'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25995
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 08:17

MarcoBorsato schreef:
germie schreef:

Ze hebben ook boeken die ik in Nederland niet kan kopen en tweedehands. 90 procent van wat ik koop is tweedehands tegenwoordig.


Nee, dat weet je dus niet. Ze buiten hun medewerkers uit. Je koopt niet bij Horze 'WaNt DaT iS UiTbUiTiNg' maar wel bij Amazone.

Oh..kee...

Het perfect doen is praktisch onmogelijk, ik bestel ook mijn luiers bij bol.com omdat dat zo goedkoop is. Maar wees iets bewuster.

Als je nu altijd de garantie had dat medewerkers niet uitgebuit worden als je in de eu koopt, maar nee, dat is ook niet waar. En ook dat is hier al meerdere keren genoemd.

Helaas gaan een CE keurmerk en ethisch of milieuvriendelijk geproduceerd niet altijd samen. CE zegt wat over veiligheid. NIet over hoe geproduceerd.
Dat heb ik al eerder geschreven. Dus ik ben wel bewust bezig, maar helaas kun je niet de hele wereld verbeteren.

Daarnaast, als ik de wing in het roze hier had kunnen kopen voor een schappelijke prijs, dan had ik dat gedaan. Maar de kleur is hier helemaal niet verkrijgbaar en dan moet je de enige kleur zwart kiezen en ben je ook nog 100 euro duurder uit. Tja, blijft er niet veel keuze over.
Maar van mij mag een winkel ze gaan verkopen voor een 150 euro (iets meer dan Ali dus), dan had ik het daar gekocht.

EN, ik zou niet weten wat er fout is aan een TWEEDEHANDS boek via Amazon bestellen. Je hebt dan eenvoudig boeken in het Engels, Duits of Frans (of Spaans, maar dat spreek ik niet). Bookdepository is bij veel nieuwe boeken goedkoper dan Bol. En dat is gewoon een boekhandel. Ik heb nog nooit wat anders dan boeken bij Amazon besteld. Daarnaast zijn nieuwe boeken ook gewoon in Nederland te koop, maar ja, dan speelt de prijs wel een rol. Ik maak voor nieuwe boeken gebruik van diverse online boekhandels, en ook van bol.com. Maar soms schelen de prijzen wel heel erg veel. 30 pond incl. verzenden vs 60 euro. Oh, maar de UK mag natuurlijk ook niet meer, want is geen EU meer. }>

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:00

Nou ja, CE zegt eigenlijk ook niet alles over veiligheid.

CE zegt feitelijk dat een product aan minimale wettelijke eisen voldoet, zoals opgesteld door de EU. En dat kan wel als een bepaalde mate van veiligheid gezien worden.

Dus als ik een brandblusser als voorbeeld pak: CE zegt dat de brandblusser niet uit elkaar mag knallen als je hem gebruikt. (PED)

CE garandeert echter niet dat het vuur ook echt uitgaat.

Kijken we dus naar bijvoorbeeld een telefoon oplader. CE geeft aan dat deze aan minimale eisen voldoet en niet in de brand mag vliegen of mag smelten. Maar het garandeert niks over de werking ervan.

En bij een CE certificering, komt men weldegelijk in de fabrieken naar het productieproces kijken. Dus ook dat is niet helemaal waar. Er is altijd een fabrieksaudit bij betrokken.

germie

Berichten: 25995
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:49

Maar ook de A-merken produceren niet allemaal ethisch verantwoord of milieutechnisch verantwoord. Dat is hier al eerder genoemd en dus weet je nog niet of jouw produkt hier in Nederland gekocht niet bijgedragen heeft aan uitbuiting.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 10:18

germie schreef:
Maar ook de A-merken produceren niet allemaal ethisch verantwoord of milieutechnisch verantwoord. Dat is hier al eerder genoemd en dus weet je nog niet of jouw produkt hier in Nederland gekocht niet bijgedragen heeft aan uitbuiting.


Nee, dat weet niemand. Niet van A, B,C of zelfs D merken.

Maar van een hoop A merken weten mensen het vaak wel. Iedereen weet dat Canada Goose echt bont vanuit China gebruikt en ganzen kaalplukt voor hun donsjes. Dat de dieren die ervoor worden gedood levend gevild worden. Zelfde geldt voor Kingsland jassen met bont. Allemaal hardstikke echt en vreselijk dier onterend geproduceerd. Een stroomstok in je anus en vervolgens trekken ze je vel van je sodemieter. Daarna ga je op de grote hoop levend gevilde wasbeerhondjes, om gezamenlijk te sterven, langszaam.. Heel diervriendelijk.. En dat allemaal voor onze hebzucht.

Of de echte donzen dekbedden. Die ganzen hadden hun dons nodig.. Hoppa, pluk maar kaal! Het is maar een gans.

Of dan dat mooie angora truitje. Heb je ooit een konijn horen gillen? Ik wel. Het gaat door merg en been.

Er is gesproken over H&M die in Bangladesh produceert, kinderarbeid..
Zara, idem dito.

A merken lopen in de kijkert. Het enige wat ik als consument kan doen, is proberen om zo geïnformeerd mogelijk te kopen.

Telpeva

Berichten: 14751
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 10:39

Ik vind dat nog best lastig, inschatten waar je dan nog wel wat zou kunnen kopen. Volgens de ene website scoren ketens als H&M, Primark en C&A juist goed (https://rankabrand.nl/modeketens) , en volgens andere sites zijn die weer slecht. Wat moet je dan geloven...

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 10:44

Telpeva schreef:
Ik vind dat nog best lastig, inschatten waar je dan nog wel wat zou kunnen kopen. Volgens de ene website scoren ketens als H&M, Primark en C&A juist goed (https://rankabrand.nl/modeketens) , en volgens andere sites zijn die weer slecht. Wat moet je dan geloven...


De website die jij vermeld, wordt niet meer onderhouden. ( staat rechts )

Maar inderdaad, je weet bijna niet wat wel en wat niet verantwoord is.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 11:10

Luiers kun je ook bestellen bij duurzameluiers.nl :j daar kan best nog een slag geslagen worden denk ..
Je kan je ook afvragen hoe Bol.com luiers met 50% korting kan verkopen

Net zoals je duurzame reinigingswatjes voor t gezicht hebt bijvoorbeeld..

Dat mensen meer willen 'hebben' is denk wel gebleken over de afgelopen 10tallen jaren.. maar ik kan me ook voorstellen dat die goedkope webshops weer een uitkomst kunnen zijn voor mensen die veel minder te besteden hebben en toch ook een kerstkadootje of een paar slippers of een opbergbakje willen kopen wat voor hun dan betaalbaar is?

Het kopen van veel spullen kan ook weer een onderliggend probleem als oorzaak hebben (hoarding ?). Zelf kan ik me slecht voorstellen wat je zoal bij Ali/Wish vandaan moet hebben dat je iedere week wat zou bestellen..

Online bestellen vind ik zelf dan wel weer makkelijker ivm drukte in winkel, niet de juiste voorraad daar aanwezig of gewoon geen winkel te vinden (ja, dat is dan een kip-ei verhaal).

Overigens, eerder werd gezegd dat goedkoop (Primark) slechter is dan duur, want uitbuiting. Maar dat gaat bijv inderdaad bij Canada Goose niet op, want dat is nou niet perse echt heel goedkoop.
Qua kleding is ArmedAngels wel ok (gewoon bij de Wehkamp) maar bij Filippa K ziet er imo dan weer niet uit :') en dat voor een hoop geld.

Maar goed, ik neem aan dat er maar heel weinig mensen kleding uit China kopen via Ali?

Roodvos

Berichten: 6678
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 11:16

Tallie1979 schreef:
Iedereen weet dat Canada Goose echt bont vanuit China gebruikt en ganzen kaalplukt voor hun donsjes. Dat de dieren die ervoor worden gedood levend gevild worden. Zelfde geldt voor Kingsland jassen met bont. Allemaal hardstikke echt en vreselijk dier onterend geproduceerd. Een stroomstok in je anus en vervolgens trekken ze je vel van je sodemieter. Daarna ga je op de grote hoop levend gevilde wasbeerhondjes, om gezamenlijk te sterven, langszaam.. Heel diervriendelijk.. En dat allemaal voor onze hebzucht.

Of de echte donzen dekbedden. Die ganzen hadden hun dons nodig.. Hoppa, pluk maar kaal! Het is maar een gans.

Of dan dat mooie angora truitje. Heb je ooit een konijn horen gillen? Ik wel. Het gaat door merg en been.

Nou, dat van Canada Goose (ken het merk niet eens) is dan niet onder mijn steen doorgedrongen. Ik ben van de generatie "Tweedehands jas" van Kinderen voor Kinderen. Mensen/vrouwen werden zelfs op straat door de kinderen toegezongen: "Daar heb je weer zo'n tweedehands jas!" :)ddd . Dat heeft toen veel gedaan m.b.t. de bewustwording rond bont en de verkoop van bont in NL toen flink de afgrond in geholpen. Ik ben de associatie tussen de 2e-hands jas en (nep)bont in elk geval nooit meer kwijt geraakt. Ik heb dus niets met (nep)bont en koop het ook niet.

Over donzen dekbedden gesproken.....
Jaren geleden al vertelden kennissen over een nieuw donzen dekbed die ze hadden gekocht. Na een paar dagen begon het ding een eigen leven te leiden. Bleek de dekbed vol te zitten met maden omdat de donsveertjes niet goed gereinigd waren en sporen van vlees bevatten %) :r . Ik denk nogal in beelden, dus sindsdien ben ik vies van dons .

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:51

Wat een gruwelijk verhaal over dat dekbed. Zie je je deken bijna de kamer uit wandelen, gaaaaadver! :')

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:06

Vanwege verbouwing en de staat van ons nieuwe oude huis, brengen wij afval weg en ik schrik toch echt van de enorme hoge bergen afval en vuil daar.

Maar vlakbij is een 2e hands winkel en daar is het altijd wel druk, dus dat is best positief. Het enige is het gevoel erbij denk ik. Moet je daar kopen omdat je geen geld hebt, of ben je bewust bezig.

Je ziet het bij steenrijk, straatarm. De arme mensen willen toch vaak iets kopen; kleding, speelgoed, spelcomputer. Soms vind ik het super onlogisch wat ze kopen, maar op het moment dat het kan, hebben mensen dus die behoefte blijkbaar.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:18

Canada Goose is er wel voor gekend, ja. En ook Uggs worden niet echt heel diervriendelijk geproduceerd.
goodonyou.eco is een site die de duurzaamheid/ethisch geproduceerdheid van merken onderzoekt. En ja : C&A scoort eigenlijk goed, terwijl de meeste A-merken en luxemerken slecht scoren.
Prijs zegt dus niks.
@cer : het zal je verbazen hoeveel mensen kleding kopen op Ali. :) Ik ken er heel wat in elk geval.
En heel veel van wat wij hier gewoon in de winkel kopen is ook made in China/Bangladesh/India,...
Ik koop bijna al mijn kleding tweedehands. Behalve ondergoed en sokken, dan :') Ben dit pas sedert een paar maanden beginnen doen, en voel mij er heel goed bij. Vroeger kocht ik ook alleen A- of luxemerken, en wat basisdingen in de C&A zoals t-shirts in een effen kleur en jeans om mee te rijden. Maar sinds ik ontdekt heb dat al die dure merken vreselijk slecht scoren op de ethiekbaromer weiger ik nog van daar iets nieuws te kopen. Niemand hoeft uitgebuit te worden, geen dier mishandeld, omdat ik dat shirtje van 350€ zo leuk vind...
Tweedehands kopen is gewoon super leuk. Heb echt al een aantal juweeltjes gevonden voor geen geld. En ook het idee dat het al geleefd heeft vind ik wel tof. Je hoeft al niet bang te zijn van iets te verwassen bv.
En voor het geld hoef ik het zeker niet te doen, dat is niet het punt, maar wel een erg leuke bijkomstigheid. Vroeger kocht ik designerjeans van 300€. Nu koop ik dezelfde tweedehands voor 30€.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:25

Wasbare watjes, make up doekjes en wattenstaafjes heb ik al, wasbare luiers gaat me te ver. Dus dan maar de fijnste luiers via bol.com.

germie

Berichten: 25995
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:29

Ik koop nooit kleding tweedehands, maar wat ik niet meer gebruik en nog wel goed is geef ik weg. Ik let bij kleding op de centen, koop zo goedkoop mogelijk, maar wel goed spul. Merken interesseren mij totaal niet.

Maar ik kom toch bijna wekelijks in een tweedehands winkel om mijn voorraad leesboeken weer aan te vullen.

Mijn meubels zijn ook grotendeels krijgertjes, niet uit een kringloop, maar wel gekregen, dus tweedehands.

Ik rij verder een tweedehands auto en heb een tweedehands rebreather.

Ik kijk bij veel dingen eerst wel of het gebruikt te krijgen is (bitten, hoofdstellen, dekjes, duikspullen), maar zo niet, dan koop ik nieuw. Ik heb 1 nieuw zadel en 2 gebruikte zadels.

Skis en skischoenen zou ik nooit gebruikt kopen. Ik doe 10 jaar met mijn materiaal en als ik dan wat nieuws wil, dan wil ik ook echt topmateriaal en dat is prijzig, maar ook goed.
Een droogpak is gewoon nieuw, mijn maat is niet gebruikt te krijgen en ik duik zo veel dat zoiets ook echt goed moet zijn.

Dus ben niet tegen gebruikt, maar niet altijd gaat het of wil je het.

germie

Berichten: 25995
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:33

MarcoBorsato schreef:
Wasbare watjes, make up doekjes en wattenstaafjes heb ik al, wasbare luiers gaat me te ver. Dus dan maar de fijnste luiers via bol.com.

Vooral wasbare luiers. :+ :+ :+ :+

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:34

De kringloop is altijd leuk. Ik koop er ook graag boeken. Is ook gewoon genieten om er rond te neuzen! :))

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:36

Bij mij is het alleen kledij. Paardenspul en auto's heb ik nog nooit tweedehands gekocht. Mijn zadel is custom made, en de meeste van mijn hoofdstellen ook.
Lezen doe ik op een e-reader. Ik gebruik al jaren een menstruatiecup en wasbare inlegkruisjes. Wattenschijfjes nog steeds wegwerp, helaas...

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:37

O ja, en ik koop niks van fleece! Is vreselijk vervuilend voor de oceanen.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:38

Wel leuk om de bespaartips te lezen. Hoe je van "Lekker goedkoop" naar besparing op een ander vlak kunt gaan. Mooi om te zien :)

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:15

Dat wandelende dekbed is een broodje aap/1april verhaal... Dat dekbed wordt geproduceerd, opgeslagen, vervoerd, in de winkel gelegd en dan pas verkocht. En dan na een paar dagen gaat het ineens leven... Lijkt me niet erg logisch :)

Roodvos

Berichten: 6678
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:20

Tallie1979 schreef:
Wat een gruwelijk verhaal over dat dekbed. Zie je je deken bijna de kamer uit wandelen, gaaaaadver! :')
"Jan, snel, vang het dekbed voordat die van de trap valt!" :+

@ Billy, dit was echt geen broodje aap hoor. Is wel al jaren geleden (denk richting 30 of meer, niet 3).
En al was het wel een broodje aap, het heeft wel de truc gedaan bij mij. Als ik aan een donzen dekbed denk zie ook zo'n friemelende massa voor me. No way dat ik daar ooit nog onder ga liggen :')

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:31

sevke schreef:
@superpony : mijn dochters zijn volwassen. Ik probeer hen wel te overtuigen dat ze dat beter niet doen, maar ja, voor hen, als studenten, is hun portemonnee de grootste drijfveer...
Ethisch kopen is allemaal best OK, maar je moet er wel het geld voor hebben. Dat antwoorden ze dan. En we hebben geen tijd om te winkelen. En het is toch hetzelfde product.
De oudste studeert economie aan de univ en zij begint nu toch van mentaliteit te veranderen, omdat ze beseft hoe belangrijk het is om de plaatselijke middenstand te steunen.
De jongste studeert sinologie, heeft zelf vier maanden in China gezeten, en is helemaal China-minded...
Mij zou het zelfs niet verbazen als ze ooit nog naar daar zou verhuizen.


Ja, dat is ook lastig als je met een budget wil uitkomen en zo verleidt wordt met die goedkope spullen.

Ik denk dat het in CHina en voor Chinezen zelf heel anders is. Maar geloof ook best dat ze daar het snelst ontwikkelen als ze zouden willen.

2e hands kleding kopen vind ik wel moeilijk. En uiteindelijk koop je wel hetzelfde, dus ook bijv door kinderarbeid gefabriceerd. Maar niet weggegooid, dus duurzamer.

Ik koop eigenlijk gewoon heel weinig. Maar zoals nu met dit hele oude huisje en het verbouwen, komen we er niet onderuit dat veel echt weg moet.
Maar veel hout wordt wel hergebruikt en ze zeiden tegen ons dat ze met steen nog wel weer wat doen, dus dat hoop ik dan maar.

We zouden in Nederland echt veel meer zelf kunnen maken, maar arbeid, lokatie huur/koop etc is allemaal duurder. Dan worden de producten duurder en dat wil men gewoon niet betalen.

Sowieso zijn mensen niet realistisch over prijzen. We zijn aan veel te lage prijzen gewend geraakt.

Maar een auto of huis willen we wel belachelijk veel voor betalen. Waar een auto af fabriek echt niet zoveel kost. De BPM maakt het duur. Bakstenen en hout zelf zijn ook niet duur, maar er zit veel arbeid in, machines, klein materiaal etc.
En de ontwerpers/ontwikkelaars zijn rijker dan de arbeiders die iets werkelijk bouwen of in elkaar zetten.

Mensen willen ook de nieuwste snufjes. Wij hebben nog een gewone LCD tv en dvd speler met surround systeem. Het doet het goed, dus prima. We hebben zelfs nog een tv met vhs speler en oude vhs banden. Maar ook dvd's en cd's.
WE lopen in Ikea bij de cd kasten en daar zeggen mensen tegen elkaar; Niemand heeft nog cd's.......Tja, dan zouden al die dvd's en cd's en daarvoor al die vhs op de grote stapel liggen. Aan de ene kant goed, dat je nu minder apparaten nodig hebt, maar al die spullen waren er al en wat is er nodig om zo een nieuw apparaat te produceren?
Wat komt hierna weer??

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:02

Oh nou ik koop dan weer wel 2e hands auto's, k kan een nieuwe niet betalen. Ik heb ook nog nooit een zware auto en trailer gehad, geen geld voor. Maar alleen kleine zuunige autotjes (met coole ventieldopjes :') )
De meeste auto's komen denk ook niet uit Nederland, om het nog even over transport te hebben

Er komt inderdaad veel uit china, zeker ook kleding. Iets met arbeidsloon enzo. Volgens mij wordt er ook maar weinig kleding in NL geproduceerd? Maar dat weet ik niet precies.

Grappig, want ik ontving een brief dat de gemeente terug wil naar max 100kg afval pp. Als ik dan lees dat een baby 22kg afval aan luiers pm produceert ga je er alleen daarop al ruimschoots overheen.

Mensen die minder te besteden hebben zullen wellicht ook eerder voor goedkope (en 'slechtere' ) producten kiezen.. kan je ze misschien ook niet kwalijk nemen?

Qua cd's, die heb ik inderdaad ook nog, maar niet veel meer om ze af te spelen. Dus alles in de cloud. Scheelt wel weer aan nieuw afval.
Wat er hierna komt? Misschien kleding die aanpasbaar is? Dat lijkt mij wel handig..
2e hands kleding koop ik dan weer niet...zou ik eens naar kunnen kijken. Ben wel eens in een 2e hands shop geweest, maar daar was steeds niet echt iets wat mij aanstond..

Qua kleding van Ali, ik heb daar nog nooit iets goeds van zien komen :') t verbaast me dat mensen dat toch kopen. :') Bonprix, Zalando en Wehkamp voeren verschillende merken, ook duurzame merken volgens mij, die niet duur zijn.. daar koop ik zonder moeite (verdient er ergens tenminste nog iemand geld, want mensen die in Azie in een juiste fabriek werken, willen ook betaald worden, denk?) Als productie uit die landen weggetrokken wordt, hebben ze helemaal geen werk meer (dus uitbuiting en kinderarbeid uitgesloten, even voor de goede orde).

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:53

Cer : ik koop via Vinted. En als het mij dan uiteindelijk toch niet aanstaat, verkoop ik het gewoon opnieuw. Geen probleem, je krijgt er hetzelfde wel voor terug.
@superpony: in Canada hebben we iets heel moois gezien. We hebben daar een zeilcruise gedaan met een natuurgids van Canadian Geographic, en die had een huis gebouwd op één van de Gulf Islands rond Vancouver Island met maar één eis : alles moest komen uit een straal van 100km rond haar huis. Bijna alles was tweedehands of recuperatie. Hout was van aangespoeld wrakhout. Het huis was ronduit prachtig. Echt uniek. En in feite zeer goedkoop, want heel veel van het spul heeft ze gewoon gratis gekregen of gevonden. Dat dametje had ook een zeer uitgesproken mening over de steeds uitdeinende consumptiedrang van de mensen en de nood om steeds meer zooi te verzamelen.
Zal eens zien of ik nog een foto vind van het huis...
Edit: gevonden!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:38

Gaaf huis.!..wel eh..enorm veel spulletjes erin... maar goed, als t allemaal 2e hands is, is het niet zo erg om zoveel dingen te verzamelen ook weer..

Canada lijkt me sowieso gaaf om eens te zien... maar ook weer prijzig..en sja, je moet vliegen dan he... iets met vliegreizen terugdringen omdat ik ook ergens las dat mensen maar menen dat ze het recht hebben om overal heen te gaan en dingen te ontdekken.
Enfin, erg off topic :j

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:42

ja, al deze spulletjes zijn tweedehands en doorheen haar hele leven vergaard. Ze wonen er ook met 4. Zij, haar man en twee jongeren die geen thuis hebben.
De kunstwerkjes aan de muur waren door haarzelf gemaakt.
Maar nu gaan we wel heel erg offtopic...