Demonstratie op de Dam

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38556
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 15:25

Ik versterk niets , had het zeker ook gedeeld wanneer het door twee kaaskoppen was gedaan . Met dan de opmerking dat zinloos geweld door alle kleuren gebezigd om tegenwicht te bieden. Het is toch een realiteit dat 90 % van de opsporingsberichten vermelden dat het om personen met een getinte huidskleur of oost Europees uiterlijk gaat ?

Loretta
Berichten: 8870
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:58

Shadow0 schreef:
Bigone, als je dit soort dingen op die manier blijft delen ben je zelf opzettelijk vooroordelen aan het versterken. Waarom?


Het is gewoon een nieuwsbericht. Of moet je dat gewoon maar censureren zoals sommige journalisten nu al doen?

Electra63

Berichten: 17964
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 19:18

Ik begrijp niet wat deze misdaad/nieuwsbericht met dit topic te maken heeft over demonstraties?

Ik zag bij de demonstraties van de laatste dagen toch vooral witte mensen?

Of maakt het voor jullie uit welke kleur demonstranten hebben?

BigOne
Berichten: 38556
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 20:06

Op een gegeven ogenblik ging het over Bas, doodgeschoten door een kleine getinte straatcrimineel. En kwam de discussie over getint en vaak voorkomend in de opsporings- en krantenartikelen. Vaker dan niet getint en dit voorval is een van de velen de laatste weken.

Electra63

Berichten: 17964
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 20:31

Ik vind het niet zo interessant.
Mijn man was (nu hij ouder is niet meer :D ) ook licht getint.
Maar veel van die relschoppers en/of criminelen hebben de Nederlandse nationaliteit.
Dus wat is de meerwaarde van het benoemen?

De relschoppers/demonstranten van gisteren en vandaag zijn overwegend wit.

CharleyT
Berichten: 4014
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 09:42

Electra63 schreef:
Ik begrijp niet wat deze misdaad/nieuwsbericht met dit topic te maken heeft over demonstraties?

Ik zag bij de demonstraties van de laatste dagen toch vooral witte mensen?

Of maakt het voor jullie uit welke kleur demonstranten hebben?


De kleur van demonstranten maakt me inderdaad niks uit, de kleur van relschoppers die bewust de confrontatie met politie zoeken vind ik wel interessant ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 09:52

Electra,

kleur bij demonstranten is niet belangrijk, zijn ook redelijk rustig _ ja ik weet boeren beuken ook een deur er uit, zij hebben de schade kosten betaald, jaja en ze hebben ook politici belaagd maar ze schieten niet met scherp
demonstranten hebben ook een doel - of dat altijd realistisch is kun je je afvragen- maar ze doen het ergens voor

dat maakt het verschil met relschoppers - ongeacht hun kleur -

wij hebben ook donkere vrienden - verre voorouders in Spanje- en we moeten ook regelmatig de ID kaart trekken, goede zaak en we hebben er ook totaal geen moeite mee

CharleyT
Berichten: 4014
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 10:03

Shadow0 schreef:
Bigone, als je dit soort dingen op die manier blijft delen ben je zelf opzettelijk vooroordelen aan het versterken. Waarom?


Wat een zware beschuldiging gebruik jij, en volkomen onterecht! Feiten die gedeeld worden houden het beeld van de discussie helder, jouw reactie daarop werkt niet de-escalerend.

Karl66

Berichten: 29781
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:26

Ik snap Shadow0 wel, die eerste zin is natuurlijk allesbehalve neutraal en suggereert heel sterk dat het hun eigen schuld is dat ze gediscrimineerd worden. Als dit door blanke mensen was gedaan, dan zouden er nooit reacties zijn gekomen die hetzelfde over blanke mensen zouden zeggen.

bigone schreef:
Wat betreft discriminatie naar licht getinte mensen , zolang er dit soort opsporingsberichten blijven komen zal het alleen maar toenemen, stuk zinloos geweld. |(


Duo gooit bijtende vloeistof in gezicht van vrouw, slachtoffer ernstig gewond

https://www.destentor.nl/arnhem/duo-goo ... ~aa4c193c/


Ga je je paarden even voeren

Raineri
Berichten: 6337
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 21:41

Beetje met een knipoog
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14876
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:00

In dit topic zitten mensen die er meer van begrijpen als ik, kunnen jullie eens meedenken, ik kreeg vandaag een mail met daarin het volgende bericht:
Citaat:
Black-owned bookstores.
This year, we'll spotlight a new Black-owned bookstore with each store email.


Hoe kijken jullie daar naar? Mijn 1e gedachte was namelijk: als we willen dat iedereen gelijk is en gelijk behandeld wordt, waarom dan juist de nadruk leggen op huidskleur, en mensen met een bepaalde kleur expres voortrekken? Dit is toch juist racistisch en discriminerend? Ik ben er niet helemaal over uit wat ik er van moet vinden wanneer een bedrijf aankondigt om expres alleen een bepaalde groep mensen voor te trekken, en of ik mij daarmee wil associƫren.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:04

Telpeva schreef:
In dit topic zitten mensen die er meer van begrijpen als ik, kunnen jullie eens meedenken, ik kreeg vandaag een mail met daarin het volgende bericht:
Citaat:
Black-owned bookstores.
This year, we'll spotlight a new Black-owned bookstore with each store email.


Hoe kijken jullie daar naar? Mijn 1e gedachte was namelijk: als we willen dat iedereen gelijk is en gelijk behandeld wordt, waarom dan juist de nadruk leggen op huidskleur, en mensen met een bepaalde kleur expres voortrekken? Dit is toch juist racistisch en discriminerend? Ik ben er niet helemaal over uit wat ik er van moet vinden wanneer een bedrijf aankondigt om expres alleen een bepaalde groep mensen voor te trekken, en of ik mij daarmee wil associƫren.

Ik zou dus beslist niet bij zo'n bedrijf kopen.

BigOne
Berichten: 38556
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:10

Akwasi neemt afstand van zijn uitspraak op de Dam en van de oude tweets. Apart en weet niet zo goed wat ik hier van denk.

Net een nieuw bericht, zijn uitspraken zijn strafbaar maar geen vervolging omdat hij afstand van zijn uitspraken doet.
Ik vind dat belachelijk, dus ben je door uitspraken strafbaar, trek je de keutel in en dan : goed zo, zand erover.
Wanneer je al tien jaar hetzelfde predikt en dan afstand doen op het moment van de waarheid dan ben je echt niet meer geloofwaardig.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 11-09-20 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:13

Natuurlijk neemt hij daar afstand van. Te bang om voor zijn uitspraken vervolgd te worden.
Die uitspraken die hij ineens vergeten was geplaatst te hebben en ineens ook weer wist het toch wel gedaan te hebben.
Dat iemand zo'n typje nog serieus neemt zeg.

Popstra
Berichten: 13896
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:27

Dat is toch een loser van de bovenste plank die gast! Word door iedereen uitgekotst momenteel

Raineri
Berichten: 6337
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:48

Telpeva, je kunt het vergelijken met vrouwen aannemen om een gemixt publiek te hebben. Vrouwen staan achter en om ze meer kansen te geven probeer je het recht te trekken. ja positief racisme, maar je probeert de achterstand recht te trekken. Of je dit een effectieve manier vind laat ik aan jou over :)

Raineri
Berichten: 6337
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:50

Bigone, hou doet enkel afstand van de uitspraak dat hij zwarte piet persoonlijk in zijn gezicht wilt trappen. Hij blijft zich inzetten tegen zwarte piet en racisme :).
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:54

Popstra schreef:
Dat is toch een loser van de bovenste plank die gast! Word door iedereen uitgekotst momenteel


denk dat zijn actie daarom ook nu komt, hij voelt het in zijn portemonnee
en het OM heeft wel meer steekjes laten vallen als het om handhaven gaat,

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:57


BigOne
Berichten: 38556
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 14:33

Danique_G schreef:
Bigone, hou doet enkel afstand van de uitspraak dat hij zwarte piet persoonlijk in zijn gezicht wilt trappen. Hij blijft zich inzetten tegen zwarte piet en racisme :).
[ [url=m/mCYZrh.png]Afbeelding[/url] ]

Danique, hij zegt om 11 uur dat hij afstand neemt van zijn uitspraken en om 12 komt het OM met de verklaring dat zijn uitspraken strafbaar zijn maar ze niet vervolgen omdat hij afstand heeft gedaan. Dan ben je een banketstaaf zonder ruggengraat . Punt, mijn mening en die verklaring ? Goede advocaat .

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 14:42

Die man moet niet zoveel aandacht krijgen

Karl66

Berichten: 29781
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 14:53

Als hij verstandig is, dan neemt hij afstand van KOZP, omdat hij door zijn uitspraken munitie aan de tegenstanders heeft gegeven om de discussie aldoor weer opnieuw naar zijn uitspraken te verleggen. Maar ik heb zo'n idee dat dit niet gaat gebeuren.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 14:54

bigone schreef:
Akwasi neemt afstand van zijn uitspraak op de Dam en van de oude tweets. Apart en weet niet zo goed wat ik hier van denk.

Net een nieuw bericht, zijn uitspraken zijn strafbaar maar geen vervolging omdat hij afstand van zijn uitspraken doet.
Ik vind dat belachelijk, dus ben je door uitspraken strafbaar, trek je de keutel in en dan : goed zo, zand erover.
Wanneer je al tien jaar hetzelfde predikt en dan afstand doen op het moment van de waarheid dan ben je echt niet meer geloofwaardig.

Het bericht is duidelijk door zijn management geschreven. Die proberen te redden wat er nog te redden valt. Geloof er geen drol van dat hij spijt heeft. Maar hij zal zich nu publiekelijk wel in moeten houden terwijl zijn management zijn twitteraccount beheert.

Electra63

Berichten: 17964
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 14:54

Maar wat had het OM moeten doen dan?hem vervolgen voor bedreigen van een fictief figuur?
Belastinggeld en de tijd van justitie kan wel aan betere zaken worden besteed. Er zijn al grote achterstanden.

Vaan wordt SM van BN-ers door het management beheerd.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 14:56

Oh is zwarte piet fictief? Gelukkig, kunnen we er weer gewoon mee door gaan, is het geen slaaf :D