Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:18

Jessix schreef:
Ik ben geen fan van Simons maar heb wel bewondering voor haar weerbaarheid. En ja, dat geldt eigenlijk ook voor Wilders die zijn bek niet laat snoeren ondanks de beveiliging die hij nu al heel lang nodig heeft.

Dat ben ik zeker met je eens.

En over mensen die 180 graden draaien gesproken: https://www.dumpert.nl/?selectedId=8099309_2a8929ef

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:43

elnienjo schreef:
Sylvana lokt het zelf uit met haar openlijke haat naar de blanke cultuur.
Ooit gaf ze zelf 'n interview waarin ze aangaf een hekel aan zwarte mannen te hebben. Mensen die 180 graden draaien kan ik niet serieus nemen.

Jij lokt met (o.a.) je openlijke haat naar Sylvana Simons zelf uit dat veel mensen jouw uitlatingen niet serieus nemen. Jij meet echt zo overduidelijk met twee maten dat het bijna grappig is.

Eens met Pien en Jessix.
Ik heb weinig met Simons als persoon en ik vind haar ook vrij extreem in haar standpunten, maar ik heb diep respect voor haar moed, en de racistische bagger die ze over zich heen krijgt, zegt alles over de afzenders en niets over haar.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:47

Ik heb geen ervaring met Sylvana... we gaan het zien hoe zij zich de komende 4 jaar ontwikkeld

Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:18

Laurie schreef:
Jessix schreef:
Ik ben geen fan van Simons maar heb wel bewondering voor haar weerbaarheid. En ja, dat geldt eigenlijk ook voor Wilders die zijn bek niet laat snoeren ondanks de beveiliging die hij nu al heel lang nodig heeft.

Dat ben ik zeker met je eens.

En over mensen die 180 graden draaien gesproken: https://www.dumpert.nl/?selectedId=8099309_2a8929ef


Deze is leuk :D

Janneke2

Berichten: 22869
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:18

elnienjo schreef:
Sylvana lokt het zelf uit met haar openlijke haat naar de blanke cultuur.
Ooit gaf ze zelf 'n interview waarin ze aangaf een hekel aan zwarte mannen te hebben. Mensen die 180 graden draaien kan ik niet serieus nemen.

... die woorden ken ik nog.

"Feministen? Ik vind die mannenhaat zo overdreven!!"
... tegenwoordig geldt feminisme als HET kenmerk van de vrije, westerse cultuur.

"Homo's? Svp niet zoenen voor de camera's! Dat is zo overdreven!
Daarmee lokken ze het potenrammen zelf uit!"
... tegenwoordig geldt het homohuwelijk of tenminste wettelijke gelijkstelling en wat al niet als HET kenmerk voor de vrije westerse cultuur.

Dus och, ik kijk hier een beetje meewarig naar.

Zwarte vrouw met pittige meningen : ja natuuuuuurlijk 'lok je het zelf uit'.
Zo denken sommigen.
Zwarte vrouw met pittige ideeën : ja natuuuuurlijk 'haat je witte mensen'. Dat kan voor sommigen nu eenmaal niet samengaan.
(Wie met jongeren werkt is per definitie een bejaardenhater. Etc. Etc.)

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:25

Laurie schreef:
Jessix schreef:
Ik ben geen fan van Simons maar heb wel bewondering voor haar weerbaarheid. En ja, dat geldt eigenlijk ook voor Wilders die zijn bek niet laat snoeren ondanks de beveiliging die hij nu al heel lang nodig heeft.

Dat ben ik zeker met je eens.

En over mensen die 180 graden draaien gesproken: https://www.dumpert.nl/?selectedId=8099309_2a8929ef


Haha die gekke Baudet! Ik heb het laatste jaar vaak het debat opstaan op de achtergrond terwijl ik thuis aan het werk ben. Wat er toch allemaal uit zijn mond komt...! :D

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:26

Ik ben ook geen fan van Baudet. Hij lijkt alle grip op de realiteit te zijn verloren.

anjali
Berichten: 15185
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:36

Janneke2 schreef:
elnienjo schreef:
Sylvana lokt het zelf uit met haar openlijke haat naar de blanke cultuur.
Ooit gaf ze zelf 'n interview waarin ze aangaf een hekel aan zwarte mannen te hebben. Mensen die 180 graden draaien kan ik niet serieus nemen.

... die woorden ken ik nog.

"Feministen? Ik vind die mannenhaat zo overdreven!!"
... tegenwoordig geldt feminisme als HET kenmerk van de vrije, westerse cultuur.

"Homo's? Svp niet zoenen voor de camera's! Dat is zo overdreven!
Daarmee lokken ze het potenrammen zelf uit!"
... tegenwoordig geldt het homohuwelijk of tenminste wettelijke gelijkstelling en wat al niet als HET kenmerk voor de vrije westerse cultuur.
Bejaardenhater? Het lijkt er soms wel op dat jongeren denken dat bejaarden een aparte diersoort zijn waar zij niets mee te maken hebben. Maar, tenzij zij jong sterven,zullen zij ook ooit bejaard worden!
Dus och, ik kijk hier een beetje meewarig naar.

Zwarte vrouw met pittige meningen : ja natuuuuuurlijk 'lok je het zelf uit'.
Zo denken sommigen.
Zwarte vrouw met pittige ideeën : ja natuuuuurlijk 'haat je witte mensen'. Dat kan voor sommigen nu eenmaal niet samengaan.
(Wie met jongeren werkt is per definitie een bejaardenhater. Etc. Etc.)

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:36

elnienjo schreef:
Ik ben ook geen fan van Baudet. Hij lijkt alle grip op de realiteit te zijn verloren.

Ja maar hij kan zo overtuigend van zichzelf vertellen, dat ik dat gewoon knap vind.

anjali
Berichten: 15185
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:37

O jee, mijn post is middenin de post van Janneke beland en niet aan het eind zoals mijn bedoeling was.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:38

Jessix schreef:
elnienjo schreef:
Ik ben ook geen fan van Baudet. Hij lijkt alle grip op de realiteit te zijn verloren.

Ja maar hij kan zo overtuigend van zichzelf vertellen, dat ik dat gewoon knap vind.

Ik denk altijd 'wat heeft hij gesnoven of geslikt' :D

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:39

elnienjo schreef:
Jessix schreef:

Ja maar hij kan zo overtuigend van zichzelf vertellen, dat ik dat gewoon knap vind.

Ik denk altijd 'wat heeft hij gesnoven of geslikt' :D


Daar maak ik ook altijd grapje over met mijn broer. "Die snuift niet alleen aan zijn lavendel zakjes..." :')

Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:52

Jessix schreef:
Haha die gekke Baudet! Ik heb het laatste jaar vaak het debat opstaan op de achtergrond terwijl ik thuis aan het werk ben. Wat er toch allemaal uit zijn mond komt...! :D


Ik werkte al regelmatig vanuit huis en dan heb ik altijd nieuws op de achtergrond aan of zoals nu, de debatten op mijn tablet.

Mijn man wil juist geen gepraat op de achtergrond, maar muziek.

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:56

Electra63 schreef:
Jessix schreef:
Haha die gekke Baudet! Ik heb het laatste jaar vaak het debat opstaan op de achtergrond terwijl ik thuis aan het werk ben. Wat er toch allemaal uit zijn mond komt...! :D


Ik werkte al regelmatig vanuit huis en dan heb ik altijd nieuws op de achtergrond aan of zoals nu, de debatten op mijn tablet.

Mijn man wil juist geen gepraat op de achtergrond, maar muziek.

Zo doe ik dat ook. Voelt het toch nog een beetje als een kantoortuin! :')

Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:59

Ik vind die Markuszower van de PVV zo'n onbeschofte vent.

Eerst tegen Leijten vanmorgen en nu weer dat suggereren over dealtjes.
Waarom kan je niet iets respectvol of beleefd vragen.

Ann

Berichten: 13329
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 15:16

Deep s hit moment. :')

Berdien

Berichten: 64558
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 15:17

Dit is wel een heel... heeel... heeeeeeeeel omvangrijk verhaal dat op een echt totaal niet boeiende manier gebracht wordt. Ik haak af :')

Electra63

Berichten: 17892
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 15:19

Berdien schreef:
Dit is wel een heel... heeel... heeeeeeeeel omvangrijk verhaal dat op een echt totaal niet boeiende manier gebracht wordt. Ik haak af :')



Inderdaad.
Het verhaal van de dame van D66 was een stuk beter te volgen.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 15:21

Berdien schreef:
Dit is wel een heel... heeel... heeeeeeeeel omvangrijk verhaal dat op een echt totaal niet boeiende manier gebracht wordt. Ik haak af :')

Echt he :')

NB: toevoeging... Nu moet ik wel heel erg om hem lachen :') Ik kan het helaas niet herhalen, hij praat te snel...

Foaly

Berichten: 4943
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 15:31

Ik schakelde even in en hoorde 'moederlijke en grootmoederlijke vaardigheden' die Arib zou hebben. Dan ben je bij mij af hoor :')

Ann

Berichten: 13329
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 15:34

Jaaa. :') Ik ben er nog niet uit wat ik er qua inhoud van moet vinden, maar het is bijzonder gebracht. :')

Berdien

Berichten: 64558
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 15:38

'Wat is uw sterke en minder sterke eigenschap'

Nou jongens, als dat het niveau is.. Straks wordt er nog gevraagd naar de lievelingskleur.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 15:39

Toch vond ik dat een goede vraag, die ook bijna altijd bij sollicitaties gevraagd wordt..

Berdien

Berichten: 64558
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 15:40

Tja, ik vind het vooral een makkelijke vraag als ik eerlijk ben.. Van álle vragen die je aan een kandidaat voorzitter kunt vragen in deze tijden, is dan dit écht je beste vraag?

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 15:43

Niet de 'beste' misschien, wel een vraag... ze kunnen allemaal vragen stellen, zitten best goeie tussen toch? Ik vind het wel goed dat ze een kritisch punt over zichzelf moeten noemen (en het zijn politici, misschien steek ik er nog wat van op, als ik ooit nog moet solliciteren :') )