a28 ongeluk met paarden trailer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:57

zodiacje schreef:
Ohh wat erg!

Maar ik snap zo'n oproep niet want als dit opzettelijk is veroorzaakt heb je het over een misdrijf dus als er beelden zijn zal de politie dit toch op pakken en hoef je niet zelf op zoek via fb..

Eerder vd week overigens ook al beelden gezien van een auto die het nodig vond om de bestuurder van een trailer combi een remproef te laten doen. Eng dat mensen je paard gerust zien verongelukken omdat ze ongeduldig zijn :(

Ik snap het wel. Ze hopen dat de bestuurder zich vrijwillig meldt ipv te moeten wachten tot de politie actie onderneemt.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:59

Gloa schreef:
zodiacje schreef:
Ohh wat erg!

Maar ik snap zo'n oproep niet want als dit opzettelijk is veroorzaakt heb je het over een misdrijf dus als er beelden zijn zal de politie dit toch op pakken en hoef je niet zelf op zoek via fb..

Eerder vd week overigens ook al beelden gezien van een auto die het nodig vond om de bestuurder van een trailer combi een remproef te laten doen. Eng dat mensen je paard gerust zien verongelukken omdat ze ongeduldig zijn :(

Ik snap het wel. Ze hopen dat de bestuurder zich vrijwillig meldt ipv te moeten wachten tot de politie actie onderneemt.


En dan? Schadeformulier invullen?
Lijkt me dat ze toch ook straf vervolging willen en dan heb je toch echt de politie nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:45

Voor de al overwerkte politie een stuk makkelijker om het op te pakken als bestuurder zichzelf meldt ipv het recherche werk te moeten doen. Plus dat je dan meteen de discussie wie bestuurder was kwijt bent.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 07:28

zodiacje schreef:
Gloa schreef:

Ik snap het wel. Ze hopen dat de bestuurder zich vrijwillig meldt ipv te moeten wachten tot de politie actie onderneemt.


En dan? Schadeformulier invullen?
Lijkt me dat ze toch ook straf vervolging willen en dan heb je toch echt de politie nodig.

Serieus? Iets met iemand moeten zoeken en iemand die zichzelf meldt? Met de bijbehorende schuldverklaring.

Texas02

Berichten: 4607
Geregistreerd: 21-04-16

Re: a28 ongeluk met paarden trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 07:37

Ik hoop dat ze diegene snel oppakken en het rijbewijs voor een lange tijd afnemen. En hopelijk is met de paardjes alles goed.. Vreselijk lijkt me dat, om zoiets mee te maken!

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: a28 ongeluk met paarden trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:11

het lijkt wel steeds gekker te worden in het verkeer.

MaaikeMarlou
Berichten: 491
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Mariaparochie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:58

Idioot als je zieke doet. Tussen Almelo en Wierden ook al deze week ergens. Mijn man had het ook toen hij met ons nieuwe paard van de keuring terug kwam. Inhalen in het donker over de doorgetrokken streep en dan snel ervoor gooien omdat er tegen liggend verkeer aan komt. Vervolgens nog even extra remmen omdat hij er tekort op kwam.. levensgevaarlijk rijgedrag

KimD

Berichten: 20419
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: a28 ongeluk met paarden trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:16

Steeds meer redenen om voor vast een Dashcam in de auto te hebben... Jeetje zeg!

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Re: a28 ongeluk met paarden trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:20

Ik heb het ook een keer meegemaakt, al wat jaren geleden. Ik moest invoegen met de trailer bij wisselen van snelweg en ze lieten me er niet tussen. Zelfs een stukje over de vluchtstrook moeten rijden. Op een gegeven moment ontstond er ruimte, dus ik de baan op gestuurd. Komt er een golf met een behoorlijke snelheid achterop, haalt me in, gaat voor me rijden en boven op de rem staan. En niet 1x, nee wel 3 of 4x optrekken en weer vol op de rem. Ik stond doodsangsten uit. Kenteken wel onthouden, maar geen bewijs, dus politie deed er niets mee. Je hebt er echt idioten bij :x

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:36

Mindim schreef:
Jeetje wat heftig! Hopelijk wordt de dader gepakt en is zijn rijbewijs kwijt.
Ik weet wel dat daar op dat stuk A28 altijd veel jonge jongens rijden die daar levensgevaarlijke capriolen uithalen.

Niet alleen jongeren doen dat. Wij zijn voor jaren terug bij ons in het dorp op een verhoogde drempel klem gereden door de politie. Een jonge agent die even zijn gezag wou laten gelden dat we door moesten rijden over de drempels in een 30 km zone.. 8)7
Waarop mijn man aan hem vroeg of hij wel wist waar hij mee bezig was. Dat er een paard op de trailer stond en dat er een 30 km zone was.. :D Meneer agent moest midden op de kruising de papieren zien, alles werd gecontroleerd. Sta je dan op de kruising en van 4 kanten stond het verkeer stil.

Dit is toch wel de ergste nachtmerrie wat je kan overkomen als je met je paarden op pad bent om wat voor reden dan ook. Ik hoop dat ze de dader kunnen aanhouden en aansprakelijk stellen. Wat een idioot.

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:01

flitzz schreef:
Mindim schreef:
Jeetje wat heftig! Hopelijk wordt de dader gepakt en is zijn rijbewijs kwijt.
Ik weet wel dat daar op dat stuk A28 altijd veel jonge jongens rijden die daar levensgevaarlijke capriolen uithalen.

Niet alleen jongeren doen dat.


Zeker niet. Ik zie echt regelmatig volwassen mannen die elkaar een lesje proberen te leren op de snelweg 8)7 Ook keurig nette meneren in een dure wagen.

Ik hoop dat het goed gaat met de bestuurder en de paarden. Wat een nachtmerrie zeg %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:04

flitzz schreef:
Mindim schreef:
Jeetje wat heftig! Hopelijk wordt de dader gepakt en is zijn rijbewijs kwijt.
Ik weet wel dat daar op dat stuk A28 altijd veel jonge jongens rijden die daar levensgevaarlijke capriolen uithalen.

Niet alleen jongeren doen dat. Wij zijn voor jaren terug bij ons in het dorp op een verhoogde drempel klem gereden door de politie. Een jonge agent die even zijn gezag wou laten gelden dat we door moesten rijden over de drempels in een 30 km zone.. 8)7
Waarop mijn man aan hem vroeg of hij wel wist waar hij mee bezig was. Dat er een paard op de trailer stond en dat er een 30 km zone was.. :D Meneer agent moest midden op de kruising de papieren zien, alles werd gecontroleerd. Sta je dan op de kruising en van 4 kanten stond het verkeer stil.

Dit is toch wel de ergste nachtmerrie wat je kan overkomen als je met je paarden op pad bent om wat voor reden dan ook. Ik hoop dat ze de dader kunnen aanhouden en aansprakelijk stellen. Wat een idioot.


Weet ik hoor, maar op dat stuk rijden ze vaak vanuit Assen.Jonge jongens in afgeragde autos die met 5 autos tegelijkertijd de snelweg op komen. Met een noodgang je voorbijkomen en dan voor je vol op de rem. Of ze klemmen je met drie autos in. Levensgevaarlijk.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:20

Wat ontzettend naar om mee te maken.. Hopelijk loopt het met de paarden goed af. Wat een nachtmerrie, en ergens geluk dat iemand het dan idd heeft gefilmd met dashcam. In sommige landen is dat al redelijk gewoon, maar toch te zot dat je die beelden nodig zou moeten hebben.

Ik moet eerlijk zeggen, heb door andere weggebruikers ook zo'n hekel aan om met mijn paarden op pad te gaan. 2 weken terug moest ik achterwaarts onze oprit op met de trailer, wij kunnen helaas niet keren op de oprit, vanaf een 80 km weg. Ja, dat houd het verkeer even op. Ik stop netjes met dubbele knippers en zet hem in de achteruit om mijn intentie duidelijk te maken. Komt er een tegenligger, op wie ik wacht, die dus helemaal geen last van mij heeft op zijn baan, hard claxonerend aan, vrachtwagen, dus veel lawaai. Vervolgens kan iemand die er achter zit niet wachten, die gaf ik eerst de gelegenheid om er langs te gaan, deed hij niet en ben dus gaan draaien, en haalt dan al claxonerend alsnog in. Ik vond het wonderbaarlijk dat pony lief niet de rambam kreeg in de trailer toen dat net achter de klep luid van start ging. Hebben we het over een actie van hoogstens 1 a 2 minuten om even achterwaarts in te draaien.. Het ongeduld in het verkeer, erg jammer..


Dat met mannen in nette auto's herken ik wel, ook in collega's helaas, zijn zeker niet alleen jongeren. Ze rijden allemaal het beste en als een ander hen niet de ruimte gunt, zijn ze soms snel gepikeerd.. Vast ook vrouwen bij hoor, haha, voor ik iemand pikeer. Zulke actie's zijn nooit cool, maar helemaal niet als je met een combinatie auto, trailer en paard op pad bent. Geen woorden voor..

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 16:05

MightyMike schreef:
Ik moet eerlijk zeggen, heb door andere weggebruikers ook zo'n hekel aan om met mijn paarden op pad te gaan. 2 weken terug moest ik achterwaarts onze oprit op met de trailer, wij kunnen helaas niet keren op de oprit, vanaf een 80 km weg. Ja, dat houd het verkeer even op. Ik stop netjes met dubbele knippers en zet hem in de achteruit om mijn intentie duidelijk te maken. Komt er een tegenligger, op wie ik wacht, die dus helemaal geen last van mij heeft op zijn baan, hard claxonerend aan, vrachtwagen, dus veel lawaai. Vervolgens kan iemand die er achter zit niet wachten, die gaf ik eerst de gelegenheid om er langs te gaan, deed hij niet en ben dus gaan draaien, en haalt dan al claxonerend alsnog in. Ik vond het wonderbaarlijk dat pony lief niet de rambam kreeg in de trailer toen dat net achter de klep luid van start ging. Hebben we het over een actie van hoogstens 1 a 2 minuten om even achterwaarts in te draaien.. Het ongeduld in het verkeer, erg jammer..


sorry, maar ik kan me toch wel voorstellen dat dit voor gevaarlijke situaties kan zorgen. Stoppen op een 80 km weg. lijkt me niet veilig.

neemt niet weg dat er helaas steeds meer verkeershufters bijkomen die geen geduld of begrip hebben als je met een trailer op weg bent.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 16:12

juval schreef:
MightyMike schreef:
Ik moet eerlijk zeggen, heb door andere weggebruikers ook zo'n hekel aan om met mijn paarden op pad te gaan. 2 weken terug moest ik achterwaarts onze oprit op met de trailer, wij kunnen helaas niet keren op de oprit, vanaf een 80 km weg. Ja, dat houd het verkeer even op. Ik stop netjes met dubbele knippers en zet hem in de achteruit om mijn intentie duidelijk te maken. Komt er een tegenligger, op wie ik wacht, die dus helemaal geen last van mij heeft op zijn baan, hard claxonerend aan, vrachtwagen, dus veel lawaai. Vervolgens kan iemand die er achter zit niet wachten, die gaf ik eerst de gelegenheid om er langs te gaan, deed hij niet en ben dus gaan draaien, en haalt dan al claxonerend alsnog in. Ik vond het wonderbaarlijk dat pony lief niet de rambam kreeg in de trailer toen dat net achter de klep luid van start ging. Hebben we het over een actie van hoogstens 1 a 2 minuten om even achterwaarts in te draaien.. Het ongeduld in het verkeer, erg jammer..


sorry, maar ik kan me toch wel voorstellen dat dit voor gevaarlijke situaties kan zorgen. Stoppen op een 80 km weg. lijkt me niet veilig.

neemt niet weg dat er helaas steeds meer verkeershufters bijkomen die geen geduld of begrip hebben als je met een trailer op weg bent.


Jazeker kan dat. Vooral als de medeweggebruikers gewoon 0 rekening met je houden.

Ik rij regelmatig met een van onze vrachtwagens overal. Merk toch dat mensen daar wat meer respect voor hebben dan voor een auto met trailer (met dier er in!).
Hoewel vrachtwagens ook vaak zat afgesneden worden e.d. en ik zeker wel eens te hard moet remmen voor zo'n dombo die niet snapt dat er een lading in zo'n grote wagen verstopt zit.
Maar als ik daar mee wil keren op een 80 km weg kan dat makkelijk hoor. Krijg ik niet veel gezever mee. Maar zodra er een trailer achter hangt is het sneller een probleem. Hoe krom dat ook is.

Hoop dat het goed gaat met de paarden en de bestuurders. Dat ze de boosdoener snel aan zijn kraag grijpen en kunnen laten opdraaien voor de schade!
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 11-12-20 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 16:18

Tuurlijk kan dat Juval, aan deze weg staan veel woningen/boerderijen. Overal rijden hier vrachtwagens de oprit zo in, etc. Post doet dat hier ook dagelijks bij alle woningen. Die gaan echt niet bij iedere woning/boerderij kijken of ze achter hun huis om kunnen draaien. Die draaien ook achterwaarts in of uit op straat. Een heleboel opritten hier, daar mag je zeker wel voor- of achterwaarts in rijden, zou te gek zijn dat niemand hier bevoorraad etc mag worden. Een paar meter verder moeten ze overigens remmen omdat het daar de bebouwde kom in gaat. Bovendien moet ik ook stoppen op de 80 km weg en al mijn buren evenzo om onze oprit op te komen als je van de tegengestelde richting komt, dan moet ik toch ook een rijbaan oversteken en wachten tot het verkeer van tegengestelde richting dat toelaat? Gewoon een dagelijks ding hoor! Ik wil graag mijn oprit in en uit kunnen rijden :o

Wij hebben overigens wel een vrachtwagen aangeschaft vorige week nu de kinderen fanatieker rijden, puur omdat het mijzelf makkelijker maakt met de oprit inrijden. Deze kunnen wij wel keren op de oprit. Net en met manouvreren, maar makkelijker dan met trailer. Maar zeker niet omdat de hufters geen tijd hebben om te wachten.

Pattypaard, geloof ik direct, aan de overkant hier komen minstens 2 vrachtwagens per dag op die manier bevoorraden, en daar lijken mensen meer respect voor te hebben. Of dat het idee is dat de grootte van de wagen imponeert of dat ze mensen die werken meer respecteren, maar daar hoor ik zelden geclaxoneer voor.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: a28 ongeluk met paarden trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 17:10

Het is gewoon niet normaal meer, hoe vaak het gebeurt. Meestal zonder gevolgen en dan hoor je er niks over, maar het gebeurt toch vaak dat ze dicht op je zitten, je afsnijden etc.

Of ze willen de weg op, zien dat je met trailer rijdt en duiken nog even snel voor je neus toch de weg op.

Ik las reacties op het originele fb bericht en 1 of andere mafketel die gewoon zegt dat hij het irritant vindt hoe mensen met trailers binnendoort rijden. Ze rijden te langzaam, moeten met het verkeer mee rijden etc.
En met steeds meer rotondes is dat natuurlijk een ding. Hij dacht dat er wel iets als gordels gemaakt konden worden, zodat paarden beter vast staan.

Of waar men 70 rijdt, waar je 80 mag........Dat is dus een max van 80. Ik ben daar niet verplicht om 80 te rijden. Je mag verkeer niet belemmeren en moet wel mee op rijden, maar als mensen op een 80k weg 70 rijden, moet je alsnog allemaal fatsoenlijk afstand houden en niet ongeoorloofd inhalen.

En mensen hebben geen idee wat je in de trailer hebt staan. Onze merrie van 27 houdt moeilijker haar balans, maar moest toch een keer gewond naar de kliniek. En vorig jaar zijn we verhuisd en dan is bewoond gebied uit en weer in op het einde echt best rot. Snelweg valt dan mee. Maar we kunnen dan ook niet hard rijden.

Onze 2 ruinen die heel makkelijk zijn stonden ooit achterin en zat iemand enorm te drukken. Wilde inhalen, maar was een weg waar het wisselend 80 en 60 werd en veel bochten en verbod op inhalen. Aan het einde een verkeerslicht, hebben we alles stil gezet en zijn uitgestapt om die stoere meneer eens flink aan te spreken. Mensen daarachter toeterde, maar dat interesseert me dan echt even niks. Dan mis je precies 1x het groen licht, jammer dan.

Mensen moeten gewoon op tijd van huis gaan, beter plannen en zich fatsoenlijk gedragen in het verkeer. Iedereen klaagt over de regels en boete's. maar je hebt er alleen last van als je je er niet aan kan houden. Van mij mag het echt strenger en meer gecontroleerd worden.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: a28 ongeluk met paarden trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 17:15

Helemaal mee eens Superpony! Ik rijd ook voorzichtig op rotondes, bochten, drempels etc en probeer rustig af te remmen. Daar tussen in probeer ik vlot mee te rijden, maar je hebt iets levends op de trailer staan. Je anticipeert al verder vooruit, maar onverwachte acties van mensen die geen geduld hebben kunnen zoveel schade aanbrengen.. Hopen dat deze verkeershufter dan ook gepakt en bestraft wordt.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 17:20

MightyMike schreef:
Helemaal mee eens Superpony! Ik rijd ook voorzichtig op rotondes, bochten, drempels etc en probeer rustig af te remmen. Daar tussen in probeer ik vlot mee te rijden, maar je hebt iets levends op de trailer staan. Je anticipeert al verder vooruit, maar onverwachte acties van mensen die geen geduld hebben kunnen zoveel schade aanbrengen.. Hopen dat deze verkeershufter dan ook gepakt en bestraft wordt.


De reactie van die onbenul zet me wel aan het denken hoor. Hij wil dat het vervoer veiliger wordt, zodat je beter mee kan met het verkeer. Ik zie ook dat mensen het irritant vinden.

Wij willen begrip en zelfs met de beste trailer ben je kwetsbaar. Maar wat kunnen we nog verbeteren?

Zouden we verplicht borden moeten hebben op de trailer, zoals; Zieken vervoer paard? Vervoer kwetsbaar paard?
Allemaal een dash cam en een bord; u wordt gefilmd bij te weinig afstand voor en achter?

We zijn niet de enige klagende groep. Vrachtwagen chauffeurs hebben ook al jaren last van aso gedrag. Er zou meer aandacht voor moeten komen. Maar dat begin je echt bij de lessen.
Moeten mensen niet verplicht les met een simulator hoe het is om een ernstig ongeluk te veroorzaken, mee te maken etc? Lessen gaan over voertuig beheersen en de regels, maar er ontbreekt nog zoveel.

Ik leerde vroeger ook tijdens de les; fatsoen gaat boven de verkeersregel. Maar ik had les in Amsterdam en je kan niet altijd voorrang nemen waar je dat hebt. Dat moet je ook leren bijvoorbeeld.

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 17:21

superpony schreef:
Het is gewoon niet normaal meer, hoe vaak het gebeurt. Meestal zonder gevolgen en dan hoor je er niks over, maar het gebeurt toch vaak dat ze dicht op je zitten, je afsnijden etc.

Of ze willen de weg op, zien dat je met trailer rijdt en duiken nog even snel voor je neus toch de weg op.

Ik las reacties op het originele fb bericht en 1 of andere mafketel die gewoon zegt dat hij het irritant vindt hoe mensen met trailers binnendoort rijden. Ze rijden te langzaam, moeten met het verkeer mee rijden etc.
En met steeds meer rotondes is dat natuurlijk een ding. Hij dacht dat er wel iets als gordels gemaakt konden worden, zodat paarden beter vast staan.

Of waar men 70 rijdt, waar je 80 mag........Dat is dus een max van 80. Ik ben daar niet verplicht om 80 te rijden. Je mag verkeer niet belemmeren en moet wel mee op rijden, maar als mensen op een 80k weg 70 rijden, moet je alsnog allemaal fatsoenlijk afstand houden en niet ongeoorloofd inhalen.

En mensen hebben geen idee wat je in de trailer hebt staan. Onze merrie van 27 houdt moeilijker haar balans, maar moest toch een keer gewond naar de kliniek. En vorig jaar zijn we verhuisd en dan is bewoond gebied uit en weer in op het einde echt best rot. Snelweg valt dan mee. Maar we kunnen dan ook niet hard rijden.

Onze 2 ruinen die heel makkelijk zijn stonden ooit achterin en zat iemand enorm te drukken. Wilde inhalen, maar was een weg waar het wisselend 80 en 60 werd en veel bochten en verbod op inhalen. Aan het einde een verkeerslicht, hebben we alles stil gezet en zijn uitgestapt om die stoere meneer eens flink aan te spreken. Mensen daarachter toeterde, maar dat interesseert me dan echt even niks. Dan mis je precies 1x het groen licht, jammer dan.

Mensen moeten gewoon op tijd van huis gaan, beter plannen en zich fatsoenlijk gedragen in het verkeer. Iedereen klaagt over de regels en boete's. maar je hebt er alleen last van als je je er niet aan kan houden. Van mij mag het echt strenger en meer gecontroleerd worden.


Ik weet direct op welk bericht je doelt en dan nog te bedenken dat meneer chauffeur van beroep is :n

Rivendell

Berichten: 6820
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: a28 ongeluk met paarden trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 18:36

Superpony vrachtwagenchauffeurs zijn zelf soms ook behoorlijk aso. Wij rijden zo'n 450 km per dag met de auto en komen heel wat achterlijke vrachtwagenchauffeurs tegen

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:18

Rivendell schreef:
Superpony vrachtwagenchauffeurs zijn zelf soms ook behoorlijk aso. Wij rijden zo'n 450 km per dag met de auto en komen heel wat achterlijke vrachtwagenchauffeurs tegen


Ja? Je bent de enige die op de weg rijdt en daar ervaring mee heeft?

Ik zie ook wat vrachtwagen cheuffeurs doen. Maar er zit een groot verschil tussen de chauffeurs uit het buitenland en de Nederlandse chauffeurs. Ook logisch als je zelf weleens over de grenzen gaat en kijkt naar het verkeer elders. En ja, je hebt ook Nederlandse aso rijders, maar nationaal en int verschilt soms wel.

Ik maakte voorheen veel km's in druk verkeer en aso gedrag is er altijd al. Ongelukken ook helaas. Mensen veranderen daar echt niet door.........

Ik stond weleens in de file om kangs een naar ongeluk geleid te worden. Daarna gaf iedereen gewoon weer flink gas. Ze denken niet; dat had ik kunnen zijn. Ze denken; ik heb tijd verloren, ik moet erlangs. En het zal wel een slechte chauffeur zijn geweest. Mij overkomt dat niet.

En de consequenties zijn niet erg genoeg. Die hele dikke BMW neemt de boete's voor lief. Die horen gewoon bij maandelijkse kosten.

En mensen denken nog steeds dat hard rijden en jagen echt scheelt qua tijd. Waar het echt maar enkele minuten kan schelen.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: a28 ongeluk met paarden trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:40

Ik meende dat er bij een van de artikelen bij stond dat de paarden het naar omstandigheden goed maakte...
Wel las ik een reactie van een vrachtwagen chauffeur waarbij mijn nekharen overeind gingen staan die gaf namelijk openlijk toe dat hij geregeld trailers naar de rechterbaan dwingt om ze vervolgens al toeterend en wel in te halen want die “achterlijke” lui met paarden rijden veel te voorzichtig hij irriteerde zich enorm eraan en zou dan in elk geval deze mensen zsm inhalen ... echt zn persoon zou je toch ... zelfs na vele reacties van mensen die zeggen met een paard hoor je niet vol Gas over een rotonde te gaan gaf hij als antwoord “ik heb niks met paarden dus boeit me eigenlijk niet zo”

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: a28 ongeluk met paarden trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:40

Bovenstaande reactie vd vrachtwagenchauffeur is niet bepaald netjes. Maar een auto met trailer hoort ook op de rechterbaan en moet ook doorrijden, dus 90 km. Dan kan een vrachtwagen in principe geen last van je hebben. Want die mogen ook niet sneller. Ik weet dat er zijn die harder gaan maar dan hebben ze geen recht van spreken.

Leo4ever
Berichten: 86
Geregistreerd: 09-02-06

Re: a28 ongeluk met paarden trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 22:02

Wat herkenbaar allemaal..... Het gaat mij ook steeds meer tegenstaan, met de paarden op pad. Op binnenwegen gaat nog maar op de snelwegen, nee. Niet teveel over nadenken, mijn paard in dat hokkie op de snelweg. Dat hokkie stelt niks voor en al die gestresste debielen die er omheen vliegen..... File rijden, OMG. Een vrachtwagen die er bijna in kruipt. En misschien inderdaad die types die denken kakwijf met je paardentrailer..... die gaan banketstaaf doen. Maar toch ook mensen die het snappen en je ruimte geven, maak ik ook mee. Maar over het algemeen ben ik na zo’n rit volkomen versleten.