Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:35

MarcoBorsato schreef:
Akkoord, de mannen waren naïef en zaten fout. Maar two wrongs don't make a right.

Nou ja, ze waren naïef.. of ze perse 'fout' zaten weet ik niet..

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:35

Bovenstaand gehakkketak over geweren en kogels demonstreert goed waarom analogieën géén argumenten ( zouden moeten) zijn.

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:35

Sunnda schreef:
Ja ik denk echt dat hun vrouw/vriendin nu roept: en dan heb je nog die bokkers, dankzij hun discussie is ons leven kapot. :j
Ik denk eerder dat de discussie een beetje verloopt als hier..is het stiekem achter de vrouwtjes aanlopen een probleem, of dat het op zo'n manier uitkomt en wat is dan het ergste..

Daarover lopen de meningen dus uiteen en dat mag.

Nee bokt zal ze niet zo boeien denk ik. Maar er zei er eentje dat een kind van.. erop werd aangesproken, net als zijzelf in het openbaar. Dat ze moesten uitkijken voor hun baan en toekomstig werk met kinderen konden vergeten.. Kortom zo'n beetje publiekelijk uitgekotst alsof het een stel betrapte pedos zijn ipv gewoon mannen met bijhorende onderdelen die met zichzelf bezig waren. Idioot gewoon.

Hun vrouwen zijn er vast niet blij mee, en of ze het vreemdgaan vinden hangt ervan af wat de afspraken binnen hun relatie zijn. Daar hoeven omstanders zich niet mee te bemoeien

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:38

bigone schreef:
Oké , jij geeft munitie , ik schiet, ik schuldig. Zonder de kogels geen schot. Maakt jou niet schuldig , nooit . Mij wel maar zoals iemand zei , ik had de kogels weg kunnen leggen. Maar daar kun je dus nooit van uit gaan, wanneer ik naaktfoto’s stuur ( niet dat die nu op mijn leeftijd nog zo gewild zijn :D ) dan kan ik er nooit vanuit gaan dat ze niet verspreid worden. En dus ben ik misschien niet fout maar wel oerstom.
Dan zijn we het geloof ik met elkaar eens. Inderdaad, je kunt de kogels wegleggen/besluiten niet te schieten. En inderdaad, die mannen zijn niet bepaald slim geweest, maar ik vind ze in deze (samen met hun gezin/familie/omgeving) toch echt slachtoffer. Deels van hun eigen gedrag, absoluut. Maar die dame in kwestie is heel erg verkeerd bezig geweest, en was dit vooraf ook van plan.

Dan heb je echt een hele foute kronkel in je bovenkamer.

Storm

Berichten: 20872
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:40

Jeetje zeg...

Maar ik heb van dichtbij ongeveer hetzelfde meegemaakt.

Mijn (nu ex)man was stiekem aan het vreemdgaan met een vrouw. Zij wist dat hij getrouwd was. Zij stuurde hem een filmpje dat ze met een komkommer in haar flut zit (hoofd erbij). Ex stuurde dit naar een vriend, en daarna zag de hele sportclub het filmpje. Op diezelfde sportclub zat zij ook, evenals haar 2 kinderen.

Eerlijk. Nee.
Voldoening voor mij. Ja.

Ik kan er niet mee zitten.
En ik denk daarover hetzelfde als deze Vlamingen die dit is overkomen.

Overal in het nieuws lees je dat je nooit naaktbeelden moet sturen naar anderen. We leren onze pubers dat dit werkelijk uit den boze is.
Wie dan zijn billen brand, moet ook op de blaren zitten.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:41

Ailill schreef:
Dan heb je echt een hele foute kronkel in je bovenkamer.

En er zijn best wat van dat soort mensen..

Buiten dat is het heel niet zeker, dacht ik, dat het 1 dame betrof.. het kan een groepje geweest zijn, die erop uit zijn om mensen af te persen..
Helaas moet je daar de laatste paar jaren gewoon goed voor op je hoede zijn. En dan nog kan het je gebeuren...

Wat dat betreft is het jammer dat afpersing/chantage etc mogelijk zijn (dus door publieke opinie onder andere)

Citaat:
Mijn (nu ex)man was stiekem aan het vreemdgaan met een vrouw. Zij wist dat hij getrouwd was
En voor vreemdgaan heb je nu eenmaal twee mensen nodig.. Dus jouw man gaat vreemd (dat is imo de boosdoener) en het hele prive leven van de vrouw gaat eraan? Ik heb dat soort nijd tussen (vnl) vrouwen echt nooit begrepen... :n Je man was bij zijn vrienden zeker ineens de stoere gast, met dat filmpje... ?

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:44

nu eerst alleen de op gelezen, maar mijn mening;

Die 'Eveline' is net zo fout, Ja de heren gaan als het ware vreemd, maar dat is dan wel iets tussen hen en hun partners. Als die 'Eveline' het echt alleen om het vreemdgaan openbaar maken ging, dan had ze naar hun partners die filmpjes gestuurd en niet letterlijk openbaar voor iedereen om te bekijken.
En als het om onbekende mannen was gegaan, was het ook nooit online gekomen. Die persoon heeft het dus ook alleen maar gedaan om de clicks ( en daarmee waarschijnlijk ook geld).

Van wat ik begrijp uit de eerste link ( de andere 2 niet gelezen, want het globale verhaal was wel duidelijk na die eerste) is alles op vrijwillige basis gebeurt tussen 2 volwassen mensen, dus is het gebeuren een zaak tussen de vreemdgangers en hun partners en niet de rest van het land ( wereldnieuws wil ik het nu niet bepaald noemen).
Nu is het hele gezin van ieder te kakken gezet en om wat nu eigenlijk? Om iets wat gewoon gigantisch prive is.

Ja de mannen zijn fout tegenover hun gezin wat betreft die beelden maken, maar de persoon achter 'Eveline' is nog veel erger; de kans dat de relaties dit nu overleven is een stuk kleiner geworden door dit voor jan en alleman online te gooien.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:48

Asciugamano schreef:
__Sannne schreef:
Oh, jij was erbij?

Sorry?


Je lijkt er zo van overtuigd te zijn dat deze heren naar een random vreemde een dickpic hebben gestuurd, maar je hebt geen idee wat hieraan vooraf is gegaan.

Storm

Berichten: 20872
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:50

Cer schreef:
Citaat:
Mijn (nu ex)man was stiekem aan het vreemdgaan met een vrouw. Zij wist dat hij getrouwd was
En voor vreemdgaan heb je nu eenmaal twee mensen nodig.. Dus jouw man gaat vreemd (dat is imo de boosdoener) en het hele prive leven van de vrouw gaat eraan? Ik heb dat soort nijd tussen (vnl) vrouwen echt nooit begrepen... :n Je man was bij zijn vrienden zeker ineens de stoere gast, met dat filmpje... ?


Kijk, bij mij speelde er natuurlijk veel meer mee. Voor mij was het zeker ook een soort van voldoening. Dat ontken ik niet. En geen idee of mijn ex de stoere man was, vast wel, maar ik denk niet dat hij gewild had dat zijn 'vriend' het filmpje nóg verder had doorgestuurd op de sportclub. Maar ook daar weer, wie zijn billen brand... Eigen schuld dus. Ik kan er geen medelijden mee hebben.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:52

Cer schreef:
MarcoBorsato schreef:
Akkoord, de mannen waren naïef en zaten fout. Maar two wrongs don't make a right.

Nou ja, ze waren naïef.. of ze perse 'fout' zaten weet ik niet..


Nee dat is waar.

Storm, dat is een sportclub. Dit is een heel land.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:53

Haar sportclub waar haar kinderen ook zaten.. echt hoor... :n Ben je stoer dan...

BigOne
Berichten: 38421
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:53

Ik hoop dat iedereen nogmaals gaat beseffen dat privé en internet niet samengaan.

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 10:54

Zonet al jullie reacties doorgelezen, ik reageer even algemeen :)

Verkrachting ligt (voor mij, dit is MIJN mening, daarom geen waarheid!) op een héél andere plank. Bij een verkrachting is het slachtoffer echt alleen maar een slachtoffer imo. Het is niet omdat iemand een kort rokje aanheeft, of een lekker geurtje opheeft, of iets met jou drinkt, dat je haar maar te pakken hebt, om het even zo platvloers te zeggen.

Eén van de bokkers haalde hier aan wat ik ook denk: die vrouw ("Eveline") heeft hen niét het mes aan de keel gezet. De heren zijn niét gedwongen.
Dat neemt niet weg dat zij nu slachtoffer zijn van beelden die zonder hun toestemming zijn verspreid, en dat vind ik erg voor hen - dat zou ik erg vinden voor iedereen die een pikante foto verstuurt ter goeder trouw en die deze dan ziet rondgaan op internet. Of dat nu een BV is, of een 14-jarig meisje, of een 70-jarige vent.

Maar als BV zijnde (Bekende Vlaming idd, geen venootschap :D) ) zou je hier toch eens zo voorzichtig mee moeten zijn? Dat denk ik toch. Nogmaals, mijn mening ;) Als je ziet hoe hard het al gaat bij een onbekend iemand, is het toch alleen maar logisch dat het nog véél harder gaat als er een bekende kop op die foto staat. Ik zeg "logisch" omdat de wereld zo in elkaar zit, omdat de vuile was van bekende mensen nu eenmaal interessanter gevonden wordt dan die van the girl/boy next door. Net daarom zou je verwachten dat iemand die bekend is hier eens zo voorzichtig mee is. Helemaal als zij deze beelden naar iemand verstuurd hebben die niét hun partner is.

Iemand vroeg ook wat er gebeurt met de foto's die ik nu naar mijn partner stuur, als we uit elkaar zouden gaan. Dan kan ik alleen maar heel hard hopen dat hij mens genoeg is om die foto's ofwel te verwijderen, ofwel gewoon voor zichzelf te houden. Zoniet, dan ben ik de l*l. Mijn hoofd staat er niet op - niet om dit soort dingen te vermijden, maar gewoon omdat ik altijd stomme smoelen trek en die imo geen meerwaarde zijn voor een pikante foto :+ Hoe dan ook zouden mensen hem natuurlijk wel geloven dat ik het ben, want tja, dat is spannend he, en 100% zeker weten dat op de meeste foto's wel herkenbare tattoo's staan, dan zou ik nog kei hard kunnen ontkennen maar de menselijke aard maakt dat men het zou willen geloven, gewoon omdat dat spannend en interessant is voor velen. Weer iets om over te roddelen, die insteek.
Dat is het vertrouwen dat ik in hem heb. Dat hij mij zoiets niet zou aandoen.
En daar ligt - imo - het verschil - dit is mijn partner. Als we uit elkaar zouden gaan is hij mijn partner niet meer natuurlijk, maar in tegenstelling tot het verhaal uit de OP heb ik de foto's naar mijn partner gestuurd, niet naar een niet-partner, om het zo maar even te noemen. Ik vertrouw op wat wij dan hebben gehad, om die dingen niet in het openbaar te gooien. In een vreemde zou ik dat vertrouwen nooit hebben, zoals de heren dat wel gedaan hebben. Mocht ik single zijn, en lopen flirten, zou ik misschien wel een pikante foto versturen - maar dan zou ik véél meer opletten dan met de foto's die ik nu naar mijn partner stuur. Foto's die ik naar een flirt zou sturen, zouden zonder mijn hoofd en zonder de tattoo's zijn. Om mezelf te beschermen, want die flirt is geen partner, die flirt vind mij (of mijn lichaam) leuk maar houdt niet van mij, en dan zou ik mezelf wel beschermen door onherkenbaar te zijn op dat soort foto's.

Kortom: de heren zijn slachtoffer van beelden die van henzelf worden rondgestuurd waarvoor zij geen toestemming gegeven hebben.
De reden van dit topic is dat ik wilde horen hoe jullie over heel de affaire denken, want het gaat natuurlijk verder dan dat, het gaat over het verhaal, over het totaalplaatje. Over dat ze een gezin hebben, over dat ze deze beelden naar "een ander dan hun partner" gestuurd hebben. Er is geen sprake van een gestolen, verloren of gehackte telefoon, en dat speelt bij mij wel een rol in mijn mening.
Ze zouden deze beelden naar een vrouw gestuurd hebben die niet hun partner is terwijl ze wél een gezin hebben, wat voor mij neerkomt op bedriegen en dat wordt meegenomen in het vormen van mijn mening - ook daardoor wordt de "hype" hier rond alleen maar groter. Daardoor hebben een aantal mensen meer het gevoel van "wie zijn gat brandt". Ik ook hoor, dat geef ik eerlijk toe.
Is dat correct? Misschien wel, misschien ook niet - het is gewoon mijn mening. Het is hun relatie, niet de mijne, dus mijn mening doet er eigenlijk niet eens toe - maar dat gaat in héél veel gevallen op, mijn mening over hoe een ander met zijn paard omgaat bijvoorbeeld doet er ook niet toe als je in die lijn denkt want het is niet mijn paard, maar we hebben allemaal meningen over zaken die niet de onze zijn, zo ook over dit onderwerp, over dit specifiek geval. Je zou kunnen zeggen, over hoe omgaan met een paard "maar dat paard staat heel de dag op stal en dat is niet correct" --> dat is JOUW mening, zoals mensen ook een andere mening kunnen hebben over wel/niet monogaam zijn.
Ik vind het 10x erger voor hun gezinnen dan voor henzelf - hun gezinnen kunnen hier niets aan doen, hebben hier geen enkel aandeel in, hebben geen enkele foto verstuurd - de mannen in kwestie dan weer wel, en daardoor hebben zij dit hun én hun gezinnen (weeral, imo) aangedaan.


Ik heb dit topic niét geopend om aan victim-shaming te doen. Ik had misschien beter de foto niet geplaatst, maar anderzijds denk ik dan - het verhaal ligt open en bloot op straat. Als ik van "anoniempje 1, 2 en 3" had gesproken, had een deel van jullie wel even Google open gegooid, als jullie nog niet hadden geweten over wie het ging, en binnen de 10 seconden hadden jullie het dan ook geweten. Ik heb hier niks neergeschreven wat al niet geweten is, wat al niet open en bloot online staat, en ik heb mijn mening netjes verwoord denk ik. Ik had veel meer kunnen schrijven, ik zou de beelden die ik gezien heb, hebben beschreven bijvoorbeeld, maar dat heb ik niét gedaan. Ik heb een onderwerp besproken dat algemeen bekend is, dat actueel is, en de manier waarop ik dat gedaan heb is imo geen victim-shaming. Ik heb ze niet "de viezeriken" of "de ploerten" oid genoemd, ik heb ze "de heren" genoemd, en ik was alleen maar benieuwd naar hoe jullie denken over iets dat gewoon online op te zoeken valt en niet onder stoelen of banken steekt.

Luckystory
Berichten: 3468
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:55

Maar wat als je eigen vriend zoiets zou doen?
Stel:
Je vriend raakt aan de babbel op het internet met een andere vrouw. De dingen worden nogal gezellig en uiteindelijk stuurt hij haar naaktfoto's en filmpjes waarop hij zichzelf bevredigt.
En nadien krijg jij die filmpjes onder ogen en kom je erachter dat je vriend zulke dingen stuurt naar andere vrouwen?
Los van het feit dat het niet netjes is dat deze andere vrouw je de beelden bezorgt, je vriend heeft dan toch ook schuld?
Hij heeft je toch bedrogen? Of vinden jullie dit geen bedrog?
Als je dan kwaad wordt op je vriend, dan is dat toch geen victimeblaming?
Laatst bijgewerkt door Luckystory op 15-09-20 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleeke

Berichten: 2050
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:56

Ik kwam hier om iets over een BV ( wellicht een paardenbedrijf) te lezen en kom in een topic vol victim blaming terecht... -O-

xxCYNNxx schreef:
Ja de mannen zijn fout tegenover hun gezin wat betreft die beelden maken, .

Want?
Misschien weten betreffende vrouwen er wel vanaf of doen ze zelfs mee ( je kent de afspraken niet in dat gezin ), of liggen ze in scheiding en zoekt hij wat afleiding etc etc ... je weet het niet
En hoe dan ook is dat een privé issue.


Een meisje dat met een leuke jongen die ze in de kroeg ontmoet naar buiten loopt om bv te zoenen , en dan geweldadig verkracht wordt... ook eigen schuld ?

Victimblaming voor jezelf goed praten omdat je vindt dat mannen geen naaktfotos mogen sturen of dat ze hadden moeten weten dat ... is nog steeds victim blaming.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:56

Maar je hele verhaal is victim shaming, ts.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:57

Cer schreef:
Haar sportclub waar haar kinderen ook zaten.. echt hoor... :n Ben je stoer dan...
Inderdaad, het is niet slim van die dame. Maar haar intentie was niet dat de hele sportclub (sociaal leven én familie) dit onder ogen zou komen. Ja, ze had het mee moeten nemen in haar overweging, maar dit is gewoon niet juist.

In dit geval vind ik de ex van Storm hier de grootste eikel, maar goed als ik Storm goed begrijp is ie dat ook.

Storm

Berichten: 20872
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:59

Ailill schreef:
Cer schreef:
Haar sportclub waar haar kinderen ook zaten.. echt hoor... :n Ben je stoer dan...
Inderdaad, het is niet slim van die dame. Maar haar intentie was niet dat de hele sportclub (sociaal leven én familie) dit onder ogen zou komen. Ja, ze had het mee moeten nemen in haar overweging, maar dit is gewoon niet juist.

In dit geval vind ik de ex van Storm hier de grootste eikel, maar goed als ik Storm goed begrijp is ie dat ook.


Klopt als een bus.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:01

Victim blaming? De grootste victims vind ik de vrouwen en kinderen van de heren die hun broek niet dicht konden houden...

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:03

Storm schreef:
Klopt als een bus.
Maar goed, dat is zo'n beetje algemeen bekend hier op Bokt :+

En dan ook in die omgeving, ik kwam er in die tijd ook meermaals per week (ex-schoonfamilie) en echt iedereen had het d'r over. Enorm pijnlijk voor haar kinderen. Ik wilde bijna vragen hoe het nu met hen gaat, maar dat kan ik denk ik beter aan iemand anders vragen.

Storm

Berichten: 20872
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:03

Billy schreef:
Victim blaming? De grootste victims vind ik de vrouwen en kinderen van de heren die hun broek niet dicht konden houden...

Zooo mee eens!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:03

Ik vind het heel erg dom om naaktfoto's te versturen. Zelfs al is het aan je eigen vriend(in). De kans is tenslotte altijd aanwezig dat het op 'n gegeven moment 'n ex wordt.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:04

bigone schreef:
Ik hoop dat iedereen nogmaals gaat beseffen dat privé en internet niet samengaan.

Dat is sowieso belangrijk om te beseffen en dat is een goede les..

Citaat:
Als je dan kwaad wordt op je vriend, dan is dat toch geen victimeblaming?

maar dat is iets wat mensen samen moeten uitzoeken.. Nu is het publiek gemaakt en hebben buitenstaanders daar een mening over (want, zo gaat dat)..
En wellicht, wat al gezegd wordt, hebben de vrouwen er geen problemen mee ..
Als het een ruzie tussen een echtpaar betreft dan kunnen bijv de kinderen erbuiten gelaten worden, nu gaat dat niet meer..

Vwb de ex van Storm, dat is dan idd een eikel.. wie weet wat hij haar wijsgemaakt heeft om dat filmpje te verkrijgen... ..

Het is ook heel onhandig om lazerus in een kroeg te hangen met je decoleté op je navel.. maar dat wil niet zeggen dat iemand daar ook maar IETS mee mag doen...
Laatst bijgewerkt door Cer op 15-09-20 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:05

Wat je gewoon goed moet realiseren is dat je met de verspreiding van dit soort foto's (nu die Belgen, vorige keer Patricia Paay) meewerkt aan het kapot maken van iemand. En dan mag het 100 keer stom en naïef zijn, zij die zonder zonde zijn werpe de eerste steen. Iedereen maakt fouten, de één iets erger dan de ander.

Billy schreef:
Victim blaming? De grootste victims vind ik de vrouwen en kinderen van de heren die hun broek niet dicht konden houden...


Eens. Maar dan zou je juist moeten snappen dat het delen niet oké is. Want je raakt er een heel gezin mee.

Storm

Berichten: 20872
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:05

elnienjo schreef:
Ik vind het heel erg dom om naaktfoto's te versturen. Zelfs al is het aan je eigen vriend(in). De kans is tenslotte altijd aanwezig dat het op 'n gegeven moment 'n ex wordt.


En mocht je het toch om een of andere reden niet kunnen laten, knip dan je hoofd eraf en zorg dat tattoo 's verborgen zijn.