De dood van Samuel Paty

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: De dood van Samuel Paty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:01

Vrouw onthoofd in de kerk in Nice.

Er wordt in de islamitische landen enorm gedemonstreerd tegen Frankrijk omdat Macron dus uitgeroepen is als anti-islam. Het was wachten op de eerstvolgende “gek”.
Hier zijn talloze nieuws-artikelen te lezen van de afgelopen tijd welke pleiten tegen Frankrijk.
https://www.middleeastmonitor.com/20201 ... han-islam/

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: De dood van Samuel Paty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:03


Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:51

topsylover schreef:
Het wordt tijd dat ze dat hele achterlijke geloof afschaffen. Moet je kijken wat voor ellende er allemaal komt van zo'n stom sprookje. Coronaregels hoeven niet eens nageleefd worden als je met zijn allen in een bepaald gebouwtje zit. Hoeveel mensen moeten er nog vermoord worden voordat we eens kappen met dit achterlijke toneelstuk. :n

En zeg niet dat het niets met het geloof te maken heeft, die mensen roepen niet voor niets "Allah is groot" voor een aanslag.

Het heeft alles met geloof te maken, maar dan wel met de beleving van dat geloof. Deze ellende komt voort uit een agressief-fundamentalistische opvatting van de islam. Er zijn ook genoeg gematigde moslims die zich fel uitgesproken hebben tegen de terreuraanslagen en tegen haatimams en hun volgelingen. Je doet deze moslims enorm tekort door ze over één kam te scheren met extreme islamisten die teren op haat jegens het Westen en de westerse wereld van binnenuit willen vernietigen. Het is bovendien contraproductief want die mensen wil je juist binnenboord houden.

Haatzaaiende extremisten mogen van mij allemaal voor onbepaalde tijd vastgezet worden, of liever nog, indien ze hier niet geboren zijn, uitgezet worden naar het land van herkomst. Ook als ze nog niet tot actie zijn overgegaan maar vooralsnog alleen in woord hun haat belijden. We hoeven hier geen types die 'ongelovigen' in het openbaar afslachten, of dat goedkeuren. IS-'spijtoptanten' mogen ook blijven waar ze zijn, we hoeven hier geen tikkende tijdbommen.
En laat islamleiders zich eens richten op hun eigen landen en de problemen aldaar, in plaats van hun bevolking op te hitsen tegen het Westen, het Westen de les te lezen over de cartoons en andere uitingen die hen niet aanstaan, en ertegenaan te schoppen uit naam van een historische figuur die ze qua boodschap overigens ook maar gewoon voor hun eigen karretje spannen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:06

Citaat:
In Parijs is een leraar onthoofd (!) omdat hij les gaf. Waar eerder dit jaar pleinen volstroomden, de praatprogramma’s er wekenlang over door boomden en het internet vól stond met reacties is het nu... stil. Geen stille tochten, behalve in Parijs. Geen breed uitgemeten collectieve verontwaardiging. Geen protest op de Dam. Waarom? Komt dit te dichtbij? Is het zó afschuwelijk dat we er liever niet aan denken? Natuurlijk moeten we de ene moord niet met de andere vergelijken, maar waarom doet de dood van deze leraar ons ogenschijnlijk zo weinig? Zijn we leed-moe?

Ik vind dit dus ook schokkend; een fataal afgelopen arrestatie van een Amerikaanse draaideurcrimineel en half Europa staat te demonstreren en nu gebeuren er moorden (vandaag weer in Nice een paar onthoofdingen) van extremistische moslims en het blijft stil. Terwijl dit ons voorland is. Wij hebben teveel gepikt, teveel ruimte geboden aan die andere cultuur. Wij katholieken zijn opgevoed met spotprenten van de paus en het hoort bij ons dat we daar om kunnen lachen. Een cultuur die niet met die vrijheid van meningsuiting kan omgaan, die hoort hier niet thuis.
Hopelijk pakt Frankrijk door én neemt Nederland (de liefst ook de rest van West Europa) stelling, anders komen al die extremisten die Frankrijk uitgejaagd worden nog naar hier!

mysa

Berichten: 10496
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:11

Religie werd en wordt altijd misbruikt, ook door de gevestigde orde. Afschaffen gaat helaas niet. Maar meer secularisatie zou al wat dingen oplossen. Helaas is dat ook niet te realiseren in veel landen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:12

AnnaXBoy schreef:
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt. De demonstraties waren voor blm. Het was vooral gericht naar de overheid. Je gaat er vanuit dat de politie er is om je te beschermen. In Amerika is dat voor donkere mensen niet altijd het geval. Daarom gingen mensen de straat op. Er worden daar grote fouten gemaakt. De overheid moet de politie daar in sturen om het beter aan te pakken. De moord op de leraar is door een terrorist gedaan. Niemand is verantwoordelijk voor die actie behalve de dader zelf. Niet dat het daardoor minder erg is. Maar het is een andere situatie.

Dat BLM hoort hier helemaal niet thuis. Wij (West Europa) hebben te maken met moslimextremisme en het zijn niet de eerste en helaas vast ook niet het laatste slachtoffers die nu in Frankrijk vallen.
Ik zag vorige week dat 70% van de moslims de onthoofding vanwege een spotprent goedkeurt, dus om nu vast te blijven bijten in het was vast weer zo'n verwarde lonewolf, dat kan er echt niet meer in.

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:12

Volgens mij blijft het helemaal niet stil

mysa

Berichten: 10496
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:13

elnienjo schreef:
Citaat:
In Parijs is een leraar onthoofd (!) omdat hij les gaf. Waar eerder dit jaar pleinen volstroomden, de praatprogramma’s er wekenlang over door boomden en het internet vól stond met reacties is het nu... stil. Geen stille tochten, behalve in Parijs. Geen breed uitgemeten collectieve verontwaardiging. Geen protest op de Dam. Waarom? Komt dit te dichtbij? Is het zó afschuwelijk dat we er liever niet aan denken? Natuurlijk moeten we de ene moord niet met de andere vergelijken, maar waarom doet de dood van deze leraar ons ogenschijnlijk zo weinig? Zijn we leed-moe?

Ik vind dit dus ook schokkend; een fataal afgelopen arrestatie van een Amerikaanse draaideurcrimineel en half Europa staat te demonstreren en nu gebeuren er moorden (vandaag weer in Nice een paar onthoofdingen) van extremistische moslims en het blijft stil. Terwijl dit ons voorland is. Wij hebben teveel gepikt, teveel ruimte geboden aan die andere cultuur. Wij katholieken zijn opgevoed met spotprenten van de paus en het hoort bij ons dat we daar om kunnen lachen. Een cultuur die niet met die vrijheid van meningsuiting kan omgaan, die hoort hier niet thuis.
Hopelijk pakt Frankrijk door én neemt Nederland (de liefst ook de rest van West Europa) stelling, anders komen al die extremisten die Frankrijk uitgejaagd worden nog naar hier!


Het blijft helemaal niet stil. Lees, kijk, luister en huiver.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:16

elnienjo schreef:
Citaat:
In Parijs is een leraar onthoofd (!) omdat hij les gaf. Waar eerder dit jaar pleinen volstroomden, de praatprogramma’s er wekenlang over door boomden en het internet vól stond met reacties is het nu... stil. Geen stille tochten, behalve in Parijs. Geen breed uitgemeten collectieve verontwaardiging. Geen protest op de Dam. Waarom? Komt dit te dichtbij? Is het zó afschuwelijk dat we er liever niet aan denken? Natuurlijk moeten we de ene moord niet met de andere vergelijken, maar waarom doet de dood van deze leraar ons ogenschijnlijk zo weinig? Zijn we leed-moe?

Ik vind dit dus ook schokkend; een fataal afgelopen arrestatie van een Amerikaanse draaideurcrimineel en half Europa staat te demonstreren en nu gebeuren er moorden (vandaag weer in Nice een paar onthoofdingen) van extremistische moslims en het blijft stil. Terwijl dit ons voorland is. Wij hebben teveel gepikt, teveel ruimte geboden aan die andere cultuur. Wij katholieken zijn opgevoed met spotprenten van de paus en het hoort bij ons dat we daar om kunnen lachen. Een cultuur die niet met die vrijheid van meningsuiting kan omgaan, die hoort hier niet thuis.
Hopelijk pakt Frankrijk door én neemt Nederland (de liefst ook de rest van West Europa) stelling, anders komen al die extremisten die Frankrijk uitgejaagd worden nog naar hier!

Spreek voor jezelf a.u.b!
Zo gauw je met ‘wij’ en ‘ons’ begint en ‘die andere cultuur’ ben je al bezig om mensen te verdelen.
Dat lijkt me niet de oplossing.
Je zegt zelf ‘wij Katholieken’. Ik ben net zo min Katholiek als Moslim en vind beide even belachelijk. Maar goed; eenieder doet maar wat ie niet laten kan, ik vind t prima.
Maar hou eens op met dat achterlijke ge-wijs naar elkaar! Want dat is de oorzaak van deze ellende! Genoeg voorbeelden van Christenen die Moslims doden dus wat dat betreft zijn ‘jullie’ ;) niet ‘Roomser dan de paus!’

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: De dood van Samuel Paty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:19

Ik geloof ook niet, maar ben wel katholiek opgevoed. Ook al hebben we in Nederland nog wat zwartekousen gemeenschappen, we hoeven niet bang te zijn dat die atheisten gaan omleggen. Dat is wel het grote verschil met de hardcore islam die helaas in grote getalen in West Europa verspreid zit inmiddels.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:20

elnienjo schreef:
AnnaXBoy schreef:
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt. De demonstraties waren voor blm. Het was vooral gericht naar de overheid. Je gaat er vanuit dat de politie er is om je te beschermen. In Amerika is dat voor donkere mensen niet altijd het geval. Daarom gingen mensen de straat op. Er worden daar grote fouten gemaakt. De overheid moet de politie daar in sturen om het beter aan te pakken. De moord op de leraar is door een terrorist gedaan. Niemand is verantwoordelijk voor die actie behalve de dader zelf. Niet dat het daardoor minder erg is. Maar het is een andere situatie.

Dat BLM hoort hier helemaal niet thuis. Wij (West Europa) hebben te maken met moslimextremisme en het zijn niet de eerste en helaas vast ook niet het laatste slachtoffers die nu in Frankrijk vallen.
Ik zag vorige week dat 70% van de moslims de onthoofding vanwege een spotprent goedkeurt, dus om nu vast te blijven bijten in het was vast weer zo'n verwarde lonewolf, dat kan er echt niet meer in.

‘Wij, West Europa?’
Zeker even vergeten wat er in Nieuw Zeeland is gebeurd? (Nee, dat ligt niet in Nederland. :) )
Hou toch op! Genoeg Moslims die dit geweld net zo erg afkeuren als jij!

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:21

Daarnaast zijn 'wij' ook al lang niet meer katholiek of christelijk (als bevolkingsgroep dan in zijn geheel).
Maar bij de diepgelovige oma van mijn vriend moet je ook niet afkomen met spotprenten van de paus hoor. Zij heeft een kalender en ijskastmagneten van de paus, brandt elke dag noveenkaarsen en biedt al haar kleinkinderen geld zodat ze toch maar zouden trouwen ipv in zonde samenleven :') . Oh en ik mocht zeker niet zeggen dat ik niet gedoopt was, want anders zou ze niet meer van me moeten weten :+

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:23

elnienjo schreef:
Ik geloof ook niet, maar ben wel katholiek opgevoed. Ook al hebben we in Nederland nog wat zwartekousen gemeenschappen, we hoeven niet bang te zijn dat die atheisten gaan omleggen. Dat is wel het grote verschil met de hardcore islam die helaas in grote getalen in West Europa verspreid zit inmiddels.

Roep maar niet te hard!
Elders gebeurt dat ook en als ik hoor wat de volgers van Baudet, Wilders er soms uitkramen...
Of de ‘normen en waarden’ van ‘onze’ religieuze organisaties en politieke partijen, zou ik niet durven beweren dat zoiets hier uitgesloten is.
Je hebt er maar 1 idioot voor nodig! ;)
Dat seksuele misbruik bij de Katholieken en Jehova’s is ook nooit gebeurd, zeker? Of moeten we dat als ‘naastenliefde’ beschouwen?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: De dood van Samuel Paty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:27

Door dat downplayen van moslimextremisme zitten we tot over onze nek in de oliebol. Waar blijven die demonstraties? Waarom blijft men wegkijken?

tamary

Berichten: 29199
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:37

elnienjo schreef:
Ik geloof ook niet, maar ben wel katholiek opgevoed. Ook al hebben we in Nederland nog wat zwartekousen gemeenschappen, we hoeven niet bang te zijn dat die atheisten gaan omleggen. Dat is wel het grote verschil met de hardcore islam die helaas in grote getalen in West Europa verspreid zit inmiddels.

Christendom heeft noodgedwongen een stap naar scheiding kerk en staat en daarmee volwassenheid wel gemaakt. Dat neemt niet weg dat Leviticus of Sharia elkaar niet ver ontloopt qua inrichting samenleving. Echter zet de kerk de grondwet van het land niet opzij voor de kerkelijke wetten en doet Islam dat wel. Wat hier gebeurd is uitvoering sharia wet en daarmee dus het opzij zetten van de Franse grondwet.
In zekere zin vallen de acties van de amerikaanse politie hier dus wel onder, in beide gevallen wordt de grondwet van het land opzij gezet en niet van toepassing geacht. Echter heeft het inderdaad meer zin hier tegen te demonstreren als het door een overheidsinstantie gebeurt dan wanneer een inwoner dat doet.

In de optiek van de dader en in de optiek van Erdogan, etc. is hier geen misdrijf gepleegd. Immers volgens sharia zijn er misdrijven mogelijk onder moslims inderling en tegen moslims van buitenaf, maar tegen niet moslims niet. En vooral dat is iets dat de westerse wereld niet lijkt te kunnen of willen bevatten.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:42

elnienjo schreef:
Citaat:
In Parijs is een leraar onthoofd (!) omdat hij les gaf. Waar eerder dit jaar pleinen volstroomden, de praatprogramma’s er wekenlang over door boomden en het internet vól stond met reacties is het nu... stil. Geen stille tochten, behalve in Parijs. Geen breed uitgemeten collectieve verontwaardiging. Geen protest op de Dam. Waarom? Komt dit te dichtbij? Is het zó afschuwelijk dat we er liever niet aan denken? Natuurlijk moeten we de ene moord niet met de andere vergelijken, maar waarom doet de dood van deze leraar ons ogenschijnlijk zo weinig? Zijn we leed-moe?

Ik vind dit dus ook schokkend; een fataal afgelopen arrestatie van een Amerikaanse draaideurcrimineel en half Europa staat te demonstreren en nu gebeuren er moorden (vandaag weer in Nice een paar onthoofdingen) van extremistische moslims en het blijft stil. Terwijl dit ons voorland is. Wij hebben teveel gepikt, teveel ruimte geboden aan die andere cultuur. Wij katholieken zijn opgevoed met spotprenten van de paus en het hoort bij ons dat we daar om kunnen lachen. Een cultuur die niet met die vrijheid van meningsuiting kan omgaan, die hoort hier niet thuis.
Hopelijk pakt Frankrijk door én neemt Nederland (de liefst ook de rest van West Europa) stelling, anders komen al die extremisten die Frankrijk uitgejaagd worden nog naar hier!

Ik weet niet onder welke steen jij je hoofd nu weer bewust steekt, maar het is allesbehalve stil, het is breaking news op alle nieuwssites. Moslimextremisme wordt ook niet gedownplayed, onzin. Charlie Hebdo, Bataclan etc. liggen nog vers in het geheugen en worden ook nu weer aangehaald.
Het probleem is vooral dat het heel moeilijk is, helaas, om lieden met de Franse (Nederlandse, Belgische etc) nationaliteit uit te zetten. Ik hoop dat er pro-actiever tegen extremisten opgetreden gaat worden door niet alleen nog veel meer middelen beschikbaar te stellen voor tijdige opsporing, maar dat het ook mogelijk wordt via snelrecht om ze sneller en langer vastzetten, liefst geïsoleerd, zonder communicatiemogelijkheden met de buitenwereld. Het beroerde is dat de voorrechten van het Westen waar deze lieden zo tegenaan schoppen, hen ook beschermen - dat is denk ik niet te voorkomen zonder de basale burgerrechten aan te tasten. Helaas, want die burgerrechten, daar hebben haatzaaiers en terroristen moreel gezien m.i. eigenlijk geen recht meer op.

Houd overigens alsjeblieft eens op met constant die onzinnige link te leggen met BLM.

En hoezo 'wij katholieken'? In Nederland vormen katholieken een minderheid. Cartoons zijn geen katholiek fenomeen. Wat Frankrijk betreft, dat mag dan nog zo katholiek zijn qua cultuur, het land heeft seculariteit hoger in het vaandel staan dan welk land ook.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:48

tamary schreef:
elnienjo schreef:
Ik geloof ook niet, maar ben wel katholiek opgevoed. Ook al hebben we in Nederland nog wat zwartekousen gemeenschappen, we hoeven niet bang te zijn dat die atheisten gaan omleggen. Dat is wel het grote verschil met de hardcore islam die helaas in grote getalen in West Europa verspreid zit inmiddels.

Christendom heeft noodgedwongen een stap naar scheiding kerk en staat en daarmee volwassenheid wel gemaakt. Dat neemt niet weg dat Leviticus of Sharia elkaar niet ver ontloopt qua inrichting samenleving. Echter zet de kerk de grondwet van het land niet opzij voor de kerkelijke wetten en doet Islam dat wel. Wat hier gebeurd is uitvoering sharia wet en daarmee dus het opzij zetten van de Franse grondwet.
In zekere zin vallen de acties van de amerikaanse politie hier dus wel onder, in beide gevallen wordt de grondwet van het land opzij gezet en niet van toepassing geacht. Echter heeft het inderdaad meer zin hier tegen te demonstreren als het door een overheidsinstantie gebeurt dan wanneer een inwoner dat doet.

In de optiek van de dader en in de optiek van Erdogan, etc. is hier geen misdrijf gepleegd. Immers volgens sharia zijn er misdrijven mogelijk onder moslims inderling en tegen moslims van buitenaf, maar tegen niet moslims niet. En vooral dat is iets dat de westerse wereld niet lijkt te kunnen of willen bevatten.

Goede post.
Opmerking bij je laatste zin: ik denk niet dat de westerse wereld dit niet kan of wil bevatten. Ik denk dat de westerse wereld gewoonweg weigert erin mee te gaan. Juist vanwege het principe van scheiding tussen kerk en staat.

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:49

elnienjo schreef:
Ik geloof ook niet, maar ben wel katholiek opgevoed. Ook al hebben we in Nederland nog wat zwartekousen gemeenschappen, we hoeven niet bang te zijn dat die atheisten gaan omleggen. Dat is wel het grote verschil met de hardcore islam die helaas in grote getalen in West Europa verspreid zit inmiddels.

Wel eens IRA gehoord ? Extremisme is fout, altijd. Uit overtuiging, uit geloof. Ik schop jou toch ook niet het land uit voor wat de ira in Noord Ierland heeft aangericht . Dus veroordeel geen geloof , welke dan ook maar het extremisme .

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:51


Popstra
Berichten: 13787
Geregistreerd: 21-06-08

Re: De dood van Samuel Paty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:55

Nou bah. Als het ene gebeurd is brengt anderen weer op ideeen lijkt wel.
Vreselijk voor die onschuldige nietsvermoedende mensen.

Elisa2

Berichten: 37341
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:04

Hannanas schreef:
Vrouw onthoofd in de kerk in Nice.

Er wordt in de islamitische landen enorm gedemonstreerd tegen Frankrijk omdat Macron dus uitgeroepen is als anti-islam. Het was wachten op de eerstvolgende “gek”.
Hier zijn talloze nieuws-artikelen te lezen van de afgelopen tijd welke pleiten tegen Frankrijk.
https://www.middleeastmonitor.com/20201 ... han-islam/


Ik vind het echt te zot voor woorden, Macron heeft zich alleen uitgeroepen tegen extremistische moslims.
Dat dit verschil niet opgepakt wordt door de moslim gemeenschap (daar lijkt het op met de reactie van Erdogan en de nieuwe aanslagen) vind ik echt heel zorgelijk. En het zou mij niet verbazen als er straks een ww3 komt. :(

Goof

Berichten: 28840
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:31

Femke_Tweety schreef:
Geweld tegen docenten komt ook in Nederland voor.

Zowel verbaal (váák...)
Als daadwerkelijk dreigementen met wapens aanwezig
Als fysiek geweld.

Het is een beetje een taboe.

Je hebt het er niet over.
Heel misschien met directe collega's, maar 'je brengt het niet buiten de school'

Enerzijds als loyaliteit richting de leerling (want daar is vaak best wat mee aan de hand)
Ook loyaliteit richting school (imagoschade...)
En soms ook omdat een docent die het overkomt zichzelf tekort vindt schieten. (Zichzelf geen goede docent vinden, want bij een góede docent zou zoiets niet gebeuren... (Onzin uiteraard, maar dit soort gedachten spelen wel)


Ik denk oprecht dat het een probleem is in het onderwijs.

Helemaal los overigens van achtergrond.
Ik heb het van dichtbij gezien, meer dan eens, zowel achterstand als 'keurige mensen' zowel met migratie achtergrond als volledig Nederlandse achtergrond.

Redenen zijn divers.
Kan gaan over cijfers, strafwerk, persoonlijk oneens en nog veel meer.
Helaas.

Het komt op iedere school wel voor, in meer of mindere mate.

Ik heb op verschillende scholen gewerkt, en het zwaarste incident richting docent was op de 'netste' van die scholen...


Ik werk inmiddels 15 jaar in het voortgezet onderwijs en heb inmiddels veel scholen in de randstad gehad (zeker door mijn werk als ambulant coach in het onderwijs) en herken ab-so-luut niet wat je zegt.
Heb je dit uit eigen ervaring?
Ik heb in die 15 jaar in het regulier onderwijs op geen enkele school bovenstaand verhaal meegemaakt. De enige agressie die ik heb meegemaakt was in een gesloten jeugdinrichting voor licht verstandelijk beperkte jongeren.

CharlotteBM

Berichten: 221
Geregistreerd: 08-12-12
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:41


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:46

Asciugamano schreef:
/quote]
Spreek voor jezelf a.u.b!
Zo gauw je met ‘wij’ en ‘ons’ begint en ‘die andere cultuur’ ben je al bezig om mensen te verdelen.
Dat lijkt me niet de oplossing.
Je zegt zelf ‘wij Katholieken’. Ik ben net zo min Katholiek als Moslim en vind beide even belachelijk. Maar goed; eenieder doet maar wat ie niet laten kan, ik vind t prima.
Maar hou eens op met dat achterlijke ge-wijs naar elkaar! Want dat is de oorzaak van deze ellende! Genoeg voorbeelden van Christenen die Moslims doden dus wat dat betreft zijn ‘jullie’ ;) niet ‘Roomser dan de paus!’


Doe eens een paar linkjes...

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Re: De dood van Samuel Paty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:51

Het lijkt zo langzamerhand wel of we weer in de middeleeuwen leven.