De rellen in nederland

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:18

hwn schreef:
Pandora2 schreef:
}> Smurfoff !

We moeten binnenkort de titel van het topic aanpassen -O-
Op social media circuleren oproepen om zaterdag ook in ons land ( belgie ) amok te maken.
Maasmechelen, Turnhout, Antwerpen en Gent zijn erbij tot nu toe.
Walgelijk :x


Waarom gaan ze hier rellen? Omdat ze niet naar hun oma mogen? Of omdat hun haar niet meer goed ligt nu de kappers al sinds november dicht zijn? Als we nog een avondklok hebben (ik kom toch niet laat buiten) dan is het zeker niet erg vroeg. Bende onnozelaars!


Ik gok zomaar dat hun oma hen bitterweinig kan schelen :x
Op de eerste vraag weet 95% zelf het antwoord niet eens volgens mij. Omdat de anderen het ook doen misschien. Zoiets ? :+

ikkedus
Berichten: 3303
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:21


moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:27

Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat het vanavond met een sisser afloopt, misschien ook door de hoeveelheid voorbereiding met politie en gebouwen die beschermd zijn, het gevoel dat ze even wachten tot het niet meer verwacht wordt, maar ik kan er helemaal naast zitten. Ik hoop gewoon dat het stopt.

Berdien

Berichten: 64559
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:31

Net was bij Editie NL dat ze vol sappigheid filmden hoe mensen gefouilleerd en gearresteerd werden. Dat vind ik toch ook wel sneu hoor. Ik veroordeel de rellen keihard, maar hoe meer aandacht je er aan geeft hoe meer je het volgens mij ook voedt. Immers, wat je aandacht geeft.. Wat mij betreft wordt er door beleidsmakers inderdaad aangegeven dat dit veroordeeld wordt, maar brengen ze de beelden niet meer in beeld via televisie, kranten en online. In de media verder doodzwijgen en via justitie knetterhard veroordelen.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15471
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:34

Ik denk inderdaad dat alle beelden online ook juist een trigger kunnen zijn voor jongeren. Maar denk dan ook dat die jongeren geen NOS site gaan bekijken maar eigen beelden digitaal door krijgen.
Pure nadeel van de snelle communicatie van nu via social media.

Berdien

Berichten: 64559
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:37

Ja filmpjes via social media houd je niet tegen. Maar om nou als nieuwszender (nou ja, soort van dan) te gaan filmen hoe er gefouilleerd en gearresteerd wordt.. Dat vind ik er toch echt wel over hoor. Niet voor die lui zelf, maar zo wordt het zó groot en daarmee ook zó aantrekkelijk..

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:39

Of misschien doen ze dat juist om de rellers af te schrikken?

Berdien

Berichten: 64559
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:42

Denk je? Als je ziet wat er gedaan wordt tegen de politie (vuurwerk, messen (zwaarden!), geweld tegen paarden etc) dan is die gemiddelde kansloze reller echt niet onder de indruk van beelden van een fouillerende politie.

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:43

moonsparkle schreef:
Of misschien doen ze dat juist om de rellers af te schrikken?


Je maakt het ze alleen maar leuk en spannend door zulke dingen te laten zien hoor. Daar schrik je ze echt niet meer af.
Die verf vind ik ook wel een goed idee!

suffie
Berichten: 5718
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:45

Tja, ik krijg als leerkracht al regelmatig de vraag van ouders hoe ze hun dochterlief of zoonlief van de mobiel af kunnen krijgen 's avonds, ze liggen in bed nog te appen tot na middernacht. We hebben het hier over 8 en 9-jarigen :( :7 Respect is vandaag de dag in veel gezinnen ver te zoeken in relatie tot ouders, ze 'pikken' het gewoon niet en gaan overal tegenin.

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:45

Afbeelding

Mochten mensen in de buurt wonen...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 19:46

Dan zijn de schatjes herkenbaar voor heel nederland. }>

Maar alles negeren en onder het tapijt schoffelen is ook niet te doen. Ellende zien doet kopieren -O- .

Ik vrees dat echt alles meteen de kop indrukken het beste werkt maar je kunt niet overal zijn. Op gegeven moment zijn de klootjes in de meerderheid op plekken :\

Dat lijstje hierboven -O-

Berdien

Berichten: 64559
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:49

Oei, die lijst...

Ik zeg ook niet dat je het moet negeren. Een oproep zoals die van Aboutaleb vond ik héél goed. Laat dát maar vooral zien, in plaats van het 'succes' van die etters.

Kairos
Berichten: 2730
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:50

Die lijst is schrikbarend lang. Ik hoop dat ze het allemaal aankunnen bij de politie...

Ik las net ook dat er een 11 jarige in Rotterdam was opgepakt voor opruiing. Dan vraag je je toch ook wel af hoe iemand zo jong al zo verpest is

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:51

Ik zie in die lijst in ieder geval 3 plaatsen waar het dan al begonnen zou zijn, gelukkig lees ik er nog niks over
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 26-01-21 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49401
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:52

suffie schreef:
Tja, ik krijg als leerkracht al regelmatig de vraag van ouders hoe ze hun dochterlief of zoonlief van de mobiel af kunnen krijgen 's avonds, ze liggen in bed nog te appen tot na middernacht. We hebben het hier over 8 en 9-jarigen :( :7 Respect is vandaag de dag in veel gezinnen ver te zoeken in relatie tot ouders, ze 'pikken' het gewoon niet en gaan overal tegenin.


Eeeh, ik pak hem gewoon af als ze hem zelf niet wil wegleggen. Sowieso gaat de telefoon niet mee naar boven hier. Boven is slapen en geen telefoon.
Maar als ik hem wil afpakken dan doe ik dat. Tot ze 18 zijn hebben ze daar niks over te zeggen.

suffie
Berichten: 5718
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:00

Suzanne F. schreef:
suffie schreef:
Tja, ik krijg als leerkracht al regelmatig de vraag van ouders hoe ze hun dochterlief of zoonlief van de mobiel af kunnen krijgen 's avonds, ze liggen in bed nog te appen tot na middernacht. We hebben het hier over 8 en 9-jarigen :( :7 Respect is vandaag de dag in veel gezinnen ver te zoeken in relatie tot ouders, ze 'pikken' het gewoon niet en gaan overal tegenin.


Eeeh, ik pak hem gewoon af als ze hem zelf niet wil wegleggen. Sowieso gaat de telefoon niet mee naar boven hier. Boven is slapen en geen telefoon.
Maar als ik hem wil afpakken dan doe ik dat. Tot ze 18 zijn hebben ze daar niks over te zeggen.


Maar deze ouders durven dat dus niet, omdat ze bang zijn voor de discussie met hun kind. Ik denk alleen dan maar, welke discussie. Mijn huis, mijn regels :list:

Oh, die lijst is heftig hierboven. Ik heb gewoon medelijden met de winkeliers, wiens winkel hier wordt genoemd, wat zal ervan overblijven -O- |(

Sjaco
Berichten: 376
Geregistreerd: 31-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:10

Suzanne F. schreef:
Eeeh, ik pak hem gewoon af als ze hem zelf niet wil wegleggen. Sowieso gaat de telefoon niet mee naar boven hier. Boven is slapen en geen telefoon.
Maar als ik hem wil afpakken dan doe ik dat. Tot ze 18 zijn hebben ze daar niks over te zeggen.



Dit dus. Telefoon blijft beneden.

Of de grens dan helemaal bij 18 ligt, hangt van meer factoren af. Bij mij gingen ze met 17 en 18 op kamers, dus dan moeten ze het zelf kunnen. Vanuit die optiek mocht de ene in 5VWO langzamerhand zelf weten wat er met de mobiel gebeurde. De ander was er iets later aan toe. En ze wisten heel goed dat als ze 's ochtends hun bed niet uit konden komen dat het heel snel werd teruggedraaid.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 20:10

Gelderland inmiddels ook een paar plaatsen op scherp Doetinchem (waar oa de graafschap supporters wel al klaar staan bijna om tegengas te geven) Wijchen en Zaltbommel ook aanwijzingen voor rottigheid vanavond

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:12


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:14

Onze woonplaats staat er niet tussen. Door Facebook weet ik dat ze hier ook wat van plan zijn, nu in het centrum. Maar politie was al getipt dus hopelijk kunnen ze het voor zijn. Gister is het ook in de kiem gesmoord door adequaat optreden.

Dochter is nu jeugdjournaal aan het kijken. Fijn hoe ze daar uitleg geven over de rellen. Haar reactie nu ze is vooral heel erg boos. Vind ik geen verkeerde reactie. We kunnen er goed samen over praten.

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:17


idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:18

Nou, mijn zonen zijn beiden 18 jaar (1 biologische zoon,1 bonus zoon), maar mijn man heeft ze verteld dat als ze aan de rellen mee doen, ze per direct op straat staan. Gelukkig hebben wij nog dusdanig respect dat er nog steeds gevraagd wordt of ze weg mogen of mogen logeren en als we nee zeggen wordt dat ook gewoon geaccepteerd. Maar hierin zijn we heel duidelijk. Als je wilt rellen kun je opstralen. Gelukkig vinden ze het net zo achterlijk als ons.

Vind het vooral eng dat ik zoveel haatgevoelens in me heb naar die relgasten toe. Echt geen goed woord voor over.

gr_roos
Berichten: 7578
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:19

Ik zit dus in de hoofdstad en moet stiekem wel lachen om een vertaling, het heet Tussenmeer en er staat Between en Meer. Mijn geboorteplaats staat er ook tussen helaas, daar heb je nu ook een fanatieke actiegroep, die was met Sinterklaas al bezig en grijpen alles aan.

In de screenshots die we vandaag kregen stond ook, we gaan laten zien dat we beter zijn als Oost, ze zien het echt als een wedstrijd wie het best kan rellen hier.....

tabaflab

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:24

Sky_As schreef:
Muurp schreef:
Wat ik me oprecht afvraag...

Hoe kom je zó boos? Hoe komt het dat je denkt dat dit gerechtvaardigd is ? Dat slopen van andermans eigendommen en/of onderneming oké is?


Ik denk dat je je de verkeerde vraag stelt :-) ik geloof oprecht niet dat de mensen die gaan rellen en slopen boos zijn. Ik denk dat dat hooligans zijn, die gewoon een reden zochten om te kunnen rellen, en ieder moment aangrijpen om te kunnen rellen en slopen.
Ik vraag me eerder af, waar in de opvoeding is het mis gegaan, en hoe kunnen we ervoor zorgen dat zulke laagbegaafde wezens zich niet verder voort kunnen planten......


Alle opgepakte jongeren castreren/steriliseren :=
Oke ik kruip weer onder mijn leessteen :wave: