Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:08

Electra63 schreef:
Zo krijg je nu roddels en fakenews.
Dat ging om een andere politicus. Daar is in ieder geval door een extern bureau onderzoek naar gedaan. Dat daar niets uitkomt doordat het anonieme getuigen zijn, vind ik wel goed. Het zou wat zijn, als mensen veroordeeld worden op basis van anonieme berichten.

Op jouw berichten over Zuid-Afrika, ga ik maar niet in. Zonder jouw naam te zien, wist ik al dat dit soort berichten van jou zijn. Zo openlijk racistisch en discriminerend en zonder enig gevoel van schaamte.


En dit is dus wat mij betreft met twee maten meten. Er vindt seksuele intimidatie op het hoofdkantoor van D66 plaats, er wordt een vrouw door een man op haar kamer opgesloten, de politie moet erbij komen, de vrouw wordt gestalkt, de man krijgt een contactverbod. En wat doet D66? Ze hebben een gesprek met de man, de vrouw vertrekt bij D66 en de man kan blijven en er komt niks naar buiten. Als het in de media komt, dan zijn ze opeens geschokt en gaan ze het uitzoeken. En gelukkig voor D66 blijkt uit dat onderzoek dat er eigenlijk niks aan de hand is.

Ze weten ondertussen prima wie die anonieme getuige is, die vrouw is op hun eigen hoofdkantoor opgesloten geweest. Maar ja, die vrouw is niet uit zichzelf naar hun toegekomen, dus hoef je dat verhaal niet mee te nemen. Dat de politie naar je kantoor heeft moeten komen, dat kan je dan ook rustig weglaten uit je rapport en als je dan toch bezig bent, dan hoef je een contactverbod vanwege stalking ook niet te noemen en kan je zeggen dat het alleen maar om anonieme getuigenissen ging.

Maar de realiteit is dat er gewoon politie naar hun kantoor heeft moeten komen, de realiteit is dat er een contactverbod voor die man is, de realiteit is dat ze toenertijd naar aanleiding van de gebeurtenissen een gesprek met die man hebben gehad. Als je dan achteraf nog steeds een rapport schrijft dat er eigenlijk niks aan de hand is, dan heb je het gewoon in de doofpot gestopt.

D66 is echt niet de enige partij met schandalen. D66 is ook echt niet de enige partij, die ze onder het tafelkleed probeert te vegen. En het hypocriete is wat mij betreft dat je andere partijen hier niet op kan aanspreken, als je het tegelijkertijd bij D66 met de mantel der liefde bedekt.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 13:52

Lynnepinny schreef:
[
Hoezo alleen West-Europees? Omdat de witte mens beter en beschaafder is? 8)7

Omdat blanken daar nu bedreigd en vermoord worden en hun voorouders hier vandaan kwamen.
Ze hebben wat mij betreft dus meer rechten om zich hier te mogen vestigen (mochten ze dat uberhaupt willen)

Jessix

Berichten: 16451
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 13:55

https://nos.nl/l/2376802
Wat vinden jullie hier van? Gaat over de samenwerking GL, PvdA en eventueel SP.

Betere samenwerking lijkt me altijd goed, maar kan me voorstellen dat je ondanks de overeenkomsten toch de voorkeur hebt voor de ene partij boven de andere. Ben benieuwd naar de reacties van mensen die op een van deze partijen hebben gestemd.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 13:57

elnienjo schreef:
Lynnepinny schreef:
[
Hoezo alleen West-Europees? Omdat de witte mens beter en beschaafder is? 8)7

Omdat blanken daar nu bedreigd en vermoord worden en hun voorouders hier vandaan kwamen.
Ze hebben wat mij betreft dus meer rechten om zich hier te mogen vestigen (mochten ze dat uberhaupt willen)


Jammer dat huidskleur in jouw belevingswereld nog zo'n grote rol speelt.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 14:04

Shaggy09 schreef:
elnienjo schreef:

Omdat blanken daar nu bedreigd en vermoord worden en hun voorouders hier vandaan kwamen.
Ze hebben wat mij betreft dus meer rechten om zich hier te mogen vestigen (mochten ze dat uberhaupt willen)


Jammer dat huidskleur in jouw belevingswereld nog zo'n grote rol speelt.

Als boer in Zuid Afrika maakt dat wel uit natuurlijk.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 14:33

elnienjo schreef:
Als boer in Zuid Afrika maakt dat wel uit natuurlijk.


Maar dat witte mensen meer recht hebben om zich hier te vestigen omdat hun voorouders hier misschien vandaan kwamen...

Meid.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 15:07

MarcoBorsato schreef:
elnienjo schreef:
Als boer in Zuid Afrika maakt dat wel uit natuurlijk.


Maar dat witte mensen meer recht hebben om zich hier te vestigen omdat hun voorouders hier misschien vandaan kwamen...

Meid.

Dat heeft niets met kleur te maken maar met afkomst. Als iemand met Spaanse roots in bijv Peru woont zou ik het ook logisch vinden dat zij zich makkelijker terug in Spanje kunnen vestigen door hun heritage.

tamary

Berichten: 29198
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 15:30

Cultuur en gewoontes zijn rap veranderd in de oude kolonien, ook de taal verschuift mee. Australisch is al hard op weg om een nieuwe taal te worden bv ipv een engels dialect/variant en dan praten we over een paar eeuwen. Zuid-Afrikaans is ook geen nederlands meer al kom je over en weer een heel eind mits je woordenschat groot genoeg is. Je in een ander land vestigen is nooit simpel ook al woonden je voorouders van 4-6+ generaties er minstens zo lang. Dat zie je in andere gevallen bij mensen die hier geboren zijn ook. Die hebben vaak ook moeite in land waar (over/groot)ouders vandaan komen, zelfs met regelmatig op vakantie bij de familie daar. In de gevallen waarbij ook die banden ontbreken is het helemaal een uitdaging en heeft dat eigenlijk geen voordelen.

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 15:53

De voorouders van de boeren komen om te beginnen niet alleen uit Nederland, maar ook uit Duitsland, Belgie en het VK. Toen ze vertrokken hadden ze nog geen notie van het begrip natiestaat. Duitsland, België en ook Nederland, zoals we het nu kennen, bestonden nog niet eens. Dus waarom de propagonisten van de natiestaat vinden dat juist deze mensen terug mogen komen naar Nederland is voor mij een volslagen raadsel. Nog los van het feit dat de meesten dat helemaal niet willen, die hebben het daar namelijk over het algemeen bovengemiddeld goed voor elkaar.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:10

elnienjo schreef:
Dat heeft niets met kleur te maken maar met afkomst. Als iemand met Spaanse roots in bijv Peru woont zou ik het ook logisch vinden dat zij zich makkelijker terug in Spanje kunnen vestigen door hun heritage.


Ohhh. En mogen ze dan kiezen elk Europees land ze naartoe willen? Want ze zijn een beetje van dit en een beetje van dat, een beetje van alles wat.

BigOne
Berichten: 38326
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:17

elnienjo schreef:
Lynnepinny schreef:
[
Hoezo alleen West-Europees? Omdat de witte mens beter en beschaafder is? 8)7

Omdat blanken daar nu bedreigd en vermoord worden en hun voorouders hier vandaan kwamen.
Ze hebben wat mij betreft dus meer rechten om zich hier te mogen vestigen (mochten ze dat uberhaupt willen)

En zometeen gaan de Indianen die nog over zijn blanke Amerikanen afknallen, die ook allemaal verwelkomen?
Dat blank zijn en boeren in SA nu gevaarlijk is komt puur omdat apartheid daar steeds meer verdwijnt en ze decennia lang een groot voordeel hebben gehad qua zeer goedkoop voetvolk. Wanneer je aan een systeem volop meedoet en fiks van profiteert moet je niet verbaasd zijn wanneer zich dat tegen je keert.

mysa

Berichten: 10496
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:47

Oh ja, die mogen ook terug naar 'Het land van herkomst'. En witte Zuid-Amerikanen terug naar vooral Portugal en Spanje. Wat zal het multicultureel worden in Europa. En wat zullen de voormalige koloniën een rust en ruimte krijgen. Hup, iedereen terug naar het land waar ooit een voorouder heeft gewoond.

Jessix

Berichten: 16451
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:51

mysa schreef:
Oh ja, die mogen ook terug naar 'Het land van herkomst'. En witte Zuid-Amerikanen terug naar vooral Portugal en Spanje. Wat zal het multicultureel worden in Europa. En wat zullen de voormalige koloniën een rust en ruimte krijgen. Hup, iedereen terug naar het land waar ooit een voorouder heeft gewoond.

En wat als je nou een halfbloedje bent zoals ik?! :? :D
Ik voel een gespleten persoonlijkheid aankomen.

BigOne
Berichten: 38326
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:55

Jessix schreef:
mysa schreef:
Oh ja, die mogen ook terug naar 'Het land van herkomst'. En witte Zuid-Amerikanen terug naar vooral Portugal en Spanje. Wat zal het multicultureel worden in Europa. En wat zullen de voormalige koloniën een rust en ruimte krijgen. Hup, iedereen terug naar het land waar ooit een voorouder heeft gewoond.

En wat als je nou een halfbloedje bent zoals ik?! :? :D
Ik voel een gespleten persoonlijkheid aankomen.

Kom maar bij mij op het erf wonen, ik zie geen kleur, alleen een mens.

Jessix

Berichten: 16451
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 17:18

Ah dat is lief bigone! :D

BigOne
Berichten: 38326
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 18:56

Smeets is inmiddels teruggetreden en heeft zijn zetel afgestaan aan de partij. Zo hoort het en hij kon ook niet anders.

purny

Berichten: 27523
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 19:26

bigone schreef:
Smeets is inmiddels teruggetreden en heeft zijn zetel afgestaan aan de partij. Zo hoort het en hij kon ook niet anders.

En nog 6 maanden wachtgeld meekrijgen ook!

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 20:34

purny schreef:
bigone schreef:
Smeets is inmiddels teruggetreden en heeft zijn zetel afgestaan aan de partij. Zo hoort het en hij kon ook niet anders.

En nog 6 maanden wachtgeld meekrijgen ook!


Ach als advocaat bij Spong, zal hij zeker geen modaal-inkomen hebben, dus misschien doet hij er wel afstand van ;)

Jammer dat dit soort aantijgingen/misstanden niet vóór de verkiezingen worden gemeld.
Dan had hij niet eens beëdigd hoeven worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 07:23

Jammer dat dit soort aantijgingen/misstanden niet vóór de verkiezingen worden gemeld.
Dan had hij niet eens beëdigd hoeven worden. (quote Electra63)

maar ze worden toch gescreend!!! voor dat ze op de kandidatenlijst komen, of is dat ook variabel,

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 07:58

MCE schreef:
Jammer dat dit soort aantijgingen/misstanden niet vóór de verkiezingen worden gemeld.
Dan had hij niet eens beëdigd hoeven worden. (quote Electra63)

maar ze worden toch gescreend!!! voor dat ze op de kandidatenlijst komen, of is dat ook variabel,



Screenen is toch niet 100% misstanden uitsluiten?
Er was toen toch nog niets negatiefs bekend over hem?

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:21

https://www.ad.nl/politiek/d66-greep-ni ... ~adcf09dc/

Dit is een premium artikel, je moet het dus even in een private venster openen.

Deze reconstructie komt aardig overeen met wat ik de hele tijd al zeg over hoe D66 met deze zaken omgaat. Proberen om het onder het tapijt te vegen en pas iets er mee te doen als het in het nieuws komt. De eerste berichten hierover zijn namelijk al vanaf november vorig jaar en toen D66 er direct op aangesproken werd, wilden ze er in de toekomst wel een keer over gaan praten, als ze een keer tegelijk in den Haag waren. Dat klinkt niet echt als serieus aanpakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:41

Electra63 schreef:
MCE schreef:
Jammer dat dit soort aantijgingen/misstanden niet vóór de verkiezingen worden gemeld.
Dan had hij niet eens beëdigd hoeven worden. (quote Electra63)

maar ze worden toch gescreend!!! voor dat ze op de kandidatenlijst komen, of is dat ook variabel,



Screenen is toch niet 100% misstanden uitsluiten?
Er was toen toch nog niets negatiefs bekend over hem?


november vorig jaar was het blijkbaar niet "zwaar genoeg" lees het bericht van Karl hierboven
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-04-21 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:47

Karl66 schreef:
https://www.ad.nl/politiek/d66-greep-ni ... ~adcf09dc/

Dit is een premium artikel, je moet het dus even in een private venster openen.

Deze reconstructie komt aardig overeen met wat ik de hele tijd al zeg over hoe D66 met deze zaken omgaat. Proberen om het onder het tapijt te vegen en pas iets er mee te doen als het in het nieuws komt. De eerste berichten hierover zijn namelijk al vanaf november vorig jaar en toen D66 er direct op aangesproken werd, wilden ze er in de toekomst wel een keer over gaan praten, als ze een keer tegelijk in den Haag waren. Dat klinkt niet echt als serieus aanpakken.


Dit artikel had ik al gelezen.

In 1e instantie zijn het geruchten/anonieme bronnen.
Er is actie ondernomen na de officiële melding op 31 maart, niet snel genoeg, misschien, maar ook dat weet je niet zeker. Jij weet niet wat er intern besproken is.
Hij is in ieder geval weg nu.

In tegenstelling tot Graus ;)

Het is vooral een mannen-probleem, vooral door mannen op machtige posities.

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:55

Het klopt dat het vooral een mannenprobleem is, een mannenprobleem wat ook bij D66 speelt en waar tot nu toe D66 niet laat zien dat ze er adequaat mee omgaan. Waarom is het hier zo moeilijk voor mensen met sympatie voor D66 om te zeggen, ik sta achter hun politiek, maar dit is een punt waar ze niet goed op scoren en dat vind ik jammer? Waarom is iedereen de hele tijd bezig om dit met de mantel der liefde te bedekken.

En geloof niet dat ik ooit de PVV of Graus heb goedgepraat en die erbij halen is niet veel meer dan een tu quoque.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:12

Karl66 schreef:
Het klopt dat het vooral een mannenprobleem is, een mannenprobleem wat ook bij D66 speelt en waar tot nu toe D66 niet laat zien dat ze er adequaat mee omgaan. Waarom is het hier zo moeilijk voor mensen met sympatie voor D66 om te zeggen, ik sta achter hun politiek, maar dit is een punt waar ze niet goed op scoren en dat vind ik jammer? Waarom is iedereen de hele tijd bezig om dit met de mantel der liefde te bedekken.

En geloof niet dat ik ooit de PVV of Graus heb goedgepraat en die erbij halen is niet veel meer dan een tu quoque.


Ik vind het prima zoals D66 hier mee om is gegaan, voor zover ik dit kan beoordelen.
Ik vind 14 dagen nl. wel snel, om zulke aantijgingen serieus te kunnen beoordelen.
De gevolgen voor Smeets zijn nl. zeer ingrijpend: weg uit de Tweede Kamer en ook zijn carrière als advocaat in de toekomst?
Dat soort beslissingen neem je toch niet in 1 of 2 dagen op basis van geruchten? Daarbij is het moreel verwerpelijk, maar niet strafbaar wat hij heeft gedaan, voor zover nu bekend is.

In dit topic werd eerder gesuggereerd, dat er weinig over in de media zou worden gesproken.
Ik heb het toch in iedere talkshow of nieuwsbericht voorbij zien komen.

En hij is weg? Dus wat valt er nog over te zeggen?