'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:46

Dat is heel gaaf.

Wij moesten kiezen; huis renoveren of plat en nieuw. Helaas zijn er in Nederland zoveel eisen aan nieuwbouw, dat we renoveren.

Maar wij hebben diverse aannemers en bouwers gesproken en kiezen dus voor weer een houten vloer. Overal gaan mensen over beton, maar hout heeft onwijs veel positieve eigenschappen. Ons hout komt van de buren en de bomen worden in Nederland gekapt. Voor elke boom, worden gegarandeerd 2 bomen teruggeplaatst.
Ze gaan naar de houtzagerij 2 dorpen verder, dan doen de buren wat klein werk eraan en gaat het naar ons.

Ik vind het ok rot dat ze bomen kappen, maar gezien de bomen die teruggeplaatst worden en dat beton een alternatief is, kan ik daarmee leven.

Over goedkoop gesproken; We kraken nu de Ali en alles af, maar ik was net in de kruidvat en dat is toch ook bizar goedkoop. Als we even wat winkels opnoemen; Kruidvat, Zeeman, Wibra, Hema, C&A etc etc, allemaal heel goedkoop en de aanbiedingen zijn soms echt krankzinnig.

GOedkoop is niet altijd duurkoop, maar daarom vind ik een fysieke winkel zo fijn. Dan kan je dat eerst beoordelen voor aanschaf.
En je weet het nooit zeker. Wij bekeken vorige week toiletten en kranen etc. De Geberit, Grohe en goedkopere merken. Iedereen is lyrisch over de Grohe en Geberit, maar die goedkope zal vast niet sneller kapot gaan. En hoe krijg je een toilet kapot?
Maar toch, durf je het aan om iets goedkoops en van een minder bekend merk te kopen?

Maar zoals bij tack merk ik wel echt verschil. Mijn oudste western hoofdstel is 25jr oud ofzo en ik poets nooit, maar ding is heel en als ik er een doekje over haal als nieuw.
Heb ooit een shet hoofdstelletje gekocht van geperst leer en dat is gewoon niks waard. Maar dat was een paar tientjes.......
Dan roepen mensen bij een duur hoofdstel; dat heb ik niet........Maar ze moeten soms 3x een hoofdstel kopen waar ik er jaren mee doe.

En vraag je jezelf af waarom de ene goedkoper is dan de andere? Ik kijk naar vaatwassers. Goedkoop is niet altijd slechter, maar dat ze het kunnen maken, waar een andere 2,3 4 x zo duur is, is wel om over na te denken. Soms zie en voel je het, maar soms ook echt niet. Dan is het afwachten.

Buiten alles om, is je eigen omgang met spullen ook belangrijk. Kleding van kwaliteit kan lang mee gaan als je het goed wast en netjes behandeld. Er werkte een meisje bij ons die alles na 1keer wassen verkloot had. Het slobberde, was grijs etc.
Ik draag zelf geen 2e hands ( alleen eerlijk gepikt van man en zoonlief) Maar geef wel alles weg wat goed is. Dan hoop je dat het goed terecht komt.

beert
Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:11

Cer schreef:
Luiers kun je ook bestellen bij duurzameluiers.nl :j daar kan best nog een slag geslagen worden denk ..
Je kan je ook afvragen hoe Bol.com luiers met 50% korting kan verkopen
?

Dat is een kwestie van met alle winkels de prijzen hoog houden. Pampers zijn ALTIJD ergens in een webwinkel of echte winkel (Kruidvat, Etos, Supermarkt) met 40 of 50% korting te vinden. In Duitsland zijn ze ook een stuk goedkoper, ook pampers. Dat heeft niks te maken met webwinkels of duurzaamheid, maar met handig inkopen en prijzen hoog houden. Net zoals deodorant dat altijd wel ergens in de aanbieding is.

Kinke

Berichten: 20544
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 10:06

ik koop tegenwoordig ook tweedehands, via een bepaalde FB groep of via Marktplaats. Zo kan ik voor 50 euro kwalitatief goede Shabbies kopen bijvoorbeeld, waar ik dan weer een paar jaar mee doe. Je kunt daar echt goed je slag slaan. Hetzelfde met kleding van Tante Betsy. Is me anders veel te duur, ondanks dat het kwalitatief goed spul is. In de sale of via FB koop ik dat dan met dikke korting.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:55

Kinke schreef:
ik koop tegenwoordig ook tweedehands, via een bepaalde FB groep of via Marktplaats. Zo kan ik voor 50 euro kwalitatief goede Shabbies kopen bijvoorbeeld, waar ik dan weer een paar jaar mee doe. Je kunt daar echt goed je slag slaan. Hetzelfde met kleding van Tante Betsy. Is me anders veel te duur, ondanks dat het kwalitatief goed spul is. In de sale of via FB koop ik dat dan met dikke korting.


Tweedehands zijn er soms kwalitatief goede dingen verkrijgbaar. Goed en goedkoop.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:46

Echt he! Ben zelf helemaal blij met mijn Hogan sneakers gescoord op Vinted. Zo goed als nieuw in originele doos met stofzak. Voor 40€! Nieuwprijs 310€ :wow:

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:25

superpony schreef:
Maar wij hebben diverse aannemers en bouwers gesproken en kiezen dus voor weer een houten vloer. Overal gaan mensen over beton, maar hout heeft onwijs veel positieve eigenschappen.


Ik wil je niet uit de dromen helpen. Maar grote nadeel van hout is dat het regelmatig geschilderd moet worden.
Dit is erg duur, indien zelf erg arbieds intensief en mogelijk ook erg milieu belastend.
Dit is tweede waardoor je bij nieuw bouw bijna geen hout meer ziet.

Betreft toilet, kranen, hier zeer goede ervaring met merk ideal. Inbouw stortbak wel van Geberit, en kranen van Venlo.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:27

Blussem schreef:
superpony schreef:
Maar wij hebben diverse aannemers en bouwers gesproken en kiezen dus voor weer een houten vloer. Overal gaan mensen over beton, maar hout heeft onwijs veel positieve eigenschappen.


Ik wil je niet uit de dromen helpen. Maar grote nadeel van hout is dat het regelmatig geschilderd moet worden.
Dit is erg duur, indien zelf erg arbieds intensief en mogelijk ook erg milieu belastend.
Dit is tweede waardoor je bij nieuw bouw bijna geen hout meer ziet.

Betreft toilet, kranen, hier zeer goede ervaring met merk ideal. Inbouw stortbak wel van Geberit, en kranen van Venlo.

Mijn houten vloer ligt al 25 jaar en is nog nooit opnieuw gelakt. Hout staat veel gezelliger en warmer.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:59

Ik dacht dat om huis van hout ging. Niet alleen de vloer.

beert
Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:37

Waar gaat het nu ineens over?? Halen jullie tegenwoordig ook al huizen uit China?

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:44

Nou nu even niet denk? :')

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 23:12

_O-

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 00:41

Blussem schreef:
superpony schreef:
Maar wij hebben diverse aannemers en bouwers gesproken en kiezen dus voor weer een houten vloer. Overal gaan mensen over beton, maar hout heeft onwijs veel positieve eigenschappen.


Ik wil je niet uit de dromen helpen. Maar grote nadeel van hout is dat het regelmatig geschilderd moet worden.
Dit is erg duur, indien zelf erg arbieds intensief en mogelijk ook erg milieu belastend.
Dit is tweede waardoor je bij nieuw bouw bijna geen hout meer ziet.

Betreft toilet, kranen, hier zeer goede ervaring met merk ideal. Inbouw stortbak wel van Geberit, en kranen van Venlo.


Off topic, maar gaat om de echte vloeren. Niet wat erop ligt. En ik wil je niet uit jouw droom helpen, maar alles heeft voor-en nadelen.
Het enige is dat iets wat "in" is, algemeen geaccepteerd wordt en dan de tendens is. Mensen zijn brave volgers en doen wel mee.
Je ziet zelf bouwers juist erg veel houtskelet gebruiken momenteel.

Over 10, 20 of 30jr horen we weer alle nadelen van wat nu nieuw of het beste zou zijn.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:54

we gaan nu wel heel erg offtopic....ik scrolde al naar boven, want dacht dat ik per ongeluk een verbouwingstopic had aangeklikt ipv 'de goedkope troep uit China' topic.

Ik neem toch aan dat die houten vloeren niet besteld zijn via Ali

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:25

xxCYNNxx schreef:
we gaan nu wel heel erg offtopic....ik scrolde al naar boven, want dacht dat ik per ongeluk een verbouwingstopic had aangeklikt ipv 'de goedkope troep uit China' topic.

Ik neem toch aan dat die houten vloeren niet besteld zijn via Ali


Daar ging het niet om.

Sevke liet een huis zien van gevonden en 2e hands materialen.

Dus wat ook mogelijk is op grote schaal ipv altijd alles nieuw.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:08

In Canada is alles houtskeletbouw. En het hout zit in de bouw net weer in de lift. Juist om de vele voordelen die iets anders niet heeft : het is warmer, aangenaam, gemakkelijker te isoleren, droger en gezonder.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:16

sevke schreef:
In Canada is alles houtskeletbouw. En het hout zit in de bouw net weer in de lift. Juist om de vele voordelen die iets anders niet heeft : het is warmer, aangenaam, gemakkelijker te isoleren, droger en gezonder.


Ook off topic dan;

Maar ons hout komt dus uit Nederland en voor elke gekapte boom, worden 2 terug geplaatst.

Het gekke is dat ik om me heen veel negativiteit lees en hoor over houten vloeren bijv ( dus de echte vloer ) Alles wat met beton werkt, kraakt hout af en begint over vocht, schimmel, beestjes etc.
En dat schuimbeton bijv van zichzelf al isoleert. Het zal wel waar zijn, maar het is nog steeds koud.

Ons huis is straks af beter geisoleerd en adement dan mening nieuwbouw.

Overigens ken ik wel wat mensen met een Canadees pakket huis in Nederland en een "houtexpert" legde me wel uit dat het hier totaal anders is en met buitenlands hout nadelen kan hebben.

germie

Berichten: 25994
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 08:16

Amazon komt naar Nederland (niet Chinees, wel een 'reus').
https://www.telegraaf.nl/financieel/287 ... -mokerslag

Ik ben voor (tweedehands) boeken al vaste klant bij Amazon. Ik denk alleen niet dat ik snel op amazon.nl mijn gading zal vinden aangezien ik .fr gebruik voor de Franstalige boeken en .de en .co.uk voor Duitse en Engelse boeken.

Het loont bij Amazon sowieso de moeite om de .fr en de .de beiden te bekijken, er zit wel eens een paar euro prijsverschil voor hetzelfde boek. Dus als de .nl altijd de goedkoopste is met het juiste aanbod zal ik die ook wel gebruiken.

beert
Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 12:30

Amazon.nl is toch al een hele tijd in Nederland?

Roodvos

Berichten: 6676
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 13:31

Nee, bestellen gaat nu nog via één van de buitenlandse Amazon webshops. Waar je dan vaak Nederlands wel als taal kan instellen. Er komt nu kennelijk een Amazon.nl.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:04

Roodvos schreef:
Nee, bestellen gaat nu nog via één van de buitenlandse Amazon webshops. Waar je dan vaak Nederlands wel als taal kan instellen. Er komt nu kennelijk een Amazon.nl.


Maar die is er ook al? Maar daar worden nu alleen maar boeken verkocht.

tamary

Berichten: 29197
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:26

Roodvos schreef:
Nee, bestellen gaat nu nog via één van de buitenlandse Amazon webshops. Waar je dan vaak Nederlands wel als taal kan instellen. Er komt nu kennelijk een Amazon.nl.

Ja, en sommige vertalingen zijn goed voor een avondje lachen en puzzelen wat ze bedoelen :j

Rondsnuffelen voor waar boek het goedkoopst is doe ik nu ook al, zowel amazon als the book depository, voor nieuw maakt dat ook wel eens verschil uit (verzendkosten). Bij 2e hands zijn de verzendkosten soms hoger dan prijs boek (maar goed prijs 1 cent dan is dat makkelijk).

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 16:18

Ik haal boeken bij de boekhandel, steun de middenstand. Eet niet minder om die paar euro die ik dan kwijt ben. :')

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 16:21

MarcoBorsato schreef:
Ik haal boeken bij de boekhandel, steun de middenstand. Eet niet minder om die paar euro die ik dan kwijt ben. :')


Echte boekhandels zijn zo fijn <3

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: 'Maar het is zo lekker goedkoop!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 16:25

En bij een boekhandel heb je het boek direct na het afrekenen. Bij bookdepository moet je drie jaar wachten :+

tamary

Berichten: 29197
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 16:27

MarcoBorsato schreef:
Ik haal boeken bij de boekhandel, steun de middenstand. Eet niet minder om die paar euro die ik dan kwijt ben. :')

Die hebben niet wat ik zoek, 2e hands zeker niet. En aangezien 2e hands betekent dat ik meer boeken kan kopen, is het dus in dit geval amazon waar ik terecht kan.