Overstromingen in Limburg

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirim

Berichten: 4422
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:22

Pandora2 schreef:
Jep. Het is de gewone man in de straat die het gelag betaalt. Zoals altijd.
De grote industrie en de big business worden er alleen maar rijker door en vervuilen het meest.

Ja , maar wie vragen hier om ? Over het algemeen de gewone man. Wel of niet aangestuurd door de media.
Wij moeten zo veel en willen van alles. Door de media wordt ons voorgeschoteld wat we allemaal wel niet nodig hebben.
Wij willen toch de grote supermarkten , daar waar we alles in een keer kunnen halen ( verpakt in plastic en van heinde en verre vandaan ( vervuiling ).
Wij willen al die apparaten om ons leven te vergemakkelijken .
Maar eerlijk is eerlijk....een weg terug is bijna niet mogelijk.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:22

Sansevieria schreef:
Mensen, let op, maak geen geld over naar particuliere acties die geld inzamelen (zou ik zelf toch al niet doen, tenzij ik die mensen persoonlijk al kende vantevoren), er word voor een R.Q uit Heerlen gewaarschuwd, is schijnbaar ook al aangifte tegen gedaan.
Bekend uit het tv programma een huis vol.

Betrapt via screenshots dat ie de boel aan het oplichten is, mensen die zich bij hem melden zou hij terugbetalen.


Hier 2 lokale acties, beidde door bekenden gestart.

Pandora2
Berichten: 19869
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:32

Cayenne schreef:
Is er een algemene verzamelplaats waar je het heen kunt sturen of kunt afgeven?


Een algemene verzamelplaats is er niet voor zover ik weet. Wel heel veel initiatieven van organisaties, clubs, vrienden,... die een adres hebben waar je spullen kan afgeven of naartoe sturen en die dan voor het transport zorgen.

Op FB zijn heel veel links en info te vinden onder '' inondations Wallonie ''.
Die plek in Heerlen zag ik inderdaad ook al ergens langskomen.
Maar ik heb geen FB, dus kan enkel de openbare gedeelten lezen.

Pandora2
Berichten: 19869
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:39


cursebreaker

Berichten: 11547
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:55

Pandora2 schreef:
Cayenne schreef:
Is er een algemene verzamelplaats waar je het heen kunt sturen of kunt afgeven?


Een algemene verzamelplaats is er niet voor zover ik weet. Wel heel veel initiatieven van organisaties, clubs, vrienden,... die een adres hebben waar je spullen kan afgeven of naartoe sturen en die dan voor het transport zorgen.

Op FB zijn heel veel links en info te vinden onder '' inondations Wallonie ''.
Die plek in Heerlen zag ik inderdaad ook al ergens langskomen.
Maar ik heb geen FB, dus kan enkel de openbare gedeelten lezen.


Het adres in Heerlen is:

Monseigneur Hanssenstraat 15

En er zijn in Zuid-Limburg nog meer plekken - mocht je ergens adres of telefoon gegevens van willen als het er niet bij staat, kan ik er achteraan voor je. Ik weet niet van alles wat er precies naar België gaat of niet, maar kan altijd nagevraagd worden. Er zullen namelijk wel meerdere zijn van deze inzamel plekken die ook richting BE gaan :j

Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Overstromingen in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 19:23

Ah die hond. Er moet zoveel omgekomen zijn. Zoveel verlies :(

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 19:23

Jullie kunnen mij ook een pb sturen met vragen over inzamelpunten etc.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Overstromingen in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 01:58

Ik las nu dat ze behoorlijk wat woningen zoeken voor een flink aantal gezinnen. Ik kan het me nog steeds niet voorstellen hoe erg het is om alles, maar echt alles kwijt te zijn. En soms kan je dan bij familie en of vrienden terecht, maar die zijn nu ook zoveel kwijt.
Je hebt niks, gebied is vol rotzooi, nattigheid etc. Waar begin je? Zonder huis kan je ook zo weinig opbouwen behalve kleding, eten en verzorgings middelen.

Ik hoop echt dat we in Nederland in staat zijn heel snel alles weer op te bouwen.

Dorus

Berichten: 13233
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Overstromingen in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 06:48

Oh jee, helemaal niet aan gedacht, het is al onmogelijk om in Nederland een woning te vinden momenteel en nu is er een hele groep bij gekomen waar de nood nog hoger is!
En de vakantiehuisjes waar in andere jaargetijden naar uitgeweken kan worden zitten ook allemaal volgeboekt -O-

Pandora2
Berichten: 19869
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:56

Ik hoop dan toch dat tenminste een klein deel van de mensen in vakantiehuisjes zo goed wil zijn om plaats te maken voor gezinnen die niks meer hebben.

Jis_

Berichten: 11666
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:58

Pandora2 schreef:
Ik hoop dan toch dat tenminste een klein deel van de mensen in vakantiehuisjes zo goed wil zijn om plaats te maken voor gezinnen die niks meer hebben.


Dat hoop ik ook.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Overstromingen in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:40

Dit is alleen al uit Valkenburg;

https://www.ad.nl/limburg/700-gezinnen- ... ~a7d6045e/

Wij zitten in ZO Groningen en ik denk toch echt dat mensen dichtbij Valkenburg willen blijven. Geen idee of mensen binnenkort hun werk weer op kunnen pakken en hoe de rest zal gaan, maar denk dat ze echt in de buurt willen blijven.

Veel vakantie woningen dichtbij zullen ook getroffen zijn momenteel?? Wij hebben een paar jaar terug nog iets gehuurd bij Vaals, mooi stenen huis met meerdere woningen erin, maar als dat ook getroffen is, valt dat ook allemaal weg.

Popstra
Berichten: 13838
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:49

Gister was een oudere dame op tv wiens B&B onder water had gestaan. Zij vond het verschrikkelijk om dankjewel te moeten zeggen voor een donatie uit een evt crowdfund actie omdat ze heel haar leven hard gewerkt had en nooit haar hand opgehouden en je bij deze ramp dus steun moet krijgen uit een crowdfund actie!

A omdat de verzekering niet vergoed, deze nalatig zijn geweest in periodieke controleren of hoe je er voor staat. ( of je wel genoeg verzekerd bent)
B het steun gebeuren vanuit de regering erg onzeker is.
Ofwel, je dus niet weet waar je aan toe bent en ook nog eens te oud om nog bij een baas te moeten gaan werken om je schade te kunnen betalen!

Ik vond dat best schrijnend

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Overstromingen in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:53

Je bent als bedrijf zelf verantwoordelijk om te checken of je voldoende gedekt bent. Heel sneu naar zo is het wel. Ik ken iemand wiens loods is afgebrand. Bij afsluiten van de verzekering lag de waarde van zijn stock tien keer lager dan wat uiteindelijk in de brand gebleven is. Maar dat had hij dus nooit laten aanpassen en dus is er uitbetaald op de originele stock. Heel zuur maar dat heb je echt zelf in de hand.

Ik hoop dat die dame genoeg krijgt uit de crowdfunding.

Popstra
Berichten: 13838
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Overstromingen in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:13

Niet helemaal eens. Een verzekerings bedrijf hoort ook om de zoveel tijd te checken en dat hebben ze verzaakt. Dat was gister op tv

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Overstromingen in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:26

Dat heb ik nog nooit gehoord? Is dat enkel in NL?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Overstromingen in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:49

Een verzekeringsagent neemt vaak eens in de zoveel tijd toch wel contact met je op, dus zou dan even alles moeten nalopen.

Er was ook een iets ouder echtpaar op tv vorige week. Die hadden ook alles zelf opgebouwd en zeiden al dat ze zelf niet meer mee gingen maken dat het weer netjes in orde en af zou zijn. Dat is zooooo vreselijk sneu en naar.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Overstromingen in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:51

Hier in België nog nooit gehoord. En zakelijk mss hoogstens bij hele grote bedrijven met complexe verzekeringspakketten. Ben wel echt benieuwd of er vanuit NL echt een verplichting aan zit anders is het wel makkelijk om het weer op de verzekering te steken dat ze niet willen betalen.

DuoPenotti

Berichten: 29992
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Overstromingen in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:57

Bij Nederlandse bedrijven is het ook niet zo standaard hoor.
Wij zaten eerst bij een klein persoonlijk bedrijfje in de buurt, ging over in een ander, paar jaar later weer over in groter. Ondertussen zat het 100 km verderop.
Noodnummer werd niet aangenomen. Moest je een bandje inspreken wat er was. Wilde je een keer iemand op gesprek om dingen na te lopen was dat allemaal ook niet mogelijk moesten maar digitaal foto's van alles sturen.
En toen waren we er klaar mee en zijn we weer naar een kleiner kantoor in de buurt gegaan.

1 ding is zeker, ze vangen graag, maar dan daarna is het niet zo vanzelfsprekend.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Overstromingen in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:05

Er zit wel heel veel verschil in particulier, bedrijf, groot of klein bedrijf, je regio en bij wie je zit.

Wij hadden een zaak in een grote straat in Amsterdam en daar zag de verzekering ons liever niet. Als je wilde overstappen lukte dat ook haast niet (meer)

Maar ook een tijd bij een kantoor gezeten, zakelijk en prive die wel contact hield.

Ze bieden allemaal van alles aan, maar je moet wel op de kleine lettertjes letten. Het is logisch dat ze niet onnodig of teveel willen uitbetalen, maar nu in Limburg is het toch wel heel duidelijk wat er aan de hand is.

Ik denk alleen dat mensen niet meer alles kunnen bewijzen, bonnetjes ook verloren zijn en het daarom soms iets lastiger wordt.

DuoPenotti

Berichten: 29992
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Overstromingen in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:31


Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Overstromingen in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:46

Ja het gebeurt vaker... :j
De reacties op het eerste bericht waren wel grappig... Eerst ontkennen en belachelijk maken, en dan schoorvoetend 'oh hm nou, het kan blijkbaar dus toch... ' maar niet echt een excuus ofzo...

Pandora2
Berichten: 19869
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:48

Dat kunnen ze in die landen wel gebruiken ja :D
En daar is ook geld genoeg om zulke snufjes te produceren natuurlijk.

germie

Berichten: 26069
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:42

Earth schreef:
Wacht even, dus jij denkt serieus dat cloud seeding en HAARP bestaat? Wauw :')


Zoals daarna door anderen ook aangegeven is cloud seeding er echt serieus.

En voor als mensen het niet geloven, ook gewoon beschreven door de MSM:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... oor-mensen

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... -werkt-het

Dus ja, cloud seeding bestaat.
HAARP is minder overtuigend. Ja, er is wel degelijk ergens een installatie voor onderzoek naar de ionosfeer, maar qua beïnvloeding van het weer is het minder overtuigend.

Maar goed, waar het dus om ging is dat die Engel beweerde dat er niets overstroomd was en dat is dus niet waar. Maar dat de mens ook meester wil zijn over het weer is wel een feit.

Maar er is niets complotdenken aan cloud seeding, het is er gewoon en het wordt door sommige landen toegepast.

Er gaat nu ook een filmpje rond waarbij Merkel een getroffen dorpje bezoekt en het op het klimaat wil gooien en een burgemeester of andere hoge ome zegt van nee hoor, het water heeft al zeker 2 keer hoger gestaan dan nu. Dat vind ik ook wel een mooie.

Maar goed, dat ik toevallig de allereerste in dit topic was die cloud seeding benoemde betekent dus niet dat het niet bestaat of dat je dan meteen voor dom of gek uitgemaakt hoeft te worden. Het is een kwestie van het even inlezen (HAARP is bij mij gewoon besproken tijdens een gastcollege op de universiteit in 2001 of 2002, dus zo oud is het al, en toen ook als mogelijkheid om ook het weer te beinvloeden in de toekomst). Dus nee, ik ben zeker geen complotdenker, maar wegens mijn studie-achtergrond krijg ik wel wat vaker dingen mee die bij anderen onbekend zijn.
Vergeet niet dat je enorm veel geld kunt verdienen als je het weer kunt beinvloeden en dan het liefst op een klein oppervlak. Altijd zonnig weer op je feestje bijvoorbeeld.
Laatst bijgewerkt door germie op 22-07-21 16:46, in het totaal 2 keer bewerkt

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:43

Zou het zin hebben om een eengezinswoning in Friesland aan te bieden voor een aantal weken?