Politie geweld tegen hond Tommy

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48221
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:13

Daarom ben ik ook wel benieuwd hoe ze dat "normaal" voor zich zien, hoe dat taseren (1x!!) in theorie een oplossing is om een hond uit de situatie weg te kunnen halen.... :j En waarom dat hier niet is gelukt...

kimmie261

Berichten: 19226
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:03

Deze hond is 6x!! getaserd , als je dat omzet in 20 minuten is dat iedere 3 minuten wel een keer, en dan zelfs in zijn oog geschoten, wat een gruwelijke pijn moet dat dier gehad hebben.En dan nog op zo'n dier staan intrappen.. echt kan er met mijn hele verstand niet bij..

Ik geloof echt zeker áls de hond gebeten zou hebben dat dat wel ergens te lezen was, zowel in de verklaringen van de politie zelf, als dat dat groots in de krant had gestaan....

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:22

Duhelo schreef:
Blussem schreef:
Als een hond zo tekeer gaat dan kan die lijn best wel zo kunnen knappen.

Dan nog is er mogelijkheid genoeg om gewoon 1 agent op wacht te zetten bij die hond, die de hond met 1 schot (!) kan afmaken moest de lijn inderdaad knappen.
Taseren en dan 20 minuten mishandelen, gelijk voor welke reden, is simpelweg onaanvaardbaar.

Ik vraag mij trouwens af wat ze denken te bereiken bij het taseren van een hond. Ben je daarvan een tijd "out"?

Indien niet, maar bv als het gebruikt wordt om "tot rede gebracht te worden", tegen een mens kan je dat uitleggen: Blijf rustig of we taseren opnieuw. Een hond raakt er volgens mij alleen maar meer van in paniek, en als ze dan niet even "out" zijn waardoor je ze veilig kan restrainen (muilkorf, apart zetten, noem maarop), dan zorg je enkel voor nog gevaarlijkere situaties...


In theorie zou een taser je even uit schakelen omdat je door de stroomstoot die je krijgt je spieren verkrampen en je dus niet in staat bent om bijvoorbeeld te slaan. Meestal zakt iemand daarna ook in elkaar omdat de spieren ineens weer los komen.

Maar bijvoorbeeld bij drugs of hoge adrenaline wil een taser wel eens niet werken.
Deze hond zal een hoge mate van adrenaline hebben gehad, en misschien daardoor niet werken?

Maar waarom je dan 6 keer moet taseren is mij wel een vraag.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:24

Alles gaat blijkbaar via een advocaat de advocaat van die mensen zelf spreekt ook over evt gedeeltelijke schadevergoeding. Daarmee vermoed ik dat er IETS gebeurt is wat de idiote reactie van die agent heeft uitgelokt. Dit had nooit niet mogen gebeuren ,maar ik kan me voorstellen dat als je onder hoge druk aan het werk bent en je krijgt dan een bijt in je been dat je door het lint gaat. De agent is daar natuurlijk gewoon buiten zichzelve,denk niet dat een normaal mens anders zo te keer gaat op een hond.
Geen idee of we ooit de echte versie te horen krijgen. Ik hoop enkel dat die eigenaren nu beter met hun hond omgaan en hun hond niet meer in gevaar brengen ipv met een zielig filmpje het heilig boontje uit te hangen,want anders had je de hele versie wel laten zien en niet al die geknipte stukjes.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:48

beatje schreef:
Het hele verhaal word niet verteld, maar ik kan me voorstellen dat de hond gebeten heeft in alle hectiek. Eigenaars kwamen van een feestje,er was drank in het spel... Het is een zaak van 4 maand terug die nu op straat word gegooid. Dus denk vandaar dat er weinig uitleg is. Zeker omdat er met een advocaat gewerkt word. Weet je ook niet hoeveel er verteld mag worden.

Maar ik blijf het baasje even schuldig vinden, ik zou mijn hond nooit in zo een situatie brengen omdat ik met mijn aangeschoten harsen dan de hond moet gaan uit laten.


Dat maakt iid het verhaal ook anders als de hond de agent heeft gebeten. Misschien is dat ook gebeurt en dat rede was dat men de hond aan de boom moest vastknopen.
Vergeet niet dat best veel honden echt moord machines kunnen zijn.

Eigenlijk ook bizar als je kijk hoeveel bij incedente er plaats vinden per jaar.

Ann

Berichten: 13319
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:51

Dat de hond een agent gebeten heeft, is vooralsnog gewoon een aanname van sommige mensen. Ik begrijp niet waarom deze politie actie zo gebagatelliseerd wordt door sommige mensen? Een hond is onnodig ernstig letsel aangedaan, zo moeilijk is het toch niet?

Tinkermuts

Berichten: 9389
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:15

Zelfs als de hond gebeten heeft was 1 goed schot een heel stuk humaner geweest dan een mishandeling van 20 minuten.

Ik kan echt niet begrijpen dat er mensen zijn die het soort van goed proberen te praten wat er met dit dier gebeurt is....in het heetst van de strijd....hou toch op, dat duurt geen 20 minuten terwijl collega's niet ingrijpen...ik word gewoon misselijk van het idee hoe dit dier geleden heeft.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:21

Ann schreef:
Dat de hond een agent gebeten heeft, is vooralsnog gewoon een aanname van sommige mensen. Ik begrijp niet waarom deze politie actie zo gebagatelliseerd wordt door sommige mensen? Een hond is onnodig ernstig letsel aangedaan, zo moeilijk is het toch niet?

Het word niet gebagatelliseerd ,ik probeer te begrijpen wat er gebeurt is waarom iemand zo door het lint gaat....Een mooi verknipt filmpje neem ik niet zomaar als de brave waarheid aan.

Wat de agent laat zien is toch geen normaal gedrag? Er moet toch iets zijn geweest wat dit uitgelokt heeft?

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:24

Stel dat er een verdedigingstrap gegeven word waar die hond zijn hoektand afbreekt, ja kan ik ook nog snappen. Vind dat heel zielig en de schuld van de eigenaren, moeten die zich maar gedragen, komt de hond ook niet in deze positie.

Maar 20 minuten trappen? 6 keer taseren? Nee dat begrijp ik dan weer niet. Dat is agressie af reageren of zoiets.
Zo iemand hoort niet in een arrestatieteam thuis, die worden er zelfs extra op getraind hun emotie onder controle te houden.

pmarena

Berichten: 48221
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:25

Van mij uit is het in ieder geval geen bagatelliseren, maar gewoon het besef dat je informatie mist.

Mensen nemen maar aan dat het dier daar op zijn gemakje uit de weg lag en dat die agenten eens even hun frustraties op dat dier gingen botvieren. Dat zijn niet erg logische aannames. Het kàn natuurlijk wel zo zijn :j

Maar wat ook zo kan zijn is dus dat de weggeknipte beelden wèl laten zien dat de hond uitviel naar de agenten. Het kan zijn dat de hond (bijna) los kwam. Het kan zijn dat ze dachten met 1 keer taseren de hond af te kunnen voeren, maar dat dat niet liep zoals gepland en ze toen aan het knoeien zijn gegaan :(:)

Als ze hadden geweten dat het zo'n drama zou worden dan denk ik dat ze vast achteraf gezien ook liever die hond hadden neergeknald :j ALS dat überhaupt al mag want stel je voor dat ze dat doen, dan zijn de commentaren ook niet van de lucht natuurlijk...dan zegt "iedereen" weer dat ze dat dier toch niet dood hoefden te maken maar hadden kunnen taseren / verdoven ofzo.

Ik vind het vreselijk wat er met die hond gebeurd is. Dat ze er zo lang mee aan het tobben en "martelen" zijn geweest. Die tand vind ik ook echt een bizar verhaal. Maar ik mis teveel info om gewoon maar mee te gaan in het verhaal dat ze eens even lekker met voorbedachte rade een totaal ongevaarlijke hond gingen martelen :(:)

Kans is imo toch groter dat het een samenloop van onhandigheden, domme pech, anders reageren door de hond dan verwacht of wat dan ook is geweest die niemand gewild heeft zo.... denk dat die baasjes bij nader inzien ook liever binnen hadden gebleven want dat blijft ook oliedom...

Tinkermuts

Berichten: 9389
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:40

Ze mogen een hond dood schieten als deze gevaar oplevert.
Ik ben niet degene die zegt dat de hond lekker rustig lag of whatever, maar ik vind dus niets een goede reden om zo excessief los te gaan op een dier, dat is toch niet uit te leggen....en er zal vast geknipt zijn maar de hond is zeker wel goed onder handen genomen.
En zoals jij niet kan indenken dat een agent zo iets zomaar doet ben ik er dan van overtuigd dat er soms gewoon een hele verotte appel tussen kan zitten....wat er in Amerika gebeurt is is daar ook een voorbeeld van...
Soms zijn er mensen die gewoon echt niet tof tussen de oren of gewoon helemaal doordraaien op een bepaald moment

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:58

beatje schreef:
Maar ik blijf het baasje even schuldig vinden, ik zou mijn hond nooit in zo een situatie brengen omdat ik met mijn aangeschoten harsen dan de hond moet gaan uit laten.


Je weet helemaal niet of degene die hem uit liet dronken was. Rare manier van reageren heb je. De schuld bij een ander zoeken dan bij degene die hier duidelijk buiten het boekje gaat.

pmarena

Berichten: 48221
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:01

Tinkermuts schreef:
[knip]
En zoals jij niet kan indenken dat een agent zo iets zomaar doet ben ik er dan van overtuigd dat er soms gewoon een hele verotte appel tussen kan zitten....wat er in Amerika gebeurt is is daar ook een voorbeeld van...
Soms zijn er mensen die gewoon echt niet tof tussen de oren of gewoon helemaal doordraaien op een bepaald moment


Ik zeg helemaal niet dat ik me niet kan indenken dat een agent zoiets zomaar doet. Ik zeg zelfs dat dat best gebeurd kan zijn :j

pmarena schreef:
[knip]

Mensen nemen maar aan dat het dier daar op zijn gemakje uit de weg lag en dat die agenten eens even hun frustraties op dat dier gingen botvieren. Dat zijn niet erg logische aannames. Het kàn natuurlijk wel zo zijn :j

[knip]


Maar dat het me logischer lijkt dat ze niet vooraf bedacht hebben om eens lekker 20 minuten te gaan martelen met die hond. Maar dat het waarschijnlijker is dat het enorm uit de hand gelopen is om 1 of andere reden.

Daarom ben ik ook zo benieuwd wat "normaal gesproken" de bedoeling is dat er verder met een hond gebeurd nadat je hem tasert... muilkorven? Afvoeren? Met welke intentie taser je een hond in eerste instantie?

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:03

pmarena schreef:
Mensen nemen maar aan dat het dier daar op zijn gemakje uit de weg lag en dat die agenten eens even hun frustraties op dat dier gingen botvieren. Dat zijn niet erg logische aannames. Het kàn natuurlijk wel zo zijn :j


Helaas zijn die er wel. En meer dan je zou denken. Ik wordt hier vaak voor gek versleten door bokkers met een grote liefde voor uniformen. Maar helaas te veel gezien en meegemaakt.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:05

Het zijn net mensen hè.
Ja er zitten zeker rotte appels bij.
Maar ik denk wel dat bij de mensen die altijd tegen de politie zijn (doel niet op iemand in dit topic) dat die ook wel eens mogen kijken wat de inbreng van uit zichzelf is waarom ze dat zo ervaren.
Ik denk dat veel mensen hun juist de rotte appels noemen.

pmarena

Berichten: 48221
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:13

Uiteraard zijn die er :j
In alle lagen van de bevolking, en helaas ook in beroepen waar ze juist helemaal niet voor zouden mogen komen...

Maar dat houdt nog niet in dat je meteen maar met goed fatsoen er vanuit moet gaan dat een heel groepje agenten met voorbedachte rade een hond 20 minuten gaat staan martelen. Dat is gewoon niet logisch. Hou dan aan 20% kans dat het t*ringlijers zijn, maar 80% kans dat het martelen van de hond in eerste instantie de insteek niet was maar het ontzettend uit de klauw is gelopen.

En dat het zaak is om uit te zoeken hoe dat anders MOET als er weer een hond in zo'n situatie naar buiten wordt gebracht door onhandige baasjes :(:)

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:13

@penotti Als je op mijn post doelt kan je gewoon quoten hoor. Dit is echt een beetje achterbaks. Want wat een suf excuus het zijn net mensen. Ik verwacht dat mensen die in die beroepen werken ethisch toch echt minstens twee stapjes voor lopen dan gemiddeld. En dat doen de meesten niet. Noem mij een rotte appel. Prima. Ik ben misschien kritisch en lastig voor de politie maar zeker geen rotte appel. Alleen laat ik ze niet weg komen met hun leugens en fouten. Hoe vervelend dat ook is voor ze.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:16

Ik geloof juist dat ik duidelijk maakte dat ik juist niemand bedoel in het topic...nog niet goed.
Ongelooflijk. :n
Want ken je niet eens, dus hoe zou ik het over jou moeten hebben dan?
Maar laat maar, hoef geen antwoord, je tenen zijn mij 3 meter te lang.

Ik ken wel mensen die wel altijd zeiken over de politie, maar dat is wat ze ook wel asociale noemen, die ik ken dan.

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:20

_Penotti schreef:
Het zijn net mensen hè.
Ja er zitten zeker rotte appels bij.
Maar ik denk wel dat bij de mensen die altijd tegen de politie zijn (doel niet op iemand in dit topic) dat die ook wel eens mogen kijken wat de inbreng van uit zichzelf is waarom ze dat zo ervaren.
Ik denk dat veel mensen hun juist de rotte appels noemen.


Maar hoeveel rotte appels lopen er dan wel niet rond als al bij dit voorval niet 1 iemand even zegt van: goh, we zijn precies niet zo lekker bezig, laten we even de situatie van een afstand evalueren en een beter plan van aanpak bedenken, want wat we nu aan het doen zijn werkt niet en is niet oké.

Daarom ben je politieagent, daarom heb je die opleiding gedaan en bekleed je die functie. Als een wildeman ergens op af gaan en 20 minuten wit voor je ogen zien, dat kan iedereen. Ik ook.

zwijnenstal
Berichten: 69
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: duitsland

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:21


_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:22

Gini schreef:
_Penotti schreef:
Het zijn net mensen hè.
Ja er zitten zeker rotte appels bij.
Maar ik denk wel dat bij de mensen die altijd tegen de politie zijn (doel niet op iemand in dit topic) dat die ook wel eens mogen kijken wat de inbreng van uit zichzelf is waarom ze dat zo ervaren.
Ik denk dat veel mensen hun juist de rotte appels noemen.


Maar hoeveel rotte appels lopen er dan wel niet rond als al bij dit voorval niet 1 iemand even zegt van: goh, we zijn precies niet zo lekker bezig, laten we even de situatie van een afstand evalueren en een beter plan van aanpak bedenken, want wat we nu aan het doen zijn werkt niet en is niet oké.

Daarom ben je politieagent, daarom heb je die opleiding gedaan en bekleed je die functie. Als een wildeman ergens op af gaan en 20 minuten wit voor je ogen zien, dat kan iedereen. Ik ook.

In dat team is inderdaad heel wat mis. Heel veel.
Angstcultuur voor een hogere in rang? Geen idee.
En onderzoek is dan heel hard nodig en gebeurt gelukkig ook.

Duhelo

Berichten: 28567
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:28

pmarena schreef:
Uiteraard zijn die er :j
In alle lagen van de bevolking, en helaas ook in beroepen waar ze juist helemaal niet voor zouden mogen komen...

Maar dat houdt nog niet in dat je meteen maar met goed fatsoen er vanuit moet gaan dat een heel groepje agenten met voorbedachte rade een hond 20 minuten gaat staan martelen. Dat is gewoon niet logisch. Hou dan aan 20% kans dat het t*ringlijers zijn, maar 80% kans dat het martelen van de hond in eerste instantie de insteek niet was maar het ontzettend uit de klauw is gelopen.

En dat het zaak is om uit te zoeken hoe dat anders MOET als er weer een hond in zo'n situatie naar buiten wordt gebracht door onhandige baasjes :(:)

Maar dan nog, dat was misschien de insteek niet. Maar echt 6 keer taseren en blijkbaar op de kop in gaan slaan/schoppen. Niemand kan me wijsmaken dat er in dat groepje agenten niet eentje even gedacht heeft van: "Wat zijn we hier aan het doen?"
Ik snap het taseren, de eerste keer. Misschien nog een 2 de keer ook. Het oog verloren door taseren, het is gemakkelijk gezegd van, richt maar op de bil, als die hond springt en doet is dat niet zo evident. Dus dat kan een ongeluk geweest zijn.
MAar als de eerste 2 tasers niet werken, dan pak je toch een geweer en schiet je hem in de kop als de hond een gevaar is.
Maar 6 keer taseren, en dan dichtbij genoeg kunnen komen om hem schedelbreuken en tanden kapot te meppen/schoppen, dan was die hond op dat moment niet zo gevaarlijk meer imo, anders had die hun dan wel gegrepen.

Nee, gelijk hoe het ook gedraaid en gekeerd wordt, er is hier niks, maar dan ook niks die dergelijke acties kan goed/beter praten.

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:43

Bij ons in de buurt is jaren geleden een pitbull afgeschoten door de politie. Deze had zich vastgebeten in de eigenaar zijn arm en liet niet meer los. De politie heeft 6x op de hond moeten schieten voordat deze dood was. Heel heftig en in dat geval begrijpelijk. De hond was gevaarlijk, baasje was ook niet de liefst 1+1 helaas

Maar deze hond zat vast aan een paal. Wat wilde ze ermee gaan doen?

(ik zie op FB wel veel verschillende foto's van Tommy waarbij het niet dezelfde hond is)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:54

Jennyj01 schreef:
beatje schreef:
Maar ik blijf het baasje even schuldig vinden, ik zou mijn hond nooit in zo een situatie brengen omdat ik met mijn aangeschoten harsen dan de hond moet gaan uit laten.


Je weet helemaal niet of degene die hem uit liet dronken was. Rare manier van reageren heb je. De schuld bij een ander zoeken dan bij degene die hier duidelijk buiten het boekje gaat.

Ze kwamen van een feestje af hadden het gezellig gehad en wat biertjes gedronken,volgens hun zelf.
Dus helemaal nuchter liepen ze niet op straat,waren ze wel nuchter dan zijn ze nog achtelijker. Dan denk je leuk ,er is iets aan de gang op straat er lopen een bende agenten rond .Laten we daar nu eens tussen de honden uit laten.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:54

_Penotti"
[quote="Gini schreef:
_Penotti schreef:
Het zijn net mensen hè.
Ja er zitten zeker rotte appels bij.
Maar ik denk wel dat bij de mensen die altijd tegen de politie zijn (doel niet op iemand in dit topic) dat die ook wel eens mogen kijken wat de inbreng van uit zichzelf is waarom ze dat zo ervaren.
Ik denk dat veel mensen hun juist de rotte appels noemen.


Maar hoeveel rotte appels lopen er dan wel niet rond als al bij dit voorval niet 1 iemand even zegt van: goh, we zijn precies niet zo lekker bezig, laten we even de situatie van een afstand evalueren en een beter plan van aanpak bedenken, want wat we nu aan het doen zijn werkt niet en is niet oké.

Daarom ben je politieagent, daarom heb je die opleiding gedaan en bekleed je die functie. Als een wildeman ergens op af gaan en 20 minuten wit voor je ogen zien, dat kan iedereen. Ik ook.

In dat team is inderdaad heel wat mis. Heel veel.
Angstcultuur voor een hogere in rang? Geen idee.
En onderzoek is dan heel hard nodig en gebeurt gelukkig ook.[/quote]


De opleiding tot agent is eigenlijk schrikbarend kort en er wordt zeer weinig tijd besteed aan de-escalerend werken. Agenten lijken is situaties absoluut niet te kunnen werken onder druk en een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Ik heb helaas niet heel veel respect meer voor politie, er wordt veel in de doofpot gestopt, fouten willen ze niet toegeven laat staan fixen en dan heb je nog de blue wall of silence cultuur die ook hier in Nederland heerst.

Zoals bij dit incident waar er meerdere omheen staan en niks doen, dan heb je niet 1 foute agent. En ik ben echt geen asociale die het ieder weekend aan de stok heeft net de politie. Maar helaas wel een paar zeer slechte ervaringen.