Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Captain

Berichten: 21412
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:21

Blussem schreef:
Even vraag, men spreekt over rijden. Maar is dat echt zo, of zit ze enkel op een paard die in de wei staat? Ik vind dat best wel groot verschil. Laaste zal zelf niet zo heel groot probleem mee hebben ondanks dat het niet hoort.


Totdat je paard schrikt, ze er vanaf valt, en dat jouw verantwoordelijkheid is en je de rest van je leven mag dokken.

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:25

Is hier helaas vlakbij, echt bizar.
Hoop dat ze snel betrapt wordt en staande gehouden kan worden of dat ze zichzelf nu zovaak langs heeft zien komen dat ze het niet meer doet.

Als ze dit bij mijn pony zou proberen zou dit heel anders aflopen. Daar moet je toch ook niet aan denken...

MarliesV

Berichten: 15241
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:28

Captain schreef:
Blussem schreef:
Even vraag, men spreekt over rijden. Maar is dat echt zo, of zit ze enkel op een paard die in de wei staat? Ik vind dat best wel groot verschil. Laaste zal zelf niet zo heel groot probleem mee hebben ondanks dat het niet hoort.


Totdat je paard schrikt, ze er vanaf valt, en dat jouw verantwoordelijkheid is en je de rest van je leven mag dokken.


Nou dat gaat gelukkig niet gebeuren, jouw paard, maar je kan prima aantoonbaar maken dat je niet aansprakelijk bent. Ondanks dat het met jouw dier gebeurd.
Ze is er uit vrije wil opgekropen.

rayoow

Berichten: 3462
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:28

Blussem schreef:
Even vraag, men spreekt over rijden. Maar is dat echt zo, of zit ze enkel op een paard die in de wei staat? Ik vind dat best wel groot verschil. Laaste zal zelf niet zo heel groot probleem mee hebben ondanks dat het niet hoort.


Zelfs zitten zou ik een groot probleem mee hebben

Mensen denken dat mijn 1,5 jarig paard volwassen is en vragen vaak waarom ik daar niet op rij,
Zou niet moeten denken dat iemand daar stiekem op gaat zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:29

Een paar jaar geleden was er hier toch een topic, waarbij een joy rider van een pony was gevallen en haar been gebroken had. Als ik me goed herinner, is daar een rechtzaak van gekomen en heeft die bokker alle kosten moeten vergoeden.

Getup

Berichten: 8330
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:36

Is al apart, maar dan ook nog brutaal zijn tegen iemand, die haar er op aanspreekt....echt vervelend. dan moet je al bij om de beurt dagelijks de wacht houden bij je dieren, wil je die betrappen.

Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:37

:wow: Wat een lef joh ! En dat op klaarlichte dag. Dan spoor je toch niet helemaal :+
Wat een braaf peerd ook.
Denk dat ze dit hier bij geen enkele moet proberen :=

NoekAa_

Berichten: 1465
Geregistreerd: 24-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:39

Wat een gek zeg, ik kan er niet bij dat mensen er geen/weinig problemen mee hebben.

Even voorbijgaand aan het wezen paard, je hebt gewoon met je tengels van andermans eigendom af te blijven zelfs al heb je de beste intenties. Je gaat toch niet in andermans tuin zitten zonnen omdat je zelf geen tuin hebt. Of bij een vreemde op de bank tv liggen kijken omdat er daar zo'n mooie grote flatscreen hangt en het raam openstond?

Hoe komt het in je kop op om ergens brutaal naar binnen/erf op te wandelen en daar op een paard te gaan zitten. Vervolgens nog een grote bek geven als je wordt aangesproken door een omstander die weet dat dat niet de bedoeling is. Gaat echt iets flink mis in je opvoeding dan.

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:39

SVRL schreef:
Een paar jaar geleden was er hier toch een topic, waarbij een joy rider van een pony was gevallen en haar been gebroken had. Als ik me goed herinner, is daar een rechtzaak van gekomen en heeft die bokker alle kosten moeten vergoeden.


O echt! :roll:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41777
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:44

SVRL schreef:
Een paar jaar geleden was er hier toch een topic, waarbij een joy rider van een pony was gevallen en haar been gebroken had. Als ik me goed herinner, is daar een rechtzaak van gekomen en heeft die bokker alle kosten moeten vergoeden.

Die herinner ik me ook nog. Echt bizár was dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:44

Ik zou niet voor mezelf instaan als ze dit bij mijn paard zouden flikken.... :n
Of het nu rijden of er op zitten is, ik vind het allebei zeer kwalijk. Je paard zou maar net een zware blessure hebben, wordt zo nog verder in de vernieling geholpen door zo iemand.... Of wanneer er inderdaad een ongeluk gebeurd, ben jij mooi aansprakelijk voor alle kosten. Valt echt niet goed te praten, ookal proberen veel mensen dat wel.... >;)

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:50

de eigenaar van het paard is altijd aansprakelijk als er iets zou gebeuren, zo zit de wet nu eenmaal in elkaar, ook al heb je geen toestemming gegeven.

Je kunt beginnen met een bordje "Verboden toegang art.461" (te koop bij Welkoop/Boerenbond) op te hangen bij je toegangshek, dan sta je juridisch gezien iets sterker.

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:54

Al aangesproken daarop grote mond en dan nog terugkomen dat maak het nog extra verbijsterend. Je moet inderdaad nog hopen dat paard of joyrider geen letsel oplopen, compleet bizar.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:55

Oo wat erg! Ik was persoonlijk een week thuis gebleven van werk om 24/7 bij de weide te zitten en mevrouwtje er hardhandig af te meppen als ik haar zag. := wat een gek zeg.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:07

Ik zou gelijk camera's ophangen. Wat een lef en wat gevaarlijk!

Kinke

Berichten: 20570
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:14

Heeft de mevrouw van de tuin geen mobiel?

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:19

Ik word hier zo boos van. Ik vond jaren geleden op internet galopfoto's van mijn paard en het 'poetsmeisje'. Dit paard was op dat moment al geblesseerd en is nooit meer beter geworden. En trots dat ze was dat ze zonder tuig kon galloperen.

Ik had daar jaren liefde en training in zitten. Ik word er nog steeds boos van als ik eraan denk. Blijf met je poten van andermans paard af.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41777
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:19

Shae schreef:
Ik word hier zo boos van. Ik vond jaren geleden op internet galopfoto's van mijn paard en het 'poetsmeisje'. Dit paard was op dat moment al geblesseerd en is nooit meer beter geworden. En trots dat ze was dat ze zonder tuig kon galloperen.

Ik had daar jaren liefde en training in zitten. Ik word er nog steeds boos van als ik eraan denk. Blijf met je poten van andermans paard af.

Jezus wat zuur :\ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:22

Morrie schreef:
de eigenaar van het paard is altijd aansprakelijk als er iets zou gebeuren, zo zit de wet nu eenmaal in elkaar, ook al heb je geen toestemming gegeven.

Je kunt beginnen met een bordje "Verboden toegang art.461" (te koop bij Welkoop/Boerenbond) op te hangen bij je toegangshek, dan sta je juridisch gezien iets sterker.


Je hebt ook nog zoiets als eigen schuld he :Y)

Sansevieria
Berichten: 4224
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:23

Idd bordje verboden toegang, eigen terrein, camera om bewijsmateriaal te hebben, en dan wil ik diegene nog wel tegenkomen die denkt mij aansprakelijk te stellen voor een zelf veroorzaakt ongeluk.
Dan help ik je persoonlijk wel even tot bij je ouders 8)7

Lukasje
Berichten: 11341
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:24

Wat een brutaliteit! Ik zou door het lint gaan moest ik haar betrappen op mijn paard -:(- .
Stel je voor dat je paard geblesseerd is en er dan zo’n gek opkruipt.

TS: ik zou idd een bordje hangen, iets van “verboden toegang, eigenaar niet aansprakelijk voor ...”.

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:27

Lukasje schreef:
TS: ik zou idd een bordje hangen, iets van “verboden toegang, eigenaar niet aansprakelijk voor ...”.


Zo'n bordje 'eigenaar is niet aansprakelijk' heeft geen enkele waarde. Je kunt de wet domweg niet aan je laars lappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:28

Ibbel schreef:
Lukasje schreef:
TS: ik zou idd een bordje hangen, iets van “verboden toegang, eigenaar niet aansprakelijk voor ...”.


Zo'n bordje 'eigenaar is niet aansprakelijk' heeft geen enkele waarde. Je kunt de wet domweg niet aan je laars lappen.


Nee, maar in het recht heb je wel een eigen schuld component he :)

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Zoektocht ongewenste amazone Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:29

Schuld en aansprakelijkheid zijn twee heel verschillende dingen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:30

SVRL schreef:
Een paar jaar geleden was er hier toch een topic, waarbij een joy rider van een pony was gevallen en haar been gebroken had. Als ik me goed herinner, is daar een rechtzaak van gekomen en heeft die bokker alle kosten moeten vergoeden.

Daar zat ik ook net aan te denken,Dat paard was idd door iemand zo maar mee genomen.
Als er een ongeluk gebeurd blijf je verantwoordelijk ook al gebeurd het zonder toestemming,je kan wel een gedeeltelijke schuld krijgen.
Net als een automobilist een fietser aan rijd die door het rood rijd,moet je ook altijd betalen,eerlijk of niet.