De rellen in nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:19

Karin schreef:
In Hilversum vooralsnog met name vuurwerk en geschreeuw. Een paar honderd man (en dat is best veel, zo groot is dat marktplein niet). Hopelijk blijft het daarbij. Ik werd helemaal naar van al die foto's van preventief dichtgetimmerde winkels en horecazaken. :

https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20210126_9662797



Wachten tot de vlam in de pan slaat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:20

_San87_ schreef:
Ik vind het heel dubbel. Aan de ene kant vind ik het 'mooi' om te zien dat het volk zich tegen de relschoppers keert en dus een statement maakt, samen met de politie. Aan de andere kant vind ik dat dit het recht in eigen hand nemen bevordert en dat moet je absoluut niet willen. De keiharde lijn wordt dan wazig en nodigt uit tot grenzen verleggen.


Ik snap wat je bedoeld, ik denk echter dat je ze niet tegen kunt houden, ze gaan de straat wel op en de confrontatie aan.
De politie kan niet hebben dat ook die groep zich nog tegen zich keert, dan kan je maar beter in verbinding staan met de harde kernen van de voetbalclubs en zo nog enig vinger aan de pols houden.

moonsparkle
Berichten: 21746
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:22

Telpeva schreef:
Pff, ik hoorde hier net sirenes. Dat bleek te gaan om een ambulance dus niks aan de hand wat rellen betreft, maar ik schrok er toch behoorlijk van :=

Van mij mogen ze trouwens beginnen met ophogen van de boete, ik las dat de boete voor het overtreden van de avondklok 95 euro is. Laat ze er een bedrag van maken wat wel afschrikt, en laat het ook invloed hebben op banen waar een VOG voor nodig is. Dit soort figuren die zo respectloos en zonder enige vorm van medeleven met anderen om gaan die wil je toch niet hebben als je arts, als begeleider van je kind, and so on.
Van kinderen die hun acties nog niet kunnen overzien kan ik mij nog een voorstelling maken, maar volwassenen die hieraan meedoen mogen ze wat mij betreft echt vol aanpakken


Volgens mij is het bedrag hoger bij een noodverordening dacht iets van 3-400 euro

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:23

SusanH schreef:
Onze woonplaats staat er niet tussen. Door Facebook weet ik dat ze hier ook wat van plan zijn, nu in het centrum. Maar politie was al getipt dus hopelijk kunnen ze het voor zijn. Gister is het ook in de kiem gesmoord door adequaat optreden.

Hier hetzelfde indd.

speurneusc

Berichten: 5394
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:23

Rotterdam Oosterflank, bij kennis staat de ME al voor de deur hun winkelcentrum af te schermen.

daantjuhhh

Berichten: 26883
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:23

_Reneee schreef:
sureido schreef:
Ik zie nu filmpjes van de voetbal supporters die de stad gaan ‘beschermen’ en aan het zingen zijn met 100 man door Maastricht. Dat lijkt mij ook weer niet per se de bedoeling maar het dis beter dan de hele stad slopen.

Maar nu nemen ze wel beide handen aan om ook even buiten samen te komen...


Ik vind het écht bizar dat de supporters van FC Den Bosch hesjes uitgedeeld krijgen met de opmerking dat ze ‘niemand het ziekenhuis in mogen slaan’.

Dit is niet waar.

De woordvoerder van de politie heeft aangegeven dat ze geen hesjes hebben uitgedeeld.

Afbeelding

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:32


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:34


AmyJamess

Berichten: 2122
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:35

Ik zag net een filmpje op dumpert dat het in den haag alweer helemaal mis is.
Ze hebben gewoon hamers meegenomen om de ruiten van winkels in te kunnen slaan.
Echt niet te begrijpen :n

Kana

Berichten: 9057
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:39

AmyJamess schreef:
Ik zag net een filmpje op dumpert dat het in den haag alweer helemaal mis is.
Ze hebben gewoon hamers meegenomen om de ruiten van winkels in te kunnen slaan.
Echt niet te begrijpen :n

Jup midden op een kruispunt, kattebak open en hoppa er werden gewoon wapens uitgedeeld.

Ik hoop echt dat het vanavond mee gaat vallen.

Sherivey
Berichten: 8691
Geregistreerd: 06-11-15

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:43

Een jongen van 11. Serieus? :oo
Hoort die niet achter zn playstation te zitten?

Afbeelding

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:44

daantjuhhh schreef:
_Reneee schreef:
Ik vind het écht bizar dat de supporters van FC Den Bosch hesjes uitgedeeld krijgen met de opmerking dat ze ‘niemand het ziekenhuis in mogen slaan’.

Dit is niet waar.

De woordvoerder van de politie heeft aangegeven dat ze geen hesjes hebben uitgedeeld.

[ [url=m/vEjHHH.png]Afbeelding[/url] ]


Las het inderdaad. Godzijdank.

In een dorp hier in de buurt stond 200 man het centrum ‘te beschermen’. Zojuist stond de Hema in brand...

moonsparkle
Berichten: 21746
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:45

Even een vraag, ik ben voetbal supporter mag ik nu na 21.00 naar buiten? Ik vind het apart dat hun zouden mogen meehelpen, hoe zie je nog het verschil tussen relschoppers of voetbalfan? Buitenom een paar met hesjes. En ze zijn niet opgeleid tot beveiligers oid, ik denk dat het alleen maar meer risico mee brengt
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 26-01-21 21:47, in het totaal 2 keer bewerkt

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:46

moonsparkle schreef:
Even een vraag, ik ben voetbal supporter mag ik nu na 21.00 naar buiten?

Ja, als je meezingt en een hesje aandoet!

Sherivey
Berichten: 8691
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:49

moonsparkle schreef:
Even een vraag, ik ben voetbal supporter mag ik nu na 21.00 naar buiten? Ik vind het apart dat hun zouden mogen meehelpen, hoe zie je nog het verschil tussen relschoppers of voetbalfan? Buitenom een paar met hesjes. En ze zijn niet opgeleid tot beveiligers oid, ik denk dat het alleen maar meer risico mee brengt

Volgens mij moeten ze ondanks de hesjes ook gewoon naar binnen hoor

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:51

Dat schijnt helemaal niet te kloppen! Politie geeft aan geen hesjes te hebben uitgedeeld en dat de voetbalsupporters ook om 21:00 naar binnen moeten zoals ieder ander. Wel geven ze aan het te waarderen dat ze willen helpen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:51

Vayo schreef:
Dat schijnt helemaal niet te kloppen! Politie geeft aan geen hesjes te hebben uitgedeeld en dat de voetbalsupporters ook om 21:00 naar binnen moeten zoals ieder ander. Wel geven ze aan het te waarderen dat ze willen helpen.

Jup.

In Breda dan weer niet.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:52

Niet alleen voetbalsupporters bieden hun diensten aan, ook boeren willen een handje helpen.

liveblog NOS schreef:
Boeren bieden aan steden te beschermen

Boeren uit de Achterhoek hebben volgens De Gelderlander aangeboden om met 100 tot 200 trekkers "alle straten van Doetinchem dicht te zetten, zodat geen relschopper er meer in of uit kan".

De boeren laten aan De Gelderlander weten stand-by te staan om hulp te bieden, maar te wachten op een seintje om in actie te komen. "De regie daarvoor ligt bij de politie", laat een van de boerenleiders weten. In Doetinchem is een noodbevel van kracht. Iedereen wordt verzocht weg te blijven uit het centrum. Wie zich daar niet aan houdt, kan worden opgepakt.

RTV Oost schreef eerder vandaag dat een boer uit Kamperveen had aangeboden om met trekkers naar Zwolle te rijden om de stad af te sluiten en zo rellen te voorkomen. De burgemeester van Zwolle heeft de boer bedankt voor het aanbod, maar gezegd dat de situatie gisteravond op eigen kracht goed is opgelost.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:54

Dilan93 schreef:
Een jongen van 11. Serieus? :oo
Hoort die niet achter zn playstation te zitten?

[ [url=m/uIEdBM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Pepperrr schreef:
Zelfs de kinderen (9 & 11) van de mensen waar ik woon krijgen oproepen via snapchat om te gaan rellen in het dorp hier verderop. Wtf 8)7


:'(

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:55

Voor dat soort klussen zouden ze ook prima het leger kunnen inzetten. Net als bij de boerenprotesten.

En wb de voetbalfans: ik denk in risico-afweging dat je als politie die nu graag te vriend en dicht bij je wil houden ipv afstoten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41685
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:00

secricible schreef:
Voor dat soort klussen zouden ze ook prima het leger kunnen inzetten. Net als bij de boerenprotesten.

En wb de voetbalfans: ik denk in risico-afweging dat je als politie die nu graag te vriend en dicht bij je wil houden ipv afstoten.

Ik zat vandaag M te kijken en daar werd uitgelegd waarom er niet gekozen wordt het leger in te zetten, en dat is omdat militairen niet opgeleid zijn om dit soort omgeregeldheden op te lossen en daarmee waarschijnlijk geen hulp kunnen zijn. Ik vond het iig wel logisch klinken.

knollentuin
Berichten: 10400
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:01

Karin schreef:
Niet alleen voetbalsupporters bieden hun diensten aan, ook boeren willen een handje helpen.

liveblog NOS schreef:
Boeren bieden aan steden te beschermen

Boeren uit de Achterhoek hebben volgens De Gelderlander aangeboden om met 100 tot 200 trekkers "alle straten van Doetinchem dicht te zetten, zodat geen relschopper er meer in of uit kan".

De boeren laten aan De Gelderlander weten stand-by te staan om hulp te bieden, maar te wachten op een seintje om in actie te komen. "De regie daarvoor ligt bij de politie", laat een van de boerenleiders weten. In Doetinchem is een noodbevel van kracht. Iedereen wordt verzocht weg te blijven uit het centrum. Wie zich daar niet aan houdt, kan worden opgepakt.

RTV Oost schreef eerder vandaag dat een boer uit Kamperveen had aangeboden om met trekkers naar Zwolle te rijden om de stad af te sluiten en zo rellen te voorkomen. De burgemeester van Zwolle heeft de boer bedankt voor het aanbod, maar gezegd dat de situatie gisteravond op eigen kracht goed is opgelost.

En dan de giertank als waterkanon, hoppetaa

chanicha

Berichten: 12172
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:04

Sorry hoor maar als mijn kinderen de leeftijd hadden van 12 tot 17 ofzo konden ze toch echt binnen blijven!
Ik vind dat die ouders ook verantwoordelijk moeten worden gesteld.
Laatst bijgewerkt door chanicha op 26-01-21 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

robeer

Berichten: 1406
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:04

Dilan93 schreef:
Een jongen van 11. Serieus? :oo
Hoort die niet achter zn playstation te zitten?

[ [url=m/uIEdBM.jpg]Afbeelding[/url] ]


En voor opruiing dan ook nog _-:(

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:07

_San87_ schreef:
secricible schreef:
Voor dat soort klussen zouden ze ook prima het leger kunnen inzetten. Net als bij de boerenprotesten.

En wb de voetbalfans: ik denk in risico-afweging dat je als politie die nu graag te vriend en dicht bij je wil houden ipv afstoten.

Ik zat vandaag M te kijken en daar werd uitgelegd waarom er niet gekozen wordt het leger in te zetten, en dat is omdat militairen niet opgeleid zijn om dit soort omgeregeldheden op te lossen en daarmee waarschijnlijk geen hulp kunnen zijn. Ik vond het iig wel logisch klinken.



Die heb ik ook gezien, maar dat bedoelde ik niet. Ik doelde op de post van Karin, waarin boeren aanbieden te helpen door de stad dicht te gooien. Daarop reageer ik dat ze daar wél prima het leger voor kunnen inzetten, net als bij de boerenprotesten. Dus de voertuigen van het leger (en diens chauffeurs) om (delen van) de stad te barricaderen.
Leger wordt in principe niet ingezet tegen demonstranten/rellende mensen/tuig, daar ging M over. Zij zijn niet opgeleid om dit goed af te handelen. Maar ze kunnen wel ondersteunen in dit soort dingen, of bijvoorbeeld logistiek en overdag helpen om winkels af te zetten oid. Daar doelde ik op, daar heb je geen boeren voor nodig, dus m.i. Heeft dat geen toegevoegde waarde.

die giertonnen lenen juich ik dan wel weer toe, hoewel daar met het thuis werken misschien te weinig effect van is.