De rellen in nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:16

Alleen al in sommige oproepjes om te komen kon je lezen dat het voor sommige puur om geweld ging. Vooral na Eindhoven wist gisteren volgens mij bijna iedereen dat het niet meer ging om demonstreren.

Sherivey
Berichten: 8679
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:17

LiselotZorro schreef:
Ik kreeg al eerder heel bokt over me heen, maar dat maakt me niet uit.

De Nederlandse overheid, politie, het hele rattenplan heeft dit zelf veroorzaakt.

Al die mensen die er van genieten dat iemand haar schedel breekt, die vinden dat het leger maar moet gaan schieten, dat is pas echt primitief, bedroevend laag niveau.

De rellen zijn een logisch gevolg van een op een stapeling van wanbeleid en flaters. Je oogst wat je zaait, wie wind zaait zal storm oogsten etc. Hoe je het ook wil noemen. Nu lekker een grote mond hebben gaat hier echt niet aan helpen. Natuurlijk is het goed dat mensen via beeldmateriaal opgespoord gaan worden, maar dat is geen oplossing.

Oh dus omdat een ander (de regering in dit geval) fouten maakt, is het logisch dat je gaat rellen en je gedraagt als crimineel?

Sorry hoor, maar als het in je hoofd opkomt om je zo te gedragen, dan vraag je er wel degelijk zelf om dat de politie/ME hard op treed.

En ik denk ook niet dat iemand (en zeker de politie) er niet van geniet om zo op te treden en mensen met verwondingen te zien. Maar met een vriendelijk 'zouden jullie dit niet willen doen?' worden ze vierkant uitgelachen.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:19

LiselotZorro schreef:
De rellen zijn een logisch gevolg van een op een stapeling van wanbeleid en flaters. Je oogst wat je zaait, wie wind zaait zal storm oogsten etc. Hoe je het ook wil noemen. Nu lekker een grote mond hebben gaat hier echt niet aan helpen. Natuurlijk is het goed dat mensen via beeldmateriaal opgespoord gaan worden, maar dat is geen oplossing.

Wanbeleid is géén excuus om de boel te slopen van ondernemers die al zwaar in de oliebol zitten én die mogelijk een deel van de schade niet uitbetaalt krijgen van de verzekering. Dit gaat verschillende ondernemers nog meer de grond in boren.

Geweld is nooit een excuus voor iets.

Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:26

Gisteravond heel bewust geen nieuws gekeken en vroeg in bed gekropen. Zie nu de beelden.

Wat een achterlijk kansloos k*tvolk, echt waar. Als je ziet hoe ze plunderend en vernielend door de straten trekken, dat heeft echt niets maar dan ook niet meer met protesteren te maken. Oppakken, vastzetten en strafblad. Niks geen boete of taakstrafje, laat ze maar merken hoe ongewenst dit gedrag is.

Gelukkig hier in Groningen nog alles rustig, maar er gaan wel oproepen rond voor woensdag. Ik houd mijn hart vast.

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:29

Ik ben het ook in veel standpunten niet eens met onze regering. Al vele jaren niet.
Maar niets in mij gaat zeggen laat ik nu dingen vernielen.
Dus nee Lisselot totaal niet met je eens.
Dit zijn verwende kleutertjes die juist zich nooit ergens voor in hebben hoeven zetten. En elk klein bobbeltje in de weg wat niet voor ze glad is gestreken aangrijpen als hoe rot ze het toch wel niet hebben.
Maar ze hebben ook geleerd dat rottigheid uithalen gewoon mag. En er altijd weer iemand is die het goed praat.

Tijd om er eens figuurlijk met de zweep over te gaan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 09:39

Nee gewoon nee. Er is nooit maar dan ook nooit een goede reden om andermans spullen kapot te maken, mensen of dieren pijn te doen of aan te vallen nooit. :n Gewoon echt nooit.

Dit gedrag is gewoon totale gebrek aan opvoeding, gebrek sociaal gedrag of welke vorm van empathie ook. Gewoon geestesziek, gestoord, gewoon niet gezond in de bovenkamer.

Een ieder die enige vorm van opvoeding heeft gehad en wat sociaal acceptabel gedrag heeft doet dit gewoon niet. :n -:(- _-:(

En de avond geen nieuws geen internet is me goed bevallen. Ik heb snel wat nieuws gelezen maar het is nog gruwelijker dan de avond ervoor. ME zo overbelast dat ze te laat waren on Den Bosch.

En iemand die gewond raakt, eigen schuld. Voor ze waterkanon gaan gebruiken zijn er al zoveel waarschuwingen geweest die je genegeerd hebt. Dat is voor mij hetzelfde als in een leeuwenkuil gaan staan of voor een kudde op hol geslagen bizons. En dan daarna miepen dat er stukken van je gegeten zijn of je bent plat gelopen.

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:40

Tuurlijk had de overheid dingen anders kunnen/moeten doen, maar ja hind sight is 20/20.

In de UK heeft Boris Johnson ook flink geblunderd, maar daar is het voor zover ik weet wel rustig.
Het is ook niet alsof we een precies weten hoe we om moeten gaan met een pandemie als deze.

En deze jongens gaat het echt niet meer om opkomen tegen de corona maatregelen. Dit is gewoon rellen om het rellen. Moedwillig levenswerk van ondernemers slopen, molotovcocktails naar politie en ME gooien, de zeeman (of all places) leeg plunderen. Ik word hier echt heel boos van.

Suzanne F.

Berichten: 49264
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:41

Eens Karuna. Ik vraag me af of dit elke avond zo gaat zijn. En wat Nederland er aan gaat doen.

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:41

Als je nu op omroep Brabant kijkt de vernielingen in Den Bosch. Echt zo verschrikkelijk.
Niets corona, niets valt er goed te praten. Ik zou bijna zeggen schiet voortaan maar met scherp. Aan dat soort tuig gaan we in de toekomst niets missen.

Suzanne F.

Berichten: 49264
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:44

DuoPenotti schreef:
Als je nu op omroep Brabant kijkt de vernielingen in Den Bosch. Echt zo verschrikkelijk.
Niets corona, niets valt er goed te praten. Ik zou bijna zeggen schiet voortaan maar met scherp. Aan dat soort tuig gaan we in de toekomst niets missen.


Ja dat zei een kennis ook al, met scherp schieten. We zijn zulke softies in Nederland. Neerknuppelen die handel, leger er overheen en opsluiten allemaal. Uitkeringen afpakken en alle schade verhalen.
Nederland is zo’n soft land. Dit moet je in China eens proberen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 09:45

Ik ben toch echt voor openbare schandmaking. Waterkanon met verf dat een week blijft zitten minstens, dan kan iedereen zien dat jij zo n grote dappere strijder bent geweest. Je ouders, je opa en oma, je kinderen, je baas. En dan eens zien of je in je eentje jezelf nog steeds zo stoer vindt als je anonimiteit weg is,

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:46

Met scherp schieten meen ik natuurlijk niet.
Maar oppakken en alle kosten op ze verhalen wel. Ja dan ben je maar de L.. De rest van je leven.
En er een keer flink overheen knuppelen zou ik ook niet erg vinden. Wie binnen is overkomt niets.

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:46

Nee ik keur dit niet goed en ik kan geen enkele reden bedenken waarom ik dat wel zou moeten doen.

Als je niet gewond wil raken in een rel waar de ME al bij betrokken is moet je daar wegblijven. Vanaf het eind vd ochtend waren deze plekken als volop in het nieuws.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:49

Een groot deel zal uit kunnen slapen vandaag, want die krijgen waarschijnlijk hun inkomen door (slapend) hun handje op te houden. Ik denk ook dat het volk is dat al moeite heeft met gezag in het normale dagelijkse leven.

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:49

Ik denk dat het wel dat het rellen zal gaan afvlakken

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:51

Volgens fvd is de oorzaak immigratie. Ja vind ik ook hoor. Al die Turken op Urk gewoon terugsturen naar Marokko.

Op vrijwel alle beelden zien je toch duidelijk dat het om blanke jonge mannen gaat.

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:52

zonnebloem18 schreef:
Tuurlijk had de overheid dingen anders kunnen/moeten doen, maar ja hind sight is 20/20.

In de UK heeft Boris Johnson ook flink geblunderd, maar daar is het voor zover ik weet wel rustig.
Het is ook niet alsof we een precies weten hoe we om moeten gaan met een pandemie als deze.

En deze jongens gaat het echt niet meer om opkomen tegen de corona maatregelen. Dit is gewoon rellen om het rellen. Moedwillig levenswerk van ondernemers slopen, molotovcocktails naar politie en ME gooien, de zeeman (of all places) leeg plunderen. Ik word hier echt heel boos van.

Wat Corona betreft doen alle Europese landen min of meer hetzelfde. De een eerder of strenger maar heel anders toch niet. En ja daar worden fouten gemaakt en met het beleid kun je het niet eens zijn. Maar ik zie niet waar dit de oplossing in is... Laat je stem gelden op 17 maart. En eerder op een demonstratie. Maar dan wel volgens de regels en vooral vreedzaam.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:52

Vayo schreef:
Een groot deel zal uit kunnen slapen vandaag, want die krijgen waarschijnlijk hun inkomen door (slapend) hun handje op te houden. Ik denk ook dat het volk is dat al moeite heeft met gezag in het normale dagelijkse leven.

De media spreekt momenteel vooral over jongeren. Die groep die eigenlijk achter een laptopje les hoort te hebben vandaag. Of net is begonnen met werken. Gewoon -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:52

LiselotZorro schreef:
Ik kreeg al eerder heel bokt over me heen, maar dat maakt me niet uit.

De Nederlandse overheid, politie, het hele rattenplan heeft dit zelf veroorzaakt.

Al die mensen die er van genieten dat iemand haar schedel breekt, die vinden dat het leger maar moet gaan schieten, dat is pas echt primitief, bedroevend laag niveau.

De rellen zijn een logisch gevolg van een op een stapeling van wanbeleid en flaters. Je oogst wat je zaait, wie wind zaait zal storm oogsten etc. Hoe je het ook wil noemen. Nu lekker een grote mond hebben gaat hier echt niet aan helpen. Natuurlijk is het goed dat mensen via beeldmateriaal opgespoord gaan worden, maar dat is geen oplossing.


Ik vind het echt een kunst dat je dit soort idiotengedrag kunt goed praten.
En nee, het is absoluut geen logisch gevolg.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 09:54

Arabesk schreef:
Volgens fvd is de oorzaak immigratie. Ja vind ik ook hoor. Al die Turken op Urk gewoon terugsturen naar Marokko.

Op vrijwel alle beelden zien je toch duidelijk dat het om blanke jonge mannen gaat.


Nou ik vroeg me dat pas al af. Wat je aan gasten ziet is denk ik meest 100% hollands en mogelijk zelfs erg anti gekleurd en 95% man. Bij al die protesten heb ik nog geen overduidelijke niet blanke gezien eigenlijk. Dus fvd l ult zoals altijd uit zijn nekharen maar ja hun achterban vindt dat heel erg waar. Hun eigen waarheid
Laatst bijgewerkt door karuna op 26-01-21 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:56

Ik heb dan hele andere live beelden gezien dan jullie gisteravond....

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 09:57

Ik heb goddank geen livebeelden gezien maar genoeg fotos afgelopen dagen. Dat was al teveel

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:57

Dat ligt echt aan de woonplaats denk ik. In Roosendaal was het in december al raak en dat was juist een grote groep met vooral allochtonen. Die hebben ook zeker hun aandeel erin. In andere woonplaatsen heb ik ze er zeker ook tussen zien lopen. Maar inderdaad net zo goed blanke Hollanders hoor.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 26-01-21 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:57

Volgens mij is het deze keer erg gemengd wat er relt.
1 van die filmpjes die jongen die was opgepakt was wel donker.
De jongens die werden geïnterviewd ook.
Maar ik zie ook heel veel blanke.
Echt gemengd, alles wat wil rellen is losgeslagen want het kan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 09:58

Ah ik heb vooral heel erg hollands en pagida figuren gezien. Maar dus wel gemengd gezelschap. Niet veel van gezien zelf.