Terecht? hoge boete ivm boodschappen gekregen bij bijstand

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Geld terug en hoge boete

Terecht
81 (12%)
Onterecht
375 (56%)
Ken mensen in deze situatie
59 (8%)
Ken geen mensen in deze situatie
150 (22%)

Totaal aantal stemmen: 665


Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Terecht? hoge boete ivm boodschappen gekregen bij bijstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 02:09

Zijn die getallen tussen haakjes niet de stijgingen tov vorig jaar? Of van meer jaren terug? Ik geloof echt geen moment dat de wachttijd in midden Nederland buiten de randstad met 2 a 5 jaar oploopt in een enkel jaar. Dat kán gewoon niet.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:10

karuna schreef:
"Even" verhuizen naar een andere regio _O- onder welke steen woon je eigenlijk? Besef je dat heel nederland een minimale wachtlijst heeft van pakweg 3 jaar tot ver over de 15 jaar? En je lang niet overal heen mag verhuizen. En waar betaal je vanuit de bijstand een verhuizing van? Los iddvan de sociale binding die je weghaald. En je het risico loopt dat de goedkope regio het afvoerputje van nederland gaat worden. En die gemeentes opdraaien voor het afschuifgedrag van de duurdere regios?

Er zijn in bepaalde gemeentes vaak een potje voor bijzondere bijstand.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:12

Devic schreef:
Klopt Kanzi, je hoeft minder verantwoording aan je baas af te leggen. Maar daar staat tegenover dat je baas van je eist dat je 40 uur voor hem werkt.

Dat hoeft natuurlijk niet, ligt eraan wat je hebt afgesproken met je werkgever.

In de bijstand heb je de tegenprestatie. Heb inmiddels begrepen dat de regels nu zijn veranderd dat dat alleen part time is, maar het is werk net zoals voor een werkgever, alleen word alles voor je bepaald. ( niet onlogisch voor er iemand over valt)

Eisen dat iemand verhuisd naar een andere regio verhuisd...
Besef je wel wat dat met iemand doet? Of zelfs met een familie kan doen?
Nog afgezien van de extra kosten van een verhuizing. “ een potje” er voor zal niet zomaar toereikend zijn. Iedereen kan op zijn vingers natellen dat bijvb 500 euro niet genoeg zal zijn voor alle kosten.

Het sociale vangnet wat mensen hebben valt dan veelal bijna compleet weg. Is geen wenselijke situatie.

Hoe gaat dat trouwens wat betreft de privacywetgeving? “ Even naar een andere gemeente”
Dat betekent dan vast weer minstens 20x de hele papierwinkel indienen etc...
Elke gemeente hanteert weer andere regels, dus nog meer dingen worden dan weer anders. Niet altijd in het nadeel van de cliënt overigens, maar al die veranderingen dat moet je allemaal maar kunnen handelen.

Wie zegt trouwens dat het verhuizen naar een andere regio sneller voor een baan zorgt? Dat ligt er natuurlijk weer aan welke regio en in welke branche je naar zoekt.
Of word er gedacht schoonmaak is overal nodig?

Ik persoonlijk kán fysiek werk niet doen. ( dus veel lopen, bukken / tillen etc)

Geen werkgever gaat mij aannemen voor schoonmaak, of de zorg aan het bed of staand aan de lopende band ect...

Ik heb niet gemerkt dat daar rekening mee werd gehouden. Ik moest als ik die vacatures kreeg van mijn ‘ begleider ‘ ook op die banen solliciteren. Ook als ik vertelde dat dat geen zin had en waarom dat zo was :')
Het is niet zo dat je niet kan zien, want ik loop zichtbaar moeilijker bijvoorbeeld.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:21

Devic schreef:
Wat ik er aan wil toevoegen: waarom kan een gezin nu niet rondkomen van 1 salaris? Omdat we altijd meer willen. En ik geef toe, daar doe ik zelf ook aan mee. Maar dan moet ik er dus voor zorgen dat ik me dat kan veroorloven.


Het spijt me, maar dit is echt niet altijd aan de orde hoor. Vroeger was het echt veel anders als nu. Niet alleen de luxe, maar ook de bedragen die je ervoor betaald. Zijn genoeg mensen die beide werken en net bijvoorbeeld boven een bepaald bedrag jaarlijks verdienen zodat ze net boven de toeslagen zitten en zo alsnog rond het minimum zitten. En dat is echt geen vetpot met alles wat je nu doorgaans betaald. Alleen de boodschappen zijn al flink gestegen bijvoorbeeld. Om over de rest nog maar te zwijgen.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:29


Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:52

Voordeel van iemand laten verhuizen naar de andere kant van het land; dat hele gedoe met die gratis tassen boodschappen is meteen opgelost.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Terecht? hoge boete ivm boodschappen gekregen bij bijstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:56

Nu ik dit van alle kanten zo een beetje doorgelezen heb, ben ik me er in ieder geval van bewust geworden dat we, ondanks alles wat niet goed lijkt te zijn, echt HEEL bevoorrecht zijn om in NL te wonen, en niet in bijv de USA, een willekeurig land in Afrika, Zuid Amerika of Azie..
waar, als je niks hebt, je echt niks hebt....

Ondanks dat ik heel goed begrijp dat het soms echt heel moelijk is om op een uitkering aangewezen te zijn, vind ik er bij een aantal berichten echt wel een hoog gehalte van 'zielig' doorheen schemeren en dat er van alles maar geregeld moet worden want recht op dit en dat en zus en zo...
Uiteraard kunnen er dingen veel beter, maar vooralsnog is het echt niet heel verkeerd geregeld..

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:05

Devic schreef:
Karl66 schreef:
Het voordeel is dat je naast dat inkomen gewoon bij mag verdienen, dat je naast dat inkomen gewoon geld of boodschappen van je ouders mag krijgen of dat je gewoon taarten mag verkopen.

...

En dat je dan nog steeds verschillen hebt, ja dat klopt. Een basisinkomen is namelijk helemaal niet bedoeld om de inkomensverschillen te laten verdwijnen. Het is een andere vorm van bijstand, waarbij je iedereen een inkomen op een afgesproken minimum garandeert, niets meer of minder.


Maar de huidige Participatiewet garandeert nu toch een minimum inkomen? Je benoemt in de 1e alinea zelf al dat het dus eigenlijk gaat om het afschaffen van regels. Ik vind zelf dat die regels er absoluut moeten zijn, logisch, anders zou ik dit werk niet doen.


Als je als samenleving regels afspreekt, dan is het belangrijk voor de samenleving als geheel dat de individuen zich daar aan houden. Als er dan ook nog sprake is van duidelijke fraude, dan mogen er van mij ook serieuze consequenties aan hangen. Maar waarom zou je als samenleving die regels niet kunnen veranderen en met een nieuwe set regels komen, die én beter bij de huidige en toekomstige situatie passen én die minder fraude in de hand werken? Want dat is het, de regels veranderen in een nieuwe set regels.

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:06

Inderdaad Cer, we zijn echt enorm bevoorrecht hier in Nederland. We hebben hier altijd een vangnet wat in andere landen echt geen vanzelfsprekendheid is. Als je in Zuid-Afrika ziek wordt en je hebt geen geld dan heb je pech en word je niet geholpen. Als je geen werk hebt, heb je geen eten. Het is niet voor niks dat veel mensen graag naar Nederland komen. Wat van mij wel aan banden mag worden gelegd, maar dat is weer een andere discussie.
Dat we hier de bijstand hebben is al een enorme luxe. En dat we nog meer willen is mens-eigen want de mens wil altijd meer. Veel gemeenten hebben ook nog potjes voor gezinnen met kinderen voor sport, laptop etc. Zorgtoeslag, huurtoeslag etc. Het is eigenlijk ongelooflijk hoeveel hulp je hier in Nederland krijgt t.o.v. andere landen. Het is goed om daar ook eens bij stil te staan.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Terecht? hoge boete ivm boodschappen gekregen bij bijstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 09:20

Vooral het feit met de zorgverzekering. Ooit eens een gesprek gehad waarbij ik aan die persoon vroeg of ie liever 385 euro extra betaalde ipv de ziekenhuisrekening wanneer hij ziek werd.

Roodvos

Berichten: 6713
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:55

996981 schreef:
Ik heb wel veel ervaring met mensen die zich op school niet aan autoriteit konden houden, want rot als iemand je zegt wat je moet doen. Vervolgens werden deze mensen zonder opleiding van school gestuurd omdat er geen land mee te bezeilen valt. De mentaliteit verandert niet zodra ze aan het werk gingen dus van het ene minimumloonbaantje naar het andere, om dat uiteindelijk maar op te geven en vervolgens zonder opleiding en werk thuis te gaan zitten. Vervolgens krijgen deze mensen kinderen, die ze ook geen normen en waarden bij brengen waardoor deze kinderen ook 2-0 achter staan op het moment dat ze de maatschappij in rollen. Die kinderen zien veel
mensen in de bijstand, want gelijkgestemden zoeken elkaar op. Doordat “iedereen” in de omgeving in dezelfde situatie zit als zij is dat het referentiekader van normaal. En zo wordt de cirkel in stand gehouden.

Dat is misschien een kleine groep, maar wel de enige groep waar ik ervaring mee heb. Dat vertroebeld mijn beeld van bijstandtrekkers (wat een naar woord) waarschijnlijk behoorlijk, waardoor ik door sommige waarschijnlijk als lomp en onbenullig overkom. Dat is niet mijn bedoeling.

Ik vind het sociale vangnet boeiende materie.
Bij kinderen/leerlingen/mensen die problemen hebben met autoriteit speelt vaak ook een onderliggende problematiek. Ik ben geen arts/psycholoog oid, maar weet inmiddels wel uit mijn omgeving dat je dan richting zaken als ADHD, ADD, PDD-NOS, andere stoornissen in het autistisch spectrum, moet denken. En vaak zie je dan bij de ouders van deze kinderen dat er ook een problematiek (al dan niet in sterke mate) speelt, waardoor er ook geen sprake is van een hele stabiele en gestructureerde thuissituatie.

En als iemand fysiek beperkt is, is dat vaak wel zichtbaar. En dat levert daardoor begrip op. Maar deze mensen zijn mentaal beperkt. Wat overigens helemaal niets zegt over hun intelligentie! En dat is veel ongrijpbaarder en dan krijgen ze ook nog een stempel op als lui, grijpt geen kansen, gemakzucht (of zoiets).

Ik ken iemand, deze persoon was ook spijbelaar, blowen, daarna drugs. Geen opleiding afgemaakt. Ik zal maar even zeggen: "een nietsnut". Persoon werd gediagnosticeerd met ADD, kreeg medicatie. Heeft zichzelf van de drugs en het blowen gehaald, heeft versneld schooldiploma gehaald en is nu met het laatste jaar van een universitaire opleiding bezig.

En zo extreem zullen ze niet allemaal zijn, maar er is ook nog een heel groot grijs gebied. Deze mensen vallen buiten het kader, niet omdat ze dat willen, maar omdat ze dat gewoon niet volgens het standaard kader kunnen. Ofwel ze hebben het van huis uit niet geleerd (omdat de ouder(s) het al niet konden) en/of omdat hun brein anders werkt/dat niet aan kan.

Ik vond het gesprek met bovenstaande persoon ook heel boeiend en louterend. En concludeer daaruit dat hiervoor dus eigenlijk een heel andere soort van hulp en begeleiding voor nodig zijn.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:56

Ik merk best wat validisme hier.
Validisme kan betekenen dat je geen rekening houdt met mensen met een beperking maar het kan óók de andere kant op schieten, namelijk mensen met een beperking (of ouderen bijvoorbeeld) neerzetten als hulpeloze onschuldige mensen, bijna "zwak".
We kunnen nu eenmaal geen samenleving hebben als alles aangepast moet worden aan mensen die laaggeletterd zijn / oud / digibeet. Ik heb ADHD en ik ben SUPER blij met dat alles digitaal kan, want daardoor kan ik tenminste nog een rekening betalen die morgen afloopt, mijn herinschrijving voor m'n studie regelen die ik was vergeten, etc etc. Dat soort dingen waren echt problematisch voor internetbankieren (wat ik nog net heb meegemaakt). Als je alleen maar kijkt naar de mensen die nadeel ondervinden van digitalisering vergeet je een enorme groep die er juist heel veel voordeel uit haalt. Dan kun je beter de mensen die er moeite mee hebben helpen.
Het doet me denken aan toen ik in 2009 een baantje had als OV chipkaart klantenservice medewerker. Zoveel ouderen die in eerste instantie heel sceptisch waren maar als je ze even goed uitlegt hoe het werkt eigenlijk altijd concludeerden dat dit veeel makkelijker is dan een strippenkaart :D (Al zal het ook geholpen hebben dat 65+-ers in Rotterdam gratis met de RET mogen, maar in de overgangsperiode wel alleen als ze een chipkaart hadden :D dat maakt het ook wel aantrekkelijk om over te stappen.)
Dit is echt waar trouwens, ik heb enorm veel mensen boos zien binnenkomen en vrolijk zien vertrekken omdat het ze allemaal wel meeviel met hoe moeilijk het was.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30257
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Terecht? hoge boete ivm boodschappen gekregen bij bijstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:14

Je kan in een samenleving ook niet zeggen - hee, die anderhalf miljoen mensen die niet mee kunnen komen, die laten we dan maar in hun sop gaarkoken. Daar doen we niks voor.

We doen het al wel een tijdje, hoor. Eigen verantwoordelijkheid nemen, en als het dan niet lukt is het je eigen schuld. Onvoldoende sociale huurwoningen hebben zodat er wachtlijsten van heb ik jou daar ontstaan. Kostendelersnorm introduceren waardoor ouders niet meer rond kunnen komen als hun kinderen boven de 18 komen en ze noodgedwongen weg moeten sturen (is als gevolg daarvan ook weer afgezwakt, maar er zijn nog steeds mensen die denken dat het zo werkt, dus ze veiligheidshalve toch maar weg sturen). We hebben intussen 40.000 daklozen.

Ja, we hebben een vangnet, maar de gaten worden steeds groter. En zo lang we onszelf voor blijven houden dat het hier toch zo goed is, in verhouding tot Afrika, zien we niet dat het hier intussen een stuk slechter is dan in het Nederland van 20 jaar geleden. Hoe slecht willen we dat het wordt?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 13:23

Ik vrees dat de mensen die het goed voor elkaar hebben het niet echt boeit hoe slecht het wordt. Tot je er zelf mee te maken hebt of mensen treft regelmatig die er mee te maken hebben. Dan moet je wel een keiharde zijn om dat je niet aan te trekken. -O-

In de magriet van 12 weken geleden stond een interview met een dame. Eerder goed voor elkaar twee salarissen uit een goed milieu. Door omstandigheden scheiding, ziekte, woningproblemen net boven bijstand nivo teruggeklapt maar slecht genoeg voor 3 jaar voedselbank. Het maximale dat er er van gebruik mag maken kennelijk. Daarna zoek je het maar uit.

Je moet iedere week zelf ophalen. Ziek en iemand anders sturen dan mag niet, doe je dat te vaak dan raak je dat ook kwijt. Zij is dus vaak doodziek het pakket gaan ophalen. Voor mij zou dat betekenen 20 km verderop met geen ov in de buurt. Die zit op een verlaten industrieterrein kennelijk. Ik reed er langs oudjaarsdag.

En na drie jaar geld of niet pech hebben red je maar. Ook dat is dus geen blijvend vangnet
Laatst bijgewerkt door karuna op 05-01-21 13:27, in het totaal 2 keer bewerkt

996981
Berichten: 9862
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:24

Prrrr schreef:
Je kan in een samenleving ook niet zeggen - hee, die anderhalf miljoen mensen die niet mee kunnen komen, die laten we dan maar in hun sop gaarkoken. Daar doen we niks voor.

We doen het al wel een tijdje, hoor. Eigen verantwoordelijkheid nemen, en als het dan niet lukt is het je eigen schuld. Onvoldoende sociale huurwoningen hebben zodat er wachtlijsten van heb ik jou daar ontstaan. Kostendelersnorm introduceren waardoor ouders niet meer rond kunnen komen als hun kinderen boven de 18 komen en ze noodgedwongen weg moeten sturen (is als gevolg daarvan ook weer afgezwakt, maar er zijn nog steeds mensen die denken dat het zo werkt, dus ze veiligheidshalve toch maar weg sturen). We hebben intussen 40.000 daklozen.

Ja, we hebben een vangnet, maar de gaten worden steeds groter. En zo lang we onszelf voor blijven houden dat het hier toch zo goed is, in verhouding tot Afrika, zien we niet dat het hier intussen een stuk slechter is dan in het Nederland van 20 jaar geleden. Hoe slecht willen we dat het wordt?

Wat was er 20 jaar geleden precies beter? :)

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30257
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Terecht? hoge boete ivm boodschappen gekregen bij bijstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:25

Minder huizentekort, minder daklozen, een minder draconische bijstandsregeling, een overheid die nog voor alle burgers gewoon op papier werkte. Meer bibliotheken met ondersteuning voor mensen die niet zo handig waren met brieven.

Edit: ik vergeet de Belastingdienst die nog een stuk beter op orde en aan te sturen was.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 13:28

Lagere zorgkosten, goedkopere huizen en meer huizen, eten en levensbehoefte veel goedkoper. Veel lagere energie kosten, lagere verzekeringen Enz enz. Die kosten zijn geloof ik bijna met een derde tot de helft toegenomen maar de bijstand is misschien 100 euro meer geworden of zo.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:32

Prrrr schreef:
Je kan in een samenleving ook niet zeggen - hee, die anderhalf miljoen mensen die niet mee kunnen komen, die laten we dan maar in hun sop gaarkoken. Daar doen we niks voor.

Waar haal je vandaan dat ik dit zeg? Ik zeg dat je die mensen moet helpen. Zijn er 1,5 miljoen mensen die én niet mee kunnen komen én niks van hulp krijgen?

996981
Berichten: 9862
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:40

Interessant :)
Het modaal inkomen is de afgelopen 20 jaar met Meer dan €10.000 gestegen van €24.958 naar €36.500.

De bijstandsbedragen zijn ook verhoogd. Of dat goed in verhouding staat tot elkaar durf ik niet te zeggen. Iemand met meer rekenkundig inzicht?



Afbeelding

Afbeelding

Morganlefay

Berichten: 8711
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:42

996981 schreef:
Prrrr schreef:
Je kan in een samenleving ook niet zeggen - hee, die anderhalf miljoen mensen die niet mee kunnen komen, die laten we dan maar in hun sop gaarkoken. Daar doen we niks voor.

We doen het al wel een tijdje, hoor. Eigen verantwoordelijkheid nemen, en als het dan niet lukt is het je eigen schuld. Onvoldoende sociale huurwoningen hebben zodat er wachtlijsten van heb ik jou daar ontstaan. Kostendelersnorm introduceren waardoor ouders niet meer rond kunnen komen als hun kinderen boven de 18 komen en ze noodgedwongen weg moeten sturen (is als gevolg daarvan ook weer afgezwakt, maar er zijn nog steeds mensen die denken dat het zo werkt, dus ze veiligheidshalve toch maar weg sturen). We hebben intussen 40.000 daklozen.

Ja, we hebben een vangnet, maar de gaten worden steeds groter. En zo lang we onszelf voor blijven houden dat het hier toch zo goed is, in verhouding tot Afrika, zien we niet dat het hier intussen een stuk slechter is dan in het Nederland van 20 jaar geleden. Hoe slecht willen we dat het wordt?

Wat was er 20 jaar geleden precies beter? :)


Met een heel huishouden(6 man) in de Bijstand zitten.
Geen grapje
Kregen alles vergoed.
Collectieve Ziekenfondsverzekering die door de Soos werd ingehouden.
Huursubsidie idem dito
Wat ze in handen kregen konden ze besteden
Maar wel elke maandag mauwen op de Willem Ruis }>

Overigens het zijn Uitkeringsgerechtigden geen Bijstandstrekkers.
Bvd

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 13:43

Zoals je ziet is het tabelletje van 2000 niet helemaal compleet maar zijn de bedragen daar hoger dan in de tabel van 2021.

Edit ah wacht gulden euro zie ik nu. Ik ging uit 2000 is euro maar niet dus, :+
Laatst bijgewerkt door karuna op 05-01-21 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:43

karuna schreef:
Lagere zorgkosten, goedkopere huizen en meer huizen, eten en levensbehoefte veel goedkoper. Veel lagere energie kosten, lagere verzekeringen Enz enz. Die kosten zijn geloof ik bijna met een derde tot de helft toegenomen maar de bijstand is misschien 100 euro meer geworden of zo.

Allemaal niet haalbaar.

996981
Berichten: 9862
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:44

karuna schreef:
Zoals je ziet is het tabelletje van 2000 niet helemaal compleet maar zijn de bedragen daar hoger dan in de tabel van 2021.

Dit is de volledige tabel al gepubliceerd op deze site: https://www.st-ab.nl/abw-normen.htm

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:45

karuna schreef:
Zoals je ziet is het tabelletje van 2000 niet helemaal compleet maar zijn de bedragen daar hoger dan in de tabel van 2021.

Niet om vervelend te zijn maar 375 euro is (nu) zo'n 175 euro, minder dus dan tabel 2

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 13:46

Magrathea schreef:
karuna schreef:
Zoals je ziet is het tabelletje van 2000 niet helemaal compleet maar zijn de bedragen daar hoger dan in de tabel van 2021.

Niet om vervelend te zijn maar 375 euro is (nu) zo'n 175 euro, minder dus dan tabel 2

Ik had mezelf al gecorrigeerd :j