Het gaat slecht in NL... of toch niet?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 09:24

brokjes schreef:
Ik zie de vergelijking gemaakt worden met de noordelijke landen. Ik denk dat NL er goed aan doet om wat linkser te worden. Maar ik denk ook wel dat dat wel gaat gebeuren binnenkort. Hopelijk gaat het dan weer wat socialer worden. Nu draait het imo wel iets teveel op economische groei behalen.

Links in Denemarken zouden wij hier zo ongeveer extreem rechts noemen op punt van immigratie.
Om het zorgstelsel veilig te stellen zijn die wel van eigen volk eerst en een quotum op het aantal buitenlanders dat binnen komt.

Maar daarnaast zijn ze wel voor opbouw van de zorg, ipv de afbraak hier.

En ze zijn zeker ook groen.
Maar 5 miljoen inwoners voorzien van alles is natuurlijk wel een stuk gemakkelijker dan de ruim 17 hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:14

MyWishMax schreef:
Ik herken het ook niet van 20/25 jaar geleden. Genoeg die naar het buitenland op vakantie gingen en ook een hoop gezinnen met 2 auto's.

Dees_Daan, oke, ik ben het met je eens. Ik kijk nu weer te veel vanuit mezelf, maar ken de misbruik verhalen ook (ook van dichtbij) en daar vind ik het inderdaad veel te makkelijk. Ook wel stukje frustratie erbij dat het bij mij zo moeilijk loopt. Ik voelde me trouwens niet aangesproken qua eigen schuld enzovoorts. Ik ben trots dat ik verder geen schulden heb (maar ook geen spaargeld) behalve helaas een studieschuld. En die pakketten vind ik eigenlijk bizar goed. Niet altijd natuurlijk, want ze zijn ook afhankelijk van het aanbod en er zitten echt wel dingen bij die ik niet lust, maar ik ga daar niet over klagen en ook niet bij supermarkten vanwege spaaracties. Je hebt gewoon gelijk inderdaad. :j Ik heb qua fysio geluk onder een chronische indicatie te vallen, maar hiervoor ook in jouw situatie gezeten. Heel bizar.

Nu heb ik ook gewoon via een vrijwilligersorganisatie iemand mee laten kijken naar mijn budget, kijken waar er wat beter/anders kon. Helaas had ik alles al netjes op orde, behalve dat ik niet spaar voor onderhoud auto of vervanging van apparaten. Eigenlijk zou dat wel een goede zijn om dat vaker te laten onderzoeken bij lage inkomens en moeite met rondkomen.


Ik denk dat wij dezelfde instelling hebben :). Veel spaargeld heb ik ook niet maar wel genoeg om zoals met de stormen de schuttingen te vervangen, en om eventueel iets van witgoed te kunnen kopen mocht dat echt nodig zijn inderdaad, begin ik daarna gewoon opnieuw met sparen. Vervanging van de auto zal hier ook lastig zijn maar dat is ook logisch met zo'n laag inkomen. Schulden heb ik gelukkig ook niet.
Wat fysio betreft vind ik het wel apart inderdaad en ook wel jammer maar goed, dat is niet anders en we kijken nu gewoon hoe we de behandelingen het beste kunnen inplannen en dan zien we wel hoe het gaat dit jaar.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Het gaat slecht in NL... of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 15:43

Ik zie toch wel veel "ja maar ik ken iemand..." reacties, en ja er zullen misschien enkele uitzonderingen zijn die niet rond kunnen komen buiten hun schuld om, maar kijk even procentueel. Het voorbeeld van de voedselbank: ook van dat percentage is er weer een X aantal die gewoon niet met geld kan omgaan. Mensen die dakloos zijn, is ook maar een heel laag percentage (gok ik). En ja, ik heb nog nooit een woonwijk gezien waar de straten niet vol stonden met geparkeerde auto's.

Overigens over de mensen die zeggen van die €200 moet ik ook kleding kopen: je koopt toch niet elke maand kleding? Dat kan prima jaarlijks of wanneer de kleding is versleten. Dat iemands kledingkast uitpuilt is ook alleen maar luxe.

Ik leef zelf ook onder mimimumloon wegens arbeidsongeschiktheid, dus ik ben niet helemaal vreemd op dit gebied denk ik O:)

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Het gaat slecht in NL... of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:21

Zolang de bevolking blijft toe nemen gaat het duidelijk erg goed in Nederland. Anders zouden ook niet al die mensen massaal in Nederland immigreren.

Vervolgens zorgt overbevolking dat het steeds slechter gaat met het land totdat het land leeg begint te lopen waardoor we allemaal weer allemaal meer ruimte krijgen.

Het leven in een land met een hoogte welvaart heeft zeker ook zijn nadelen.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Het gaat slecht in NL... of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:10

Voor die mensen is het vaak ook beter geregeld dan voor de Nederlandse mensen die tussen de regels vallen en gewoon niets krijgen, niets.
Dat is ook waarom er soms met zoveel haat naar die groep gesproken word. Het klopt allemaal niet meer hier in Nederland.

Electra63

Berichten: 17895
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:46

_Penotti schreef:
Voor die mensen is het vaak ook beter geregeld dan voor de Nederlandse mensen die tussen de regels vallen en gewoon niets krijgen, niets.
Dat is ook waarom er soms met zoveel haat naar die groep gesproken word. Het klopt allemaal niet meer hier in Nederland.



Voor wie is het beter geregeld?
Voor vluchtelingen? Die jaren in een AZC zitten? Arbeidsmigranten? Die met zijn vijven of meer in een duur betaald appartement zitten en werk doen waar geen Nederlander voor te vinden is?
Er zijn te weinig woningen gebouwd en er is te te weinig doorstroming.

Ik heb totaal geen begrip voor haat naar welke groep dan ook.

fransje23

Berichten: 15433
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:24

_Penotti schreef:
Voor die mensen is het vaak ook beter geregeld dan voor de Nederlandse mensen die tussen de regels vallen en gewoon niets krijgen, niets.
Dat is ook waarom er soms met zoveel haat naar die groep gesproken word. Het klopt allemaal niet meer hier in Nederland.


Vraag mij af wat er niet klopt..
Je uitspraak of de situatie..

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:31

Ja, voor vluchtelingen is het beter geregeld, die hebben nog onderdak.
Ik ga niet beweren goed onderdak, maar is er wel.
Krijgen ook leefgeld.

Dan google maar eens op dakloos en faillissement. Tientallen verschrikkelijk verhalen.
Mensen die hun leven hard hebben gewerkt en nu niets krijgen. Op straat staan, ook geen opvang zoals een vluchteling wel heeft. Geen leefgeld.

Dan hoor maar eens verhalen van mensen met een eigen huis, ziek worden, UWV die niet erkent. Die krijgen niets. Zoek het maar uit.
Dat is hoe het ook gaat in Nederland. Het vangnet werkt niet zoals het hoort.

Ja dan heeft een vluchteling het beter.
Nee haat is niet de oplossing, begrijpen kan ik het wel.

Onali

Berichten: 18502
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Het gaat slecht in NL... of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:34

Denk alleen maar aan het foutje van de belastingdienst waardoor gezinnen nu zonder baan zitten en zelfs geen huis meer hebben, geen bezittingen.

Hoe heeft dat in godsnaam kunnen gebeuren in een welvarend land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:42

_Penotti schreef:
Ja, voor vluchtelingen is het beter geregeld, die hebben nog onderdak.
Ik ga niet beweren goed onderdak, maar is er wel.
Krijgen ook leefgeld.

Dan google maar eens op dakloos en faillissement. Tientallen verschrikkelijk verhalen.
Mensen die hun leven hard hebben gewerkt en nu niets krijgen. Op straat staan, ook geen opvang zoals een vluchteling wel heeft. Geen leefgeld.

Dan hoor maar eens verhalen van mensen met een eigen huis, ziek worden, UWV die niet erkent. Die krijgen niets. Zoek het maar uit.
Dat is hoe het ook gaat in Nederland. Het vangnet werkt niet zoals het hoort.

Ja dan heeft een vluchteling het beter.
Nee haat is niet de oplossing, begrijpen kan ik het wel.

Pff, heb je je ooit verdiept in het leven van een vluchteling? :+

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Het gaat slecht in NL... of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:49

Pffff, heb jij je ooit verdiept in Nederlanders die overal buiten vallen? :+

Electra63

Berichten: 17895
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:50

Ach je geeft van alle misstanden in Nederland (en de rest van de wereld) gewoon de buitenlanders de schuld :+

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:55

Electra63 schreef:
Ach je geeft van alle misstanden in Nederland (en de rest van de wereld) gewoon de buitenlanders de schuld :+

Nee, waar staat dat? Dat is echt jou onterechte invulling.

Ik zeg dat een vluchteling nog onderdak en leefgeld heeft, geen luxe, maar wel onderdak.
Ik geef ook aan dat ons vangnet niet geheel klopt, dat er Nederlanders zijn die gewoon niets krijgen, zelfs geen opvangcentrum voor een bed, ook geen leefgeld. Niets.

Dat helaas iets wat iedereen, ook jou, kan overkomen.
En nergens zeg ik dan dat een vluchteling daar de schuld van is. Hoe zou die daar wat aan kunnen doen???
Dus hoe kom je er bij deze aanname te maken richting mij?!

Het is wel de schuld van onze regering, die hier iets mee zou moeten doen.
En dan kom ik terug op het onderwerp, ja in Nederland zijn er ook mensen die het slecht hebben.
En als dat niet gezien word, zoals onze regering, is dat triest en enorm kortzichtig!

chanicha

Berichten: 12186
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:00

[/quote]

Oh nee, ik vatte jouw post dan gewoon verkeerd op. Mijn excuses! Vooral omdat er niet precies gekeken wordt naar vaste lasten, maar er maximum bedragen zijn voor bepaalde posten. Zo kan je dus bijvoorbeeld maar 150 euro overhouden, maar niet in aanmerking komen omdat post A en B bij jou duurder zijn, maar zij een ander maximum bedrag aan houden.

Ik heb een pakket :j Maar alleen omdat ik hulp heb ingeschakeld die dus een verzoek heeft ingediend om naar mijn situatie te kijken en dus rekening te houden met kosten elke maand die ik moet maken vanwege gezondheid en de auto die ik dus moet hebben. Ik moet er wel 20 km voor rijden elke week (niet heel prettig, omdat ik bezine eigenlijk nodig heb voor medische afspraken haha) degene dichterbij ben ik niet ingedeeld? Maar goed, ik ben al lang blij dat ik er terecht kan, ook al vind ik het vreselijk.

Ik kan helemaal niet werken volgens artsen, revalidatie en noem maar op. Alleen UWV is er al ruim een jaar over na aan het denken. Geven wel toe dat ik erg beperkt ben, maar negeren de artsen eigenlijk volkomen. Dat vind ik niet goed in dit land, dat je al ruim een jaar bezig kan zijn en jij als particulier je aan termijnen moet houden, maar een overheidsinstelling die termijnen gewoon kan en mag negeren en zich zelfs onder eigen regels uitkletst.

Ja, natuurlijk is het super dat er zoveel dingen mogelijk zijn in dit land qua hulp, maar er mankeert ook echt een hoop aan. Daar kom je pas achter als je ermee te maken hebt, tot een paar jaar geleden vond ik het lang niet zo erg en dacht ik dat zaken als uitkeringen voor arbeidsongeschikten en bijstand gewoon goed geregeld waren. Geen vetpot natuurlijk, maar wel goed. Ik kom er nu op terug.[/quote]

Ik ben jaren terug ook zo bezig geweest met UWV.
Ik heb een zeldzame aandoening (gehad) en er is bewezen door professoren dat er jaren na behandeling diverse klachten op kunnen treden waaronder artrose in de gewrichten en rug.
Ik heb dit uitgeprint en bij de keuringsarts onder zijn neus gepropt.
Binnen een week werd ik gebeld dat ik niet meer hoefde te komen en dat ik afgekeurd werd.
Het kan zo frustrerend zijn om steeds je verhaal te doen ook al zien ze je half kreupel binnenkomen.
Wens je veel doorzettingsvermogen MyWishNax!

MyWishMax

Berichten: 25465
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:05

Ik vind het wijzen naar andere en het onbegrip vooral jammer.

Iets simpels als een tegemoetkoming voor arbeidsongeschikten is iets meer dan 180 euro, maar dan moet je wel een uitkering via het UWV krijgen. Mensen die chronisch ziek zijn, maar in de bijstand vallen ontvangen dat dus niet. Zelfs vakantiegeld is anders, 8% bij UWV, 5% bij bijstand. En dan is (minder dan) 200 euro voor álle variabele kosten als boodschappen, medische kosten die niet vergoed worden, kleding en apparatuur/huishoudelijke zaken die vervangen moeten worden echt heel weinig. Nee, dat hoeft niet elke maand allemaal, maar als je het 1 keer per jaar moet, dan moet je de rest van het jaar apart kunnen zetten.

Chanicha, hier negeert het UWV alle verslagen van artsen. Ja, nu een jaar later gaan ze voor het eerst informatie opvragen, maar de verslagen die er al liggen worden niet bekeken. Ik heb ook al te horen gekregen dat ik er hartstikke goed uit zie en nog jong bent, alsof dat criteria zijn waarop je kan concluderen dat iemand gezond is? Dank je wel voor je berichtje, ik hoop dat het hier ook zo gaat.

fransje23

Berichten: 15433
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:10

Natuurlijk gaan er dingen fout maar de vraag gaat over het geheel, of niet?

Denk dat de bezuinigingen in de zorg veel mensen raakt. Denk ook aan mensen die op straat belanden doordat de wachtlijsten voor de ggz te lang zijn.

Ook het verdienmodel van bedrijven rond mensen met schulden mag op de schop.
Soms moet je mensen tegen zichzelf in bescherming nemen om erger te voorkomen. Dus minder krediet, geen woekerrente etc.

Ook zou het geen kwaad kunnen als sommige mensen weer wat meer naar elkaar om zouden kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:22

_Penotti schreef:
Pffff, heb jij je ooit verdiept in Nederlanders die overal buiten vallen? :+


Dan ga je toch lekker in een AZC zitten, waar vluchtingen als ratten bovenop elkaar leven. Waar vluchtelingen een zeer minimaal budget krijgen van de overheid, en waar vluchtelingen met geen mogelijkheid kunnen en mogen werken, waardoor ze totaal buiten de maatschappij vallen.
Wat een bizarre stelling Penotti.

En ja, daarin heb ik me verdiept. Dat is heel erg, maar om nou te stellen dat een vluchteling het beter heeft. Dat is echt nonsens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:23

_Penotti schreef:
Electra63 schreef:
Ach je geeft van alle misstanden in Nederland (en de rest van de wereld) gewoon de buitenlanders de schuld :+

Nee, waar staat dat? Dat is echt jou onterechte invulling.

Ik zeg dat een vluchteling nog onderdak en leefgeld heeft, geen luxe, maar wel onderdak.
Ik geef ook aan dat ons vangnet niet geheel klopt, dat er Nederlanders zijn die gewoon niets krijgen, zelfs geen opvangcentrum voor een bed, ook geen leefgeld. Niets.

Dat helaas iets wat iedereen, ook jou, kan overkomen.
En nergens zeg ik dan dat een vluchteling daar de schuld van is. Hoe zou die daar wat aan kunnen doen???
Dus hoe kom je er bij deze aanname te maken richting mij?!

Het is wel de schuld van onze regering, die hier iets mee zou moeten doen.
En dan kom ik terug op het onderwerp, ja in Nederland zijn er ook mensen die het slecht hebben.
En als dat niet gezien word, zoals onze regering, is dat triest en enorm kortzichtig!



Nou, dan vertel eens. Wat voor Nederlanders hebben geen bed, geen dak boven hun hoofd, geen eten en geen leefgeld?

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:27

Dat vind jij nonsens. Dat mag.
Ik zie dat anders door de dingen die ik heb gezien, zoals bijvoorbeeld mensen als MyWishMax.
Hier bijgedragen aan de maatschappij en dan overal buiten gaan vallen.

Of mensen die letterlijk op straat leven zonder daar wat aan te kunnen doen. Die zouden zo graag als ratten op elkaar warm slapen. Die moeten nu hopen dat vrienden hun helpen voor onderdak.
Waarom zijn daar met een schrijnend te kort aan huizen niet meer opvangplaatsen voor?
Dat is toch raar?

Dat noem ik slecht, heel slecht.
Mag jij anders over denken, maar ik vind dat dat niet moet kunnen in een land als Nederland.
En die aantallen lopen op elk jaar weer.
En ik vind het eng als mensen dat dus niet zien, of willen zien.



Joman, ik heb al aangeven welke mensen.
Ga je daar maar eens verdiepen, niet schrikken. Ik weet zeker dat je dan je uitspraken van zonet intrekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:29

_Penotti schreef:
Dat vind jij nonsens. Dat mag.
Ik zie dat anders door de dingen die ik heb gezien, zoals bijvoorbeeld mensen als MyWishMax.
Hier bijgedragen aan de maatschappij en dan overal buiten gaan vallen.

Of mensen die letterlijk op straat leven zonder daar wat aan te kunnen doen. Die zouden zo graag als ratten op elkaar warm slapen. Die moeten nu hopen dat vrienden hun helpen voor onderdak.
Waarom zijn daar met een schrijnend te kort aan huizen niet meer opvangplaatsen voor?
Dat is toch raar?

Dat noem ik slecht, heel slecht.
Mag jij anders over denken, maar ik vind dat dat niet moet kunnen in een land als Nederland.
En die aantallen lopen op elk jaar weer.
En ik vind het eng als mensen dat dus niet zien, of willen zien.



Joman, ik heb al aangeven welke mensen.
Ga je daar maar eens verdiepen, niet schrikken. Ik weet zeker dat je dan je uitspraken van zonet intrekt.


Dat noem ik ook slecht, maar stellen dat een vluchteling het beter heeft, slaat echt kant noch wal. Overigens is het ook een uitspraak die wat mij betreft totaal overbodig is. Het gaat er niet om wie het slechter heeft, het is geen wedstrijd. Ze hebben het allebei slecht.


En dat heb ik uiteraard al lang gedaan. Ik lees verhalen: ik had eerder bijstand moeten aanvragen, en hulp, dat wist ik niet... Tja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:32

_Penotti schreef:
Dat vind jij nonsens. Dat mag.
Ik zie dat anders door de dingen die ik heb gezien, zoals bijvoorbeeld mensen als MyWishMax.
Hier bijgedragen aan de maatschappij en dan overal buiten gaan vallen.

Of mensen die letterlijk op straat leven zonder daar wat aan te kunnen doen. Die zouden zo graag als ratten op elkaar warm slapen. Die moeten nu hopen dat vrienden hun helpen voor onderdak.
Waarom zijn daar met een schrijnend te kort aan huizen niet meer opvangplaatsen voor?
Dat is toch raar?

Dat noem ik slecht, heel slecht.
Mag jij anders over denken, maar ik vind dat dat niet moet kunnen in een land als Nederland.
En die aantallen lopen op elk jaar weer.
En ik vind het eng als mensen dat dus niet zien, of willen zien.



Joman, ik heb al aangeven welke mensen.
Ga je daar maar eens verdiepen, niet schrikken. Ik weet zeker dat je dan je uitspraken van zonet intrekt.


"Wij" kunnen toch ook opvang krijgen? Crisisopvang hebben we hier wel in ieder geval, voor mensen die echt nergens terecht kunnen.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:36

Nee geen verhalen met ik had eerder bijstand aan moeten vragen. Mensen die gewoon geen adres meer hebben, huis moeten verkopen door faillissement enz.

Ja ik vind vluchtelingen die onderdak en eten krijgen het beter hebben dan mensen die niets krijgen.
Ik herhaal nog eens, ik ga niet zeggen dat ze het zo enorm geweldig goed hebben.
Maar ze hebben een bed, eten en zo nodig ook gezondheidszorg.

En nee het is geen wedstrijd, dat ben ik met je eens hoor.
Maar voor de vluchtelingen is wel aandacht, de groep Nederlanders die tussen wal en schip vallen is geen aandacht. Dus wanneer gaat daar verbetering voor komen?


@dees_daan,
ja als de opvang niet vol zit kunnen wij dat ook krijgen.
Alleen sinds de afgelopen tien jaar is het aantal daklozen van 8.000 in 2009 naar bijna 40.000!! in 2019.
Hier zijn niet genoeg plekken voor en er word ook niets aan veranderd. Daar is geen aandacht voor.
Die mensen staan letterlijk op straat.

Dan kan ik niet beweren dat het in Nederland goed gaat.
Ja het gaat goed, als je fijn je baan behoud en niet ziek word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:39

_Penotti schreef:
Nee geen verhalen met ik had eerder bijstand aan moeten vragen. Mensen die gewoon geen adres meer hebben, huis moeten verkopen door faillissement enz.

Ja ik vind vluchtelingen die onderdak en eten krijgen het beter hebben dan mensen die niets krijgen.
Ik herhaal nog eens, ik ga niet zeggen dat ze het zo enorm geweldig goed hebben.
Maar ze hebben een bed, eten en zo nodig ook gezondheidszorg.

En nee het is geen wedstrijd, dat ben ik met je eens hoor.
Maar voor de vluchtelingen is wel aandacht, de groep Nederlanders die tussen wal en schip vallen is geen aandacht. Dus wanneer gaat daar verbetering voor komen?


@dees_daan,
ja als de opvang niet vol zit kunnen wij dat ook krijgen.
Alleen sinds de afgelopen tien jaar is het aantal daklozen van 8.000 in 2009 naar bijna 40.000!! in 2019.
Hier zijn niet genoeg plekken voor en er word ook niets aan veranderd. Daar is geen aandacht voor.
Die mensen staan letterlijk op straat.

Dan kan ik niet beweren dat het in Nederland goed gaat.
Ja het gaat goed, als je fijn je baan behoud en niet ziek word.


Joh, voor de vluchtelingen is aandacht? Negatieve aandacht bedoel je...

Een stelling die je hanteert is nergens goed voor. En ik vind nog steeds dat ie nergens op slaat.
Maargoed, blijf er vooral in geloven.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Het gaat slecht in NL... of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:41

Jammer dat jij er zo instaat en niet ziet hoe schrijnend het is.
Ja er is negatieve aandacht voor vluchtelingen, dat kan ik ook niet veranderen.
Maar het is ook behoorlijk kortzichtig als je niet in wilt zien dat er meer mensen zijn in Nederland die heel hard hulp nodig hebben. En daarom is mijn stelling juist zo enorm belangrijk!!
Aandacht voor de totaal vergeten groep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:45

_Penotti schreef:
Jammer dat jij er zo instaat en niet ziet hoe schrijnend het is.
Ja er is negatieve aandacht voor vluchtelingen, dat kan ik ook niet veranderen.
Maar het is ook behoorlijk kortzichtig als je niet in wilt zien dat er meer mensen zijn in Nederland die heel hard hulp nodig hebben. En daarom is mijn stelling juist zo enorm belangrijk!!
Aandacht voor de totaal vergeten groep.


Dat staat toch nergens? Dat ik dat niet inzie?
Je stelling slaat gewoon nergens op. Laat vluchtelingen buiten deze discussie. Daar gaat het me om.