De rellen in nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:39

Zit filmpjes te kijken op twitter via #avondklokrellen maar echt.. Ik snap gewoon niet, echt niet, dat mensen die goed kunnen praten. En deze mensen 'strijders' noemen...

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:40

Mijn god :( wat een avond weer ginder. Ik hoop ook maar dat deze rellen niet een al te zwaar averechts effect gaan hebben op jullie coronacijfers :( dat is gewoon dubbel drama dan

har166

Berichten: 2039
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:41

Wat me opvalt in de nieuwsberichten ( ook nu net van de nos ) is dat het steeds om jonge relschoppers gaat. Ik kan me zo verbazen dat ouders dan gewoon hun kind de deur uit laten gaan. Ik werk in het onderwijs en weet echt wel dat niet iedereen s'avonds zit te gazenborden maar dit is echt idioot.

Edit: ik vond Nederland altijd zo'n lekker nuchter land maar daar ben ik sinds Corona zooooooooo op terug gekomen -O-

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 22:44

Even op bokt, moest in een ander topic iets neerzetten. Niet gelezen verder bewust, even geen naar nieuws vanavond,

Balen dat het verplaatst is en ook merkwaardig, dit heeft gewoon niets met covid te maken, dit is gewoon losgeslagen tuig, eencelligen zoals de burgermeester van Eindhoven zo mooi zei vandaag.
Ik heb het juist op nieuws en maatschappij gezet omdat het gewoon een gestoorde situatie is in nederland met figuren die geen enkele vorm van fatsoen hebben.

Ik heb de mod al een berichtje gestuurd en hoop dat het ook weer teruggeplaatst wordt. Ik weet dat best veel mensen het corona stuk bewust overslaan.

Suzanne F.

Berichten: 49263
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:50

Wat een verschrikkelijke beelden komen er weer voorbij. Zou dit elke avond zo gaan?

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:52

Ik heb ook even op twitter zitten kijken. Mijn god wat een vernieling. Die winkels, auto's... Als je wil rellen om corona is 1 ding, maar die mensen die een winkel hadden zo nog even een stapje erbij doen..

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:52

Kookaburra schreef:
Kana schreef:
Er gaat overal een oproep rond om te gaan rellen vanavond op winkelcentrum Overvecht. Zulke oproepen moeten dan toch ook binnen komen bij de politie? Ik hoop echt dat ze vanavond een stuk harder op gaan treden.

Kun je hier melden:
https://www.politie.nl/algemeen/melding ... ad5202c6f2


Hé wat goed dat ze daar een meldpunt voor op hebben gezet!
Ik heb vanmorgen een bericht doorgestuurd naar de facebook pagina van de plaatselijke politie met daarin een oproep tot rellen vanavond om 21:00

Kreeg best snel een reactie, ze bedankten voor de informatie en vroegen dat als ik nog meer informatie zou krijgen ik dat weer met ze zou willen delen.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:53

Zag een oproep op fb in Emmen om op je kinderen te letten dat ze niet meerellen.
Een van de commentaren was: bedankt, laat maar weten hoe laat dan zorg ik dat ze er zijn.

Ik snap dat mensen gefrustreerd raken maar als je dan de behoefte voelt om wat te vernielen steek dan de auto van je ouders in de fik, je eigen fietsje/brommertje. Gooi de ruiten van je eigen huis is. Geen excuus en geen begrip kan ik opbrengen voor deze gasten.

Hebben ook doorgekregen op het werk om alert te blijven, indien nodig eerder dicht.

Vind dit allemaal vele malen enger wat er nu gebeurt dan dat ik heel corona vind.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:54

In Den Bosch ook chaos nu...

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:55

Ik lees op twitter dat het in Belgie en Frankrijk ook helemaal mis is, echt bizar dit.

En de ouders van dit soort tuig heeft al jaren niets meer te zeggen gok ik zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:55

Wie zijn de relschoppers precies, ik lees enkel over jongeren dit en jongeren dat, maar is dat werkelijk zo?Zo ja, waar zijn de ouders in dit verhaal.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:56

Ik merk dat de verplaatsing reactie oproept. De argumenten om hem op NM te laten staan begrijp ik en daarom zal ik het topic weer terug verplaatsen naar [NM] Nieuws en Maatschappij.

Wanneer in het topic de corona discussie terugkerend is, zullen we wederom overwegen om het topic te verplaatsen naar [CV] Corona Vragen. :)

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:57

Brrr zit een livestream te kijken op twitch die live beelden laat zien van Nederland (Amerikaans kanaal) en die droeftoeters in chat praten dit gewoon goed.... Zijn ook, niet verbazend, allemaal trump aanhangers....

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:57

Het is nu zelfs in plaatsen aan de gang, waar ik het niet had verwacht..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 22:58

Giolli schreef:
Ik merk dat de verplaatsing reactie oproept. De argumenten om hem op NM te laten staan begrijp ik en daarom zal ik het topic weer terug verplaatsen naar [NM] Nieuws en Maatschappij.

Wanneer in het topic de corona discussie terugkerend is, zullen we wederom overwegen om het topic te verplaatsen naar [CV] Corona Vragen. :)

Dank je :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:59

Ik zou zo zeggen, zet het leger maar in en schiet met rubberen kogels. Dit is buiten alle proporties. Ontstane schade wordt veelal niet vergoed volgens de NOS, dus het is ondernemers nog verder de grond in trappen.

Kookaburra

Berichten: 5401
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:00

Omdat ik hoor dat niet iedereen het weet, bij deze. Een meldpunt voor oproepen tot rellen, en tevens een meldpunt voor beeldmateriaal.

https://www.politie.nl/algemeen/melding ... ad5202c6f2
Citaat:
Her en der in het land waren demonstraties en rellen rond de coronamaatregelen. Hebt u filmbeelden of foto’s daarvan, dan wil de politie die graag hebben. Gebruik hiervoor het bijgaande formulier. U kunt hier ook beelden uploaden van demonstraties die worden voorbereid, bijvoorbeeld op sociale media.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:07

Ik hoop van ganse harte dat de regering dit wel vol gaat houden.. los staande of een avond klok werkt maar nu puur dat als de regering op geeft, het een soort win spel is voor hun en dat is alles behalve wat ik ze gun..

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:10

Dit is ook niet omdat ze tegen de avondklok zijn. Dit is omdat ze rellen om te rellen. Plunderen en slopen...

Als er een van een scooter was afgereden bij een politieachtervolging was dat de aanleiding geweest.

Van mijn part zetten ze het leger in.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:11

Wat een puinhoop in zoveel steden :n

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:12

Giolli schreef:
Ik merk dat de verplaatsing reactie oproept. De argumenten om hem op NM te laten staan begrijp ik en daarom zal ik het topic weer terug verplaatsen naar [NM] Nieuws en Maatschappij.

Wanneer in het topic de corona discussie terugkerend is, zullen we wederom overwegen om het topic te verplaatsen naar [CV] Corona Vragen. :)


Wat goed, bedankt! :)

Suzanne F.

Berichten: 49263
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:13

Toch willen ze het leger niet inzetten. Ik vermoed dat als dit elke avond zo is in veel steden dat ze geen keuze hebben, dan kan de politie het gewoon niet aan.

Thioro

Berichten: 3998
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:13

Ik heb er maar met een half oog naar gekeken/geluisterd (kwam hier uiteindelijk maar kort op het nieuws) maar ik vind het echt onbegrijpelijk.
Die rellen moeten ingedamd worden en snel en hard of het gaat bij jullie inderdaad uit de hand lopen.
Nederland is niet het eerste en enige land waar protesten zijn maar het lijkt wel veel uitgebreider (meerdere steden en moeilijker in te dammen)?

Wel vind ik dat politiek en media er ook een invloed op hebben (gehad).
Zoals iemand anders al opmerkte: mekkeren over mondkapjes die de rest van de wereld al 6 maanden draagt.
Jammeren over een avondklok (òòk door politie die het niet te handhaven vond, wat voor signaal geef je dan af?) terwijl andere landen al tig avondklokken/lockdowns achter de rug hebben die nog een pak vrijgeidsbeperkender waren dan wat er tot nu toe in Nederland aan maatregelen genomen is.
Echt, ik vind het flauw. Niemand vind die regels leuk, iedereen heeft het zwaar en niemand heeft een kant en klare snelle oplossing.
En dan komen er een stel gedecerebreerden de genadeslag geven aan ondernemers/families die het zo ook al meer dan zwaar genoeg hebben.

Wel fijn te lezen dat een paar harde kernen voor hun stad opkomen en dat de rest van de bevolking de politie zoveel mogelijk helpt.
Ik hoop echt dat ze bij jullie die relschoppers onder controle krijgen. En als er dan eentje een oog kwijt raakt, of z'n baan, of gelyncht wordt door een harde kern, so be it. Kan er echt geen medelijden mee hebben.

En nee, Brussel en Parijs zijn ook geen voorbeelden. Zou ook eens met de keerborstel doorgeveegd mogen worden.

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:14

Zoveel winkels gesloopt :n ik zou ook echt bang zijn als ik daar woon en die gasten komen voorbij, ze zijn in alle staten.

lovee
Berichten: 590
Geregistreerd: 30-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:15

Wat een idioten... Echt een stel hersenloze mensen. Wat willen ze hiermee bereiken.