(Seksueel) geweld naar vrouwen normaal?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: (Seksueel) geweld naar vrouwen normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:32

Wat ik echt te ver vond gaan was dat de vrouw van mijn verkrachter ook nog eens te keer ging tegen mij via social media.
Ik had hun gezin kapot gemaakt vertelde ze en had beter mn mond kunnen houden voegde ze eraan toe. 7 jaar lang, elke dag heeft die klootzak mij tot op het bot vernederd en nou kwam zijn vrouw ook nog ff om mij een trap na te geven. Toen heb ik een contact verbod aangevraagd en ze heeft een waarschuwing gekregen. Dat zij moeite heeft met de waarheid is niet mijn probleem! Maar walgelijk dat het in haar op kwam om mij nog eens te confronteren met alles en mij dan ook nog een schuldgevoel wilen aanpraten. >;) _-:(

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: (Seksueel) geweld naar vrouwen normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:41

%)
Hoe kan iemand zo ver gezonken zijn, verschrikkelijk.
Er komen hier sowieso echt enorm heftige verhalen langs, dan realiseer je je weer hoe willekeurig en hoe frequent het is.
Een zus van een collega is laatst verkracht bij het uitgaan toen ze naar de wc ging, iemand sloop achter haar aan de wc binnen. Niemand heeft er wat gemerkt ;(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41851
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:44

Sizzle schreef:
%)
Hoe kan iemand zo ver gezonken zijn, verschrikkelijk.
Er komen hier sowieso echt enorm heftige verhalen langs, dan realiseer je je weer hoe willekeurig en hoe frequent het is.
Een zus van een collega is laatst verkracht bij het uitgaan toen ze naar de wc ging, iemand sloop achter haar aan de wc binnen. Niemand heeft er wat gemerkt ;(

Omg... dat bedenk je toch niet ;(.


Boompje1985 schreef:
Wat ik echt te ver vond gaan was dat de vrouw van mijn verkrachter ook nog eens te keer ging tegen mij via social media.
Ik had hun gezin kapot gemaakt vertelde ze en had beter mn mond kunnen houden voegde ze eraan toe. 7 jaar lang, elke dag heeft die klootzak mij tot op het bot vernederd en nou kwam zijn vrouw ook nog ff om mij een trap na te geven. Toen heb ik een contact verbod aangevraagd en ze heeft een waarschuwing gekregen. Dat zij moeite heeft met de waarheid is niet mijn probleem! Maar walgelijk dat het in haar op kwam om mij nog eens te confronteren met alles en mij dan ook nog een schuldgevoel wilen aanpraten. >;) _-:(

Brrrr... dan voel je je al klein, moet zo iemand nog even natrappen :\. Vreselijk.

pien_2010

Berichten: 43825
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:02

Boompje1985 wat afschuwelijk.
Sizzle ook heel erg.

Wat ik heel verdrietig vind, en natuurlijk wist ik dat al, is dat de verhalen van 40 jaar geleden nog steeds nu meegemaakt worden door lieve leuke fijne vrouwen. En zelfs als de vrouwen rotzakken zijn verdienen ze niet een verkrachting!

Zoolgangster

Berichten: 9735
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:17

MyWishMax schreef:
[***] schreef:
Dat klopt inderdaad :) maar ik dacht dat het wel handig was om te benoemen dat niets terug doen niet per se verkeerd is.

Als je van jezelf weet dat je een freeze reactie hebt is het overigens slim om geen "wapens" mee te nemen (sleutel in je hand pakken, x marker, zakmes) omdat dit dan eerder tegen je gebruikt zal worden dan dat je er iets aan hebt.


Precies! Mij geeft dat ook geen veiliger gevoel, omdat ik het toch niet 'kan' gebruiken.

En goed om te benoemen hoor. Ik heb wel eens mensen gehad die idd vroegen of ik dit of dat niet kon doen en of ik niet geleerd had om te gillen of weg te rennen of te verdedigen. Ja, dat wist ik allemaal, ik kon het alleen niet. Bij mij had het denk ik ook geen verschil gemaakt, omdat ik toch nooit weg had kunnen komen. En bij jou had het wel verschil kunnen maken, maar juist compleet de verkeerde kant op.


In de jaren 70 werd zelfs standaard aangeraden niets te doen, om de overlevingskans te vergroten...

pien_2010

Berichten: 43825
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:26

Zoolgangster schreef:
In de jaren 70 werd zelfs standaard aangeraden niets te doen, om de overlevingskans te vergroten...


Dat is niet waar!

Susanne en MywishMax hebben gelijk, het is niet zo zwart wit. Maar Zoolgangster wat jij beschrijft daar heb ik geen enkele herinnering aan.
Je kunt nl niet een kaartje afgeven hoe je het beste kunt reageren. ER zijn nl situaties dat schreeuwen, knokken je als vrouw kan helpen, en inderdaad als je geen schijn van kans heb kan de freeze reactie ervoor zorgen dat je het overleeft. Het is niet zwart wit.
Het is ook zo, dat als je bij de ene situatie heftig en vechtend hebt gereageerd, dat dit niet wil zeggen dat je dit de volgende keer ook doet. Iedere situatie is uniek en het is een zo ingewikkelde materie, dat je bijna geen adviezen kunt geven.
De ene situatie is nl niet de ander.

Wel is het zo, dat alle vrouwen ongeacht hoe ze gereageerd hebben het altijd goed hebben gedaan. Ze zijn nooit schuldig wat ze is overkomen.

Zelf ben ik ooit door twee mannen vastgepakt. Ik kon mijn trein zien aankomen in de verte die ik absoluut wilde halen want ik ging naar mijn vriendje toe. Dus onmiddellijk heb ik ongelooflijk fel van me afgebeten en ben doorgerend en had dus mijn trein op tijd. Ik zie nog die verbouwereerde gezichten.
Pas in de trein realiseerde ik me, dat ik puur geluk had gehad dat ik los was gekomen, want ik was totaal niet bezig met die 2 banketstaaf's. Toen in de trein pas begon ik te trillen van schrik want........

Ik was niet dapper, zelfs helemaal niet, ik had geluk gehad dat door mijn felheid iets dat die banketstaaf's niet verwacht hadden, ik gelijk los was en mijn sprint kon vervolgen.

Susanne en andere hebben ook gelijk→ iedere situatie is uniek→ en je reageert instinctief en altijd moet je ook geluk hebben om gelijk weg te kunnen komen of anders......

Tijdens de zelfverdedigingscursus leerde je dat ook. Maar absoluut was het niet zo dat je leerde dat je in freeze meer kans had om niet verkracht te worden of te overleven....... Dat is nl per situatie verschillend!

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 22:33

Boompje1985 schreef:
Wat ik echt te ver vond gaan was dat de vrouw van mijn verkrachter ook nog eens te keer ging tegen mij via social media.
Ik had hun gezin kapot gemaakt vertelde ze en had beter mn mond kunnen houden voegde ze eraan toe. 7 jaar lang, elke dag heeft die klootzak mij tot op het bot vernederd en nou kwam zijn vrouw ook nog ff om mij een trap na te geven. Toen heb ik een contact verbod aangevraagd en ze heeft een waarschuwing gekregen. Dat zij moeite heeft met de waarheid is niet mijn probleem! Maar walgelijk dat het in haar op kwam om mij nog eens te confronteren met alles en mij dan ook nog een schuldgevoel wilen aanpraten. >;) _-:(


Wat jou is overkomen en het verhaal van sizzle en Susanne, naast ik jullie en betrokkenen een hart onder de riem wil steken (net als alle anderen in dit topic die hun verhaal hebben gedaan), deze verhalen maken mij zo boos! We leven in een van de beschaafdere landen in de wereld maar dit treft nog steeds zoveel vrouwen :(

Soepblik
Berichten: 1170
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 00:31

Wat ik zelf ervoer na mijn "verkrachting" (ik kan ook twee jaar later nog steeds het beestje niet bij de naam noemen), was dat ik niet geloofde dat ik zojuist verkracht was. Het ging er niet in, ofzo. De "dat overkomt mij niet" was zo sterk dat het nog steeds niet is doorgedrongen. Of is dat een soort zelfbescherming? Ongeloof?

Ik verweet het mezelf meteen, voelde me vies van mezelf en durfde geen nee te zeggen. Dus het lag toch aan mij? Mijn broek werd toch niet schreeuwend uitgetrokken en ik heb me toch niet doodgevochten? Was het dan wel verkrachting? En dat denk ik nog steeds. Het feit dat ik verkracht ben, waarvan ik weet dat het een feit is, kan ik nog steeds niet zien als een feit. Heel onlogisch. Maar ik hoor van meerdere vrouwen dat zij daar op net zo'n manier over denken of voelen. Ik denk dat dat zeker bijdraagt aan het feit dat veel vrouwen niet de straat op gaan.

Mand

Berichten: 3158
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: (Seksueel) geweld naar vrouwen normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 01:07

Ik denk dat dat het taboe is. Toen ik verkracht werd wist ik dondersgoed bij mezelf dat het zo was maar kon ik het echt niet accepteren, dus probeerde ik mezelf constant wijs te maken dat het allemaal wel meeviel. Tot zo ver dat ik het verhaal ook nooit aan mensen eerlijk vertelde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 01:25

Soepblik schreef:
Wat ik zelf ervoer na mijn "verkrachting" (ik kan ook twee jaar later nog steeds het beestje niet bij de naam noemen), was dat ik niet geloofde dat ik zojuist verkracht was. Het ging er niet in, ofzo. De "dat overkomt mij niet" was zo sterk dat het nog steeds niet is doorgedrongen. Of is dat een soort zelfbescherming? Ongeloof?

Ik verweet het mezelf meteen, voelde me vies van mezelf en durfde geen nee te zeggen. Dus het lag toch aan mij? Mijn broek werd toch niet schreeuwend uitgetrokken en ik heb me toch niet doodgevochten? Was het dan wel verkrachting? En dat denk ik nog steeds. Het feit dat ik verkracht ben, waarvan ik weet dat het een feit is, kan ik nog steeds niet zien als een feit. Heel onlogisch. Maar ik hoor van meerdere vrouwen dat zij daar op net zo'n manier over denken of voelen. Ik denk dat dat zeker bijdraagt aan het feit dat veel vrouwen niet de straat op gaan.


Bij mij heeft het ook lang geduurd voor het doordrong. Tijdens de aangifte en het hele juridische proces is het woord wel zeer vaak genoemd, maar pas toen een journalist het zo noemde toen ik daarmee in gesprek was kwam het aan wat het betekende. Bijna 2 jaar later dus...

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:12

Soepblik schreef:
Wat ik zelf ervoer na mijn "verkrachting" (ik kan ook twee jaar later nog steeds het beestje niet bij de naam noemen), was dat ik niet geloofde dat ik zojuist verkracht was. Het ging er niet in, ofzo. De "dat overkomt mij niet" was zo sterk dat het nog steeds niet is doorgedrongen. Of is dat een soort zelfbescherming? Ongeloof?

Ik verweet het mezelf meteen, voelde me vies van mezelf en durfde geen nee te zeggen. Dus het lag toch aan mij? Mijn broek werd toch niet schreeuwend uitgetrokken en ik heb me toch niet doodgevochten? Was het dan wel verkrachting? En dat denk ik nog steeds. Het feit dat ik verkracht ben, waarvan ik weet dat het een feit is, kan ik nog steeds niet zien als een feit. Heel onlogisch. Maar ik hoor van meerdere vrouwen dat zij daar op net zo'n manier over denken of voelen. Ik denk dat dat zeker bijdraagt aan het feit dat veel vrouwen niet de straat op gaan.


Heel herkenbaar. Mijn aanrandingen toen ik 9 was en verkrachtingen toen ik 15 en 23 was voelden ook niet zo. De aanrandingen heb ik lang voor mezelf gehouden, pas 12 jaar later vertelde ik mijn ouders wat er was gebeurd (er vielen toen een hoop kwartjes bij ze wat betreft mijn gedrag toen) en zag ik echt onder ogen dat ik aangerand was. Want ook leeftijdgenootjes kunnen je aanranden blijkbaar, dat hoeven niet alleen volwassenen te zijn. De verkrachtingen toen ik 15 en 23 was, dat is nog steeds een conflict in mijn hoofd. Want ik lag stil en liet die mannen hun ding doen, omdat ik heel erg bang was voor waar ze mee dreigden. Ik zei dus niet eens heel duidelijk nee. Is het dan wel verkrachting, heb ik zo lang gedacht. En hoewel het nog steeds moeilijk is, kan ik nu wel stelliger zeggen dat ik inderdaad verkracht ben (mijn autocorrect maakt van 'verkracht' steeds 'veerkracht', wat lief naïef := ). Maar ik snap de struggle dus echt heel erg goed. Ik heb mezelf zó lang verweten dat ik met die klasgenoten mee ben gegaan de wc en de bosjes in, en dat ik jaren later gewoon stil ben blijven liggen. Om over het freezen bij mijn meest recente aanranding nog maar te zwijgen.

Ik begin binnenkort met EMDR, daar ben ik wel heel erg benieuwd naar. Ik hoop dat het wat zoden aan de dijk zet!

Benoite

Berichten: 692
Geregistreerd: 27-05-14

Re: (Seksueel) geweld naar vrouwen normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:09

Ohh lieve meiden ik lees jullie verhalen met zoveel pijn in het hart.. Nogmaals er zijn er duizenden van en daarom voel ik mij altijd genoodzaakt vooruit te kijken, actie te ondernemen op een klein maar voor mij belangrijk niveau.. Wat doen we er nu aan?? Wat zeggen we nu als we worden lastiggevallen? Hoe kunnen we ze op de gedachte laten komen dat het niet okay is wat ze doen(op straat, werk, thuis, school etc).
Dat is voor mij vooruitgaan. Die leraren en ouders van jongens kan ik niet veranderen, maar wel hoe IK reageer.

pien_2010

Berichten: 43825
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:19

Hele heftige verhalen komen voorbij. :knuffel: Zo erg, en ja jullie zijn wel degelijk verkracht cq aangerand.

F_Orumster

Berichten: 15341
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:25

Wat een nare verhalen.

Ik denk overigens dat vrij veel mannen zich ook geregeld onveilig voelen of in een onveilige situatie belanden alleen is het meestal van een andere aard,

elnienjo schreef:
Het ging niet over seksueel geweld, maar over dat er tegenwoordig op elke slak een pak zout wordt gelegd. Een seksistische grap van 'n collega is al bijna een reden om een #metootje te doen. Dáár erger ik me aan. Niet aan 't aanpakken van verkrachting, dat mag van mij absoluut veel zwaarder bestraft worden.


Het nadeel van dergelijke grappen is dat het wel invloed kan hebben op het morele compas. Net als roddelen heeft het een functie van aanvoelen wat de normen en waarden in een gemeenschap zijn. Nu kan zwarte humor vaak laten merken wat je mening ergens over is, maar het kan wel op het randje gaan en langzaam maar zeker het beeld helpen vormen.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 12:34

Mand schreef:
Ik denk dat dat het taboe is. Toen ik verkracht werd wist ik dondersgoed bij mezelf dat het zo was maar kon ik het echt niet accepteren, dus probeerde ik mezelf constant wijs te maken dat het allemaal wel meeviel. Tot zo ver dat ik het verhaal ook nooit aan mensen eerlijk vertelde.



Ik heb wel het idee dat men er nu wat opener over is en dat het benoemd kan worden. Maar er is nog steeds geen publieke ophef over. Ondanks dat het zo vaak voorkomt.

Al zou de helft van de pinautomaten met een plofkraak te maken hebben dan wordt er actie ondernomen (door banken, politie en zelfs de overheid). Idem als de helft, of eigenlijk kwart dan, van de Nederlanders worden beroofd op straat, een kwart van de auto's worden gestolen. Of mensen worden aangevallen door fanatieke roofvogels in een park of bos. Dat laatste is even wat flauwigheid tussendoor maar zelfs dan wordt er meer actie ondernomen.

pien_2010

Berichten: 43825
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:43

Grapjes maken is leuk, maar men moet wel degelijk voorzichtig zijn. In mijn jeugd werden er veel grapjes gemaakt over bruine mensen. Ik heb dat altijd afschuwelijk gevonden en niet OK. Gelukkig leven we nu in een maatschappij dat de emancipatie van de bruinde medemens als een stuk de goede richting is opgeschoven en dit soort grapjes echt maar dan ook echt niet meer kunnen.
Dat is dus het risico met seksistische grapjes want de rollen van mannen en vrouwen en hoe we daartegen aan kijken is zo geïnternaliseerd, dat die grapjes vaak zo normaal zijn en versterkend werken op het al geïnternaliseerd gedachtegoed.

Dus als mijn man zegt: "de vrouw hoort achter het aanrecht", dan weet ik dat hij me aan het stangen is en dat hij een grapje maakt. Want als er een man is die geniet van het feit dat hij een hoog opgeleide vrouw heeft die daarmee goed haar en ons inkomen heeft weten te verdienen, dan is hij dat.
Zo ook met seksueel getinte grapjes. Mijn man en ik kennen elkaar heel erg goed en zijn heel erg goed samen, dus ook die grapjes over en weer zijn vaak erg leuk en ook niets mis mee. Maar een vreemde kan echt niet dat soort seksueel getinte grapjes maken, of grapjes zoals het eerste voorbeeld. Grapjes zijn altijd in de context wel of niet leuk.

OOOH Rytir, wat een enorme sterkte vergelijking van de plofkraken. Wouw!

Dus als een man naar me fluit, of sissend zegt→ lekker heet stuk→ ik wil je pakken of zoiets→ dan is dat niet OK.
Als mijn man een bewonderend fluitje geeft als ik iets sexies aan heb of me liefdevol of gepassioneerd vastpakt met de woorden: "kom hier lekker stuk van me", dan is dat tof en voel ik me mooi. Dus altijd moeten de zaken in de context geplaatst worden.

Toen ik jong was en leidinggevende functies had, kleedde ik me zeer zakelijk en keurig waarbij ik mijn borsten wat verborg. Ik weet nog goed dat ik iets vergeten was op mijn vorige werk en ik zou dat eventjes ophalen. Ik was gewoon leuk casual gekleed. Toen ik door de ruimte liep werd het dood en doodstil en de monden vielen open waarop een leuke ex collega met het hart op de tong riep→ "wouw Pien, wat ben jij een ongelooflijk stuk, dat heb ik nooit geweten en ik geloof dat dit ook de stilte hier verklaart". Waarop ik zei, "ik was jullie baas en dan wil ik niet als het stuk gezien worden, dus klopt ik heb me altijd zeer zakelijk gekleed". _O- Zonde natuurlijk dat dit nodig is, maar ik wilde gewoon persé het vriendelijke respect hebben van de mannen en vrouwen, zonder al die ruis er om heen, want ik wist ook best wel dat ik vroeger een stuk was en dat mannen vaak bezig waren om me in hun bed te krijgen.
Dat is wel tof van mijn leeftijd nu, dat dit gedoe er niet meer is, want het echt frisse en mooie is er als 60++ wel vanaf en ik vind het prima want geeft totaal andere en fijnere relaties met mannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:20

[***] schreef:
MarlindeRooz schreef:
Wat afschuwelijk vreselijk Susanne. Ik heb er misschien overheen gelezen, maar is jouw dader ooit gepakt? :(:)


Ja, na 3 maanden was er een DNA match. Morgen is de uitspraak van het hoger beroep, hierna gaat hij nog in cassatie en naar het Europees hof is duidelijk geworden tijdens het hoger beroep.


Hij is veroordeeld *\o/* 45 maanden cel en TBS, en een hogere schadevergoeding dan in eerste aanleg. Eigenlijk was het 48 maanden, maar hij heeft 3 maanden aftrek gekregen vanwege de duur van het hoger beroep. Bizar hoge straf voor een zedenzaak, maar eigenlijk nog steeds te weinig.
Dit stukje is voorbij!

Mand

Berichten: 3158
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:26

Wat goed! Ik juich voor je! En de straf kan niet hoog genoeg *\%/*

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:28

[***] schreef:
[***] schreef:

Ja, na 3 maanden was er een DNA match. Morgen is de uitspraak van het hoger beroep, hierna gaat hij nog in cassatie en naar het Europees hof is duidelijk geworden tijdens het hoger beroep.


Hij is veroordeeld *\o/* 45 maanden cel en TBS, en een hogere schadevergoeding dan in eerste aanleg. Eigenlijk was het 48 maanden, maar hij heeft 3 maanden aftrek gekregen vanwege de duur van het hoger beroep. Bizar hoge straf voor een zedenzaak, maar eigenlijk nog steeds te weinig.
Dit stukje is voorbij!


Wat goed!! Ik geef je een virtuele knuffel! *\o/*

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 00:31

Jeetje Susanne, dat stukje gerechtigheid doet je vast goed maar zal ook wel wat nare dingen oprakelen :knuffel:

Pien, ik heb ook een beste voorgevel en probeer dat ook op het werk wat te verbloemen qua kleding, best wel gek eigenlijk!

Heb ook eens gehad dat ik een zakelijk zwart jurkje aan had met rode pumps, vond dat er wel een beetje kleur bij mocht. Blijkbaar keek de schoonmaker mij nogal na (al niet ok). Maar een vrouwelijke collega zei daarna, had je dat door? Dat krijg je met zo'n jurkje en schoenen :roll: Je zag net de onderste helft van mijn knie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 00:44

Rytir schreef:
Jeetje Susanne, dat stukje gerechtigheid doet je vast goed maar zal ook wel wat nare dingen oprakelen :knuffel:

Pien, ik heb ook een beste voorgevel en probeer dat ook op het werk wat te verbloemen qua kleding, best wel gek eigenlijk!

Heb ook eens gehad dat ik een zakelijk zwart jurkje aan had met rode pumps, vond dat er wel een beetje kleur bij mocht. Blijkbaar keek de schoonmaker mij nogal na (al niet ok). Maar een vrouwelijke collega zei daarna, had je dat door? Dat krijg je met zo'n jurkje en schoenen :roll: Je zag net de onderste helft van mijn knie...


Die nare dingen krijgen nu juist eindelijk de kans om weg te zakken.

Pfff wat moet je dan dragen? Een vuilniszak?

F_Orumster

Berichten: 15341
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: (Seksueel) geweld naar vrouwen normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 01:00

@Rytir misschien was je gewoon chique mooi, en nagekeken worden hoeft niet perse verkeerd te zijn, lastig dit eigenlijk. Wel een nare jaloerse sneer van de collega.

@ vuur vleugels wat een fijn nieuws!

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 01:09

F_Orumster schreef:
@Rytir misschien was je gewoon chique mooi, en nagekeken worden hoeft niet perse verkeerd te zijn, lastig dit eigenlijk. Wel een nare jaloerse sneer van de collega.

@ vuur vleugels wat een fijn nieuws!


Ik denk dat je Suzanne bedoeld :=

Eulogy
Berichten: 5746
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 01:54

Suzanne, wat goed!! Heel fijn, zeker als het je nu wat meer afsluiting (closure? Hoe zeg je dat :+ ) geeft.

pien_2010

Berichten: 43825
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:45

*\o/* Suzanne top!!!!!

Inderdaad raar dat de voorgevel weggewerkt wordt en werd. Mijn collega riep letterlijk:"wouw Pien, wat ben je mooi, en je hebt mooie borsten, ik dacht altijd dat je hele kleine borsten had". Je snapt dat iedereen gierend over de bureaus lagen daar ik daar stond met een knal rood hoofd. _O-