democratie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:49

Nou leg uit en vertel wie er van profiteren en vooral hoe?

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 16:58

Mijn zin was gewoon bedoeld om na te denken. Wat als...... Ik heb geen antwoorden maar ik merk wel rare dingen op. En de een vind die raar en de ander vind die logisch. Heb net een foto gezien van een grafsteen voor het kanzleramt waar op staat hier ligt de persvrijheid , de menings vrijheid enz. En het leuke ervan is dat geen enkele pers deze foto heeft gedrukt. Dus persvrijheid is voor de pers niet zo belangrijk:-) vond ik wel grappig.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:02

FlameHorse schreef:
Wat vinden jullie van het volgende? Bij mijn sportschool staat sinds deze week e.a buiten op de parkeerplaats zodat iedereen alsnog kan trainen. Ook worden er groepslessen op verschillende locaties buiten gegeven met max 10 personen en ook onderlinge afstand. In plaats van dat Handhaving af en toe eventjes zelf komt controleren, laat de gemeente drones vliegen boven de groepslessen en het terrein van de sportschool. Ik vind dit persoonlijk veel te ver gaan.. Slaan we niet nu ontzettend door?

Ik heb liever een drone die even over komt vliegen dan een paar boa's die staan te kijken hoe ik sport := Met drones kunnen ze de situatie ook goed inschatten (want, je ziet het van boven en ziet dus prima hoe veel afstand er is) en zo kunnen ze een groter oppervlak in de gaten houden. Plus dat de boa's de straat dan niet op hoeven.

Shadow0

Berichten: 43516
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:09

Dinopino, ik kan er echt geen chocola van maken. (En daarmee is het wel heel erg de tactiek die zovaak gebruikt wordt: er wordt vanalles in de lucht gegooid, gesuggereerd en geassocieerd, maar zodra je uit probeert te zoeken wat nou eigenlijk de kern is, komt het tot niks.)

Destination: ik vind drones geen goed idee. Omdat het niet alleen kijken is maar ook opnemen, en het dus inderdaad ook voor bredere dingen gebruikt kan worden terwijl dat helemaal niet de bedoeling is (want we zijn geen politiestaat, dus er hoeft niet op grotere schaal gecontroleerd te worden dan wat gedaan wordt), en bovendien kunnen drones op zichzelf ook nog een risico geven, dus ook niet ideaal.
Wat mij betreft dus liever niet.

Gini
Berichten: 17927
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:13

Dinopino schreef:
Mijn zin was gewoon bedoeld om na te denken. Wat als...... Ik heb geen antwoorden maar ik merk wel rare dingen op.


Als je een stevige 'wat als' stelling poneert, moet je ook wel de moed hebben om die te beargumenteren. Een controversiële 'wat als' de lucht ingooien en dan je staart intrekken wanneer iemand om verduidelijking vraagt is zeer slap. Het is je goed recht, maar het is zeer slap.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:15

Shadow0 schreef:
Dinopino, ik kan er echt geen chocola van maken. (En daarmee is het wel heel erg de tactiek die zovaak gebruikt wordt: er wordt vanalles in de lucht gegooid, gesuggereerd en geassocieerd, maar zodra je uit probeert te zoeken wat nou eigenlijk de kern is, komt het tot niks.)

Oh gelukkig, dus het ligt niet aan mij :D

rien10
Berichten: 14727
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:20

Karl66 schreef:
Dinopino schreef:
Natuurlijk het gebeurde allang. Dat geneesmiddel is dat malariamiddel met zink. Alleen daar heerst geen patent op en kan farmacie dus niet op verdienen. Gelukkig zijn er meerdere artsen die bevestigen dat het geneest, maar ze kunnen er moeilijk aankomen.


Dus alle overheden, wereldwijd, laten hun zorgsystemen volledig overbelasten, laten hun burgers doodgaan, laten andere burgers langdurige gezondheidsschade krijgen en al die overheden laten hun economieën in elkaar klappen, enkel omdat big pharma geen patent op dat geneesmiddel hebben?

Hè hè. Je snapt het.
:D
En om de alu hoedjes verkoop te stimuleren.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:20

Neehee, om Bill Gates te sponsoren! Snap dat dan :')

rien10
Berichten: 14727
Geregistreerd: 01-06-10

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:21

Die is toch de grootste Alu hoedjes producent?

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:25

Ja, ik dacht altijd software, maar het lijkt er de laatste tijd wel op, ja :')

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:34

Gini schreef:
Dinopino schreef:
Mijn zin was gewoon bedoeld om na te denken. Wat als...... Ik heb geen antwoorden maar ik merk wel rare dingen op.


Als je een stevige 'wat als' stelling poneert, moet je ook wel de moed hebben om die te beargumenteren. Een controversiële 'wat als' de lucht ingooien en dan je staart intrekken wanneer iemand om verduidelijking vraagt is zeer slap. Het is je goed recht, maar het is zeer slap.


Dat is toch het hele model achter de hele conspiracy theory beweging? Heel veel en heel hard wat als roepen en als er dan om verduidelijking gevraagd wordt, niet thuis geven. Want inhoudelijke argumenten hebben ze nooit.

Edit, mijn tweede deel vergeten: Wat die drones betreft. Nemen die altijd op of kunnen ze ook real time data versturen, zonder dat het opgenomen wordt?

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 17:42

He gelukkig ik voelde me al verdwaald. Dank je ik heb weer mijn allimihoedje ik heb ook plots weer iets met gates. Ken die hele vent niet maar dat er niet toe en ja hoor hij is er weer, ik heb weer een conspiracy theorie. Dat ik misschien bestuurskunde heb gedaan en dat ik dingen vind kloppen wat bij een democratie moet horen. Gaan we niet verder op in willen we niet weten. Ik zit weer in mijn hokje gelukkig. Dank je was er effe uit. Was echt verdwaald.:-)

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:46

Mooi dat je de weg weer teruggevonden hebt, dan kan je nu vast uitleggen waarom het voor overheden een goed idee is om het coronavirus te laten rondgaan, terwijl er blijkbaar een werkend medicijn is. Dat zou voor een bestuurskundige toch een peulenschil moeten zijn.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 17:47

Onderwerp democratie is niet belangrijk voor jullie dus daarom zitten jullie ook in dit topic. Ik begrijp het helemaal. Dat is alleen belangrijk voor mensen met schijnbaar hoedjes en met iets met gates oh ja en ik roep hard. Want ik moet alles volgens iedereen altijd wetenschappelijk bewijzen. Het liefst met links en dan komen jullie weer met andere links. Wordt een beetje saai. Wanneer er nog iemand is die echt het gevoel heeft dat de maatregelen overtrokken zijn en onze democratie aantasten welkom in dit topic en wanneer je het prima vind dat je bespioneert wordt verzamelen niet meer toegestaan, straks met elkaar praten verboden wordt en dat allemaal voor eeeen jhele gevaarlijke virus, dan ben je ook welkom. Misschien zie ik je dan wanneer ik in Nederland ben met mondkapjes in de auto rijden.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 17:48

Karl66 je hebt schijnbaar een andere mening dan ik. Dus vertel waarom je vindt dat onze democratie totaal niet aangetast wordt.

Shadow0

Berichten: 43516
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:49

Dinopino, ik denk dat de communicatie al makkelijker wordt als je het ironisch/sarcastische overslaat. Zeg wat je bedoelt, niet iets wat ook het tegenovergestelde kan zijn, dan hebben we tenminste 1 laag van verwarring minder.
Want ik snap gewoon echt niet wat je wilt zeggen.

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:49

Ah, het wereldberoemde over een ander onderwerp beginnen als mensen inhoudelijk worden.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:15

Wat heeft dit alles met democratie te maken? Naar mijn weten is democratie een staatsvorm waarbij (letterlijk) het volk regeert, in de praktijk door middel van een volksvertegenwoordiging (parlement).
Ons stemrecht is niet afgenomen. Dus nee de democratie zelf word totaal niet aangetast?

Tijdens bestuurskunde moet je geleerd hebben hoe je een bepaalde mening kan verwoorden en daar de juiste begrippen aanhangen. Of heb ik ook een andere definitie van bestuurskunde?

rien10
Berichten: 14727
Geregistreerd: 01-06-10

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:25

Bestuurskunde is een mooi vak. Ik denk dat dinopino haar vak echt wel verstaat.
Maar ze slaat door.
Door in te veel. te veel Nadenken over “wat als” en “indien”.
Dat met nogal onhandig communiceren werkt bij mij als n rode lap op een stier en ik begin over Alu hoedjes.
Dinopino, soms moet je dingen gewoon laten gebeuren. Je hoeft niet altijd alles te controleren of er een mening over te hebben.
Wij leven in een parlementaire democratie. Jij en ik. Via Bokt kan je “het” niet veranderen Via de politiek wel. Ga de politiek in als je de boel zo slecht vind.
En hier zit geen greintje ironie bij.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 19:11

rien10 bedankt. Ik wilde alleen maar mensen tot nadenken zetten. Het valt me op dat ze me dan liever aanvallen. Klopt via bokt kan ik niets veranderen.
Ik vroeg toch gewoon of jullie de maatregelen vinden passen bij een democratie. En dan kan je zeggen ja of nee want. Dat is toch niet moeilijk. Je vindt het terecht want op deze manier beschermen we iedereen en we voelen niet dat ons iets afgepakt wordt. Wat is daar zo moeilijk aan.

Shadow0

Berichten: 43516
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:14

Dinopino: dat 'ik wil alleen maar aanzetten tot nadenken' is eigenlijk heel respectloos naar je gesprekspartner. Omdat je dan zelf dus geen gesprek wilt, niet de moeite wilt nemen om ook na te denken, het is helemaal eenrichtingsverkeer.
Dat is flauw en gemakzuchtig.

rien10
Berichten: 14727
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:16

Dinopino schreef:
rien10 bedankt. Ik wilde alleen maar mensen tot nadenken zetten. Het valt me op dat ze me dan liever aanvallen. Klopt via bokt kan ik niets veranderen.
Ik vroeg toch gewoon of jullie de maatregelen vinden passen bij een democratie. En dan kan je zeggen ja of nee want. Dat is toch niet moeilijk. Je vindt het terecht want op deze manier beschermen we iedereen en we voelen niet dat ons iets afgepakt wordt. Wat is daar zo moeilijk aan.

Ja. Ik vind de maatregelen geëigend. Niet leuk maar wel noodzakelijk.

rien10
Berichten: 14727
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:19

Shadow0 schreef:
Dinopino: dat 'ik wil alleen maar aanzetten tot nadenken' is eigenlijk heel respectloos naar je gesprekspartner. Omdat je dan zelf dus geen gesprek wilt, niet de moeite wilt nemen om ook na te denken, het is helemaal eenrichtingsverkeer.
Dat is flauw en gemakzuchtig.

Dat zal wel meevallen schat ik in. Dinopino wil dat we nadenken over dat wat er bestuursrechtelijk nu gebeurt in NL. Zie ik dat goed DP?

Janneke2

Berichten: 22774
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 19:40

Dinopino schreef:
Wanneer er nog iemand is die echt het gevoel heeft dat de maatregelen overtrokken zijn en onze democratie aantasten welkom in dit topic en wanneer je het prima vind dat je bespioneert wordt verzamelen niet meer toegestaan, straks met elkaar praten verboden wordt en (...)


Ik vind de huidige maatregelen op gespannen voet staan met de mensenrechten - "maar dat is altijd zo in een crisissituatie".

Dus over de politieke afwegingen moet op gegeven moment 'rekening en verantwoording' worden afgelegd - waarom kregen de verpleeghuizen zo weinig mondkapjes etc, om eens een vraag te noemen.

Op die manier houden we de democratie overeind.
"Bespioneerd worden" valt hier ook onder.
In een crisis wellicht zo stom nog niet, maar dus wel met 'checks and balances'.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 20:02

Rien10 precies ik wil niemand aanvallen enkel gewoon een gezonde discussie.

Janneke2 precies gewoon je iets kritisch afvragen of de maatregelen passen bij de situatie.