Tientallen doden en duizenden gewonden in Beiroet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:52

Zo een rijk land ? Zo een corrupt land zul je bedoelen :+
Enkelingen hebben hun eigen zakken gevuld. De rest mag creperen.
Lonen die van 63.000 op jaarbasis naar 11.000 gaan... need to say more ?

Bij die rampen in NL zijn er vast en zeker ook wel buitenlandse hulpteams aanwezig geweest. Ik kan het mij niet anders inbeelden.
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 10-08-20 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:52

Blussem schreef:
Gene wat ik heel bizar vindt van hoe kan zo rijk land zo afhankelijk zijn van hulp uit anderen landen?

Toen wijn hier Bijlmer ramp hadden en de vuurwerk ramp in Enschede hebben we dat zelf prima zelf opgelost.

:o?

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:55

Sakura789 schreef:
Het is waar.

Het enige wat ze konden doen...


Oef.
Misschien terug een mandaatgebied van Frankrijk worden ?
Ik denk maar even luidop hoor :P

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Tientallen doden en duizenden gewonden in Beiroet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:17

Ze zijn eerder jaren zonder regering geweest, dus of het echt problemen op gaat lossen is de grote vraag. Nu wel meer internationale aandacht en hopelijk daarmee ook IMF gelden.

Diab heeft ook aangegeven dat corruptie de schuldige is van de explosie.

Uh rijk? Een aantal hooggeplaatsten misschien en wat Saoudische rijken die daar wel alles mogen. Het grootste leed zie je niet. De vluchtelingen uit Syrie, geschat op 1,5 miljoen en de stateloze Palestijnen.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Tientallen doden en duizenden gewonden in Beiroet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:52

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/07 ... en-tussen/
40% van de bevolking leeft onder armoedegrens. Ze zijn kapot corrupt geregeerd. Die mensen hebben er neit voor gekozen.

Daarnaast waren Bijlmer en Enschede maar een kuche vergeleken met wat er nu gebeurd is. Heb het even vlug opgezocht.
Bij de ramp in Enschede waren er zo'n 1200 mensen in een klap dakloos.
Bij deze ramp zijn er minstens 250.000 mensen in een klap dakloos. De ontploffing was tot Cyprus te horen.
Als er in Nederland in een klap 250.000 mensen dakloos en compleet van alle noodzakelijke voorzieningen worden afgesloten lossen dat daar ook niet stoer op hun eentje op.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Tientallen doden en duizenden gewonden in Beiroet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:01

En Blussem ligt weer onder de stoel van het lachen. Ze heeft weer iedereen als door een wesp gestoken aan het reageren gekregen. Don't feed the troll.

Raineri
Berichten: 6233
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 23:43

Pandora2 schreef:
Ik hoop zo dat dit waar is. De volledige libanese regering neemt ontslag

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/wereld ... d=msedgdhp


Dan is het risico nog niet gemeden. hezbollah ligt op de loer. De regering (vriendelijk woord voor die dictators) heeft dit denk ik alleen gedaan voor eigen veiligheid. Fijn dat ze weg zijn maar ik vrees heel erg voor welke idioten er nu aan de macht komen.

Blussem vind de vergelijking met Enschede bijzonder ... die hulp kun je een land toch niet misgunnen? dat je twijfels hebt over alle geïnde belastingen begrijp ik. Maar denk dat de corrupte administratie daar je vraag beantwoord.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Tientallen doden en duizenden gewonden in Beiroet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 07:02

De regeringsleider moet een Soennitisch moslim zijn. Ligt per wet vast. Ook heel krom trouwens, want een Grieks orthodox kan daardoor nooit in het parlement komen. Misschien ook wel weer de redding met zoveel verdeeldheid. Alleen zoals wij dat kennen is het niet.

Ik ben benieuwd of er hulp kan komen op dat vlak vanuit internationaal oogpunt. Ik vrees dat niemand z’n vingers wil branden aan Hezbollah. Die controleren een gebied in Beirut en in het oosten en deels zuiden. Daar heeft met name Iran ook weer een vinger in de pap.

Een geopolitieke puzzel...