Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:28

Karl66 schreef:
Het klopt dat het vooral een mannenprobleem is, een mannenprobleem wat ook bij D66 speelt en waar tot nu toe D66 niet laat zien dat ze er adequaat mee omgaan. Waarom is het hier zo moeilijk voor mensen met sympatie voor D66 om te zeggen, ik sta achter hun politiek, maar dit is een punt waar ze niet goed op scoren en dat vind ik jammer?
Voor mij is dat niet zo moeilijk hoor, ga nu niet suggereren dat D66 kiezers met twee maten meten. Ik vind de gang van zaken rond Smeets wel meer dan alleen jammer, het doet m.i. compleet afbreuk aan de ambitie van D66 om 'nieuw leiderschap' uit te stralen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:31

Wat vinden jullie ervan dat De Jonge persoonlijk Lucille Werner (zonder enige kennis van politieke zaken) op 'n verkiesbare plaats heeft gezet als vriendendienst? En daar gewoon liet staan toen bekend werd dat zij flink gegraaid had uit de goedendoelenkas van haar stichting?

Nu De Jonge 900 miljoen aan fieldlab heeft gegeven, vraag ik me af welke vriendjes van De Jonge daar rijk mee kunnen worden.

Electra63

Berichten: 17904
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:35

Ik vind die term "nieuw leiderschap" sowieso niet slim gekozen.
Je kan niet snel in de politiek dingen veranderen, zeker niet nu tijdens deze crisis.
Alleen als Kaag MP zou worden, is het nieuw leiderschap, omdat zij dan de 1e vrouw zou zijn. :D

Electra63

Berichten: 17904
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:36

elnienjo schreef:
Wat vinden jullie ervan dat De Jonge persoonlijk Lucille Werner (zonder enige kennis van politieke zaken) op 'n verkiesbare plaats heeft gezet als vriendendienst? En daar gewoon liet staan toen bekend werd dat zij flink gegraaid had uit de goedendoelenkas van haar stichting?

Nu De Jonge 900 miljoen aan fieldlab heeft gegeven, vraag ik me af welke vriendjes van De Jonge daar rijk mee kunnen worden.


Heb je daar een bron van ?
En bepaalt de Jonge wie waar op de kieslijst komt te staan bij het CDA?

purny

Berichten: 27574
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:39

elnienjo schreef:
Wat vinden jullie ervan dat De Jonge persoonlijk Lucille Werner (zonder enige kennis van politieke zaken) op 'n verkiesbare plaats heeft gezet als vriendendienst? En daar gewoon liet staan toen bekend werd dat zij flink gegraaid had uit de goedendoelenkas van haar stichting?

Nu De Jonge 900 miljoen aan fieldlab heeft gegeven, vraag ik me af welke vriendjes van De Jonge daar rijk mee kunnen worden.

Leden van de partij mogen akkoord gaan met de kieslijst. Dus niet alleen de Jonge(als dit waar zou zijn, graag een bron dan?) maar ook de leden hebben de lijst gezien.

Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:39

Van die tweet over kindermisbruik van smeets vind ik heel wat. Afbeelding

Wat wilt die man ermee bereiken?

Mensen die zulke berichten uberhauot al de wereld in gooien horen niet in, de politiek thuis. Welke partij dan ook. En Ik ben van mening dat als het al bij een partij bekend is die partij pertinent dat lid moet schrappen. Ook ongeacht welke partij.

Karl66

Berichten: 29773
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:40

Kom op Electra, als er in november al geruchten zijn over een nieuw kamerlid, dan ga je toch met hem in gesprek? Als je dan als partij je schouders er over ophaalt en hoopt dat het wel overwaait zonder media-aandacht, dan pak je het echt niet serieus aan.

En als dan iemand gericht contact hierover opneemt en je zegt als partij dat je best een keer wilt afspreken om erover te praten. Maar dan wel op een datum dat het beide partijen een keer uitkomt, over een maand of zo, dan ben je er ook niet echt serieus mee bezig. Je ziet bij het vorige schandaal en bij dit schandaal dat het opgepakt wordt op het moment dat het in het nieuws komt en dat tot die geprobeerd wordt om het onder het tapijt te vegen.

En als je vindt dat dit een goede manier van aanpakken is door D66, dan meet je dus wel met twee maten.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:45

Electra63 schreef:
elnienjo schreef:
Wat vinden jullie ervan dat De Jonge persoonlijk Lucille Werner (zonder enige kennis van politieke zaken) op 'n verkiesbare plaats heeft gezet als vriendendienst? En daar gewoon liet staan toen bekend werd dat zij flink gegraaid had uit de goedendoelenkas van haar stichting?

Nu De Jonge 900 miljoen aan fieldlab heeft gegeven, vraag ik me af welke vriendjes van De Jonge daar rijk mee kunnen worden.


Heb je daar een bron van ?
En bepaalt de Jonge wie waar op de kieslijst komt te staan bij het CDA?

https://www.mediacourant.nl/2020/12/con ... n-cda-top/

irmaz

Berichten: 4893
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:46

Karl66 schreef:
Kom op Electra, als er in november al geruchten zijn over een nieuw kamerlid, dan ga je toch met hem in gesprek? Als je dan als partij je schouders er over ophaalt en hoopt dat het wel overwaait zonder media-aandacht, dan pak je het echt niet serieus aan.

En jij weet dat dit de reactie van D66 was toentertijd omdat.....?

ravellie

Berichten: 3079
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:55

Daks schreef:
Van die tweet over kindermisbruik van smeets vind ik heel wat. [ [url=m/HjdxCe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat wilt die man ermee bereiken?

Mensen die zulke berichten uberhauot al de wereld in gooien horen niet in, de politiek thuis. Welke partij dan ook. En Ik ben van mening dat als het al bij een partij bekend is die partij pertinent dat lid moet schrappen. Ook ongeacht welke partij.



Hoe bijzonder is het dat zo iemand gewoon de politiek in kan.
Tja, hij weet de mazen van de wet wel te vinden blijkbaar

mysa

Berichten: 10556
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:09

Heeft niets met mazen in de wet te maken, dat blijkt toch wel.
En Karl: hoogst onwaarschijnlijk dat een partij op de hoogte is en er zijn schouders over ophaalt, zo naïef zijn ze niet, zeker niet bij d66.

ravellie

Berichten: 3079
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:25

Karl66 schreef:
Kom op Electra, als er in november al geruchten zijn over een nieuw kamerlid, dan ga je toch met hem in gesprek? Als je dan als partij je schouders er over ophaalt en hoopt dat het wel overwaait zonder media-aandacht, dan pak je het echt niet serieus aan.

En als dan iemand gericht contact hierover opneemt en je zegt als partij dat je best een keer wilt afspreken om erover te praten. Maar dan wel op een datum dat het beide partijen een keer uitkomt, over een maand of zo, dan ben je er ook niet echt serieus mee bezig. Je ziet bij het vorige schandaal en bij dit schandaal dat het opgepakt wordt op het moment dat het in het nieuws komt en dat tot die geprobeerd wordt om het onder het tapijt te vegen.

En als je vindt dat dit een goede manier van aanpakken is door D66, dan meet je dus wel met twee maten.


Dit dus
Als we het hier over een andere partij hadden gehad, dan waren er denk ik vier keer zoveel reacties binnen dit topic geweest allereerst.
Met vooral verwijten.
Nu blijft het redelijk stil, of klinkt er voorzichtig dat D66 het in onderzoek neemt.

Te triest voor woorden dat de partij al in kennis was gesteld over privé activiteiten van deze smeerlap, en dan nu wakker worden?

Electra63

Berichten: 17904
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:30

Karl66 schreef:
Kom op Electra, als er in november al geruchten zijn over een nieuw kamerlid, dan ga je toch met hem in gesprek? Als je dan als partij je schouders er over ophaalt en hoopt dat het wel overwaait zonder media-aandacht, dan pak je het echt niet serieus aan.

En als dan iemand gericht contact hierover opneemt en je zegt als partij dat je best een keer wilt afspreken om erover te praten. Maar dan wel op een datum dat het beide partijen een keer uitkomt, over een maand of zo, dan ben je er ook niet echt serieus mee bezig. Je ziet bij het vorige schandaal en bij dit schandaal dat het opgepakt wordt op het moment dat het in het nieuws komt en dat tot die geprobeerd wordt om het onder het tapijt te vegen.

En als je vindt dat dit een goede manier van aanpakken is door D66, dan meet je dus wel met twee maten.



Ik vind de aanpak goed wat betreft in gesprek gaan en een onderzoek in stellen. Dan vind ik 14 dagen (de datum van de klacht is 31 maart) een redelijk snelle termijn.
In de zorg of het bedrijfsleven, duurt een onderzoek naar zulke beschuldigingen langer.
Zeker omdat de gevolgen voor een publiek persoon groot zijn en het geen misdaad is, ook al vind ik en de rest van de wereld zijn berichten of gedachten verwerpelijk.

julius_juut

Berichten: 3109
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:30

Daks schreef:
Van die tweet over kindermisbruik van smeets vind ik heel wat. [ [url=m/HjdxCe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat wilt die man ermee bereiken?

Mensen die zulke berichten uberhauot al de wereld in gooien horen niet in, de politiek thuis. Welke partij dan ook. En Ik ben van mening dat als het al bij een partij bekend is die partij pertinent dat lid moet schrappen. Ook ongeacht welke partij.



Ik ken de context van deze tweet niet dus geen idee wat voor persoon het is die het de wereld in geslingerd heeft, maar feitelijk is dit toch niet onjuist? Pedofiel zijn is niet strafbaar (gelukkig!), pedoseksueel zijn wel (opnieuw: gelukkig!) Ik zie dit hier langskomen en het eerste wat ik denk ik dat het naar aanleiding van het pedojagen wat momenteel hip lijkt te zijn is?



Edit: even gegoogled: Hij heeft dus minderjarige jongens benaderd? Kwalijk, en niet iemand die je op je kieslijst wil hebben neem ik aan.

Electra63

Berichten: 17904
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:40

elnienjo schreef:
Electra63 schreef:


Heb je daar een bron van ?
En bepaalt de Jonge wie waar op de kieslijst komt te staan bij het CDA?

https://www.mediacourant.nl/2020/12/con ... n-cda-top/


De Weekend? Een roddelblad. :D

Ik heb niets met Lucile Werner, maar er maken vaker BN-ers de overstap naar de politiek, zoals Ria Bremer, Henk Krol of Hiddema en Sazias.

Ik kan me voorstellen, dat de Jonge haar heeft voorgedragen of gevraagd heeft. Maar hij zal niet alleen bepalen of zij op de lijst komt. Ik neem aan, dat daar een commissie voor was. Ze is trouwens met voorkeurstemmen gekozen.

mysa

Berichten: 10556
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:44

Nou, over hoe snel of langzaam er actie wordt ondernomen: als zoiets zou gebeuren binnen ons bedrijf, dan ga ik toch echt niet meteen een onafhankelijk onderzoeksbureau of de politie bellen, dan ga ik eerst de betrokkene en degenen die hem of haar beschuldigen ondervragen. En dat kan wel eens anderhalve week duren, totdat je precies weet wat er speelt.

Karl66

Berichten: 29773
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:48

irmaz schreef:
Karl66 schreef:
Kom op Electra, als er in november al geruchten zijn over een nieuw kamerlid, dan ga je toch met hem in gesprek? Als je dan als partij je schouders er over ophaalt en hoopt dat het wel overwaait zonder media-aandacht, dan pak je het echt niet serieus aan.

En jij weet dat dit de reactie van D66 was toentertijd omdat.....?


Ik heb een link geplaatst naar een artikel waar het allemaal instaat.

Electra, het artikel zegt toch echt wat anders dan dat ze binnen anderhalve week actie ondernemen. Ze ondernemen actie omdat het in het nieuws kwam. Voordat het in het nieuws kwam waren ze druk bezig het op de lange baan te schuiven.

Loretta
Berichten: 8822
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:50

Karl66 schreef:
Kom op Electra, als er in november al geruchten zijn over een nieuw kamerlid, dan ga je toch met hem in gesprek? Als je dan als partij je schouders er over ophaalt en hoopt dat het wel overwaait zonder media-aandacht, dan pak je het echt niet serieus aan.

En als dan iemand gericht contact hierover opneemt en je zegt als partij dat je best een keer wilt afspreken om erover te praten. Maar dan wel op een datum dat het beide partijen een keer uitkomt, over een maand of zo, dan ben je er ook niet echt serieus mee bezig. Je ziet bij het vorige schandaal en bij dit schandaal dat het opgepakt wordt op het moment dat het in het nieuws komt en dat tot die geprobeerd wordt om het onder het tapijt te vegen.

En als je vindt dat dit een goede manier van aanpakken is door D66, dan meet je dus wel met twee maten.


Dat vind ik dus ook opmerkelijk. Als het om mensen hun favoriete partij gaat dan zijn ze opeens allemaal stil. Terwijl dat dit toch duidelijk een gigantische misser van D66 is. Dit is niet goed te praten.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:55

ravellie schreef:
Karl66 schreef:
Kom op Electra, als er in november al geruchten zijn over een nieuw kamerlid, dan ga je toch met hem in gesprek? Als je dan als partij je schouders er over ophaalt en hoopt dat het wel overwaait zonder media-aandacht, dan pak je het echt niet serieus aan.

En als dan iemand gericht contact hierover opneemt en je zegt als partij dat je best een keer wilt afspreken om erover te praten. Maar dan wel op een datum dat het beide partijen een keer uitkomt, over een maand of zo, dan ben je er ook niet echt serieus mee bezig. Je ziet bij het vorige schandaal en bij dit schandaal dat het opgepakt wordt op het moment dat het in het nieuws komt en dat tot die geprobeerd wordt om het onder het tapijt te vegen.

En als je vindt dat dit een goede manier van aanpakken is door D66, dan meet je dus wel met twee maten.


Dit dus
Als we het hier over een andere partij hadden gehad, dan waren er denk ik vier keer zoveel reacties binnen dit topic geweest allereerst.
Met vooral verwijten.
Nu blijft het redelijk stil, of klinkt er voorzichtig dat D66 het in onderzoek neemt.
Grote, dikke vette onzin dit. Jij leest alleen wat jij wenst te lezen omdat dat blijkbaar in jouw straatje past.

Persoonlijk zie ik het zo: D66 is van oudsher een partij van hoogopgeleide, internationaal georiënteerde mensen. Die beschaafde omgangsvormen hoog in het vaandel heeft staan. In de jaren van Terlouw heette dat 'Het redelijk alternatief'. Als er dan dit soort misstanden boven tafel komen, wekt dat terecht verbazing en verontwaardiging, juist omdat D66 zo'n beschaafd, enigszins elitair, imago heeft. Het hier aangehaalde meten met twee maten zie ik persoonlijk echter meer bij de populisten dat bij de D66 aanhang. In de zin dat daar veel meer interne sh*t gebagatelliseerd en gladgestreken wordt dan bij D66.
Waarmee ik niks goedpraat, ik vind dat D66 haar interne screening en zelfreinigend vermogen zacht uitgedrukt niet op orde heeft, en daar eens heel grondig werk van moet maken. Kaags uitlatingen over de zaak-Smeets hebben mij wat dat betreft niet gerustgesteld. Ik denk dan ook niet dat ik de eerstvolgende keer nogmaals D66 stem, tenzij er echt iets structureel verandert daar.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:59

Ik heb de kwestie niet gevolgd maar ik ben D66 stemmer en kijk objectief naar dergelijke situaties.

Vind het wel grappig ravellie, als er iets over bepaalde partijen binnen jouw straatje wordt gezegd spring jij er ook meteen op. Ik denk dat iedereen graag positieve berichten leest over zijn/haar favoriete partij.

mysa

Berichten: 10556
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:04

Wat heeft Kaag dan gezegd, @Askja? Dat heb ik dan gemist.
Wat ik wel weet is da ze bij haar aantreden heeft gezegd dat als er nog lijken in de kast zitten, aangaande wie of wat dan ook, ze daar nu (toen dus) mee moesten komen. De trend van lekker onder de pet houden, zoals die nu wordt gesuggereerd, was dus zeker niet de intentie.

Karl66

Berichten: 29773
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:06

Mysa, misschien moet je even het artikel lezen in de link die ik geplaatst hebt. Daar wordt echt wel een heel ander beeld geschetst.

mysa

Berichten: 10556
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:07

Zal ik later vandaag doen!

Electra63

Berichten: 17904
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:08

Ik heb geen favoriete partij, ik ben ook niet lid van een politieke partij.
Ik vorm mijn mening g, hoe wij bij mijn werkgever op dit soort beschuldigingen zouden reageren.

Jullie zouden dus op basis van een bericht in de media direct de werknemer of Kamerlid ontslaan? Of in de media van alles roepen?
Zonder een onderzoek of gesprek met meerdere mensen?

Het was ook niet algemeen bekend denk ik, Spong was ook verbaasd en niet op de hoogte. En anders was dit al veel eerder in de media of tegenstanders in de publiciteit gegooid. Hij was ook niet een bekend persoon of bekend D66-lid?

Wat in dat krantenartikel staat hoeft niet volledig te zijn. Als werkgever en dus ook als partij, zal niet ieder detail, in het kader van de privacy, niet in de openbaarheid worden gegooid.

Ik vind het wel grappig, dat mensen die al tijden niet gereageerd hebben, ineens weer de nadruk komen leggen op hoe slecht D66 hier wel niet mee omgaat.
Ik heb die niet zien reageren op hoe Wilders omgaat met bijvoorbeeld de aantijgingen omtrent Gaus. :+


Het hele Me-too van de laatste jaren laat wel zien, dat mensen in machtige posities misbruik maken van jongeren of kwetsbare mensen.

Jessix

Berichten: 16494
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:10

Ik heb er eerlijk gezegd nog niet zo'n mening over. Wellicht ook omdat het (voor mij in elk geval) niet heel breed wordt uitgemeten in de media. En wat ik er tot nu toe over heb gelezen, daarbij denk ik vooral "bah, goed dat ze dat verder gaan onderzoeken." Veel meer kan ik er nog niet van maken. Voor mij ook geen reden om D66 nu aan de schandpaal te nagelen.