George Floyd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:44

moonfish13 schreef:
Iemand deze al gezien?
Floyd had een behoorlijk strafblad blijkbaar.
O.a. gewapende overvallen.

https://www.frontnieuws.com/nachtmerrie ... 7m0WjCLLkE

Dus die verdiend het om 8 minutenlang gestikt te worden terwijl er genoeg bewijs is die aantoont dat hij zich nooit verzette tegen z'n arristatie? Is dat wat je hiermee wil bereiken?

rien10
Berichten: 14758
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:47

Dat zegt Moonfisch niet Ze constateert dat hij een strafblad had. Ieder verhaal heeft heeft meer in zich dan dan de escalatie. Ook dat van Floyd. Hoewel het niet not bon ton is om dat (nu) te zeggen.

Natuurlijk is er fout wat er gebeurd is.
En hij had ook een strafblad.
Dat is gewoon een feit.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 10:53

rien10 schreef:
Dat zegt Moonfisch niet Ze constateert dat hij een strafblad had. Ieder verhaal heeft heeft meer in zich dan dan de escalatie. Ook dat van Floyd. Hoewel het niet not bon ton is om dat (nu) te zeggen.

Natuurlijk is er fout wat er gebeurd is.
En hij had ook een strafblad.
Dat is gewoon een feit.

Maar wat heeft dat er mee te maken? Ik snap oprecht echt niet waarom dat vermeldt moet worden. Voor het feit wat op dat moment gepleegd is, was hij niet schuldig dus hij is onschuldig vermoord door de politie. Dat is het enige feit wat tot deze zaak er toe doet.

rien10
Berichten: 14758
Geregistreerd: 01-06-10

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:55

Ik heb geen idee waarom Moonfish dat hier post, ik kan niet in haar hoofd kijken.
En dat hij vermoord is door de politie, dat is ook een feit. Een zeer droevig feit.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:57

Ik moet ook wel zeggen dat ik dat in deze geen relevante informatie vind.

Ik kan me wel voorstellen dat als iemand aangehouden word in de auto, kenteken is dan vaak al gecheckt, en er komt uit dat iemand vuurwapen gevaarlijk is, er eerder geschoten word. Ook al was dat dan op dat moment onterecht.
Maar puur door een verdachte beweging.
Niet goed natuurlijk. Maar eerder te begrijpen.

Maar dit zo langdurig op de grond drukken bij al handboeien aan en geen verzet is idioot natuurlijk.
Net als bij Tony Timpa.

Marjo

Berichten: 37283
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:12

sureido schreef:
rien10 schreef:
Dat zegt Moonfisch niet Ze constateert dat hij een strafblad had. Ieder verhaal heeft heeft meer in zich dan dan de escalatie. Ook dat van Floyd. Hoewel het niet not bon ton is om dat (nu) te zeggen.

Natuurlijk is er fout wat er gebeurd is.
En hij had ook een strafblad.
Dat is gewoon een feit.

Maar wat heeft dat er mee te maken? Ik snap oprecht echt niet waarom dat vermeldt moet worden. Voor het feit wat op dat moment gepleegd is, was hij niet schuldig dus hij is onschuldig vermoord door de politie. Dat is het enige feit wat tot deze zaak er toe doet.


Het heeft er wel enigszins mee te maken met hoe de politie zo iemand benaderd. Iemand met strafblad wordt anders benaderd dan iemand zonder strafblad. Afhankelijk van de gepleegde delicten zullen agenten anders handelen. Dat lijkt mij ook logisch, als iemand is opgepakt wegens verboden wapenbezit, ga je daar voorzichtiger mee om.

Karl66

Berichten: 29758
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:59

Er zijn gewoon beelden van de arrestatie. Hij werkte netjes mee en werd alsnog tegen de grond gewerkt met de knie in zijn nek. Dus nee, dat had er niks mee te maken.

moonfish13
Berichten: 18237
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:08

rien10 schreef:
Dat zegt Moonfisch niet Ze constateert dat hij een strafblad had. Ieder verhaal heeft heeft meer in zich dan dan de escalatie. Ook dat van Floyd. Hoewel het niet not bon ton is om dat (nu) te zeggen.

Natuurlijk is er fout wat er gebeurd is.
En hij had ook een strafblad.
Dat is gewoon een feit.

Dit dus.
Verder niks. :)
Ik word overigens wel een beetje moe van dat gepik op een link die ik zónder verdere opmerking of mening post.
Lang leve bokt.
Exact wat Rien zegt dit had nooit mogen gebeuren, maar dit is puur een constatering waar ik even van op keek.
Maar nee, er moet gelijk afgezeken worden.
Het mag hier toch gewoon staan dat Floyd een strafblad had?
Ik zeg niet die klootzak heeft zoveel geflikt, had hem nog maar 8 minuten langer laten lijden? :?
Want dat ze in de USA nogal gewelddadig zijn moge duidelijk zijn en dat gaat natuurlijk nergens over.
Zoals dat jonge meisje wat door een agent compleet door elkaar geschudt wordt als een lappenpop, waar zit je met je verstand?!
Kind deed níks, kon níks.
En stoer hoor om dat kind zo door elkaar te schudden dat je misschien wel haar gewrichten beschadigd met je te hoge testosterongehalte.

Karl66

Berichten: 29758
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:33

Jij deelde gewoon een feitje om de lol van het delen van een feitje? En zo'n feitje heeft helemaal geen lading? En die lading is toevallig helemaal niet dat de dood van Floyd best wel een beetje begrijpbaar is? Man man man...

rien10
Berichten: 14758
Geregistreerd: 01-06-10

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:40

Feiten hebben geen lading Karl. Interpretaties hebben lading.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 13:48

Dit wordt toch met een achterliggende reden gedeeld?

CharleyT
Berichten: 4006
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:48

Quebelle schreef:
moonfish13 schreef:
Iemand deze al gezien?
Floyd had een behoorlijk strafblad blijkbaar.
O.a. gewapende overvallen.

https://www.frontnieuws.com/nachtmerrie ... 7m0WjCLLkE

Dus die verdiend het om 8 minutenlang gestikt te worden terwijl er genoeg bewijs is die aantoont dat hij zich nooit verzette tegen z'n arristatie? Is dat wat je hiermee wil bereiken?


Nooit beginnen met 'Dus...', want jij trekt een conclusie veel te snel. Dit feit over Floyd had ik trouwens al eerder langs zien komen en dacht toen: ok, geen echt schatje. Verder niks gedacht ,voor kennisgeving aangenomen.

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:56

CharleyT schreef:
Quebelle schreef:
Dus die verdiend het om 8 minutenlang gestikt te worden terwijl er genoeg bewijs is die aantoont dat hij zich nooit verzette tegen z'n arristatie? Is dat wat je hiermee wil bereiken?


Nooit beginnen met 'Dus...', want jij trekt een conclusie veel te snel. Dit feit over Floyd had ik trouwens al eerder langs zien komen en dacht toen: ok, geen echt schatje. Verder niks gedacht ,voor kennisgeving aangenomen.


Dergelijke blijkbaar foutieve conclusies kan je vermijden door als poster zelf heel duidelijk aan te geven met welke intentie je iets post en wat je met je post wilt bereiken. Een linkje geven zonder verdere uitleg en dan "kwaad" worden wanneer mensen proberen in te vullen wat je ermee bedoelt en waarom je het post, is natuurlijk merkwaardig.

Loretta
Berichten: 8784
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:09

Het maakt verder ook helemaal niet uit wie die Floyd nu precies is. Voor het moment dat hij werd vermoord kende niemand hem. Hij was gewoon de lont in het kruidvat van jaren lange onvrede. Voor Amerika kan ik mij de onvrede voorstellen. Hier in Europa is het toch ietsje anders, maar dat is mijn mening. Het was nu toevallig dat het om Floyd ging. Het had ook een andere Afro Amerikaan kunnnen zijn.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 08-06-20 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra
Berichten: 13816
Geregistreerd: 21-06-08

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:15

Dood geschoten?

Loretta
Berichten: 8784
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:25

Fout woord aangepast

Popstra
Berichten: 13816
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:27

Autocorrectiemis soms verdomde irritant :D

Pantykous

Berichten: 10493
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:29

Loretta schreef:
Het maakt verder ook helemaal niet uit wie die Floyd nu precies is. Voor het moment dat hij werd vermoord kende niemand hem. Hij was gewoon de lont in het kruidvat van jaren lange onvrede. Voor Amerika kan ik mij de onvrede voorstellen. Hier in Europa is het toch ietsje anders, maar dat is mijn mening. Het was nu toevallig dat het om Floyd ging. Het had ook een andere Afro Amerikaan kunnnen zijn.


Ik denk dat in Amerika de protesten veel heftiger zijn met een goede reden. Daar zit zoveel frustratie, en GF was inderdaad het lontje in het kruidvat.

Hier in de EU zijn ook protesten, en die verlopen veel vreedzamer omdat bv extreem politiegeweld hier gelukkig niet aan de orde is. Het gesprek gaat hier over systematisch racisme en de impact die dat heeft op onze samenleving. Ik denk heel goed dat dat gesprek gevoerd wordt.

Tieneke

Berichten: 21699
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:32

En toch zijn er gisteren in Brussel 28 agenten gewond geraakt en is er een stakingsaanzegging ingediend. Imo niet echt vreedzaam, en evenzeer te veroordelen als wat er met G.F. gebeurd is.

Pantykous

Berichten: 10493
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:22

Zonder het hele verhaal te weten kan ik daar weinig over zeggen zo, al keur ik geweld niet goed.

rien10
Berichten: 14758
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:24

Pantykous schreef:
Zonder het hele verhaal te weten kan ik daar weinig over zeggen zo, al keur ik geweld niet goed.


Maar als iemand een deel van het hele verhaal post (Meneer Floyd had een strafblad) is het niet goed.

We moeten niet met twee maten gaan meten.
Geweld is niet goed. Nooit. Het is nooit de oplossing.

Karl66

Berichten: 29758
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:05

Maar Rien, dan moet je ook echt het hele verhaal vertellen. Waarom vertel je er nu niet bij dat hij een rode onderbroek droeg?

rien10
Berichten: 14758
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:08

Omdat ik dat niet weet. Dus daar bericht ik niet over.

Ik lees jouw bijdragen altijd graag Karl. Ze geven mij vaak stof tot nadenken. Jij kunt goed feiten van randzaken scheiden . Hij had een strafblad. Dat is een feit.
Hij is veel te hard en te lang en te grof door de politie aangepakt. Dat is een feit.
Dat heeft helaas zijn dood tot gevolg gehad. Dat is een feit.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 08-06-20 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Berichten: 29758
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:12

Wat dacht je ervan dat het niet zo relevant voor het verhaal is? Ook niet voor het hele verhaal, net zoals zijn, criminele, achtergrond ook niet relevant is voor het verhaal. En ook niet voor het hele verhaal.

rien10
Berichten: 14758
Geregistreerd: 01-06-10

Re: George Floyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:13

Ik heb Ff mijn post aangepast.