De rellen in nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikkedus
Berichten: 3303
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:27

Ze roepen nu in Den Bosch inderdaad al op om om 14.00 u te gaan rellen. Vraag me af of ze dat echt durven doorzetten. Is toch een stuk minder anoniem overdag als veel winkels open zijn. Hoop in ieder geval van niet!
Bij de geplunderde Dirk in Rotterdam waren de vakkenvullers gewoon nog in de winkel. Hoe beangstigend is dat!
Mijn stiefdochter werkt bij de Jumbo in Den Bosch. Voel ik me ook niet heel gerust over.....
En in je eentje op een station werken vind ik nu geen optie. Of het moet een klein stationnetje in een buitenwijk zijn bijv.

DuoPenotti

Berichten: 29960
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:33

Afbeelding

ikkedus
Berichten: 3303
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:34

AmyJamess schreef:
Geen idee of mensen dit filmpje hebben gezien, maar dit is toch om te lachen.
Eerst gaan rellen, politie uitdagen en vervolgens gaan janken dat die dood gaat. Echt stoere jongen ben je dan :(
Hoop dat ze hem een pleistertje hebben gegeven en weer naar huis hebben gestuurd.

https://www.dumpert.nl/item/8054293_72070d19

Naar mijn idee bestaat opvoeding al lang niet meer. Kinderen worden tegen woordig alleen nog maar gevoed.


Dat taalgebruik alleen al. Erg gênant! Vreselijke trieste gasten. De losgetrokken stenen liggen er nog naast... met zijn “ ik stond daar gewoon...” _-:(
Lijkt me niet dat er veel ambulances komen naar relgebied. Aangezien er gister al iemand is overleden, omdat de ambulance niet kon komen.

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:41

AmyJamess schreef:
Geen idee of mensen dit filmpje hebben gezien, maar dit is toch om te lachen.
Eerst gaan rellen, politie uitdagen en vervolgens gaan janken dat die dood gaat. Echt stoere jongen ben je dan :(
Hoop dat ze hem een pleistertje hebben gegeven en weer naar huis hebben gestuurd.

https://www.dumpert.nl/item/8054293_72070d19

Naar mijn idee bestaat opvoeding al lang niet meer. Kinderen worden tegen woordig alleen nog maar gevoed.

Heel dramatisch inderdaad. Wat ik ook steeds hoor, "ik stond hier gewoon"... Tja volgens mij is dat dan al je eerste fout.

speurneusc

Berichten: 5418
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:41

gequoot maar mislukte beetje...

En dan leven we nu in een tijd waarin je langzaam steeds minder mag. In een land als Nederland is dat onwijs lastig te verkroppen, want mensen in dit land krijgen een nogal vrije opvoeding. Mensen mogen niet meer naar de kroeg, sporten kan niet meer, je kunt niet meer naar een voetbalwedstrijd en ga zo maar door. Er is geen uitzicht, om ons heen gaan landen een stuk sneller vaccineren en eerlijk is eerlijk: het coronabeleid van de overheid is niet bepaald daadkrachtig. Het sukkelt maar een beetje door met maatregelen.

Dat vinden ze in andere landen ook, daar zijn ook rellen en vinden ze ook dat het niet gaat zoals ze willen.... Nog sterker als je gaat vergelijken, gaat het hier niet eens zo slecht. Zie UK, zie Spanje, zie Frankrijk, zie Duitsland etc. Totale lock downs, veel en veel meer doden en besmettingen dan hier.

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:43

Hier ook oproepen om te gaan rellen in onze wijk.

Gelukkig heb ik wel vertrouwen in de supporters van Willem II in combinatie met de politie om de boel een beetje op orde te houden. Willem II heeft een harde kern die uit bijzonder indrukwekkende mannen bestaat. Daar zijn die 18 jarige snotneuzen echt niet tegen opgewassen.

Ik las net op het nieuws dat ze het leger niet in willen zetten. Wat vinden jullie daarvan?

Ergens heb ik zoiets van: laat t asjeblieft niet nog langer zo doorgaan.

Ik heb filmpjes gezien van de brandbommen die ze (relschoppers uit Breda) aan het bereiden waren en dat is gewoon echt niet leuk meer. Als ik die een tegen de voorgevel krijg dan gaat t echt mis.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37319
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 13:46

Van mij mogen ze het leger inzitten. Als aanvul in mensen op de me. Geen tanks of grove wapens maar gewoon even wat extra goed getrainde mensen erbij. Mensen die als het goed is niet zo snel onder de indruk raken van heftige dingen. Ter ondersteuning van. :j

Maar brandbommen maken? Zag ook ergens een oproep van een pvc buis met spijkers. %) Echt waarom _-:( -:(-

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:47

AmyJamess schreef:
Geen idee of mensen dit filmpje hebben gezien, maar dit is toch om te lachen.
Eerst gaan rellen, politie uitdagen en vervolgens gaan janken dat die dood gaat. Echt stoere jongen ben je dan :(
Hoop dat ze hem een pleistertje hebben gegeven en weer naar huis hebben gestuurd.

https://www.dumpert.nl/item/8054293_72070d19

Naar mijn idee bestaat opvoeding al lang niet meer. Kinderen worden tegen woordig alleen nog maar gevoed.

volle verdiende loon stinkjong

speurneusc

Berichten: 5418
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:49

Iris82 schreef:
Hier ook oproepen om te gaan rellen in onze wijk.

Gelukkig heb ik wel vertrouwen in de supporters van Willem II in combinatie met de politie om de boel een beetje op orde te houden. Willem II heeft een harde kern die uit bijzonder indrukwekkende mannen bestaat. Daar zijn die 18 jarige snotneuzen echt niet tegen opgewassen.

Ik las net op het nieuws dat ze het leger niet in willen zetten. Wat vinden jullie daarvan?

Ergens heb ik zoiets van: laat t asjeblieft niet nog langer zo doorgaan.

Ik heb filmpjes gezien van de brandbommen die ze (relschoppers uit Breda) aan het bereiden waren en dat is gewoon echt niet leuk meer. Als ik die een tegen de voorgevel krijg dan gaat t echt mis.


gooide ze ze alleen maar naar gevels, ze gooien ze dus gerust naar burgers in hun auto etc.

daantjuhhh

Berichten: 26908
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:01

Ik heb een collega die vanmorgen trots vertelde dat ze gister avond bij de protesten aanwezig was.

Ja maar ik was voor 9 uur thuis.
Ja maar ik keek alleen.
Ja maar ik stond achter de linie.

Echt domme doos!!!

Ik heb er verteld hoe ik er over dacht en ben de meeting uit gegaan.
Wat een dom wicht zeg.

Kairos
Berichten: 2728
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:02

karuna schreef:
Van mij mogen ze het leger inzitten. Als aanvul in mensen op de me. Geen tanks of grove wapens maar gewoon even wat extra goed getrainde mensen erbij. Mensen die als het goed is niet zo snel onder de indruk raken van heftige dingen. Ter ondersteuning van. :j

Maar brandbommen maken? Zag ook ergens een oproep van een pvc buis met spijkers. %) Echt waarom _-:( -:(-

Dat lijkt mij gewoon oproepen tot terreur, lijkt me dat ze je dan langer vast kunnen houden toch?

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:07

daantjuhhh schreef:
Ik heb een collega die vanmorgen trots vertelde dat ze gister avond bij de protesten aanwezig was.

Ja maar ik was voor 9 uur thuis.
Ja maar ik keek alleen.
Ja maar ik stond achter de linie.

Echt domme doos!!!

Ik heb er verteld hoe ik er over dacht en ben de meeting uit gegaan.
Wat een dom wicht zeg.


Echt iets om trots op de zijn :roll: ...
Zou precies hetzelfde doen als wat jij hebt gedaan.

Femke_Tweety

Berichten: 12014
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:08

daantjuhhh schreef:
Ik heb een collega die vanmorgen trots vertelde dat ze gister avond bij de protesten aanwezig was.

Ja maar ik was voor 9 uur thuis.
Ja maar ik keek alleen.
Ja maar ik stond achter de linie.

Echt domme doos!!!

Ik heb er verteld hoe ik er over dacht en ben de meeting uit gegaan.
Wat een dom wicht zeg.




Goed zo.

Je laat daarmee zien dat dus écht niet iedereen dit ok vindt (gelukkig véél meer mensen niet dan wel)

Daar bij die hekken en in haar eigen omgeving hoort ze misschien dat het normaal is.

Laat maar zien dat dat het níet is.

Uit een vergadering stappen lijkt misschien iets kleins, maar als íedereen zo duidelijk is, dan ben je dus ook niet meer interessant met je gerel.
Je stoere verhaal doet het dan gewoon even niet meer voor je.


Top reactie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:15

ikkedus schreef:
Ze roepen nu in Den Bosch inderdaad al op om om 14.00 u te gaan rellen. Vraag me af of ze dat echt durven doorzetten. Is toch een stuk minder anoniem overdag als veel winkels open zijn. Hoop in ieder geval van niet!
Bij de geplunderde Dirk in Rotterdam waren de vakkenvullers gewoon nog in de winkel. Hoe beangstigend is dat!
Mijn stiefdochter werkt bij de Jumbo in Den Bosch. Voel ik me ook niet heel gerust over.....
En in je eentje op een station werken vind ik nu geen optie. Of het moet een klein stationnetje in een buitenwijk zijn bijv.


Maar wie doet dan zo'n oproep? En hoe gaat dat in z'n werk?
Zet iemand gewoon op FB openbaar om te gaan rellen? Ik kan me daar zo weinig bij voorstellen -O-

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:16

Hier in hengelo ging dat via snapchat en whatsapp.
Ze zullen daarvoor wel meerder sociale media's gebruiken

Winged

Berichten: 33086
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:17

Oef Daantje, dat is ook echt iets waar ik niet op zou zitten wachten. Zo min mogelijk aandacht aan besteden. Ben wel benieuwd hoe de leidinggevende dan tegenover zo'n persoon staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:17

Cayenne schreef:
Maar wie doet dan zo'n oproep? En hoe gaat dat in z'n werk?
Zet iemand gewoon op FB openbaar om te gaan rellen? Ik kan me daar zo weinig bij voorstellen -O-

Ik kom even aanhaken. Het gros van de mensen die nu komt rellen is jongere, en is dus veel meer wegwijs op het internet dan je zou denken. Dat gaat vooral via Telegram, Snapchat en andere kanalen waar jij en ik niet zo snel op terecht komen. Facebook wordt niet meer zo veel gebruikt :7
Zo'n oproep wordt dan in een grote chat op Telegram of via Snapchat gedeeld, en dan gaan screenshots weer in appgroepen tot er een grote groep zich gemobiliseerd heeft.

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:18

Ik moest wel beetje lachen om de drama die die jongen maakte met ik ga dood. En toch vind ik het enigszins mooi dat onbekende , relschoppers of niet, hem helpen, ik denk dat het grootste gedeelte alleen sensatiezoekers zijn en niet allemaal relschoppers, vergelijk het met een auto ongeluk, de meeste mensen willen het allemaal zien wat er gebeurd is. Hoe vaak het niet aan de overkant op tegenliggende baan fout gaat doordat mensen niet opletten. Mensen kunnen vaak niet meer normaal nadenken als er iets gebeurd. Kudde en schapengedrag is het. Ik praat het niet goed overigens dat dit allemaal gebeurd, vind het in en in triest.

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:20

Cayenne schreef:
ikkedus schreef:
Ze roepen nu in Den Bosch inderdaad al op om om 14.00 u te gaan rellen. Vraag me af of ze dat echt durven doorzetten. Is toch een stuk minder anoniem overdag als veel winkels open zijn. Hoop in ieder geval van niet!
Bij de geplunderde Dirk in Rotterdam waren de vakkenvullers gewoon nog in de winkel. Hoe beangstigend is dat!
Mijn stiefdochter werkt bij de Jumbo in Den Bosch. Voel ik me ook niet heel gerust over.....
En in je eentje op een station werken vind ik nu geen optie. Of het moet een klein stationnetje in een buitenwijk zijn bijv.


Maar wie doet dan zo'n oproep? En hoe gaat dat in z'n werk?
Zet iemand gewoon op FB openbaar om te gaan rellen? Ik kan me daar zo weinig bij voorstellen -O-


Ik lees veel over telegram, had ik tot voorkort nog nooit van gehoord :')

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:23

Hij is weer geweldig. Harry Hol over de rellen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:23

daantjuhhh schreef:
Ik heb een collega die vanmorgen trots vertelde dat ze gister avond bij de protesten aanwezig was.

Ja maar ik was voor 9 uur thuis.
Ja maar ik keek alleen.
Ja maar ik stond achter de linie.

Echt domme doos!!!

Ik heb er verteld hoe ik er over dacht en ben de meeting uit gegaan.
Wat een dom wicht zeg.


Zo had ik een collega die destijds bij dat Project X in Haren was.. Heeft toen klappen van de ME gehad en kon uiteindelijk een woning invluchten.. 'Ja we stonden alleen maar te kijken, we deden niks' Kerel, je had er niks te zoeken, juist door mensen zoals hij liep dat toen zo uit de hand :n Hij begreep niet dat we niet een beetje medeleven met hem hadden :roll:

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:23


Winged

Berichten: 33086
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:24

moonsparkle schreef:
Ik lees veel over telegram, had ik tot voorkort nog nooit van gehoord :')

Wij zijn van dezelfde generatie en ja, ik voel mij even oud in dit geval hahah :')

(niet dat ik er bij betrokken wil worden, maar toch :+ )

daantjuhhh

Berichten: 26908
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:26

Ja ik dacht. Jij bent echt gek.

De manager heeft aangegeven dat er gevolgen aan kunnen zitten.
Ze heeft een eed afgelegd.

BigOne
Berichten: 38409
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:27