De rellen in nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25706
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:11

Popstra schreef:
Die eerste groep was anders afgelopen weekend nog aanwezig op het museumplein. Echter worden hun demos gekaapt door groep 2


Ja, dat bedoel ik ook. Afgelopen weekend was die groep er. Maar nu er gisteren en vandaag geen demonstraties zijn valt die groep dus weg.

Bij M laten ze nu de beelden zien van initiatieven na de rellen voor de ondernemers en om op te ruimen. Krijg er echt een brok van in mijn keel, ik vind het zo’n mooie tegenbeweging.

Er wordt ook bevestigd dat er inderdaad een fonds wordt opgericht voor de ondernemers.

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:35

Hoorde op de radio dat ze willen rellen in Drachten.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 21:04

Gelderland noodverordening in Harderwijk en Winterswijk nav vermoedens tot rellen.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:11

Sansevieria schreef:
Zo dan, dat is nog eens doorpakken.
Er zijn al op de eerste bankrekeningen en auto's beslag gelegd, en effectief celstraffen uitgedeeld door de snelrechter. Goed zo!! +:)+
https://nos.nl/artikel/2366207-eerste-r ... ingen.html

Edit, niet gezien dat het hier al stond, maar goed. Enige juiste m.i.

Super goed van ze! Dit is hoe je dat tuig aanpakt, laat ze maar pakken wat er te halen valt en dan de opbrengst aan de directe gedupeerden geven en wat overblijft aan de coronabestrijding.

daantjuhhh

Berichten: 26910
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:13

Ik vind dat snel recht wel top.

Nu horen anderen de straffen en zullen ze zich eerder achter de oren krabben.
En als ze toch gaan kunnen ze niet zeggen dat ze niet wisten wat de gevolgen waren.

BigOne
Berichten: 38415
Geregistreerd: 03-08-09

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:48

En de meesten jammeren dat ze alleen gingen kijken en sloegen toen ze geslagen werden, jammer dan.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15469
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:48

Bambi1995 schreef:
Hoorde op de radio dat ze willen rellen in Drachten.


Klopt, er zijn al 2 personen aangehouden en meegenomen. Drachten is wel een plaats waar dit makkelijk uit de hand zou kunnen lopen.
Veel geweld afgelopen jaren. Messenverboden etc.
https://www.omropfryslan.nl/nijs/103058 ... roardering

Rechtboven vlaggetje naar Nederlands zetten ;)

secricible

Berichten: 25706
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:54

bigone schreef:
En de meesten jammeren dat ze alleen gingen kijken en sloegen toen ze geslagen werden, jammer dan.


Jep, en dat het eigenlijk zulke goeje jongens zijn :j guttegut, possepos.
Jammer joh, dan moet je je aan de regels houden en niet zo misdragen.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:01

Ondertussen in Groningen: Politie Groningen houdt minderjarige aan voor oproep tot rellen in Stad

Sikkom schreef:
In de besloten groep plaatste de minderjarige berichten waarin hij anderen oproep benzine mee te nemen naar de stad en winkels te plunderen. Met de aanhouding van de jongen is ook de chatgroep met 425 leden uit de lucht gehaald.

Goeie jongens idd. -O-

Idd aanpakken die handel.

hwn
Berichten: 4772
Geregistreerd: 26-05-13

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:12

Hopelijk hebben ze het nu min of meer onder controle, en waait het toch niet over naar België. Het verwonderde me dat een collega van mij (vrouw van 50+) begrip leek te hebben voor de rellen en ons Belgen te braaf vond. Een andere collega heeft familie in Tilburg, en die kregen ook veel oproepjes via sociale media om te gaan rellen.

Loretta
Berichten: 8802
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:34

Deze kwam te laat in Leeuwarden doordat de trein bij Eindhoven vertraagd werd door rellen. Frappant detail hij nu dus begrip gekregen voor de relschoppers. Onrecht doet ook iets met mensen waardoor ze gaan rellen of enkel alleen maar symphatie krijgen met de relschoppers

https://www.omropfryslan.nl/nieuws/1030 ... -avondklok

Natuurlijk is zijn reactie wat ongenuanceerd want alle winkeliers en anderen die schade hebben geleden hebben ook onrecht ervaren. Maar ik begrijp zijn gevoel van onrecht wel. Ook al zal zijn bezwaar als het goed is veel kans van slagen maken als hij de gegevens van de vertraging er naast legt.

Kairos
Berichten: 2729
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:40

Loretta schreef:
Deze kwam te laat in Leeuwarden doordat de trein bij Eindhoven vertraagd werd door rellen. Frappant detail hij nu dus begrip gekregen voor de relschoppers. Onrecht doet ook iets met mensen waardoor ze gaan rellen of enkel alleen maar symphatie krijgen met de relschoppers

https://www.omropfryslan.nl/nieuws/1030 ... -avondklok

Natuurlijk is zijn reactie wat ongenuanceerd want alle winkeliers en anderen die schade hebben geleden hebben ook onrecht ervaren. Maar ik begrijp zijn gevoel van onrecht wel. Ook al zal zijn bezwaar als het goed is veel kans van slagen maken als hij de gegevens van de vertraging er naast legt.

Als ik dit zo lees begint het inmiddels meer te lijken op de staatskas spekken dan daadwerkelijk de echte overtreders handhaven. Niet openstaan om het verhaal aan te horen, like, hoe erg is het om kort aan te horen dat die trein vertraging had en misschien op basis daarvan coulance te geven? Evt een briefje mee met daarop dat handhaver X heeft besloten coulance te verlenen.

Dit herinnert me trouwens ook dat ik nog een eigen verklaring moet printen voor zaterdag, thanks.

BigOne
Berichten: 38415
Geregistreerd: 03-08-09

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:46

Die man kan aan deze boete niets doen en zal het ook wel winnen voor de rechtbank, hij kan gewoon een mantelzorg verklaring krijgen maar dat wil hij ook niet. Want hij is integer, tja dat kan een politieagent niet aan zijn neus zien.

Loretta
Berichten: 8802
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:48

Kairos schreef:
Loretta schreef:
Deze kwam te laat in Leeuwarden doordat de trein bij Eindhoven vertraagd werd door rellen. Frappant detail hij nu dus begrip gekregen voor de relschoppers. Onrecht doet ook iets met mensen waardoor ze gaan rellen of enkel alleen maar symphatie krijgen met de relschoppers

https://www.omropfryslan.nl/nieuws/1030 ... -avondklok

Natuurlijk is zijn reactie wat ongenuanceerd want alle winkeliers en anderen die schade hebben geleden hebben ook onrecht ervaren. Maar ik begrijp zijn gevoel van onrecht wel. Ook al zal zijn bezwaar als het goed is veel kans van slagen maken als hij de gegevens van de vertraging er naast legt.

Als ik dit zo lees begint het inmiddels meer te lijken op de staatskas spekken dan daadwerkelijk de echte overtreders handhaven. Niet openstaan om het verhaal aan te horen, like, hoe erg is het om kort aan te horen dat die trein vertraging had en misschien op basis daarvan coulance te geven? Evt een briefje mee met daarop dat handhaver X heeft besloten coulance te verlenen.

Dit herinnert me trouwens ook dat ik nog een eigen verklaring moet printen voor zaterdag, thanks.


Een vertraging was makkelijk te achterhalen geweest. Daarnaast had er toch ook NS personeel bij gehaald kunnen worden om de gegevens van de ov chip kaart uit te lezen. Voor mij is de hele situatie al lang niet meer enkel zwart wit.

DuoPenotti

Berichten: 29988
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:49

https://www.telegraaf.nl/video/20635960 ... n-strafeis

De smoesjes worden ook weer aangegrepen. Verstandelijke beperking.

Als je het mij vraagt heeft elke reller die.

Dat aan de rotzooi zitten zal wel meer hoofdzaak zijn.
En voor een agent komt een steen net zo hard aan.

Loretta
Berichten: 8802
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:50

bigone schreef:
Die man kan aan deze boete niets doen en zal het ook wel winnen voor de rechtbank, hij kan gewoon een mantelzorg verklaring krijgen maar dat wil hij ook niet. Want hij is integer, tja dat kan een politieagent niet aan zijn neus zien.


Alleen wordt de vraag steeds in de praatprogramma's gesteld waarom er zoveel wantrouwen is in de overheid. Misschien omdat de overheid niet zo integer is. Je moet constateren dat de samenleving ver heen is na die hevige rellen van de afgelopen dagen. Zo ken ik Nederland helemaal niet.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:53

Je moet tegelijk ook wel naar de andere kant kijken. Die man komt met de trein uit het zuiden, veel te laat, op een dag dat er op verschillende plekken in het land flink geweld tegen politiemensen is gebruikt. Wie zegt wat die agent allemaal al had meegemaakt die dag? Heeft-ie ontzettend ingezeten over zijn zoon die in Amsterdam bij de ME zit of zijn broer die in Eindhoven bij de politie werkt? Heeft hij misschien zelf ooit in zo'n situatie verkeerd? Misschien heeft hij wel gedacht 'die idioot kan wel zo veel zeggen, die heeft gewoon mee lopen rellen in Eindhoven.'
Ook politieagenten zijn mensen, dat wordt net zo goed wel eens vergeten.

Loretta
Berichten: 8802
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:59

Blue_Eyes schreef:
Je moet tegelijk ook wel naar de andere kant kijken. Die man komt met de trein uit het zuiden, veel te laat, op een dag dat er op verschillende plekken in het land flink geweld tegen politiemensen is gebruikt. Wie zegt wat die agent allemaal al had meegemaakt die dag? Heeft-ie ontzettend ingezeten over zijn zoon die in Amsterdam bij de ME zit of zijn broer die in Eindhoven bij de politie werkt? Heeft hij misschien zelf ooit in zo'n situatie verkeerd? Misschien heeft hij wel gedacht 'die idioot kan wel zo veel zeggen, die heeft gewoon mee lopen rellen in Eindhoven.'
Ook politieagenten zijn mensen, dat wordt net zo goed wel eens vergeten.


Dat is inderdaad ook een kant van het verhaal die wij helaas niet kennen. Achter dat uniform zit ook een mens met emoties. Misschien was hij na een hele lange dienst ook wel oververmoeid.

Al met al zijn het wel de emoties die de laatste dagen de overhand hebben gekregen. Het is een hele nare winter.

Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 23:04

Blue_Eyes schreef:
Je moet tegelijk ook wel naar de andere kant kijken. Die man komt met de trein uit het zuiden, veel te laat, op een dag dat er op verschillende plekken in het land flink geweld tegen politiemensen is gebruikt. Wie zegt wat die agent allemaal al had meegemaakt die dag? Heeft-ie ontzettend ingezeten over zijn zoon die in Amsterdam bij de ME zit of zijn broer die in Eindhoven bij de politie werkt? Heeft hij misschien zelf ooit in zo'n situatie verkeerd? Misschien heeft hij wel gedacht 'die idioot kan wel zo veel zeggen, die heeft gewoon mee lopen rellen in Eindhoven.'
Ook politieagenten zijn mensen, dat wordt net zo goed wel eens vergeten.



Precies. Als ze ieder excuus moeten onderzoeken, dan hebben we zeker nog meer agenten nodig.

Ik heb ook weleens onterecht een boete gehad.
Betalen en dan bezwaar maken schriftelijk.

Anoniem

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 23:10

Pcies, hij kan gewoon bezwaar maken. Ov chip en inchecktijden moeten genoeg zijn lijkt me.

ikkedus
Berichten: 3303
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 23:10

Die man beslist zelf ook dat hij de volgende x weer geen mantelzorgverklaring in gaat vullen. Dan kunnen ze het bekijken...... Dat is ook niet echt een handige aanpak hoor! En ik vind deze bezoeken ook niet onder mantelzorg vallen eigenlijk, maar dat kan ik verkeerd zien.
Ik “overtreed” zelf tot nu toe iedere avond de avondklok, omdat ik zonder ingevulde verklaring de deur uit ga. Mijn moeder heeft medische hulp nodig met drainverzorging voor ze naar bed gaat ( en overdag). Maar goed, ze woont naast me op een galerijflat, dus weinig controle hier.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15469
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 23:17


Loretta
Berichten: 8802
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 23:26

Relaxed schreef:
Pcies, hij kan gewoon bezwaar maken. Ov chip en inchecktijden moeten genoeg zijn lijkt me.


Alleen niet iedereen is op die manier juridisch onderlegd. Het gaat hier om sentimenten die misschien niet altijd even rationeel zijn. Hij voelt zich als crimineel weggezet terwijl de vertraging niet zijn schuld was. Hopelijk komt hij tot het besef dat bezwaar maken kansrijk is en geeft hem dat een positiever sentiment.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 11:03

Het lijkt aardig rustig te zijn gebleven geloof ik, en al best wat mensen veroordeeld of gearresteerd,
Een gup van 14 heeft in rotterdam mogelijk die brand gesticht en is thuis opgepakt. Werkelijk. 14 8)7 en meer best jonge gastjes gepakt vooropruiing enz.

https://nos.nl/artikel/2366252-politie- ... chten.html

Loretta
Berichten: 8802
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:23

karuna schreef:
Het lijkt aardig rustig te zijn gebleven geloof ik, en al best wat mensen veroordeeld of gearresteerd,
Een gup van 14 heeft in rotterdam mogelijk die brand gesticht en is thuis opgepakt. Werkelijk. 14 8)7 en meer best jonge gastjes gepakt vooropruiing enz.

https://nos.nl/artikel/2366252-politie- ... chten.html


Wat vreselijk voor die ouders.