De rellen in nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:00

Ik vraag me af welke beelden jullie gezien hebben, maar ik heb heel veel beelden gezien met alleen maar ‘wollah alles gratis’ etc.

Niet dat ik het eens ben FVD.

Maar vooral in Eindhoven was niet 100% blank :+

speurneusc

Berichten: 5388
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:01

de betreffende dame van het waterkanon is samen met vriend al bij diversen rellen en opstootjes geweest, verteld ze vol trots op haar fb account met beelden en alles, zo onschuldig zijn deze twee dus niet, en zeker niet per ongeluk tussen de rellers terecht gekomen.

sterregoud
Berichten: 1857
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:01

Kana schreef:
Ik heb dan hele andere live beelden gezien dan jullie gisteravond....


Ik heb ook beelden gezien en met name bij de beelden van het plunderen van winkels zag je juist een minderheidsgroep, iele mannetjes in zwarte kleding een winkel leegjatten/ mollen.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15113
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:03

Vol verbazing gekeken.... Wat een bizarre situatie..

Maar even inhakend op Nederlands of niet; maakt het uit? Of je blank/zwart/wit/alles wat er tussen zit bent; als je je zo gedraagt en denkt dat dit gerechtvaardigd is ben je gewoon niet goed wijs en hoor je in een cel. :n

Popstra
Berichten: 13782
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:04

Mollukenstraat Amsterdam waren ook voornamelijk trainingsbroeken en bontkraagjes.
Van mij mogen ze een rubber kogel tussen hun ribben krijgen

sterregoud
Berichten: 1857
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:04

Muurp schreef:
Vol verbazing gekeken.... Wat een bizarre situatie..

Maar even inhakend op Nederlands of niet; maakt het uit? Of je blank/zwart/wit/alles wat er tussen zit bent; als je je zo gedraagt en denkt dat dit gerechtvaardigd is ben je gewoon niet goed wijs en hoor je in een cel. :n


Nee, het maakt niet uit. Ze moeten allemaal echt aangepakt worden.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:05

Arabesk schreef:
Volgens fvd is de oorzaak immigratie. Ja vind ik ook hoor. Al die Turken op Urk gewoon terugsturen naar Marokko.

Op vrijwel alle beelden zien je toch duidelijk dat het om blanke jonge mannen gaat.

Nou ja, als je met zo’n statement komt moet dat natuurlijk wel waar zijn. Daar werd op gereageerd.

Verder vind ik dat je inderdaad ze allemaal moet aanpakken.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:06

karuna schreef:
Ik ben toch echt voor openbare schandmaking. Waterkanon met verf dat een week blijft zitten minstens, dan kan iedereen zien dat jij zo n grote dappere strijder bent geweest. Je ouders, je opa en oma, je kinderen, je baas. En dan eens zien of je in je eentje jezelf nog steeds zo stoer vindt als je anonimiteit weg is,


Dit.

Waarom gaat het nu over blank vs allochtonen? Nederland is multi cultureel dus logisch dat beide groepen vertegenwoordigd zijn. Steden verschillen van opmaak dus logisch dat je verschillende groeperingen actief ziet. Laten we er alsjeblieft geen discussie van maken over immigratie, overal zitten rotte appels tussen.

Het is gewoon niet goed te praten. Ongeacht huidskleur. Ongeacht stad. Ongeacht achterliggende motieven. Je loopt te rellen bij een protest? Dan ben je gewoon af. Die persoon met de schedelbreuk heeft genoeg waarschuwingen gehad alvorens het waterkanon werd ingezet. Dus: eigen schuld dikke bult. Aan zichzelf te danken.

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:06

Echt belachelijk, zo verschrikkelijk dom.
Je gaat protesteren omdat je het niet eens bent met maatregelen. En dan ga je vernielen, stelen/plunderen bij ondernemers die ook keihard geraakt worden? Ik snap dat echt niet. Wat mankeert je om je boosheid te uiten op de eigendommen van een ander? Echt niet normaal.

Gewond, schade? Eigen schuld. Je mocht daar niet zijn, klaar.
Toen bij de bestorming van het capitool een vrouw overleed schreef iemand:
“Play stupid games, win stupid prizes.”
En daar ben ik het helemaal mee eens.

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:08

karuna schreef:
Ik ben toch echt voor openbare schandmaking. Waterkanon met verf dat een week blijft zitten minstens, dan kan iedereen zien dat jij zo n grote dappere strijder bent geweest. Je ouders, je opa en oma, je kinderen, je baas. En dan eens zien of je in je eentje jezelf nog steeds zo stoer vindt als je anonimiteit weg is,


Oprechte vraag aan iemand die op de hoogte is van wijze van werken van het openbaar ministerie:

Ik snap dat afhankelijk van de zwaarte van het vergrijp en de verwachte straf het voorarrest wel of niet verlengd wordt. Maar is het in deze situatie nu écht niet mogelijk om (vrijwel) alle arrestanten een weekje vast te houden?
En er eventueel een beslaglegging/gegarandeerde schadevergoeding aan te koppelen voordat dat volk weer losgelaten wordt?
Bestaat er op het gebied van arrestanten ook iets van een "noodverordening"?

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15113
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:08

IMANDRA schreef:
karuna schreef:
Ik ben toch echt voor openbare schandmaking. Waterkanon met verf dat een week blijft zitten minstens, dan kan iedereen zien dat jij zo n grote dappere strijder bent geweest. Je ouders, je opa en oma, je kinderen, je baas. En dan eens zien of je in je eentje jezelf nog steeds zo stoer vindt als je anonimiteit weg is,


Dit.

Waarom gaat het nu over blank vs allochtonen? Nederland is multi cultureel dus logisch dat beide groepen vertegenwoordigd zijn. Steden verschillen van opmaak dus logisch dat je verschillende groeperingen actief ziet. Laten we er alsjeblieft geen discussie van maken over immigratie, overal zitten rotte appels tussen.

Het is gewoon niet goed te praten. Ongeacht huidskleur. Ongeacht stad. Ongeacht achterliggende motieven. Je loopt te rellen bij een protest? Dan ben je gewoon af. Die persoon met de schedelbreuk heeft genoeg waarschuwingen gehad alvorens het waterkanon werd ingezet. Dus: eigen schuld dikke bult. Aan zichzelf te danken.


Precies dit.
Laten we alsjeblieft wegblijven bij kleurtjes en of afkomst, het maakt in dit geval gewoonweg niet uit.

xJennifx

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:08

Weer die aloude discussie over herkomst... Wat maakt het uit? We zouden in Nederland met zijn allen in vrede moeten kunnen leven. Deze rellen zijn niet gesticht en uitgevochten door één enkel persoon maar door het uitschot van de samenleving, jong, oud, Nederlands,en buitenlandse afkomst.

Wat een verschrikkelijke beelden, het geweld naar de hulpverleners vind ik sowieso het ergste wat plaats gevonden heeft en ik vrees voor de komende dagen. Het enige wat we we met zijn allen kunnen doen is de boel weer bij elkaar rapen en als we bekenden zien deze aangeven bij de politie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:10

Sjaco schreef:
karuna schreef:
Ik ben toch echt voor openbare schandmaking. Waterkanon met verf dat een week blijft zitten minstens, dan kan iedereen zien dat jij zo n grote dappere strijder bent geweest. Je ouders, je opa en oma, je kinderen, je baas. En dan eens zien of je in je eentje jezelf nog steeds zo stoer vindt als je anonimiteit weg is,


Oprechte vraag aan iemand die op de hoogte is van wijze van werken van het openbaar ministerie:

Ik snap dat afhankelijk van de zwaarte van het vergrijp en de verwachte straf het voorarrest wel of niet verlengd wordt. Maar is het in deze situatie nu écht niet mogelijk om (vrijwel) alle arrestanten een weekje vast te houden?
En er eventueel een beslaglegging/gegarandeerde schadevergoeding aan te koppelen voordat dat volk weer losgelaten wordt?
Bestaat er op het gebied van arrestanten ook iets van een "noodverordening"?

Ik denk dat het zeker wel mogelijk is dergelijke relschoppers langer vast te houden, maar dat er geen ruimte is.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15113
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:12

Ik denk dat het ook niet wenselijk is om iedereen vast te houden... Als je maatje vastzit voor (volgens jou) een ongeldige reden zal de mate van agressiviteit richting bijv. politie alleen maar erger worden. Denk ik hoor...

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:12

Muurp schreef:
Ik denk dat het ook niet wenselijk is om iedereen vast te houden... Als je maatje vastzit voor (volgens jou) een ongeldige reden zal de mate van agressiviteit richting bijv. politie alleen maar erger worden. Denk ik hoor...

Het is ook niet wenselijk om auto’s en winkels te slopen. :Y)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 10:13

Nou ja als er maar genoeg van je vriendjes vastzitten kun je met twee of drie vriendjes tegen de me weinig uitrichten, dan ben je je groeps kudde bescherming kwijt

Kairos
Berichten: 2717
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:14

Muurp schreef:
Ik denk dat het ook niet wenselijk is om iedereen vast te houden... Als je maatje vastzit voor (volgens jou) een ongeldige reden zal de mate van agressiviteit richting bijv. politie alleen maar erger worden. Denk ik hoor...

Dan zet je diegene ook vast :Y)

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:14

Op het commando terrein in tentenkampen op een veldbedje. Minimaal 14 dagen quarantaine. Leger eromheen. En gelijk 14 dagen een soort opvoedingskampje van maken.

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:14

Als je iedereen oppakt en vasthoudt zal de groep vanzelf kleiner worden denk ik?
Dan maar met teveel vriendjes in 1 cel.

Maar dat zal wel weer niet mogen in Nederland..

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:15

Denkt nou niemand die verf in het waterkanon noemt aan het milieu en de schade die het aan de flora en fauna zou brengen...?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 10:17

Je hebt ook natuurlijke kleurstoffen. Zoals bv rode bietensap of vlierbessensap. Dat is erg hardnekkig. :') En milieuvriendelijk
Laatst bijgewerkt door karuna op 26-01-21 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15113
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:17

Kairos schreef:
Muurp schreef:
Ik denk dat het ook niet wenselijk is om iedereen vast te houden... Als je maatje vastzit voor (volgens jou) een ongeldige reden zal de mate van agressiviteit richting bijv. politie alleen maar erger worden. Denk ik hoor...

Dan zet je diegene ook vast :Y)


:+
Maar was het maar zo makkelijk.

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:17

LiselotZorro schreef:
Ik kreeg al eerder heel bokt over me heen, maar dat maakt me niet uit.

De Nederlandse overheid, politie, het hele rattenplan heeft dit zelf veroorzaakt.

Al die mensen die er van genieten dat iemand haar schedel breekt, die vinden dat het leger maar moet gaan schieten, dat is pas echt primitief, bedroevend laag niveau.

De rellen zijn een logisch gevolg van een op een stapeling van wanbeleid en flaters. Je oogst wat je zaait, wie wind zaait zal storm oogsten etc. Hoe je het ook wil noemen. Nu lekker een grote mond hebben gaat hier echt niet aan helpen. Natuurlijk is het goed dat mensen via beeldmateriaal opgespoord gaan worden, maar dat is geen oplossing.


Het spul wat staat te rellen en plunderen is niet eens in staat om het woord Corona foutloos te schrijven. Ze rellen en slopen omdat ze vinden dat ze in hun recht staan, zoals ik al eerder schreef. Als er een van zijn scooter was afgereden dan was dat de aanleiding geweest.

Die meid die aardig gewond raakte had het volledig aan zichzelf te danken. Het is geen kermisattractie waar je vlakbij langs mag en kan lopen. Als je zo’n ding ziet staan moet je er überhaupt niet wezen. Dat ze gewond raakt is sneu, als ze echter naar huis was gegaan toen de politie die aankondigde was er niets aan de hand geweest.

Ook ik ben het niet altijd eens met wat de overheid doet, sterker nog bepaalde zaken zijn onnodig. Aan de andere kant weet ik ook dat de capaciteit in een ziekenhuis een keer op is.

En zeg nu zelf, is het nu zo erg dat je savonds vanaf 21:00 niet meer naar buiten mag?

En ja van mij mogen ze het leger inzetten. Het zal verdorie maar je bedrijf of auto zijn die ze in de hens zetten of plunderen.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:18

Vayo schreef:
Op het commando terrein in tentenkampen op een veldbedje. Minimaal 14 dagen quarantaine. Leger eromheen. En gelijk 14 dagen een soort opvoedingskampje van maken.


Leuk format misschien voor een tv programma.

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:20

Vayo schreef:
Vayo schreef:
Op het commando terrein in tentenkampen op een veldbedje. Minimaal 14 dagen quarantaine. Leger eromheen. En gelijk 14 dagen een soort opvoedingskampje van maken.


Leuk format misschien voor een tv programma.


Pfoe nee, want dan vinden ze zich nog belangrijk ook...