De rellen in nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 00:57

De boodschap is duidelijk, alleen ik vrees dat dat weinig effect zal hebben. In de woonplaats van mijn ouders was er in december al een noodverordening ivm jongeren die de boel vernielde, branden aanstoken e.d. Ook daar heeft de burgemeester toen alle ouders een brief gestuurd. Helaas heeft het weinig effect gehad. Gisteren was er ook weer EM om in te grijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 01:00

Cowboy55 schreef:
bigone schreef:
Las net dat de burgemeester van zwolle vandaag via alle scholen in zijn stad de ouders een brief heeft gestuurd vandaag omdat de leeftijd van de rellers gisteravond veelal tussen de 14 en 16 lag. Slimme gast die burgemeester.


+:)+

Yup.....ik vond burgemeester Aboutaleb (sp?) met een soortgelijke oproep net te cynisch. Dit is beter.

Ik vond Aboutaleb fantastisch

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 01:05

Om na te denken over wat Aboutaleb zegt: “ben je nou blij?” vereist reflectief vermogen. Wat vind IK nou van mijn eigen acties?Dat is voor rellers in short supply ben ik bang. Bij hen gaat het er meer om wat hun geestelijk gehandicapte matties vinden.

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 01:17

In mijn stad is ondanks aankondiging en dicht gespijkerde ramen rustig gebleven
Ben k erg blij om

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 01:18

Cowboy55 schreef:
Om na te denken over wat Aboutaleb zegt: “ben je nou blij?” vereist reflectief vermogen. Wat vind IK nou van mijn eigen acties?Dat is voor rellers in short supply ben ik bang. Bij hen gaat het er meer om wat hun geestelijk gehandicapte matties vinden.

Eens, zie dat filmpje naar wat ik deelde op de vorige pagina van die 2 jochies. Ik denk niet dat zo’n boodschap bij ze aan komt.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 01:34

Ik ben 23 en ook echt heel vrij opgevoed en zonder tijden en doen wat ik wil maar ik wist wel precies wat ik wel en niet kan flikken en ook al woon ik op kamers, weet ik nog steeds wat ik wel en niet kan doen.
Ik denk dat dat de juiste opvoeding is.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 01:39

bigone schreef:
Las net dat de burgemeester van zwolle vandaag via alle scholen in zijn stad de ouders een brief heeft gestuurd omdat de leeftijd van de rellers gisteravond veelal tussen de 14 en 16 lag. Slimme gast die burgemeester. Hoop dat hij erin heeft gezet dat de schade op hun verhaald word.

De burgemeester van Hilversum heeft dit ook gedaan. Ik kan zo snel de screenshot niet terugvinden, kwam iig ergens op FB voorbij. Scholen hebben de tekst van deze brief ook uit hun eigen naam doorgestuurd, ondertekend door de directeur van de betreffende school. Heel goed. De echte raddraaiers met ouders die het niet interesseert bereik je er toch niet mee, maar wellicht scheelt het wat.

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 08:48

Hier in de buurt heeft het tankstation een alarm systeem waarbij er een sprinkler aan gaat bij inbraak. Hier zit dus ook een soort verf-kleurstof in wat een paar dagen zichtbaar blijft.
In dot soort situaties ook erg handig voor ondernemers en hun beveiligingssysteem

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 08:52

In onze woonplaats heeft de politie gisteren heel pro actief gehandeld waardoor ze het voor konden zijn. Ik ben er blij mee. Ik heb het berichtje gelezen waarop ze oproepen tot rellen. Staat bol van de spelfouten :+ zelfs het woord rellen kunnen ze niet foutloos spellen hier :=

knollentuin
Berichten: 10395
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:08

Afbeelding
Dit soort berichten susanh?
Onze kinderen werken bij supermarkt en die ging op last van politie vroeger dicht , omdat er dit soort berichten onderschept worden op Social media,alles gebarricadeerd . Personeel vroeger en veiliger naar huis. Het is werkelijk van de zotte dat een heel klein groepje de samenleving zo kan verstoren. Mijn kinderen zitten thuis en kijken verbaasd mee naar alle gekte

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:16

SusanH schreef:
In onze woonplaats heeft de politie gisteren heel pro actief gehandeld waardoor ze het voor konden zijn. Ik ben er blij mee. Ik heb het berichtje gelezen waarop ze oproepen tot rellen. Staat bol van de spelfouten :+ zelfs het woord rellen kunnen ze niet foutloos spellen hier :=

Zie ik in de lokale berichten van de politie vaker :=

Popstra
Berichten: 13752
Geregistreerd: 21-06-08

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:43

Politie overweegt ME assistentie vanuit Duitsland en België te vragen. Dus zoveel speciale eenheden meer hebben ze niet. Die lopen er al tussen. Ook in burger.

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:48

Popstra schreef:
Politie overweegt ME assistentie vanuit Duitsland en België te vragen. Dus zoveel speciale eenheden meer hebben ze niet. Die lopen er al tussen. Ook in burger.

Ja als ze op zoveel plaatsen tegelijk gaan rellen dan kom je al gauw ergens te laat. Dus wel goed om te weten dat er nog ME assistentie bij kan worden gevraagd.

Hopelijk is het niet nodig en kunnen ze net als gisterenavond de boel snel onder controle krijgen/houden.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:50

ik hoop ook dat als ze een paar dagen de druk erop kunnen houden en er geen winst-effect is dat de lol er snel af is voor die rellers.

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:53

Ik zag vanochtend op het nieuws beelden van de voetbalsupporters uit.. Maastricht? Die door de straten marcheerden. Ze interviewden er ook eentje. En ondanks dat het allemaal verschrikkelijk triest is moest ik wel gniffelen om wat/hoe het gezegd werd. Denk dat de gemiddelde losgeslagen tienerreller inderdaad niet graag tegenover een horde voetbalsupporters staat.

DuoPenotti

Berichten: 29501
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:55

Ik denk dat ze daar banger voor zijn dan van de politie.
Eigenlijk wel van de gekke dat de politie hier een dergelijk imago heeft (dankzij van bovenaf opgelegd)

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:58

DuoPenotti schreef:
Ik denk dat ze daar banger voor zijn dan van de politie.
Eigenlijk wel van de gekke dat de politie hier een dergelijk imago heeft (dankzij van bovenaf opgelegd)

Daar verbaas ik mij ook over. Tegelijkertijd weet je ook dat de hooligan/harde kern voetbalsupporters ook behoorlijk los kunnen gaan. en zij hebben geen regelgeving van bovenaf. Dat is slaan en gaan....

knollentuin
Berichten: 10395
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:59

DuoPenotti schreef:
Ik denk dat ze daar banger voor zijn dan van de politie.
Eigenlijk wel van de gekke dat de politie hier een dergelijk imago heeft (dankzij van bovenaf opgelegd)


Het is een beetje doorgeslagen hè? De agent moet zich aan allerlei regels houden en kan zo de reller niet effectief aanpakken. Die rellers weten dat en maken er misbruik van.
Wat er gebeurd met al die groepjes beschermende burgers vind ik mooi, maar ook een beetje eng ,begint hard op een burgeroorlog te lijken dan.

DuoPenotti

Berichten: 29501
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:01

Ja klopt knollentuin, het zou zo niet moeten zijn.
Ik zou zeggen geef de politie meer ruimte dan ipv dat ze zich altijd maar moeten verantwoorden.
Er is een noodverordening, dus laat ze ook maar eens door pakken.
Dan zijn die snotneuzen ook zo weg, want die zijn banger dan een rat.

knollentuin
Berichten: 10395
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:05

Helemaal eens, politie meer vrijheden en echt even doorpakken. En betere salarissen, dat eeuwigdurend tekort heeft ook een reden, net als in de zorg.
De voetbalsupporters en andere groepen die helpen is goed voor de saamhorigheid een signaal van volk dat ze tegen het gedrag van de etters zijn ik heb idd ook genoten van de interviews met die mannen. Kom maar op voor je buurt of stad!!

BigOne
Berichten: 38262
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:07

ME van Nederland Duitsland en België werkt al vaker samen dus zo vreemd is dat niet.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:07

Winged schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik denk dat ze daar banger voor zijn dan van de politie.
Eigenlijk wel van de gekke dat de politie hier een dergelijk imago heeft (dankzij van bovenaf opgelegd)

Daar verbaas ik mij ook over. Tegelijkertijd weet je ook dat de hooligan/harde kern voetbalsupporters ook behoorlijk los kunnen gaan. en zij hebben geen regelgeving van bovenaf. Dat is slaan en gaan....


Uk denk dat je er wel even op moet letten dat een hoop hooligans die normaal knokken en overlast veroorzaken helemaal niet meer in een voetbalstadion mogen komen en dus lang niet allemaal bij de harde kern horen. Die harde kern zit niet vol met allemaal knokkers, maar veel mensen die gewoon heel veel energie in hun club steken. Zij willen namelijk wel gewoon het stadion in blijven mogen.

Het wordt vaak in 1 adem genoemd, maar zijn niet dezelfde groepen. Ja, soms wel, maar een hele hoop ook niet. Die harde kern houden gewoon enorm veel van hun club en stad en hebben er een hekel aan om gezien te worden als rellers. Omdat het voor hen daar niet om draait, dat zijn juist gewoon supporters.

DuoPenotti

Berichten: 29501
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:07

knollentuin schreef:
Helemaal eens, politie meer vrijheden en echt even doorpakken. En betere salarissen, dat eeuwigdurend tekort heeft ook een reden, net als in de zorg.
De voetbalsupporters en andere groepen die helpen is goed voor de saamhorigheid een signaal van volk dat ze tegen het gedrag van de etters zijn ik heb idd ook genoten van de interviews met die mannen. Kom maar op voor je buurt of stad!!



https://www.1limburg.nl/manifestatie-mv ... xt=default

Ja inderdaad de saamhorigheid is dan ook wel een heel fijn signaal.

Citaat:
De politie was massaal op de been, maar hoefde niet in te grijpen. De sfeer was ontspannen en de politie en supporters stonden duidelijk aan dezelfde kant. Hoewel de supporters zich zichtbaar niet hielden aan de coronabeperkingen, was dat voor de politie even geen prioriteit om tegen op te treden. "We waren met de groep in verbinding, het handhaven van de openbare orde ging voor", liet een woordvoerder weten.

BigOne
Berichten: 38262
Geregistreerd: 03-08-09

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:11

Heb al eerder aan gegeven dat hooligans en harde kern vaak twee verschillende groepen zijn, eerste is buiten stadion en de tweede zit er in.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:26

bigone schreef:
Heb al eerder aan gegeven dat hooligans en harde kern vaak twee verschillende groepen zijn, eerste is buiten stadion en de tweede zit er in.



Ja precies, hier zit wel een duidelijk verschil in hoor.

Die voetbalhooligans staan nu ook mee te rellen :+ Het boeit ze niet waar het om gaat, als ze maar iets hebben om iets kort en klein te kunnen slaan.

Juist de harde kern van een voetbalclub is heel trouw en gaan vaak door het vuur als zij ergens in geloven (anders zou je ook niet in zowel goede als slechte tijden achter de club staan... :D )