Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 02:01

Moon10 schreef:
Het stoom komt me uit de oren, onze haag stond in brand. Bedankt buren, morgen even babbelen.

[ [url=m/lUCF1w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vuurwerkverbod? Waar?


Waaaat... en die komen zelf niet even iets zeggen??? Zo gevaarlijk ook echt debiel...

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 02:06

daantjuhhh schreef:
Nou hier knalt het er net zo hard op los als andere jaren. Dikke middelvinger naar het zorgpersoneel.


Hier ook veel vuurwerk.. Foto's op Facebook van mensen die het gewoon met meerdere vrienden vieren en naast elkaar op de foto staan. En dan straks weer janken dat de lockdown zo lang duurt en het thuis onderwijs zo zwaar is natuurlijk.

Ik heb aardig wat brandweer gehoord en de ME schijnt ook alweer opgetrommeld te zijn.

huricane
Berichten: 791
Geregistreerd: 05-01-09

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 02:08

Hier om middernacht echt een heel stuk minder. Er werd wel siervuurwerk afgestoken, maar de hel brak niet los zeg maar. En binnen een half uur ook weer rustig. Ik heb katten, en de bangste bleef nu gewoon op de bank liggen!

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 03:07

Hier vlakbij hebben ze met 6 cobra's en 75 liter benzine een fietstunnel opgeblazen. Wij dachten thuis dat de ramen braken,het dak kraakte erover en de dreun in ons lijf was heel bizar. Heb nog nooit zo mn armen de lucht ingegooid van de schrik als vanavond. Hemelsbreed zit er 1 km tussen dus daar moet de klap helemaal bizar zijn geweest.

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 03:16

smit_ilse schreef:
Hier vlakbij hebben ze met 6 cobra's en 75 liter benzine een fietstunnel opgeblazen. Wij dachten thuis dat de ramen braken,het dak kraakte erover en de dreun in ons lijf was heel bizar. Heb nog nooit zo mn armen de lucht ingegooid van de schrik als vanavond. Hemelsbreed zit er 1 km tussen dus daar moet de klap helemaal bizar zijn geweest.


:wow: 8)7 {:)-:(

Hoe verzinnen ze het....
Niet meer normaal.

miereneter

Berichten: 2532
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 03:48

Moon10 schreef:
Het stoom komt me uit de oren, onze haag stond in brand. Bedankt buren, morgen even babbelen.

Vuurwerkverbod? Waar?


Oef, dat is wel heel erg en asociaal.

Ik ben vannacht aan het werk (in de zorg :Y) ) en hier in Amsterdam verschilt het blijkbaar enorm per buurt. Vertrok uit het centrum en daar was het redelijk stil, hier en daar wat knallen. Kom aan in Noord: pandemonium. Sowieso voor middernacht al, maar vanaf 0.00 uur leek het wel evenveel en luid als een normale Oud & Nieuw.

Mijn bewoners zijn gelukkig van geen kleintje vervaard en liggen nu bijna allemaal te slapen.

Ik vind het ultra-aso en dom vanwege het risico op letsel, wat de ziekenhuizen nu niet kunnen hebben, maar heb besloten me er verder niet druk om te maken. Mensen zijn mensen ;( .

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 03:51

Hier was het ook heftig. Ik merkte niks van het verbod en ook niet van de 1,5 meter afstand. Wij stonden zelf met cat 1 vuurwerkjes :+ en even een babbeltje met de buren op afstand. Maar paar huizen verderop wonen een man en vrouw met twee kinderen waarvan 1 baby, maar ik heb er toch echt een stuk of 10 geteld. En dan van die mortieren de lucht in schieten tussen de huizen. Gelukkig is mn hondje totaal niet bang maar heb de hele avond de paarden in de gaten gehouden en toen het losging rond 8 minuten over 12 zag ik er wel twee over de track vliegen. Tis dat ik niet weg kon met de auto anders was ik ernaartoe gevlogen. Eenmaal rust wedergekeerd stonden ook paarden weer te smikkelen. Morgen kijken of alles nog heel is.

miereneter

Berichten: 2532
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 03:56

Hutcherson schreef:
Eenmaal rust wedergekeerd stonden ook paarden weer te smikkelen. Morgen kijken of alles nog heel is.


Ja, voor dieren is het k*t. Behalve voor mijn kat, die een vreemd dier is. Van alles bang (mensen, de deurbel, de vuilniszak, de stofzuiger) maar bij vuurwerk: geen krimp. Heel blij mee, want anders zou ik echt gebaald hebben van de nachtdienst.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 04:04

In Culemborg was het vrij rustig. Werd wel vuurwerk afgestoken maar niet als normaal.
Kon er ook niet veel van zien vanaf mijn locatie.

Wel lopen er in de omgeving nog steeds mensen met zwaar vuurwerk. Of ze gooien het in afgesloten ruimtes want de knallen zijn niet normaal.

Toen ik van huis wegging werd er in mijn straat ook sporadisch iets afgestoken en er was zoals gewoonlijk weer een fikkie.
Meestal in een oliedrum, kon het nu niet zo goed zien.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 08:16

Ik ben al weer klaar om richting werk te gaan.
Maar vond het belachelijk wat er allemaal de lucht in ging. Heb nog tot 3 uur echt wel dikke knallen gehoord in dit gehucht.

Vanacht rond 00.45 stond ik de hond uit te laten in de tuin vliegt er zo een vuurpijl vlak langs mij op, die werd in de straat links van mij 50m afgestoken en eindigde 20 meter in de straat rechts van mij. Rakelings over de schuttingen heen. Echt belachelijk.

Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 08:18

Hier minimaal zoveel vuurwerk als 2 jaar geleden en naar mijn idee juist meer.
Hele avond geknald en hele nacht doorgegaan. Net om 7 uur even de hond uitgelaten en 2 straten verderop dikke brand op straat. Maar goed, zolang dat op straat blijft kan dat me niet zoveel boeien.

En allemaal weer janken als 19 januari de maatregelen verlengd worden.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 08:31

Hier werd ook wel vuurwerk afgestoken, maar dat was begin vd avond en na 12 uur. Tussentijds was het rustig en na half 1 ook wel.

Dat vuurwerk kan je niet helemaal tegenhouden vrees ik. Dat zit er zo in bij mensen. Ik vind het wel leuk om naar te kijken van een afstandje maar steek zelf niks af.

Onze ene hond vindt het helemaal niet spannend en de andere viel mij nu heel erg mee. Die heeft liggen pitten in z'n bench met een kleedje er over.

Heb geen politie oid gezien.

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 08:38

Hier in het buitengebied is het los gegaan van uurtje of 19.00 tot uurtje of 3.
Carbid, vuurwerkbommen, siervuurwerk.. het ging maar door.

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 08:42

overdag was het hier best rustig. savonds rond 12 hebben we wel wat gezien maar heel veel minder als jaren daarvoor.

Moon10
Berichten: 372
Geregistreerd: 30-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 08:54

Urona447 schreef:
Jeetje zeg, veel schade ?


Alleen een stuk van de haag. De buren zelf hebben meer schade, hondenren en de overkapping voor de garage.

Ze waren zelf druk met blussen, rotzooi opruimen en bieren (heel belangrijk voor de schrik ;-) ) dus mijn man heeft gezegd dat hij morgen (vandaag) wel even langs komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 09:44

Kairos schreef:
chanicha schreef:
In Den Haag gewoon een feest onder het mom van een demonstratie :n
Hoe achterlijk kan je zijn en dan vraag ik me weer af, waar zijn de ouders of zitten die erbij -:(-

Waarschijnlijk, maar ik vind het nog erger dat het gewoon gedoogd wordt. Dat lijkt me niet het beeld dat je moet willen geven, dat als je gewoon zoiets even regelt van dit formaat dat het gedoogd wordt.



opvang van jongeren, minder overlast, minder schade, beter overzicht!!

van alle kwade de minst kwade kiezen als ouders/opvoeders/betweters ect. het laten afweten

schade die anders weer op burgers verhaalt gaat worden die er totaal niets mee te maken hebben/hadden middels gemeentelijke/landelijke belasting verhogen

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:13

Hier in de driehoek Culemborg, Vianen, Leerdam wel veel vuurwerk maar toch minder en minder lang dan vorige jaren. Maar vuurwerkvrij absoluut niet. Ik ben wel blij dat het erop zit. Ik zag er erg tegenop. Nu op naar een nieuw jaar met hoop op een terugkeer naar het oude normaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:22

Hier in Rhenen werd wel afgestoken, maar echt veel minder dan normaal. Ik vond t wel lekker een paar knallen, maar wel te doen. Om 01 u alles stil dus lekker kunnen gaan slapen :D.

Ik zit nu t nieuws te kijken, er zijn toch wel een hoop steden waar t mis ging.

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:07

Hier ook vuurwerk, maar minder hard en veel dan normaal. En om half 1 was het stil. :)

Kabayo

Berichten: 13979
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:25

Ik snap dat "waar zijn de ouders " niet echt helemaal. Het zijn vaak gewoon volwassen, uitwonende mensen. 18+ heb je in principe niks meer op de ouders te verhalen , dan zijn ze volgens de wet volwassen.

Verder ging het hier rustig. Wel veel brandjes op straat, maar dat was allemaal controleerbaar. Niks loos. Wel veel vuurwerk en carbid. En vast ook zwaarder vuurwerk. Maar dat is er altijd. Vind het wel vreselijk hoe sommige zich gedragen hebben als ik het zo allemaal lees. Snap de lol er niet van om dingen in de fik te steken of te slopen. Had inderdaad medelijden met de hulpverleners..

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:34

smit_ilse schreef:
Hier vlakbij hebben ze met 6 cobra's en 75 liter benzine een fietstunnel opgeblazen. Wij dachten thuis dat de ramen braken,het dak kraakte erover en de dreun in ons lijf was heel bizar. Heb nog nooit zo mn armen de lucht ingegooid van de schrik als vanavond. Hemelsbreed zit er 1 km tussen dus daar moet de klap helemaal bizar zijn geweest.


Ik heb de video gezien, echt te bizar voor woorden. Ik snap niet dat mensen zo ontzettend dom kunnen zijn.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:51

Tiggs schreef:
daantjuhhh schreef:
Nou hier knalt het er net zo hard op los als andere jaren. Dikke middelvinger naar het zorgpersoneel.


Hier ook veel vuurwerk.. Foto's op Facebook van mensen die het gewoon met meerdere vrienden vieren en naast elkaar op de foto staan. En dan straks weer janken dat de lockdown zo lang duurt en het thuis onderwijs zo zwaar is natuurlijk.

Ik heb aardig wat brandweer gehoord en de ME schijnt ook alweer opgetrommeld te zijn.

Het was dan ook fijn geweest, dat is als er weinig besmettingen zijn, dat je ook gewoon weer naar de uni kan en mag maar die beloning voor goed je best doen en aan de regels houden zit er al sinds maart niet in, dus dat heeft niks met oud & nieuw te maken. Hier in ieder geval niet.

Hier hebben heel veel studenten huizen het samen gevierd maar dat kunnen goed 10-20 man zijn dus dat lijkt al gauw veel maar huisgenoten + soms 1/2 iemand erbij.

Hier in Tilburg was het echt als normaal, super veel vuurwerk.

huricane
Berichten: 791
Geregistreerd: 05-01-09

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:33

Ik woon ook in Tilburg en vond het om middernacht wel meevallen. Echt niet zoveel als andere jaren en rond 12.30 rustig. Toen zag ik niks meer :D

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:38

huricane schreef:
Ik woon ook in Tilburg en vond het om middernacht wel meevallen. Echt niet zoveel als andere jaren en rond 12.30 rustig. Toen zag ik niks meer :D

Zal denk ik per wijk ook wel verschillen! Hier tot 01.00 wel echt door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:39

Kabayo schreef:
Ik snap dat "waar zijn de ouders " niet echt helemaal. Het zijn vaak gewoon volwassen, uitwonende mensen. 18+ heb je in principe niks meer op de ouders te verhalen , dan zijn ze volgens de wet volwassen.

Verder ging het hier rustig. Wel veel brandjes op straat, maar dat was allemaal controleerbaar. Niks loos. Wel veel vuurwerk en carbid. En vast ook zwaarder vuurwerk. Maar dat is er altijd. Vind het wel vreselijk hoe sommige zich gedragen hebben als ik het zo allemaal lees. Snap de lol er niet van om dingen in de fik te steken of te slopen. Had inderdaad medelijden met de hulpverleners..


Bij veel van de rellen wordt gesproken over jeugd, dat doe je meestal niet als het over volwassenen gaat. In bepaalde gemeentes is men zelfs naar de ouders geweest om te vragen hun jeugd thuis te houden en anders 4000 euro boete.

Mijn zoon is 15, die moest het niet proberen, ook niet als hij 18 was, maar gelukkig hebben we die normen en waarden bijgebracht. Zouden sommige andere ouders ook moeten doen.