De rellen in nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zinzi_jewel

Berichten: 8803
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:16

Enorme triest
Hier winnen we helemaal niets mee

AmyJamess

Berichten: 2119
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:17

Laten ze alle mensen die nu opgepakt worden voor het rellen op een vliegtuig zetten met een enkeltje naar een onbewoond eiland. Kunnen ze zich daar helemaal uitleven. Zonder regeltjes en ver van de bewoonde wereld.

Mijn hart huilt
Su_Cr_Cheese, heel veel sterkte. Verschrikkelijk om zoiets mee te maken.

Amber_ ik wens jou en je collega's ook heel veel sterkte de komende tijd. Hopelijk blijven jullie allemaal ongedeert.

lovee
Berichten: 590
Geregistreerd: 30-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:19

Ik vind dat de mensen die gisteren het ziekenhuis bestormen, gewoon verbieden in het ziekenhuis te komen. Ook om zorg te krijgen. Wat een triest gedoe

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:19

Hier in Deventer is het gelukkig rustig gebleven.
Ik moet zo werken in de binnenstad. dus wel zo fijn dat ik relatief veilig de straat over kan.

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:20

Vriendin van me woont in het Brabantse waar ze op dit moment alles aan het slopen zijn. Die zit ook aardig bang thuis.

Ik las dat ze 70 mensen hebben opgepakt... Dat betekent het gros er natuurlijk gewoon vanaf komt zonder arrestatie en morgen lachend thuis zit. Echt ik gruwel er van. Laat ze alles wat een knuppel mag gebruiken inzetten en knuppel iedere capuchon die je tegen komt neer. Dit is toch echt het toppunt van respectloos tegenover je medemens.

tienus63

Berichten: 12076
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:23

Ik hoop dat al die winkels en zaken die vernield en geplunderd worden DNA spray in hun zaak hebben zodat iedereen die ook maar spatje dna spray van die zaak op zijn huid en of kleding heeft, verantwoordlijk gehouden kan worden. Waterkanon mag er ook mee gevuld worden.

Niet mauwen dat je toevallig in de buurt stond.
DNA spray op je mik, jammer dan. Je bent erbij.
Kan het kaf eenvoudig van het koren gescheiden worden.

Kaf kan even geen aanspraak maken op zorg, zowel medisch als financieel.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:24

The_Cat schreef:
Ik heb ook even op twitter zitten kijken. Mijn god wat een vernieling. Die winkels, auto's... Als je wil rellen om corona is 1 ding, maar die mensen die een winkel hadden zo nog even een stapje erbij doen..


Wat dacht je van gewoon niet rellen? Hou je zoveel mogelijk aan de regels des te sneller is het rustiger.

7ofhearts

Berichten: 2760
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:26

lovee schreef:
Ik vind dat de mensen die gisteren het ziekenhuis bestormen, gewoon verbieden in het ziekenhuis te komen. Ook om zorg te krijgen. Wat een triest gedoe

sterregoud schreef:
7ofhearts schreef:
Ik heb net twee uur rellen uit Eindhoven van gister zitten kijken.
En ook al wil je niet discrimineren.........je ontkomt er bijna niet aan.
Alles wat Iris hier boven zegt kom je tegen.

Ik woon niet in Eindhoven maar werk er al jaren, en in die hoedanigheid ken ik mensen, studenten die met een grote gedrevenheid hun werk uitoefenen.
Hulpvaardig zijn, en niets anders willen dan die paar euro's binnenharken om hun studie en hobby te kunnen financieren.
En juist die mensen zijn gister hun vertrouwen in de mensheid verloren.
Zagen een muur van geweld op zich afkomen toen bezit werd genomen van het station en de winkeltjes.
Toen er geplunderd werd, en dom weg iedere glaswand met een donderend geraas naar beneden kwam.

Ik zag vanavond die beelden.........en de waanzin voerde de boventoon.
Demonstreren mag........moet zelfs in sommige gevallen, maar niet op deze manier.
Wat gister in Eindhoven is gebeurt had niks met demonstreren te maken.
Het maakte me verdrietig.


Dit zou toch gestopt moeten worden. Ik ben bang dat er niets anders opzet dan wel harder ingrijpen door de politie, de ME en zelfs het leger. Dit soort vernielingen en plunderingen kunnen we toch niet gaan gedogen ?



Absoluut niet. Van mij mag het leger worden ingezet.
Ik vind het ook belachelijk dat de politie in deze situaties steeds de zwarte piet krijgt toegespeeld.
En alles krijgen ze dubbel zo hard terug als er eens wat verkeerd uit pakt ( meisje-waterkanon )
Ze waren goed vertegenwoordigd vanavond in het station en in de binnenstad.
En ik had daar een heel goed gevoel bij.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:27

NRC schreef:
Net als Trump in de VS voeden Wilders en Baudet hier de agressie en het geweld op straat, schrijft Leo Lucassen. Met hun retoriek ondermijnen zij het democratische stelsel.

Hoewel Thierry Baudet alsmede de afdeling Urk van de PVV laten weten de vernielingen en plunderingen verschrikkelijk te vinden, komen hun krokodillentranen niet erg geloofwaardig over. Sterker nog, de oproepen passen in een patroon van ondermijning van de democratische spelregels, het wettelijk gezag en persvrijheid, dat zich de afgelopen jaren wereldwijd heeft afgetekend.

Het recept van deze populistische mix is inmiddels genoegzaam bekend: 1. de politiek afschilderen als elitair en losgezongen van ‘het volk’; 2. maatregelen zoals mondkapjes en avondklokken in gezwollen taal afschilderen als beknotting van ‘de vrijheid’ en het optreden tegen demonstranten interpreteren als ‘dictatuur’; 3. twijfel zaaien over de ernst van de pandemie of ronduit ontkennen dat er een dodelijk virus rondwaart; 4. de vrije pers beschuldigen van het bewust in stand houden van deze leugens. En dit allemaal verpakt in de meest absurde samenzweringstheorieën die de elite als grote boosdoener aanwijst.

Dat het overgrote deel van de bevolking de maatregelen steunt en zelfs voor aanscherping is, deert de populisten niet. Als volkskenners bij uitstek weten zij wel beter. En zo voeden en legitimeren zij het geweld dat we de afgelopen dagen hebben gezien.

Kortom, de manier waarop radicaal-rechtse politici de coronacrisis misbruiken om hun politieke boodschap uit te venten, laat opnieuw zien hoe problematisch hun gedachtegoed is voor een goed functionerende democratie. Want het gaat allang niet meer alleen om het opkomen voor gemarginaliseerde kiezers, maar vooral om het in diskrediet brengen van het hele democratische stelsel.


https://www.nrc.nl/nieuws/2021/01/25/pv ... p-a4029065

primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:28

Van mij mogen ze die droeftoeters registreren op elke mogelijke manier en als er oorlog gaat uitbreken, hun in de frontlinie zetten om de eerste klappen op te vangen.

Oja en alles wat meedoet hieraan, geen plaats geven op de IC als ze het nodig hebben. Ook geen vaccinatie, niks geen hulp of wat dan ook.

Als ze het lef hebben om hulpverleners zo aan te vallen, winkels leeg te roven en kapot te maken, mogen ze ook zo stoer zijn zich te melden bij de politie als ze weer bij zinnen zijn.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:30

Het leger/de KMAR/ de politie wat zwaardere wapens geven.

Het kan mij niet genoeg zijn om dit soort tuig van de straat te krijgen.

En ik ben tegen de avondklok, maar wat nu gebeurd is walgelijk.

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:30

Echt diep, diep triest. :n
Benieuwd hoeveel avonden dit dadelijk nog zo doorgaat.
Wat mij betreft halen ze inderdaad het leger er maar bij. Meteen aanpakken dat tuig.
Heb te doen met alle ondernemers die al een slecht jaar hebben en er nu ook nog zoveel schade bij gaan krijgen.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:30

sureido schreef:
In Den Bosch ook chaos nu...


Pffff ik zie het net op Omroep Brabant. Dit maakt mij zo verdrietig en zo boos. Het lijkt me zo eng om ergens te wonen in de buurt van waar zo'n rel uitbreekt. Of het zal jouw winkel zijn die vernield en geplunderd wordt. Maak ondernemers nog maar extra kapot :n

Ik ben zo bang dat dit gaat leiden tot nog zwaardere maatregels en dan zijn de mensen die zich wel aan de regels houden de dupe.

Ik denk zelf dat dit wel iets te maken heeft met alle beperkingen die opgelegd worden. Misschien woede doordat de cijfers daalden, maar er toch weer zulke zware regels bijkomen?? Begrijp me niet verkeerd ... dit valt nooit, maar dan ook nooit goed te praten. Nog niet een klein beetje. Dit mag wat mij betreft ook keihard gestraft worden. Strafblad, enorme boete en gemaakte schade afbetalen. En verlies je hierdoor je baan of kom je niet aan een baan .... geen uitkering. Verplicht hele dagen vuil rapen en prikken voor een salaris waarmee je maandelijks een deeltje van de schade afbetaald. Al betaal je je leven lang af. Straffen en sancties moeten iets worden om bang voor te zijn, waardoor mensen het niet meer durven.

Voor zoveel mensen is deze tijd zo ontzettend zwaar. Deze beelden maken dat er niet beter op. Al die maatregels doen al iets met je. Het maakt mensen minder verdraagzaam, mensen krijgen een korter lontje. Anderen voelen zich erg somber. En klaarblijkelijk zijn er ook mensen waar heel wat steekjes bij los zitten en die hier helemaal van flippen en dit soort belachelijke dingen gaan doen. Wat als dit ook nog eens meer besmettingen op gaat leveren? Dat is mijn angst.

Konden we maar weer terug naar hoe de lock down was voor de avondklok. Naar mijn idee waren de maatregels helemaal niet te licht. Maatregels werden door teveel mensen niet nageleefd. Ze hadden daar volop op moeten gaan handhaven naar mijn idee. Nu pakken ze de mensen ermee die zich al netjes aan de maatregels hielden en is het ook nog eens één grote puinhoop met al die rellen. Het maakt mij enorm moedeloos en gefrustreerd.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 25-01-21 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:31

Wat een ellende, in toch al zo'n nare tijd. Harder optreden, veel harder. Dit kan toch niet.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:31

Ik ben zo blij dat ik thuis moet werken en nu bij mijn ouders thuis zit. Mijn huurkamer heb ik opgezegd na november. Anders zat nu midden in een binnenstad waar chaos is. Bizar om in de omringende straten allemaal jeugd en ME'ers op video's te zien.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:31

Arabesk schreef:
NRC schreef:
Net als Trump in de VS voeden Wilders en Baudet hier de agressie en het geweld op straat, schrijft Leo Lucassen. Met hun retoriek ondermijnen zij het democratische stelsel.

Hoewel Thierry Baudet alsmede de afdeling Urk van de PVV laten weten de vernielingen en plunderingen verschrikkelijk te vinden, komen hun krokodillentranen niet erg geloofwaardig over. Sterker nog, de oproepen passen in een patroon van ondermijning van de democratische spelregels, het wettelijk gezag en persvrijheid, dat zich de afgelopen jaren wereldwijd heeft afgetekend.

Het recept van deze populistische mix is inmiddels genoegzaam bekend: 1. de politiek afschilderen als elitair en losgezongen van ‘het volk’; 2. maatregelen zoals mondkapjes en avondklokken in gezwollen taal afschilderen als beknotting van ‘de vrijheid’ en het optreden tegen demonstranten interpreteren als ‘dictatuur’; 3. twijfel zaaien over de ernst van de pandemie of ronduit ontkennen dat er een dodelijk virus rondwaart; 4. de vrije pers beschuldigen van het bewust in stand houden van deze leugens. En dit allemaal verpakt in de meest absurde samenzweringstheorieën die de elite als grote boosdoener aanwijst.

Dat het overgrote deel van de bevolking de maatregelen steunt en zelfs voor aanscherping is, deert de populisten niet. Als volkskenners bij uitstek weten zij wel beter. En zo voeden en legitimeren zij het geweld dat we de afgelopen dagen hebben gezien.

Kortom, de manier waarop radicaal-rechtse politici de coronacrisis misbruiken om hun politieke boodschap uit te venten, laat opnieuw zien hoe problematisch hun gedachtegoed is voor een goed functionerende democratie. Want het gaat allang niet meer alleen om het opkomen voor gemarginaliseerde kiezers, maar vooral om het in diskrediet brengen van het hele democratische stelsel.


https://www.nrc.nl/nieuws/2021/01/25/pv ... p-a4029065

Alstjeblieft Arabesk, laten we de politiek er lekker buiten laten in dit topic. Zat topics waar je wel los kunt gaan. :roll:

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:33

Echt niet te geloven, ik ben benieuwd hoelang dit nog doorgaat =(

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:34

De beelden die ik gisteren zag en vandaag weer zijn gewoon onwerkelijk. Echt diep en diep triest.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:35

Sunnda schreef:
Alstjeblieft Arabesk, laten we de politiek er lekker buiten laten in dit topic. Zat topics waar je wel los kunt gaan. :roll:


Je kunt politiek onmogelijk los zien van wat er nu gebeurt.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:38

Arabesk schreef:
Sunnda schreef:
Alstjeblieft Arabesk, laten we de politiek er lekker buiten laten in dit topic. Zat topics waar je wel los kunt gaan. :roll:


Je kunt politiek onmogelijk los zien van wat er nu gebeurt.

Als je het dan toch aan politiek wilt koppelen dan had de politiek misschien wat beter moeten luisteren naar de veiligheidsregio's en de politie.
Want die zagen dit al lang aankomen en waarom daarom niet zo happig, maar de politiek moest weer zo nodig een regel invoeren terwijl de huidige al niet te handhaven waren.

Maar daar zijn tig topics van en ik zie niet in waarom dit hier ook gevoerd mag worden. Zeker omdat veel mensen, waaronder ik, het in (politieke) kampen plaatsen waar jij je nu ook medeschuldig aan maakt spuugzat zijn.

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:39

Kansloos, verdrietig word ik hier van. En ik denk hè, dat de mensen die juist het hardst worden getroffen door alle maatregelen. Die zitten netjes op de bank. Of zijn gewoon keihard aan het werk. En deze dombo's zorgen er alleen maar voor dat het allemaal nog langer duurt. Die zorgen ervoor dat er door hun toedoen heel veel slachtoffers vallen. Zorgen ervoor dat zij die er psychisch echt door heen zitten nog minder vertrouwen in de wereld krijgen. Ik KOTS hier van. Ben het echt zo verrekte beu. Dikke domkoppen... tuig... knallen met rubberen kogels op die lui, doe ze maar goed zeer! Dan hebben ze een reden om te janken!!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:41

Sunnda schreef:
Maar daar zijn tig topics van en ik zie niet in waarom dit hier ook gevoerd mag worden. Zeker omdat veel mensen, waaronder ik, het in (politieke) kampen plaatsen waar jij je nu ook medeschuldig aan maakt spuugzat zijn.


De oorzaak van de rellen ligt méde in wat de PVV en FVD telkens uitdragen, dan moet je niet raar opkijken dat de vlam in de pan gaat. Dit is niet alleen maar omdat ze een gezellig clubje op telegram hebben.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:42

Ik ben blij dat waar ik zit ik weinig last heb... ook niet de beste kant van Den Haag maar het is hier rustig gelukkig! Denk dat al het tuig naar de Schilderswijk gaat (want geloof mij, grootste gedeelte zal echt niet daar zelf wonen, meeste komen daar echt puur voor het rellen). Ik heb echt respect voor de politie en ME tijdens deze dagen. Lijkt mij vreselijk om op dit moment de straat op te moeten en maar te hopen dat je zonder kleerscheuren thuis komt...

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:44


Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:46

Iemand die nu ook Jinek kijkt?
Peter R met zijn vergoelijkende prietpraat over de rellen :r