Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:59

tamary schreef:
Whale schreef:
Waarom zou die paal nu nutteloos zijn?

Omdat er geen gebruikers zijn, de loonontwikkeling in die postcode dat ook niet waarschijnlijk maakt in de toekomst en er geen reden is voor mensen die wel een electrische auto hebben om daar te gaan laden?


Deze laadpaal was ook al voor iemand die een paar straten verderop woonde, dus blijkbaar zijn er een paar straten verderop wel mensen die zich een elektrische auto kunnen veroorloven of eentje hebben voor hun werk. Dus dan heeft de volgende ieder geval een laadpaal.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 20:00

Nee hij woont een wijk verderop :P

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 20:00

karuna schreef:
Nee hij woont een wijk verderop :P


Een paar straten of een wijk. Wat maakt het uit.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 20:01

Best veel in dit geval :+ verschil tussen volkswijk en een meer dan gemideld inkomen wijk.

Gini
Berichten: 17927
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 20:02

En die man met de elektrische wagen kwam je toevallig tegen? En deed uit het niets zijn verhaal tegen je (dat die een stroomdraad uitgooit etc.)?

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 20:03

karuna schreef:
Hij gooit stroomkabel over de stoep met laden nu kennelijk. En hij was de enige aanvrager. :P en hij is ook de enige die ik ken met een electrische auto trouwens. En woont in die plaats ook nog. Daar kan ik ook niks aan doen :')

Ik heb me er verder niet mee bemoeit :+ de persoon vanmorgen was aardig van de leg had parkeerplek bij supermarkt harder nodig en wilde zijn verhaal kwijt omdat het ook over parkeren ging. Ik hoor dat aan. Vraag me daarna eea af. Zo moeilijk is dat niet. :) Ken de wijk waar het over gaat een beetje van langs en soms doorheen rijden.


Hoe weet je nu dat hij de enige aanvrager is?

Echt Karuna, heb je niks beters te doen met je tijd?

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 20:22

Tiggs schreef:
ingedebruijn schreef:
Ik wou dat ik zoveel toeval had in m'n leven. Ach er komen alleen maar meer eclectische auto's dus ze worden vanzelf nuttig.


Eclectische auto's <3 :')


Hahahahaha m'n telefoon maakt er wel wat hips van

Nielojram

Berichten: 7807
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 20:28

Dit is toch de standaard MO van haar topics.
Roeptoetert over iets.
Krijgt reactie wat ze niet verwachtte.
Komt dan opeens met een 'Bassie&Adriaan" verhaal om haar topic kracht bij te zetten.
Vervolgens vallen daar weer velen over..

@Karuna/Nicole, ga nu eens op je handen/hoefjes zitten als je iets vindt. Je wordt iedere keer 'afgemaakt'.
Jij wordt er niet blij van, dus wat is je doel...

Ik vind dat de moderators hier ook wel beter op kunnen ingrijpen/spelen.
Iedereen die hier al een tijdje huist, en zo'n soort topic leest, pakt óf de popcorn óf gaat er tegenin..
Wordt niemand vrolijk van.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 20:31

Wij hebben een elektrische Volvo sinds kort en ook hier zijn er in de straat twee parkeerplekken gereserveerd voor de laadpaal. Heerlijk. We zijn er zo blij mee! Rijdt zuinig en we kunnen nu altijd opladen.

Tegenwoordig heb je ook goedkopere elektrische auto’s hoor!

Bij ons in de wijk is er ook niks gecommuniceerd over het plaatsen van de palen. We hebben het aangevraagd en binnen twee weken waren de parkeerplekken afgezet met linten en borden dat er de dag erna een parkeerverbod was ivm het plaatsen van een laadpaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 20:37

Op zich snap ik de klacht wel.

Je zou verwachten dat een gemeente inventariseert op welke plekken er behoefte is aan een laadpaal (wat een kaklelijke dingen, trouwens :o ) en waar zo'n paal (nog) niet logisch is omdat er (nog) geen electrische auto's zijn.

Zelf zou ik ook niet zo blij zijn wanneer een van de weinige parkeerplekken omgevormd wordt naar laadpunt/parkeerplek voor enkel electrische auto's. Vooral wanneer er in de hele wijk geen electrische auto te bekennen is en de plek leeg blijft.

Een drama ervan maken, is dan ook weer niet nodig.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 21:09

Kennelijk is lezen geen vak meer op school. En is best een aantal van jullie goed in dingen zeggen en verzinnen die ik niet heb neergezet. :n electrische auto eigenaar is een bekende, kwestie van berichtje sturen. En waar ik iemand met een electrische auto ben tegengekomen. Ik niet vandaag in ieder geval. Maar ik zal het wel verzinnen dan. 8)7

Maar ik zal voortaan braaf niks meer posten buiten de huiskamer. Iedereen blij. Gefeliciteerd _/-\o_ boodschap is duidelijk. Bokt is niet meer voor iedereen kennelijk. :n

_djoeke_
Berichten: 285
Geregistreerd: 31-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 21:31

_San87_ schreef:
Op zich snap ik de klacht wel.

Je zou verwachten dat een gemeente inventariseert op welke plekken er behoefte is aan een laadpaal (wat een kaklelijke dingen, trouwens :o ) en waar zo'n paal (nog) niet logisch is omdat er (nog) geen electrische auto's zijn.

Zelf zou ik ook niet zo blij zijn wanneer een van de weinige parkeerplekken omgevormd wordt naar laadpunt/parkeerplek voor enkel electrische auto's. Vooral wanneer er in de hele wijk geen electrische auto te bekennen is en de plek leeg blijft.

Een drama ervan maken, is dan ook weer niet nodig.


Maar het is ook zo dat mensen nog niet overstappen naar elektrisch rijden omdat er nog te weinig laadpalen zijn. Wat betreft zou je verwachten dat de overheid de infrastructuur uitbreidt om elektrisch rijden te stimuleren.

Verder is het ook zo dat m.n. Mensen met een auto met een kleine actieradius niet alleen bij hun huis laden, maar ook om weer elektrisch terug te kunnen. Wij hebben zon auto, die kan op benzine verder als de accu leeg is, maar elektrisch zou veel beter zijn, zeker gezien het stikstofverhaal dat nu speelt. En ik kom voor mijn werk op heel veel plaatsen (ook in de wijken die TO beschrijft) waar ik zou willen laden maar waar nog geen laadpalen zijn.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 21:34

karuna schreef:
Kennelijk is lezen geen vak meer op school. En is best een aantal van jullie goed in dingen zeggen en verzinnen die ik niet heb neergezet. :n electrische auto eigenaar is een bekende, kwestie van berichtje sturen. En waar ik iemand met een electrische auto ben tegengekomen. Ik niet vandaag in ieder geval. Maar ik zal het wel verzinnen dan. 8)7

Maar ik zal voortaan braaf niks meer posten buiten de huiskamer. Iedereen blij. Gefeliciteerd _/-\o_ boodschap is duidelijk. Bokt is niet meer voor iedereen kennelijk. :n


Kon bijna een verhaal uit mijn dorp zijn. Ook hier zie je heel veel frustraties die de afgelopen jaren alleen maar groter geworden zijn. Dit is een probleem in veel dorpen en wijken in heel Nederland.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 21:35

Heerlijk toch als je tijd hebt om je druk te maken over iets wat speelt in een wijk /woonplaats waar je zelf niet woont en de persoon waar het omgaat ook nog een totale onbekende is ?

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 21:51

Gemeentes moeten ook inspelen op de toekomst. Als je pas palen gaat plaatsen als het gros al elektrisch rijdt dan ben je rijkelijk laat.

En idd zo'n paal is niet enkel voor de bewoners van een wijk. Maar mensen die er voor werk of vrije tijd moeten zijn is het ook handig om te kunnen laden

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 21:58

_djoeke_ schreef:
_San87_ schreef:
Op zich snap ik de klacht wel.

Je zou verwachten dat een gemeente inventariseert op welke plekken er behoefte is aan een laadpaal (wat een kaklelijke dingen, trouwens :o ) en waar zo'n paal (nog) niet logisch is omdat er (nog) geen electrische auto's zijn.

Zelf zou ik ook niet zo blij zijn wanneer een van de weinige parkeerplekken omgevormd wordt naar laadpunt/parkeerplek voor enkel electrische auto's. Vooral wanneer er in de hele wijk geen electrische auto te bekennen is en de plek leeg blijft.

Een drama ervan maken, is dan ook weer niet nodig.


Maar het is ook zo dat mensen nog niet overstappen naar elektrisch rijden omdat er nog te weinig laadpalen zijn. Wat betreft zou je verwachten dat de overheid de infrastructuur uitbreidt om elektrisch rijden te stimuleren.

Verder is het ook zo dat m.n. Mensen met een auto met een kleine actieradius niet alleen bij hun huis laden, maar ook om weer elektrisch terug te kunnen. Wij hebben zon auto, die kan op benzine verder als de accu leeg is, maar elektrisch zou veel beter zijn, zeker gezien het stikstofverhaal dat nu speelt. En ik kom voor mijn werk op heel veel plaatsen (ook in de wijken die TO beschrijft) waar ik zou willen laden maar waar nog geen laadpalen zijn.

Is ook wat voor te zeggen. Ik vind t wel zonde van de parkeerplek die nu waarschijnlijk onbenut blijft.

Ik denk dat electrisch rijden nog te duur is voor de meeste mensen.

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 22:10

genja schreef:
Heerlijk toch als je tijd hebt om je druk te maken over iets wat speelt in een wijk /woonplaats waar je zelf niet woont en de persoon waar het omgaat ook nog een totale onbekende is ?



Ja maar die persoon die elektrisch rijdt en voor wie de palen bedoeld zijn kent ze dan weer wel.


Ik denk dat Karuna haar roeping als fictie auteur heeft gemist.

Avalanche

Berichten: 16050
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 22:21

karuna schreef:
Kennelijk is lezen geen vak meer op school. En is best een aantal van jullie goed in dingen zeggen en verzinnen die ik niet heb neergezet. :n electrische auto eigenaar is een bekende, kwestie van berichtje sturen. En waar ik iemand met een electrische auto ben tegengekomen. Ik niet vandaag in ieder geval. Maar ik zal het wel verzinnen dan. 8)7

Maar ik zal voortaan braaf niks meer posten buiten de huiskamer. Iedereen blij. Gefeliciteerd _/-\o_ boodschap is duidelijk. Bokt is niet meer voor iedereen kennelijk. :n

Ja, want dat is wat iedereen zegt, dat je het verzint en dat je niet meer op Bokt mag posten :+ Natuurlijk.......

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 22:24

Maar stel dat deze oudjes nog verzorging moeten gaan krijgen.
En dat de verpleging dan met elektrische auto's gaat rijden. Dan is het toch wel nog nuttig...
Je weet niet wat de toekomst brengt.

Crue gezegt je weet nooit niet wat gaat gebeuren, want jammer genoeg leeft niemand voor eeuwig.
En kan het over een tijd de gemiddelde leeftijd omlaag getrokken worden.
Er zouden ook mensen een stuk verder weg werken. Stel dat zij ooit een elektrische bedrijfswagen krijgen.
Ja jongens ga maar bij de kennis opladen want hier is geen paal.
Dan kunnen zij ook 10 min gaan lopen.


En het gaat er niet over dat je niks meer op bokt mag zetten.
Maar je maakt altijd de raarste topics aan.
En het is altijd maar voor iemand anders... Ik kan het soms niet meer volgen hoor.
Sorry maar dit is ook niet leuk voor ons.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 22:42

Nielojram schreef:
Dit is toch de standaard MO van haar topics.
Roeptoetert over iets.
Krijgt reactie wat ze niet verwachtte.
Komt dan opeens met een 'Bassie&Adriaan" verhaal om haar topic kracht bij te zetten.
Vervolgens vallen daar weer velen over..

@Karuna/Nicole, ga nu eens op je handen/hoefjes zitten als je iets vindt. Je wordt iedere keer 'afgemaakt'.
Jij wordt er niet blij van, dus wat is je doel...

Ik vind dat de moderators hier ook wel beter op kunnen ingrijpen/spelen.
Iedereen die hier al een tijdje huist, en zo'n soort topic leest, pakt óf de popcorn óf gaat er tegenin..
Wordt niemand vrolijk van.


Zeker mee eens. Het gaat vrijwel áltijd zo:
1. Karuna opent een topic
2. Mensen gaan tegen haar in want het is vaak een gek/overdreven/unieke vertelling
3. Karuna gaat daar weer tegenin en komt met allerlei nieuwe gedetailleerde feitjes
4. Mensen gaan er tegenin
5. Karuna kruipt in de slachtofferrol
6. Mensen maken er opmerkingen over en mods grijpen in & versturen wss waarschuwingen.
7. Ruzie / discussies / modbreaks.

Ik denk dat zo alles wel gezegd is in dit topic. Wellicht slotje voordat het verder ontspoort / gewoon niet meer reageren?

Veronica2
Berichten: 2665
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 22:44

Avalanche81 schreef:
karuna schreef:
Kennelijk is lezen geen vak meer op school. En is best een aantal van jullie goed in dingen zeggen en verzinnen die ik niet heb neergezet. :n electrische auto eigenaar is een bekende, kwestie van berichtje sturen. En waar ik iemand met een electrische auto ben tegengekomen. Ik niet vandaag in ieder geval. Maar ik zal het wel verzinnen dan. 8)7

Maar ik zal voortaan braaf niks meer posten buiten de huiskamer. Iedereen blij. Gefeliciteerd _/-\o_ boodschap is duidelijk. Bokt is niet meer voor iedereen kennelijk. :n

Ja, want dat is wat iedereen zegt, dat je het verzint en dat je niet meer op Bokt mag posten :+ Natuurlijk.......

Volgens mij waren er toch genoeg redelijk serieuze reacties 8-) .

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 22:55

_San87_ schreef:
Is ook wat voor te zeggen. Ik vind t wel zonde van de parkeerplek die nu waarschijnlijk onbenut blijft.

Ik denk dat electrisch rijden nog te duur is voor de meeste mensen.


Ik denk dat veel mensen geen elektrische wagen kopen omdat er de infrastructuur nog niet voor is. Het is een kip en ei verhaal; zonder laadpalen koopt er niemand elektrische wagens en zonder elektrische wagens vindt niemand het noodzakelijk om laadpalen te zetten. Op een bepaald moment zal de gemeente (of overheid in het algemeen) duurzaamheid op verschillende manieren moeten stimuleren, want mensen denken niet aan het totaalplaatje (zonder oordeel, dat is gewoon menselijk). Mensen dekken ikke vind dit lastig en ikke zie geen reden, dus het heeft geen reden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 23:14

SinneJ schreef:
_San87_ schreef:
Is ook wat voor te zeggen. Ik vind t wel zonde van de parkeerplek die nu waarschijnlijk onbenut blijft.

Ik denk dat electrisch rijden nog te duur is voor de meeste mensen.


Ik denk dat veel mensen geen elektrische wagen kopen omdat er de infrastructuur nog niet voor is. Het is een kip en ei verhaal; zonder laadpalen koopt er niemand elektrische wagens en zonder elektrische wagens vindt niemand het noodzakelijk om laadpalen te zetten. Op een bepaald moment zal de gemeente (of overheid in het algemeen) duurzaamheid op verschillende manieren moeten stimuleren, want mensen denken niet aan het totaalplaatje (zonder oordeel, dat is gewoon menselijk). Mensen dekken ikke vind dit lastig en ikke zie geen reden, dus het heeft geen reden.

Ik denk oprecht dat op de eerste plaats de prijs mensen tegenhoudt. Er is nog geen grote 2e hands markt, zodra dat op gang komt denk ik dat er wel meer electrisch gereden gaat worden.

En een grotere actieradius is ook geen heel overbodige luxe :P.

Avalanche

Berichten: 16050
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 23:17

Die prijs is zeer discutabel. Een oude auto is duur in wegenbelasting en onderhoud....... een elektrische auto niet. Het is ook maar wat voor keuze je zelf maakt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 23:21

Avalanche81 schreef:
Die prijs is zeer discutabel. Een oude auto is duur in wegenbelasting en onderhoud....... een elektrische auto niet. Het is ook maar wat voor keuze je zelf maakt.

Voor veel mensen maakt in een klap 20000 euro neerleggen wel veel verschil tegenover die andere kosten die gespreid zijn.

En gratis in de wegenbelasting is leuk, maar voor hoe lang nog.