepalen hoe vrouwen erbij lopen. En dát moet maar eens klaar zijn.
Daarnaast denk ik dat die "preutsheid" ook een stuk minder zou zijn als (jonge) vrouwen niet zo gehyperseksualiseerd werden door mannen en mannen ook niet in een oogwenk een foto van jou topless op het strand bij miljoenen anderen op hun scherm kunnen toveren zonder jouw medeweten. :=

Kaka

Berichten: 4820
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:48

@ Superpony: hoe is jouw opmerking over de waterpolodames los te zien van de kleding bij beachhandbal? Als in de reglementen van waterpolo staat dat deelnemers alleen in een bepaald type badpak mogen deelnemen terwijl een badpak met string of een zwemsuit (zoals je wel bij regulier zwemmen ziet, dus geen wetsuit) misschien beter bij je past, fijner zit en geen voordeel in het spel oplevert, dan is dat net zo kwalijk.

Het draait om eigen keuze en dat dragen waar je je prettig bij voelt. Of dat nou topless zonnen is, een strakke spijkerbroek of een habjib. In sportcompetitieverband mag daar alleen iets over gezegd worden wanneer de veiligheid in het geding komt of er ongeoorloofd voordeel volgt uit de gekozen uitmonstering.

xPabloBokt

Berichten: 9502
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:53

Ik denk dat de kern van dit verhaal is dat het geen ene moer uit zou moeten maken wat een sporter draagt, man of vrouw, als het maar comfortabel is en de sport ten goede komt voor diegene. Sowieso ben ik helemaal klaar met het seksualiseren van welk lichaamsdeel dan ook. Het lichaam is iets moois, het draagt jou en zorgt ervoor dat je kunt leven en de dingen kunt doen die je leuk vind. Het feit dat het lichaam te pas en te onpas als iets seksueels gezien wordt is er in de loop der jaren in geslopen in de maatschappij. Ja, natuurlijk kun je het ook seksueel inzetten. Maar alleen op de momenten waarop dat ertoe doet. En ook dat laatste is aan die persoon zelf om te beslissen wanneer ze hun seksualiteit met hun lichaam willen uiten.

Om toch even in te gaan op hoog gesneden badpakken, dat kan wel meer bewegingsvrijheid geven bij de heupen en minder zwemstof = minder wrijving. Dus dat kan ik uit praktische overwegingen ook nog wel begrijpen. Maar dat maakt mijn mening niet minder dat het geen zak uit zou moeten maken of een waterpoloster komt spelen in een volledige wetsuit of een hooggesneden badpak. Net zo min als dat het uitmaakt of een mannelijke zwemmer in een zogeheten "ballenknijper" of knielange broek op komt dagen.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:03

Waarom zou het alleen uit moeten maken of iets comfortabel zit en geen ongeoorloofd voordeel oplevert?
Je hebt bij kledingvoorschriften ook te maken met het beeld dat een sportbond wil neerzetten.
Dat kan betekenen dat bij cricket altijd in witte kleding met lange mouwen en pijpen gesport wordt, en dat in de dressuur met een hoedje, plastron en slipjas wordt gereden.
Is dat dan ook ineens een probleem?

Je kunt overigens wel je vragen stellen bij het beeld wat de betreffende sportbond wil neerzetten en of ze daar de juiste beweegreden voor hebben.
Laatst bijgewerkt door oomens op 26-07-21 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-21 14:05

Mkango schreef:
AmyII schreef:
Maar superpony, de discussie hier gaat niet om preutsheid, hij gaat erom dat iemand (een man) voor een damesteam bepaalt wat zij dragen.

Als een vrouw uit vrije wil topless zont of een string aantrekt bij het uitoefenen van een sport, zal je mij niet horen klagen.

Maar het is toch van de gekke dat er eisen zijn waarin gesteld wordt dat de ‘lengte’ van jouw broekje bij de heup niet langer mag zijn dan 10cm, terwijl de heren de broek niet langer dan 10cm boven de knie mogen hebben?

Het heeft imo niks met preutsheid te maken maar ALLES met dat mannen zichzelf zo goed vinden dat ze denken te mogen bepalen hoe vrouwen erbij lopen. En dát moet maar eens klaar zijn.
Daarnaast denk ik dat die "preutsheid" ook een stuk minder zou zijn als (jonge) vrouwen niet zo gehyperseksualiseerd werden door mannen en mannen ook niet in een oogwenk een foto van jou topless op het strand bij miljoenen anderen op hun scherm kunnen toveren zonder jouw medeweten. :=

Dat, dus. Ik geef direct toe dat ik preuts ben en dat komt mede omdat ik niet zit te wachten op het ongemak dat ik ervaar bij verlekkerde blikken van opgeschoten mannen die maar met één ding denken in hun leven. En dat zijn doorgaans niet hun hersenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:22

oomens schreef:
Waarom zou het alleen uit moeten maken of iets comfortabel zit en geen ongeoorloofd voordeel oplevert?
Je hebt bij kledingvoorschriften ook te maken met het beeld dat een sportbond wil neerzetten.
Dat kan betekenen dat bij cricket altijd in witte kleding met lange mouwen en pijpen gesport wordt, en dat in de dressuur met een hoedje, plastron en slipjas wordt gereden.
Is dat dan ook ineens een probleem?

Je kunt overigens wel je vragen stellen bij het beeld wat de betreffende sportbond wil neerzetten en of ze daar de juiste beweegreden voor hebben.
Er is niets mis met kledingvoorschriften, wel met de constante seksualisering van vrouwen. Als elke vrouw echt zo graag de aandacht van mannen zou willen trekken als de gemiddelde man denkt, zouden we allemaal wel in een bordeel werken en niet als beachhandbalster, in het onderwijs, het bedrijfsleven, de zorg, of op andere plekken waar je zoal vrouwen tegenkomt die gewoon hun werk willen doen zonder meteen mentaal uitgekleed te worden door de eerste de beste man die ze tegenkomen.

xPabloBokt

Berichten: 9502
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:23

Mkango schreef:
oomens schreef:
Waarom zou het alleen uit moeten maken of iets comfortabel zit en geen ongeoorloofd voordeel oplevert?
Je hebt bij kledingvoorschriften ook te maken met het beeld dat een sportbond wil neerzetten.
Dat kan betekenen dat bij cricket altijd in witte kleding met lange mouwen en pijpen gesport wordt, en dat in de dressuur met een hoedje, plastron en slipjas wordt gereden.
Is dat dan ook ineens een probleem?

Je kunt overigens wel je vragen stellen bij het beeld wat de betreffende sportbond wil neerzetten en of ze daar de juiste beweegreden voor hebben.
Er is niets mis met kledingvoorschriften, wel met de constante seksualisering van vrouwen. Als elke vrouw echt zo graag de aandacht van mannen zou willen trekken als de gemiddelde man denkt, zouden we allemaal wel in een bordeel werken en niet als beachhandbalster, in het onderwijs, het bedrijfsleven, de zorg, of op andere plekken waar je zoal vrouwen tegenkomt die gewoon hun werk willen doen zonder meteen mentaal uitgekleed te worden door de eerste de beste man die ze tegenkomen.


Ik wist het even niet zo te verwoorden maar dit is wel precies wat ik bedoel :j

Kaka

Berichten: 4820
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:37

oomens schreef:
Waarom zou het alleen uit moeten maken of iets comfortabel zit en geen ongeoorloofd voordeel oplevert?
Je hebt bij kledingvoorschriften ook te maken met het beeld dat een sportbond wil neerzetten.
Dat kan betekenen dat bij cricket altijd in witte kleding met lange mouwen en pijpen gesport wordt, en dat in de dressuur met een hoedje, plastron en slipjas wordt gereden.
Is dat dan ook ineens een probleem?


Op het moment dat ik aan het typen was, bedacht ik me dat inderdaad. Dat we zelf ook een sport hebben waarin traditie heel invloedrijk is. Tot op zekere hoogte kan ik de huidige kledingvoorschriften in de dressuur nog volgen (uniformiteit beperkt ook beïnvloeding van de jury) en cricket (alleen in test matches wordt wit gedragen en daarin zijn ballen rood, dus dat steekt lekker af) nog volgen. Ze hebben nog 1 voet in functionaliteit. Hoewel ik er echt wel iets van vind.

Maar ik ben wel nieuwsgierig wat de fucntionele achtergrond van de 10 cm heupbedekking bij beachhandbal is.

DuoPenotti

Berichten: 30168
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:42

Daarnaast is de uniformiteit bij dressuur gelijk aan man en vrouw.
Er zou geen ophef zijn geweest als de vrouwen dezelfde lengte kleding aan mochten als de heren.

rien10
Berichten: 14809
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:45

Kaka schreef:
oomens schreef:
Waarom zou het alleen uit moeten maken of iets comfortabel zit en geen ongeoorloofd voordeel oplevert?
Je hebt bij kledingvoorschriften ook te maken met het beeld dat een sportbond wil neerzetten.
Dat kan betekenen dat bij cricket altijd in witte kleding met lange mouwen en pijpen gesport wordt, en dat in de dressuur met een hoedje, plastron en slipjas wordt gereden.
Is dat dan ook ineens een probleem?


Op het moment dat ik aan het typen was, bedacht ik me dat inderdaad. Dat we zelf ook een sport hebben waarin traditie heel invloedrijk is. Tot op zekere hoogte kan ik de huidige kledingvoorschriften in de dressuur nog volgen (uniformiteit beperkt ook beïnvloeding van de jury) en cricket (alleen in test matches wordt wit gedragen en daarin zijn ballen rood, dus dat steekt lekker af) nog volgen. Ze hebben nog 1 voet in functionaliteit. Hoewel ik er echt wel iets van vind.

Maar ik ben wel nieuwsgierig wat de fucntionele achtergrond van de 10 cm heupbedekking bij beachhandbal is.

Het kwijlt wat makkelijker en sneller voor de heren bij een mini broekje.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 26-07-21 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:04

Bij sportkleding zou functionaliteit maatgevend moeten zijn, niet traditie, commercie of smaak.
Wat dat betreft lopen we in de paardensport inderdaad belachelijk achter, ondanks dat er nu qua bijv. kleur meer mogelijk is. Welke sporter sport er nu in een colbert en met leren laarzen?
Maar dat is dan in ieder geval nog voor ruiters en amazones gelijk. Sexisme zou nooit maatgevend moeten zijn bij het vaststellen van (sport)kledingvoorschriften. Als je daar ruimte voor geeft als sport(organisatie), geef je daarmee een signaal af dat je vrouwensport meer beschouwt als entertainment voor een mannelijke doelgroep dan als topsport. En dat is behalve beledigend richting de betreffende topsportsters eigenlijk vooral triest en gênant, vind ik.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-21 15:17

Askja schreef:
Bij sportkleding zou functionaliteit maatgevend moeten zijn, niet traditie, commercie of smaak.
Wat dat betreft lopen we in de paardensport inderdaad belachelijk achter, ondanks dat er nu qua bijv. kleur meer mogelijk is. Welke sporter sport er nu in een colbert en met leren laarzen?
Maar dat is dan in ieder geval nog voor ruiters en amazones gelijk. Sexisme zou nooit maatgevend moeten zijn bij het vaststellen van (sport)kledingvoorschriften. Als je daar ruimte voor geeft als sport(organisatie), geef je daarmee een signaal af dat je vrouwensport meer beschouwt als entertainment voor een mannelijke doelgroep dan als topsport. En dat is behalve beledigend richting de betreffende topsportsters eigenlijk vooral triest en gênant, vind ik.

Jij verwoord mijn buikpijn, dank!

Elisa2

Berichten: 37699
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:25

Mkango schreef:
oomens schreef:
Waarom zou het alleen uit moeten maken of iets comfortabel zit en geen ongeoorloofd voordeel oplevert?
Je hebt bij kledingvoorschriften ook te maken met het beeld dat een sportbond wil neerzetten.
Dat kan betekenen dat bij cricket altijd in witte kleding met lange mouwen en pijpen gesport wordt, en dat in de dressuur met een hoedje, plastron en slipjas wordt gereden.
Is dat dan ook ineens een probleem?

Je kunt overigens wel je vragen stellen bij het beeld wat de betreffende sportbond wil neerzetten en of ze daar de juiste beweegreden voor hebben.
Er is niets mis met kledingvoorschriften, wel met de constante seksualisering van vrouwen. Als elke vrouw echt zo graag de aandacht van mannen zou willen trekken als de gemiddelde man denkt, zouden we allemaal wel in een bordeel werken en niet als beachhandbalster, in het onderwijs, het bedrijfsleven, de zorg, of op andere plekken waar je zoal vrouwen tegenkomt die gewoon hun werk willen doen zonder meteen mentaal uitgekleed te worden door de eerste de beste man die ze tegenkomen.



_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Elisa2

Berichten: 37699
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:26

Askja schreef:
Bij sportkleding zou functionaliteit maatgevend moeten zijn, niet traditie, commercie of smaak.
Wat dat betreft lopen we in de paardensport inderdaad belachelijk achter, ondanks dat er nu qua bijv. kleur meer mogelijk is. Welke sporter sport er nu in een colbert en met leren laarzen?
Maar dat is dan in ieder geval nog voor ruiters en amazones gelijk. Sexisme zou nooit maatgevend moeten zijn bij het vaststellen van (sport)kledingvoorschriften. Als je daar ruimte voor geeft als sport(organisatie), geef je daarmee een signaal af dat je vrouwensport meer beschouwt als entertainment voor een mannelijke doelgroep dan als topsport. En dat is behalve beledigend richting de betreffende topsportsters eigenlijk vooral triest en gênant, vind ik.


_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik ben blij dat jullie er ook zo over denken, ik vind het gewoon misselijkmakend allemaal.

axel_1997

Berichten: 1793
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:31

Oh wauw ik merk dit topic nu pas op. Ik volg de spelen en het nieuws eromheen ook niet. (Toch maar eens gaan doen.) Maar om me hier als man ook eens over uit te spreken. Ik vind dat het Noorse team groot gelijk heeft. Zeker nu de spelen in het teken staan van gendergelijkheid is dit wel een enorme misser. (was het al.)

Ik heb het sowieso niet op dresscodes in de sport. En helemaal als het zo'n seksistische dresscode is als een voorgeschreven minibroekje voor vrouwen. Sommige dresscodes kan ik zonder uitleg of verantwoording begrijpen. (Voor een veiligheidshelm bijvoorbeeld >;) .) En als ze dan perse ook voor andere zaken een dresscode moeten hebben zou ik het geen slecht idee vinden als een organisatie verantwoording moest afleggen voor elke regel. Of nog beter als de spelers/speelsters de dresscode onder elkaar zouden bepalen zonder tussenkomst van een organisatie.

Hopelijk krijgt dit nog een staartje en gaan er koppen rollen.

Tiggs

Berichten: 7537
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:33

Askja schreef:
Bij sportkleding zou functionaliteit maatgevend moeten zijn, niet traditie, commercie of smaak.
Wat dat betreft lopen we in de paardensport inderdaad belachelijk achter, ondanks dat er nu qua bijv. kleur meer mogelijk is. Welke sporter sport er nu in een colbert en met leren laarzen?
Maar dat is dan in ieder geval nog voor ruiters en amazones gelijk. Sexisme zou nooit maatgevend moeten zijn bij het vaststellen van (sport)kledingvoorschriften. Als je daar ruimte voor geeft als sport(organisatie), geef je daarmee een signaal af dat je vrouwensport meer beschouwt als entertainment voor een mannelijke doelgroep dan als topsport. En dat is behalve beledigend richting de betreffende topsportsters eigenlijk vooral triest en gênant, vind ik.


Heel mooi gezegd! En dat hoedje is natuurlijk ook lachwekkend...

axel_1997

Berichten: 1793
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:35

Askja schreef:
Bij sportkleding zou functionaliteit maatgevend moeten zijn, niet traditie, commercie of smaak.
Wat dat betreft lopen we in de paardensport inderdaad belachelijk achter, ondanks dat er nu qua bijv. kleur meer mogelijk is. Welke sporter sport er nu in een colbert en met leren laarzen?
Maar dat is dan in ieder geval nog voor ruiters en amazones gelijk. Sexisme zou nooit maatgevend moeten zijn bij het vaststellen van (sport)kledingvoorschriften. Als je daar ruimte voor geeft als sport(organisatie), geef je daarmee een signaal af dat je vrouwensport meer beschouwt als entertainment voor een mannelijke doelgroep dan als topsport. En dat is behalve beledigend richting de betreffende topsportsters eigenlijk vooral triest en gênant, vind ik.


eens!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Achterom
Berichten: 23070
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:41

xPabloBokt schreef:
Om toch even in te gaan op hoog gesneden badpakken, dat kan wel meer bewegingsvrijheid geven bij de heupen en minder zwemstof = minder wrijving. Dus dat kan ik uit praktische overwegingen ook nog wel begrijpen. Maar dat maakt mijn mening niet minder dat het geen zak uit zou moeten maken of een waterpoloster komt spelen in een volledige wetsuit of een hooggesneden badpak. Net zo min als dat het uitmaakt of een mannelijke zwemmer in een zogeheten "ballenknijper" of knielange broek op komt dagen.

Wat betreft je voorbeeld van de waterpoloster: dat is wat ongelukkig gekozen, een wetsuit geeft enerzijds meer drijfvermogen waardoor je hoger in het water ligt en sneller zwemt, bijvoorbeeld. Anderzijds beperkt het de bewegingsvrijheid in de schouders nogal. Allemaal argumenten waarom een wetsuit hierbij vermoedelijk niet toegestaan is :D het beïnvloedt de functie van de kleding.

Wat mij betreft is de discussie daarmee ook niet zo simpel als sommigen het hier voordoen, en heel eerlijk gezegd: ik vind dat traditie, in tegenstelling tot sekse, wel degelijk een plek mag hebben in de regelgeving voor sportkleding. En dat de betreffende sportbond dat ook zelf mag bepalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:57

Achterom schreef:
xPabloBokt schreef:
Om toch even in te gaan op hoog gesneden badpakken, dat kan wel meer bewegingsvrijheid geven bij de heupen en minder zwemstof = minder wrijving. Dus dat kan ik uit praktische overwegingen ook nog wel begrijpen. Maar dat maakt mijn mening niet minder dat het geen zak uit zou moeten maken of een waterpoloster komt spelen in een volledige wetsuit of een hooggesneden badpak. Net zo min als dat het uitmaakt of een mannelijke zwemmer in een zogeheten "ballenknijper" of knielange broek op komt dagen.

Wat betreft je voorbeeld van de waterpoloster: dat is wat ongelukkig gekozen, een wetsuit geeft enerzijds meer drijfvermogen waardoor je hoger in het water ligt en sneller zwemt, bijvoorbeeld. Anderzijds beperkt het de bewegingsvrijheid in de schouders nogal. Allemaal argumenten waarom een wetsuit hierbij vermoedelijk niet toegestaan is :D het beïnvloedt de functie van de kleding.

Wat mij betreft is de discussie daarmee ook niet zo simpel als sommigen het hier voordoen, en heel eerlijk gezegd: ik vind dat traditie, in tegenstelling tot sekse, wel degelijk een plek mag hebben in de regelgeving voor sportkleding. En dat de betreffende sportbond dat ook zelf mag bepalen.
Bovendien dragen ze natuurlijk een badpak, waardoor je in je geheel minder 'exposed' bent en bevind je je hoofdzakelijk onderwater met je lichaam, dus mocht je badbak een keer in je bilnaad eindigen, dan is dat niet meteen zichtbaar voor iedereen en kun je hem weer even snel goedtrekken voor je het water uit gaat. := En blijkbaar willen ze bij waterpolo ook zo min mogelijk waar je tegenstander zich aan kan vastgrijpen, dus dan is een wetsuit inderdaad niet zo praktisch (en lijkt me ook gruwelijk warm worden in water van 25+ graden en zo intensief sportend).

Kaka

Berichten: 4820
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje…

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 16:01

Legsuits en kneesuits die geen extra drijfvermogen geven zijn in het gewone zwemmen toegestaan.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 16:03

Het maakt mij persoonlijk niet uit dat het een of meerdere mannen zijn die de regel verzinnen. Dat vind ik iets te ver gezocht. Er zal wel iets achter zitten, maar daar zou ik verder maling aan hebben zelf.

Het gaat mij oom om de reden dat die dames er moeite mee hebben. Dat komt ergens vandaan. Er zijn meer teams en deze sport bestaat ook al even, dus we kijken ook al even naar vrij naakte dames bij deze sport.

Iedereen gooit het er nu op dat de heren meer stof mogen hebben, maar dat staat imo echt los van elkaar. Het is een beach sport en beach kleding is doorgaans anders voor mannen en vrouwen. Mannen en vrouwen hebben ook een ander figuur.

Ik vind de regel wat vreemd, maar zou er verder echt niet wakker van liggen en al helemaal niet wie die regels maakt.

Van mij mogen ze wel wat meer stof, maar daar moeten wel grenzen aan zijn ook.

Ik vraag me alleen af wat dan het volgende is. Ik maakte een grapje, maar heel veel strakke pakken voor mannen zijn echt verre van charmant. En ook dan worden ( door vrouwen!! ) weleens plaatjes gedeeld en bespot met licht sexuele tint.

Elke sport is anders en soms is er wel verschil tussen man en vrouw en soms niet of niet zoveel.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 16:05

Mkango schreef:
Bovendien dragen ze natuurlijk een badpak, waardoor je in je geheel minder 'exposed' bent en bevind je je hoofdzakelijk onderwater met je lichaam, dus mocht je badbak een keer in je bilnaad eindigen, dan is dat niet meteen zichtbaar voor iedereen en kun je hem weer even snel goedtrekken voor je het water uit gaat. := En blijkbaar willen ze bij waterpolo ook zo min mogelijk waar je tegenstander zich aan kan vastgrijpen, dus dan is een wetsuit inderdaad niet zo praktisch (en lijkt me ook gruwelijk warm worden in water van 25+ graden en zo intensief sportend).


Toevallig was waterpolo vandaag op tv en ze kwamen echt meerdere malen met hun billen vol in beeld.........
Mij maakt het niks uit en ik zou ook liever in het zwembad liggen in een badpak dan een 3 delig pak, maar als iemand kwaad wil en er anders naar kijkt, kan dat altijd.