Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:21

Magrathea schreef:
Daphara schreef:

Senaat is niet 50/50 maar:

50 Republikeinen
48 Democraten
2 Onafhankelijken
en 1 democratische VP

Voor een impeachment in Congres heb je de helft van de stemmen nodig (435 afgevaardigden), dan gaat de impeachment naar het Senaat (100 senatoren) om behandeld te worden. Voor een veroordeling heb je tweederde van de stemmen in het senaat nodig waarbij de VP ook mag stemmen.

Dus hebben ze alle Democraten nodig, de beide onafhankelijken en 17 Republikeinen om 2/3e van de benodigde stemmen te krijgen.

Statistisch gezien gaat dat het gewoon niet worden als je kijkt naar hoe weinig Republikeinse politici hun nek durven uit te steken om te doen wat imo juist is.
Ik hoop dat het tot een veroordeling komt, dat ze zelf ook gaan beseffen hoe belangrijk het is om te zeggen tot hier en niet verder. En dat heeft zeker zin, ondanks dat hij geen president meer is en ondanks dat het nog niet automatisch betekend dat hij zich nooit meer verkiesbaar mag stellen.

Want wanneer DT wel veroordeeld wordt, dan verliest hij zijn presidentiële pensioen, hij verliest zijn levenslange bescherming van de secret service, hij verliest zijn reisbudget van miljoen(en?) per jaar. Met andere woorden, hij kost de belastingbetaler in de VS geen cent meer als oud president.

En pas als hij veroordeeld is in het senaat kan er gestemd worden of hij ooit nog een “public office” mag bekleden.

Ik hoop dus dat de Republikeinen het licht gaan zien, maar ik denk dat velen zich er niet aan willen branden.

Hmm, en toch zijn er flink wat republikeinen die na de bestorming van het Capitool een grens hebben getrokken. Veel te laat wat mij betreft maar okee :') Er zijn er best een aantal voor wie dat echt de druppel was. Hopen dat het erg ook genoeg zijn.


Maar 10 van de 211 Republikeinse congresleden hebben voor de 2e impeachment gestemd.
Ik persoonlijk vind dat geen “best aantal” , maar eerder heel bedroevend. Welke grens is er dan getrokken als nog geen 5% van de Republikeinen zegt “tot hier en niet verder” en de rest vind dat het geen toegevoegde waarde heeft hem daarvoor te impeachen?

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:28

Het verschil is dat leden van het huis elke twee jaar herkozen worden en congresleden elke zes jaar. Daardoor heeft Trump, met dank aan het korte geheugen van veel kiezers, minder invloed op de congresleden. Al moet daarbij gezegd worden dat 1/3e over twee en nog eens 1/3e over vier jaar weer herkozen moeten worden. Maar het resultaat is in ieder geval dat ze in het congres net iets gemakkelijker voor impeachment kunnen stemmen. Al verwacht ik nog steeds niet dat 17 republikeinen voor impeachment zullen gaan stemmen.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:39

Ik vind dat je het alleen al zou moeten doen om de Republikeinen de gelegenheid te geven om aan de kiezers te laten zien wat voor vlees zij in de kuip hebben.

Of deze partij hier eindelijk eens echt de grens trekt, of dat ze het signaal geven dat ze dit niet zo'n heel groot probleem vinden eigenlijk en er dus erg gevoelig voor zijn om zoiets nog eens te laten gebeuren -O-

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:50

Er schijnen overigens ook gronden te zijn om senatoren of afgevaardigden uit hun functie te zetten. Lijkt me in elk geval prima voor degenen die actief bezig waren om op te roepen tot geweld, aanzetten tot kiesfraude en dat soort dingen. Worden ze gewoon lekker weer roependen in hun eigen staat, maar je mag niet meedoen in het parlement als je die regels niet kan respecteren :evaw:
Het zal wel niet gebeuren maar ik gun het ze van harte.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 09:53

Ik las vanmorgen in de krant dat het opperhoofd van QAnon ( die met zijn horens bij de bestorming van het capitool }> ) nu wil getuigen tegen Trump op het impeachment proces :')

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:38


Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:47


nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:26

Die man houdt niet op, dan pas wanneer hij "oversteekt".

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 00:12

LadyAnna schreef:
Die man houdt niet op, dan pas wanneer hij "oversteekt".


Dan gaat z'n zoon verder ....

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 08:32

Daar heb je helemaal gelijk in.

De republikeinse partij heeft zich helemaal overgegeven aan Trump. Bijna niemand is bereidt zijn politieke toekomst in de waagschaal te stellen door tegen hem op te staan. Diegene die dat doen, weten zeker, dat ze bij de eerstkomende verkiezingen niet meer aan bod komen, of voor tijds vervangen gaan worden als die mogelijkheid zich aan doet.
Men is uitermate bang, dat de republikeinse partij uit elkaar valt en daardoor macht verliest.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:04

Ik snap alleen niet zo goed wat die advocaten überhaupt komen doen?

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:11

Er loopt een impeachment proces en ook bij een impeachment proces heb je advocaten nodig.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:15

Zonder rechtbank?

Anoniem

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:17

Impeachment loopt niet via de rechtbank maar via een Senaatscomité.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:18

In dit geval is de senaat de rechtbank. Dat het een ander soort rechtbank is, wil natuurlijk niet zeggen dat je opeens geen juridische vertegenwoordiging nodig hebt.

Het probleem met Trump is dat hij denkt beter te weten hoe het proces gevoerd moet worden dan zijn advocaten en dan ben je net zo dom als iemand die denkt dat hij zichzelf wel kan vertegenwoordigen.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:19

Emmaa_ schreef:
Impeachment loopt niet via de rechtbank maar via een Senaatscomité.
Precies, daarom snap.ik het ook niet.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:21

Ik denk dat Trump het gewoon maar lekker zelf moet gaan doen allemaal, zijn eigen verdediging.
Er is immers niemand die het allemaal zo goed weet als hij zelf :j

En dan kan hij achteraf tenminste niemand anders dan zichzelf de schuld geven.
Maarja hij wil natuurlijk liever iemand hebben om onder de bus te gooien als het fout loopt, lekker vertrouwd :=

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:35

Maarja hij wil natuurlijk liever iemand hebben om onder de bus te gooien als het fout loopt, lekker vertrouwd.

Daar is hij inmiddels aardig berucht voor. Maar de republikeinse partij zelf is niet helemaal schoon in deze. Het zijn pure enablers, of te wel ze staan het toe dat dit gebeurt.

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:38

Met of zonder advocaten, hij weet hoe dan ook altijd wel iemand anders te beschuldigen.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:49

Dat sowieso, maar het lijkt mij gewoon wel een heerlijk karma-momentje, als hij het helemaal zelf mag doen :=

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:56

heidy_wilco schreef:
Met of zonder advocaten, hij weet hoe dan ook altijd wel iemand anders te beschuldigen.


Maar het is toch echt de schuld van de stomme liegende Democraten die nu ook nog eens zijn advocaten weg hebben gejaagd :j :j

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:05

pmarena schreef:
Dat sowieso, maar het lijkt mij gewoon wel een heerlijk karma-momentje, als hij het helemaal zelf mag doen :=


En een nog groter dieptepunt (als dat al kan) voor de republikeinen als zij nog steeds tegen stemmen :+

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:26

pmarena schreef:
Ik denk dat Trump het gewoon maar lekker zelf moet gaan doen allemaal, zijn eigen verdediging.
Er is immers niemand die het allemaal zo goed weet als hij zelf :j

En dan kan hij achteraf tenminste niemand anders dan zichzelf de schuld geven.
Maarja hij wil natuurlijk liever iemand hebben om onder de bus te gooien als het fout loopt, lekker vertrouwd :=

LMAO echt precies dit :') .

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:41

Dit soort mensen zijn lastig te 'verslaan' omdat ze niet voor rede vatbaar zijn.
Hopelijk komt er een moment dat hij 'implodeert' a.k.a volledig verstrikt raken in eigen leugens.

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:59

Voor dit soort mensen, zijn wat wij beschouwen als leugens, hun waarheden. Daar zit het probleem. Er wordt een eigen werkelijkheid gecre eerd.