Demonstratie op de Dam

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 19:29

MCE schreef:
elnienjo schreef:
De kans is groot dat die Afrikanen het zelf verhandeld of geruild hebben. Ze hebben immers hun eigen volk ook als slaven verkocht in die tijd. Paar artefactjes meer of minder zal hen niet uit hebben gemaakt.
Als die Afrikanen nu 'ns teruggaan naar het land van hun roots om orde op zaken te stellen over dingen uit 't verleden.


mogen ze de kunstschatten wel meenemen om daar een museum te openen en een bron van inkomsten te hebben, goed voor het toerisme, kunnen ze ook daar inkomsten uit halen,
help ze in het land van herkomst een toekomst/bestaan op te bouwen

Daar is door Nederlandse musea/kunsthandelaren grof geld voor betaald in het legale circuit. Dus niets zomaar meenemen. Geloof niet dat er veel toeristen naar Ghana gaan, dus daar zullen ze met zo'n museum geen droog brood verdienen lijkt me.

Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 00:14

Wat een raar argument?
De geroofde kunst willen ze niet terug voor de toeristen of om er geld aan te verdienen :)*

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 00:23

Electra63 schreef:
Wat een raar argument?
De geroofde kunst willen ze niet terug voor de toeristen of om er geld aan te verdienen :)*

De kans is groot dat er helemaal geen sprake is van geroofde kunst. Het merendeel zal wel gewoon verhandeld of geruild zijn. Afrikanen verhandelden tenslotte hun eigen bevolking ook.
Laat die Afrikanen maar naar de landen van hun roots gaan om verhaal te halen. Dáár is het tenslotte allemaal begonnen.

Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 00:28

elnienjo schreef:
Electra63 schreef:
Wat een raar argument?
De geroofde kunst willen ze niet terug voor de toeristen of om er geld aan te verdienen :)*

De kans is groot dat er helemaal geen sprake is van geroofde kunst. Het merendeel zal wel gewoon verhandeld of geruild zijn. Afrikanen verhandelden tenslotte hun eigen bevolking ook.
Laat die Afrikanen maar naar de landen van hun roots gaan om verhaal te halen. Dáár is het tenslotte allemaal begonnen.



Zeg je dat ook tegen Joden, die nu soms nog strijden om geroofde kunst tijdens de Tweede Wereldoorlog?

Raineri
Berichten: 6253
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 00:39

elnienjo schreef:
Electra63 schreef:
Wat een raar argument?
De geroofde kunst willen ze niet terug voor de toeristen of om er geld aan te verdienen :)*

De kans is groot dat er helemaal geen sprake is van geroofde kunst. Het merendeel zal wel gewoon verhandeld of geruild zijn. Afrikanen verhandelden tenslotte hun eigen bevolking ook.
Laat die Afrikanen maar naar de landen van hun roots gaan om verhaal te halen. Dáár is het tenslotte allemaal begonnen.



De ironie in dit bericht. Nederlands paspoort = Nederlander. Nederlanders naar Ghana, zeg je nu dat voor vrije immigratie bent? :Y)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 00:40

Electra63 schreef:
Zeg je dat ook tegen Joden, die nu soms nog strijden om geroofde kunst tijdens de Tweede Wereldoorlog?

Dat was bewezen diefstal en daar doet men alles aan om de rechtmatige eigenaren op te sporen.
Afrikanen handelden in alles, ze verkochten zelfs hun eigen mensen als slaaf. Dus als het al van iemand gestolen is is de kans groot dat ze daar een Afrikaan voor aansprakelijk moeten stellen, niet een museum dat kunst legaal heeft aangeschaft.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 00:50

Danique_G schreef:
De ironie in dit bericht. Nederlands paspoort = Nederlander. Nederlanders naar Ghana, zeg je nu dat voor vrije immigratie bent? :Y)

Nederlands paspoort mag iemand dan wettelijk het recht geven zich Nederlander te noemen, maar ze zijn het natuurlijk niet. Ze noemen zichzelf in de eerste plaats de nationaliteit waar hun tweede paspoort vandaan komt, ténzij ze er voordeel uit halen zich Nederlander te noemen.
Ik snap overigens je stelling niet. Wat heeft verhaal halen in het land van je roots te maken met immigratie? Ze gaan er vaak genoeg naartoe op familiebezoek en als ze écht onrecht aan de kaak zouden willen stellen dan beginnen ze bij de bron. Maar daar zullen ze waarschijnlijk geen podium krijgen, laat staan geld. Met het slappe gedrag van Nederland wat betreft dit soort immigranten van dit twijfelachtig allooi zie ik het nog gebeuren dat ze het steeds verder op de spits gaan drijven. Een groot deel van de agressieve activisten is hier niet eens geboren. Ze mogen dankbaar zijn dat ze hier uberhaupt toegelaten zijn. Dankbaar zoals de Nederlanders die zich in Australie willen vestigen die aan een heel pakket toelatingsvoorwaarden moeten voldoen en eerst 10 jaar moeten bijdragen voor ze recht krijgen op het sociaal vangnet. De immigranten hier in Nederland bijten de hand die hen voedt. Flik je zoiets in Australie, dan is daar het gat van de deur en mag je enkele reis wieberen. We kunnen nog heel veel leren van de Aussies.

Raineri
Berichten: 6253
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 01:01

Nee het zijn Nederlandse burgers. Zij mogen prima een tweede paspoort hebben of zich niet compleet identificeren met de Nederlandse cultuur maar ze zijn feitelijk toch écht gewoon Nederlandse burgers. Dat jij dat niet als 100% Nederlander ziet, of vind dat zij minder rechten hebben ligt aan jou. Doet me beetje denken aan Thierry Baudet met zijn uitspraak over “een boreaal Nederland”. En wanneer ben je wel Nederlander volgens jou? Geen enkele Nederlander heeft 100% roots uit Nederland. En als zijn ze geen Nederlander, ze hebben nog steeds recht op protesteren aangezien de algemene rechten van de mens geratificeerd is Nederland. Dat jij ze als tweederangs burger/mens ziet is simpelweg racistisch. Hoe weet je trouwens dat ze hier niet geboren zijn?

Australië heeft echt het meest racistische beleid ooit als het gaat in de omgang met aboriginals :') Laten we aub niets leren van de onmenselijke aanpak van Australië

Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 01:27

Elnienjo,
Ik heb zelden zoveel vooroordelen en onwaarheden gelezen, als in jouw berichten. Je komt op mij over, als een ontevreden mens.

Ik ga de moeite niet eens meer nemen om te reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 09:02

Electra,
het is misschien niet eens een ontevreden mens , maar een zoals zovele - misschien niet hier op bokt - die zich zorgen maken over de toekomst waarin er meer nederlanders zijn met twee paspoorten in het land waarin wij wonen

zij hebben vaak een heel andere achtergrond, westerse, oosterse en afrikaanse culturen verschillen nu
eenmaal, maar om allemaal samen te kunnen wonen moeten we allemaal water bij de wijn doen en accepteren dat wat mogelijk is

en de ongelijkheid in het OM waarmee rechtgesproken wordt ( officier van justitie ov-jacobien vreekamp-die-akwasi-ontsloeg-van-vervolging-werkte-samen-met-kozp-voorman, riekt redelijk naar belangenverstrengeling dan wel onder druk genomen) b.v. is voor velen wat lastig te rijmen met het nederlandse recht als je een autochtoon bent die ervan uit ging dat het recht voor een ieder het zelfde dient te zijn, daar worden al heel grote verschillen gemaakt daarin denken generaties verschillend

laten we er voor zorgen dat de grondwet hier door een ieder gerespecteerd wordt en daar zal het OM op moeten handhaven om het voor een ieder hier leefbaar te houden,
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-09-20 09:20, in het totaal 2 keer bewerkt

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 09:12

Danique_G schreef:
Nee het zijn Nederlandse burgers. Zij mogen prima een tweede paspoort hebben of zich niet compleet identificeren met de Nederlandse cultuur maar ze zijn feitelijk toch écht gewoon Nederlandse burgers. Dat jij dat niet als 100% Nederlander ziet, of vind dat zij minder rechten hebben ligt aan jou. Doet me beetje denken aan Thierry Baudet met zijn uitspraak over “een boreaal Nederland”. En wanneer ben je wel Nederlander volgens jou? Geen enkele Nederlander heeft 100% roots uit Nederland. En als zijn ze geen Nederlander, ze hebben nog steeds recht op protesteren aangezien de algemene rechten van de mens geratificeerd is Nederland. Dat jij ze als tweederangs burger/mens ziet is simpelweg racistisch. Hoe weet je trouwens dat ze hier niet geboren zijn?

Australië heeft echt het meest racistische beleid ooit als het gaat in de omgang met aboriginals :') Laten we aub niets leren van de onmenselijke aanpak van Australië

Dat verdient idd geen schoonheidsprijs. Maar laten we daar dus lering uit trekken en ons als westerse cultuur niet laten overlopen door een dominanter volk.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 09:13

Dominanter volk, hahahaha. Grapje zeker. Witte mensen koloniseren al eeuwenlang andere continenten :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 09:31

elnienjo schreef:
Electra63 schreef:
Zeg je dat ook tegen Joden, die nu soms nog strijden om geroofde kunst tijdens de Tweede Wereldoorlog?

Dat was bewezen diefstal en daar doet men alles aan om de rechtmatige eigenaren op te sporen.
Afrikanen handelden in alles, ze verkochten zelfs hun eigen mensen als slaaf. Dus als het al van iemand gestolen is is de kans groot dat ze daar een Afrikaan voor aansprakelijk moeten stellen, niet een museum dat kunst legaal heeft aangeschaft.

Bullshit. Het museum erkent gewoon dat een deel van de collectie geroofd is. Word eens wakker en kijk eens voorbij je eigen vastgeroeste verhaaltje, elnienjo.
AD schreef:
Het Afrika Museum spoort in de eigen collectie overigens sinds vorig jaar kunstwerken op die in de koloniale tijd zijn geroofd. Het museum doet dat samen met het Tropenmuseum in Amsterdam en het Museum Volkenkunde in Leiden.

De drie musea, die gefuseerd zijn in het Nationaal Museum van Wereldculturen, willen die geroofde kunstvoorwerpen teruggeven. Ze zeggen zeker te weten dat een deel van de collectie, die uit 375.000 voorwerpen bestaat, niet vrijwillig door de toenmalige eigenaar is afgestaan.

Prima als je vindt dat dit niet de manier is. Prima als je het onzin vindt dat gestolen kunstwerken terug moeten. Maar ik word echt ongemakkelijk van jouw onverzoenlijke berichten (en die van sommige anderen) zo vol vooroordelen en afkeer van alles wat anders is. Eng :brr: .

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 09:40

Neemt niet weg dat het museum de spullen legaal heeft aangeschaft. En door wie ze zijn geroofd is natuurlijk lastig na te gaan. Zal me niet verbazen als het merendeel gewoon door Afrikanen zelf is geroofd, verhandeld of geruild.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 10:11

elnienjo schreef:
Neemt niet weg dat het museum de spullen legaal heeft aangeschaft. En door wie ze zijn geroofd is natuurlijk lastig na te gaan. Zal me niet verbazen als het merendeel gewoon door Afrikanen zelf is geroofd, verhandeld of geruild.

Ja, want de paters en missionarissen die het museum in de jaren 50 oprichtte, zouden natuurlijk nooooooooit kunst hebben aangeschaft of tentoongesteld waarvan ze wisten dat het geroofd zou zijn :roll: . Nee. Zo zijn paters niet, dat zijn allemaal keurige mensen. In tegenstelling tot Afrikanen. |o .

Nogmaals: kijk eens voorbij je vooroordelen, elnienjo.

Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 11:42

MCE schreef:
Electra,
het is misschien niet eens een ontevreden mens , maar een zoals zovele - misschien niet hier op bokt - die zich zorgen maken over de toekomst waarin er meer nederlanders zijn met twee paspoorten in het land waarin wij wonen

zij hebben vaak een heel andere achtergrond, westerse, oosterse en afrikaanse culturen verschillen nu
eenmaal, maar om allemaal samen te kunnen wonen moeten we allemaal water bij de wijn doen en accepteren dat wat mogelijk is

en de ongelijkheid in het OM waarmee rechtgesproken wordt ( officier van justitie ov-jacobien vreekamp-die-akwasi-ontsloeg-van-vervolging-werkte-samen-met-kozp-voorman, riekt redelijk naar belangenverstrengeling dan wel onder druk genomen) b.v. is voor velen wat lastig te rijmen met het nederlandse recht als je een autochtoon bent die ervan uit ging dat het recht voor een ieder het zelfde dient te zijn, daar worden al heel grote verschillen gemaakt daarin denken generaties verschillend

laten we er voor zorgen dat de grondwet hier door een ieder gerespecteerd wordt en daar zal het OM op moeten handhaven om het voor een ieder hier leefbaar te houden,



Alles wordt op 1 hoop gegooid.

2 paspoorten heeft niets te maken met de rellen op de Dam. Waren het überhaupt mensen met een 2e paspoort op de Dam?
Mensen kunnen er niet vanaf en wat maakt het voor jou persoonlijk uit dat iemand 2 paspoorten heeft?


De eventuele vervolging van Akwasie is met meerdere Officieren besproken. Ik weet dat dit gebruikelijk is bij gecompliceerde zaken.

Alles wordt maar op 1 hoop gegooid om te kunnen wijzen naar een ander.

En de manier waarop door sommige bokkers over Afrikanen of allochtonen wordt gesproken is zo minderwaardig.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 11:45

Electra63 schreef:
[

2 paspoorten heeft niets te maken met de rellen op de Dam. Waren het überhaupt mensen met een 2e paspoort op de Dam?
Mensen kunnen er niet vanaf en wat maakt het voor jou persoonlijk uit dat iemand 2 paspoorten heeft?

Mensen kunnen er wél vanaf, maar dat willen ze niet omdat ze in het land van herkomst van een tweede walletje willen kunnen blijven eten met huizenbezit en erfenissen (die ze in Nederland niet opgeven)
Het zou mooi zijn als de wet veranderd zou worden en wil je een Nederlands paspoort inclusief alle rechten van deze verzorgingsstaat dan lever je je tweede nationaliteit maar in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 11:51

Electra63 schreef:
MCE schreef:
Electra,
het is misschien niet eens een ontevreden mens , maar een zoals zovele - misschien niet hier op bokt - die zich zorgen maken over de toekomst waarin er meer nederlanders zijn met twee paspoorten in het land waarin wij wonen

zij hebben vaak een heel andere achtergrond, westerse, oosterse en afrikaanse culturen verschillen nu
eenmaal, maar om allemaal samen te kunnen wonen moeten we allemaal water bij de wijn doen en accepteren dat wat mogelijk is

en de ongelijkheid in het OM waarmee rechtgesproken wordt ( officier van justitie ov-jacobien vreekamp-die-akwasi-ontsloeg-van-vervolging-werkte-samen-met-kozp-voorman, riekt redelijk naar belangenverstrengeling dan wel onder druk genomen) b.v. is voor velen wat lastig te rijmen met het nederlandse recht als je een autochtoon bent die ervan uit ging dat het recht voor een ieder het zelfde dient te zijn, daar worden al heel grote verschillen gemaakt daarin denken generaties verschillend

laten we er voor zorgen dat de grondwet hier door een ieder gerespecteerd wordt en daar zal het OM op moeten handhaven om het voor een ieder hier leefbaar te houden,



Alles wordt op 1 hoop gegooid.

2 paspoorten heeft niets te maken met de rellen op de Dam. Waren het überhaupt mensen met een 2e paspoort op de Dam?
Mensen kunnen er niet vanaf en wat maakt het voor jou persoonlijk uit dat iemand 2 paspoorten heeft?


De eventuele vervolging van Akwasie is met meerdere Officieren besproken. Ik weet dat dit gebruikelijk is bij gecompliceerde zaken.

Alles wordt maar op 1 hoop gegooid om te kunnen wijzen naar een ander.

En de manier waarop door sommige bokkers over Afrikanen of allochtonen wordt gesproken is zo minderwaardig.



niets (wel als er misbruik van gemaakt wordt, bijstandsfraude b.v. https://www.limburger.nl/cnt/dmf2018102 ... in-turkije
voor meer even google raadplegen) ,

ik ga ervan uit dat iedereen de grondwet respecteert van het land waarin we leven,
ik vraag me wel af of er mogelijk loyaliteits conflicten kunnen ontstaan daar waar de grondwet gehanteerd dient te worden,
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-09-20 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 12:16

Mijn schoonvader kon niet van zijn oorspronkelijke nationaliteit af. Zijn geboorteland staat dat niet toe. Ook al heeft hij zich ooit laten naturaliseren tot Nederlander en heeft hij 35 jaar voor Nederlandse bedrijven gewerkt en belasting betaald. Je blijft echter door je naam en uiterlijk altijd een buitenlander voor het gros van de autochtone bevolking.

Dat merk je hier op Bokt ook aan de manier hoe over allochtonen/ migranten/vluchtelingen wordt gesproken.

Maar ik begrijp niet wat 2 paspoorten met de rellen op de Dam te maken hebben?

Het topic gaat over het recht op demonstraties tijdens corona.
Ik zie ook autochtone Nederlanders demonstreren zoals Viruswaanzin of bij Lange Frans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 12:19

Electra63 schreef:
Mijn schoonvader kon niet van zijn oorspronkelijke nationaliteit af. Zijn geboorteland staat dat niet toe. Ook al heeft hij zich ooit laten naturaliseren tot Nederlander en heeft hij 35 jaar voor Nederlandse bedrijven gewerkt en belasting betaald. Je blijft echter door je naam en uiterlijk altijd een buitenlander voor het gros van de autochtone bevolking.

Dat merk je hier op Bokt ook aan de manier hoe over allochtonen/ migranten/vluchtelingen wordt gesproken.

Maar ik begrijp niet wat 2 paspoorten met de rellen op de Dam te maken hebben?


op zich niets, de openbare uitingen van sommige aanwezigen wel, dat draagt niet bij aan verdraagzaamheid
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-09-20 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 12:21

Maar ik hoor ook uitingen van autochtonen tijdens demonstraties waarvan de honden geen brood lusten ?
Wat is het verschil ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 12:24

Electra63 schreef:
Maar ik hoor ook uitingen van autochtonen tijdens demonstraties waarvan de honden geen brood lusten ?
Wat is het verschil ?


niets, het draagt niet bij aan verdraagzaamheid, ik heb het over sommigen, niet over kleur of afkomst,

maar kan me (nu) voorstellen dat u er met een andere emotie instaat

Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 12:37

Ik ga naar stal en lekker van de zon genieten.
Fijne zondag !

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 13:23

Ik snap niet hoe sommigen hier zo open discriminerend zijn. :n

De andere kant moet zich maar aan de grondwet houden maar sommige hier kunnen zich niet houden aan artikel 1.

Afrika is ook een continent, je kan niet iedereen op een hoop gooien als je het over een groep mensen wil hebben. Dat is hetzelfde als wanneer je Spanjaarden en Polen op dezelfde hoop gooit omdat ze uit europa komen wanneer je het over gedrag hebt.
Laatst bijgewerkt door maava op 13-09-20 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38358
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 13:26

Sommige mensen , zoals Elnienjo , zijn gewoon openlijk racistisch en zo zijn er heel veel meer. Alleen zij laat het hier zien en anderen op andere social media kanalen. Daar kun je boos, verdrietig, verontwaardigd over zijn maar dat lost niets op. Bij velen zit vreemdelingenhaat en de angst voor een multiculturele samenleving zo diep dat iedereen met een andere nationaliteit per definitie een uitzuiger, oproerkraaier en opvreter is. Waarbij ze totaal voorbij gaan aan het feit dat in de jaren 60 en 70 gastarbeiders met busladingen vol werden binnengehaald want die Nederlanders verdomden om het werk te doen , nu nog vaak .
Er zitten foute mensen onder de allochtonen en onder de autochtonen en haat tegen vreemdelingen lost het probleem niet op. Verder denk ik dat mensen die er zo in staan altijd racistisch blijven. Soms gun ik mensen een pikzwarte schoonzoon of schoondochter . Gebeurt soms en dan is het meestal, ja maar die deugd wel!!