democratie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:54

Ja. Want alu hoedjes helpen om niet van de platte aarde af te vallen. _/-\o_

Joh, als je al die maatregelen zo rot vind, dan ga je toch met een niet schoongemaakt winkelwagentje boodschappen doen? Van mij mag je hoor.

rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:55

Gini schreef:
wilmatj schreef:
Laten we anders een kritisch kijken naar de rivm en de regering waar jullie zoveel vertrouwen in hebben.

Weten jullie het CO2 verhaaltje nog? De schuld van de boeren niet waar? Volgens rivm en de regering in ieder geval.. Maar nu er minder verkeer is, minder luchtverkeer... Woooww.. wat gek.. alle waardes laag, zo laag zijn ze lang niet geweest.. En wat zijn de boeren nu aan het doen?? Ja mest rijden.. Het moment waar zij juist zo onwijs veel uitstoten.

Maar rivm.. ja jongens, heel betrouwbaar.. Die regering.. Ook.. Goedzoo.

Jullie zijn gewoon naïef en durven niet zelf een mening te vormen, zelf onderzoek te doen.
Maar geloof de regering, niet klagen achteraf dan als het toch niet klopt..

Laatste wat ik zeg, jullie zijn niet meer te redden :')


Moet frustrerend voor je zijn om zoveel kennis te bezitten in een land vol nitwits.



Oh oh. We zijn niet meer te redden. Vreselijk !!

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:57

Je weet toch hopelijk wel het verschil tussen Co2 en stikstof?

vikawiek

Berichten: 1523
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:57

Gini schreef:
wilmatj schreef:
Ik vind het zo grappig dat jij dat zo denkt en vertelt, maar je hebt zelf echt 0.0 kennis. Verwacht dat andere alles maar even voor je oplossen. Zonder 1 keer na te denken.. Hey is dit wel de juiste weg? Ben ik het hier wel mee eens?
Ik snap niet dat je zo je leven laat bepalen. Als de regering zegt.. Spring in de sloot.. Doe je dat dan ook? Dan ga je toch ook eerst vragen waarom? Dan ga je toch ook niet zomaar klakkeloos iets accepteren en doen? -O-


Maar waarom zie jij het zo zwart wit, wilmatj? Ofwel ben je 100% voor wat de regering doet ofwel 100% tegen. Zo werkt het toch niet?

Het is natuurlijk een enorme boost voor je ego om iedereen domme schapen te noemen en jij jezelf er als slimme vos boven plaatsen, maar het zou fijn zijn als je dan ook echt met goede argumenten van wat dan wel goed is en bewijzen voor je beweringen en goede artikels kwam in plaats van met zo wat kreten wat je nu doet. Want zelfs al zou je een punt hebben, het komt helemaal niet over nu omdat je precies maar wat aan het roepen bent.

_/-\o_

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:00

rien10 schreef:
Ja. Want alu hoedjes helpen om niet van de platte aarde af te vallen. _/-\o_

Joh, als je al die maatregelen zo rot vind, dan ga je toch met een niet schoongemaakt winkelwagentje boodschappen doen? Van mij mag je hoor.


Dat doe ik ook hoor, maak je geen zorgen. Ik hou me ook niet heel best aan de 1.5meter afstand. En grappig.. Ben nog niet ziek. Fijn toch?

rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:02

Ja heel fijn. En dat meen ik oprecht. Uit de grond van mijn hart. Helaas weet ik wat deze ziekte kan aanrichten.
Zorg goed voor jezelf.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:04

wilmatj schreef:
rien10 schreef:
Ja. Want alu hoedjes helpen om niet van de platte aarde af te vallen. _/-\o_

Joh, als je al die maatregelen zo rot vind, dan ga je toch met een niet schoongemaakt winkelwagentje boodschappen doen? Van mij mag je hoor.


Dat doe ik ook hoor, maak je geen zorgen. Ik hou me ook niet heel best aan de 1.5meter afstand. En grappig.. Ben nog niet ziek. Fijn toch?

Fijn voor jou, maar waarom is het zo moeilijk om je aan de regels te houden? Onbegrijpelijk :n

rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:06

Laat maar. Sommige mensen zijn “te slim” om zich aan regels te houden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41763
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:06

Destination schreef:
wilmatj schreef:


Dat doe ik ook hoor, maak je geen zorgen. Ik hou me ook niet heel best aan de 1.5meter afstand. En grappig.. Ben nog niet ziek. Fijn toch?

Fijn voor jou, maar waarom is het zo moeilijk om je aan de regels te houden? Onbegrijpelijk :n

Ja, dat anderen mogelijk wel ziek kunnen worden door die richtlijnen niet te volgen gaat er nog niet zo best in.

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:06

Destination schreef:
wilmatj schreef:


Dat doe ik ook hoor, maak je geen zorgen. Ik hou me ook niet heel best aan de 1.5meter afstand. En grappig.. Ben nog niet ziek. Fijn toch?

Fijn voor jou, maar waarom is het zo moeilijk om je aan de regels te houden? Onbegrijpelijk :n


Hier breng ik alleen mijzelf maar mee in gevaar, stress hem niet. Daar kun je nog hartklachten van krijgen.. Pas je op? :o

rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:07

1 niet waar. Je brengt wellicht ook anderen in gevaar.
2 stress? Ja. Hier in huis is er stress. Stress en verdriet. En jij mag raden waarom.

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: democratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:09

1. die kans was er ook geweest als ik de regels wel volgde.. Op de producten in de winkel kan net zoveel virus zitten als op het winkel karretje..
2. en ik houd me mond, wilde iets zeggen, maar is niet gepast..

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:10

Rien, het is onbegonnen werk, sommige mensen zijn gewoon zo dom als het welbekende achterwerk.

rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:10

wilmatj schreef:
1. die kans was er ook geweest als ik de regels wel volgde.. Op de producten in de winkel kan net zoveel virus zitten als op het winkel karretje..
2. en ik houd me mond, wilde iets zeggen, maar is niet gepast..


1 dat is waar.
2 Daag me uit. Waarom is hier stress? Heb Ff de ballen om het te benoemen.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 19-04-20 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:11

nynke55 schreef:
Rien, het is onbegonnen werk, sommige mensen zijn gewoon zo dom als het welbekende achterwerk.

Ah. Maar Rien staat “aan”.

Ja, dat doet stress met je.

Rocamor

Berichten: 10950
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:11

wilmatj schreef:
1. die kans was er ook geweest als ik de regels wel volgde.. Op de producten in de winkel kan net zoveel virus zitten als op het winkel karretje..
2. en ik houd me mond, wilde iets zeggen, maar is niet gepast..


En Verootjoo een dom schaap noemen is wel gepast bedoel je?

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:12

Go for it, girl!

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:12

wilmatj schreef:
1. die kans was er ook geweest als ik de regels wel volgde.. Op de producten in de winkel kan net zoveel virus zitten als op het winkel karretje..


Klopt, maar daarom kan je toch wel aan risicobeperking doen? Risico tot nul krijgen gaat nooit, maar waarom zou dat een reden zijn om dan maar helemaal niets te doen en achteraf maar even te bekijken wie levend uit de pandemie is gekomen?

rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:13

Lust je M&M s? Hier heb je er 10. Een bevat een -binnen 20 seconden- dodelijk gif.
Hoeveel ga je er eten?
9?
0?

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:17

Misschien moet je de filmpjes die gemaakt zijn op de verschillende ic units even nogmaals bekijken wilmatj. Of is dat allemaal nep? Zijn dat allemaal acteurs en actrices? Kom ik iedere dag op een filmset?

Je snapt echt de ernst niet van de situatie waarin we ons momenteel bevinden. Jij noemt het paniek zaaien. Ik vind dat jij je kop in het zand steekt, struisvogel.
Laatst bijgewerkt door katybug op 19-04-20 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38409
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:18

Wilmatje, je houd je niet aan de 1,50 regel en je bent nog steeds niet ziek, en word je ziek dan is het maar een griepje. Heb je nog ouders, schoonouders, ooms, tantes??
Heb je een vriend? Kinderen? toevallig flink overgewicht?? Ik zou maar goed opletten met je opmerkingen en excuse moi, domme gedrag.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 19-04-20 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Hiraeth

Berichten: 3228
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:20

Ik werk in een sector die nu helemaal op z'n gat ligt: de muziekindustrie. Daarnaast reis ik graag en ben ik een sociaal persoon. Het zou voor mij dus wat makkelijk zijn om te gaan zoeken naar experts die zeggen dat ik mijn leventje wel kan oppakken. En toch doe ik dat niet. Waarom? Omdat er simpelweg genoeg bewijzen zijn dat een hardere en strengere aanpak zorgt dat het virus het beste verloop heeft. Kijk naar Nieuw-Zeeland, kijk naar Zuid-Korea, kijk naar China, kijk naar Denemarken.

En dan komen wij aan als land, hutjemutje op elkaar, met in verhouding al minder IC-bedden dan sommige andere landen en willen mensen beweren dat het allemaal onzin is?

Werp even een blik op de UK en USA: waar een oud mannetje van 100 door zijn tuin loopt om het broodnodige geld op te halen voor de NHS. Waar er serieus protesten zijn omdat mensen niet even binnen kunnen en willen zitten. Hoe zien hun cijfers er uit?

Alsjeblieft zeg. Wees voor één keer niet tegendraads, de 'slimme persoon die SchIjT heEfT aAn dE oVerHeid', en wees sociaal. Als we allemaal meedoen zijn we er sneller vanaf en hoeven er minder mensen te sterven vanwege een overbelasting in de zorg.

Als men het nou had over de economie en over de druk daarop had ik nog sympathie gehad voor de hakken in het zand, maar dit is gewoon niet willen. En dát vind ik niet kunnen, want dan zorgt je gedrag oprecht er voor dat je mensen die wél hun stinkende best doen in gevaar komen. Egoïsme ten top.

rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:22

Nou kom op wilmatj. Waarom heb ik stress.

verootjoo
Berichten: 35665
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:40

Waarom ben ik een dom schaap? :')
Omdat ik geen aluhoedje op heb?
Of omdat ik vertrouwen heb in wetenschappers?
Of omdat ik best wat vertrouwen heb in de mensen die zo goed mogelijk beleid proberen te maken om NL door deze crisis te loodsen?

Kennis heb ik best, zit momenteel midden met m’n neus in de covid voor m’n werk.
Maar er zijn ook mensen met veel meer kennis, en ja, ook meer kennis dan jij hebt. Die bestaan echt. En ik heb best wat vertrouwen in ze. En als ik iets niet begrijp, (want kritisch ben ik ook) dan vraag ik het ze.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 19-04-20 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38409
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:40

verootjoo schreef:
Waarom ben ik een dom schaap? :')
Omdat ik geen aluhoedje op heb?
Of omdat ik vertrouwen heb in wetenschappers?
Of omdat ik best wat vertrouwen heb in de mensen die zo goed mogelijk beleid proberen te maken om NL door deze crisis te loodsen?

Kennis heb ik best, zit momenteel midden met m’n neus in de covid voor m’n werk.

Toch niet letterlijk met je neus in de Covid??