Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 08:49

Op internet staat dit over de leeftijden:
Citaat:
Met een gemiddelde leeftijd van 11 jaar zijn benzineauto’s ouder dan dieselauto’s, die gemiddeld 7,2 jaar oud zijn. Van alle personenauto’s rijdt 79 procent op benzine, terwijl 16 procent op diesel rijdt.

Daarin zijn natuurlijk ook auto’s meegenomen die binnen een paar jaar total-loss worden gereden, maar ook oldtimers.
Auto’s die geëxporteerd worden naar het buitenland zijn volgens google gemiddeld 12,5 jaar oud.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:06

NatasjavE schreef:
Wat de gemiddelde leeftijd van een benzine auto is weet ik niet.
Ik weet alleen dat merken als Mercedes, BMW en Volvo geliefd zijn als youngtimer bij ZZPers. Die gaan lang mee en kunnen veel kilometers maken.

Mijn man rijd een BMW 5 serie van 23 jaar oud. Die zijn voor hem het goedkoopst om te rijden.

Klopt. Haha. Door huidig beleid is voor mij zeer voordelig om als zelfstandige een 15 jaar oude benzine slurper te rijden. Ook handig wanneer je een trailer moet trekken.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:30

Ik denk dat het probleem niet eens wel of niet electrisch is, maar gewoon dat we teveel auto’s hebben.
Ik woon zelf in buitengebied dus kan op eigen erf parkeren (en wij hebben maar 1 auto), maar als ik hier kijk naar jaren 30 wijken waar gezinnen met 18+ kinderen wonen... die hebben soms 5 auto’s per gezin, en tja, dat past niet..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41667
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:46

LadyMadonna schreef:
Ik denk dat het probleem niet eens wel of niet electrisch is, maar gewoon dat we teveel auto’s hebben.
Ik woon zelf in buitengebied dus kan op eigen erf parkeren (en wij hebben maar 1 auto), maar als ik hier kijk naar jaren 30 wijken waar gezinnen met 18+ kinderen wonen... die hebben soms 5 auto’s per gezin, en tja, dat past niet..

Moet eerlijk zeggen dat ik dat ook gewoon exorbitant veel vind :o.

Bij ons staan twee auto's voor de deur (eigen oprit), en daar denk ik soms al van dat t best wel bull is :'). We hebben ze echter nodig voor het werk.

Eleeke

Berichten: 2042
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:47

ElCamino schreef:
Volledig off topic :
Eleeke en IMANDRA: wat nou non-argument..... ik zeg alleen maar wat er in werkelijkheid gebeurt, ik zeg niet dat IK dat goed vindt...... het is gewoon een feit.... en ook 20 kleine rotlandjes winnen het niet van bv China, Rusland etc..... en die Diesels gaan nog steeds naar het buitenland.
Tenzij ze gewoon niet meer uitgevoerd mogen worden en vernietigd gaan worden. Dan lost het pas iets op


Mijn oma ( overleden op haar 94e ) at al biologisch toen dat nog illegaal was ( ja dat is het geweest) . Stiekem werd dat verkocht en de kwaliteit was slecht. Ook at ze vegetarisch. Gelukkig had ze niet de instelling : het heeft geen zin, ik ben in mijn eentje niet voldoende om dit in gang te zetten.
Ik eet ook m'n hele leven vegetarisch, toen ik jong was waren er nog steeds geen vleesvervangers om het je makkelijker te maken, en biologisch was nog steeds vaak slechtere kwaliteit maar wel al in "vage" winkels te verkrijgen. En zie nu ......
Het heeft altijd zin om ergens mee te beginnen , wat zowel nodig is als waar je in gelooft. Het domino effect bestaat.

Popstra
Berichten: 13787
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:05

_San87_ schreef:
Popstra schreef:
Iedereen moet lekker zelf weten waar die in rijd.
Men moet zich eens niet zo gek laten maken door de stikstof onzin en wat al niet meer. Die elektrische autos zijn ook niet heilig. Er moet nog altijd stroom voor opgewekt worden en die batterijen zijn zo vervuilend als de pest wanneer deze de langste tijd gehad hebben.
En ja, ik zet mijn benzine auto gewoon op een parkeer plek met laadpaal als ik boodschappen ga doen. Laden doe je maar lekker thuis voor je eigen deur als je zo nodig elektrisch wil

Lekker asociale instelling. Zet jij ook je auto op een invalidenparkeerplek omdat t beter uitkomt?

Nee en dat vind ik ook totaal niet te vergelijken.
En vind jij mij maar lekker asociaal hoor. Blijf het toch doen als het parkeer terrein weer stampensvol staat bij de supermarkt

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:07

Misschien is ze ook zelfs invalide wanneer het haar goed uitkomt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37276
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 10:08

Blussem schreef:
Misschien is ze ook zelfs invalide wanneer het haar goed uitkomt.

:?

Popstra
Berichten: 13787
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:11

Blussem schreef:
Misschien is ze ook zelfs invalide wanneer het haar goed uitkomt.

Slaat op mij Karuna. Laat ze maar l*llen. Je mag hier niks eerlijks zeggen zoals altijd zonder je mond gesnoerd word en men allerlij meningen over je vormt. +:)+

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:15

Eerlijk? Het is gewoon hartstikke asociaal om plekken te bezetten die mensen nodig hebben omdat ze anders niet thuis komen _-:(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41667
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:16

Popstra schreef:
_San87_ schreef:

Lekker asociale instelling. Zet jij ook je auto op een invalidenparkeerplek omdat t beter uitkomt?

Nee en dat vind ik ook totaal niet te vergelijken.
En vind jij mij maar lekker asociaal hoor. Blijf het toch doen als het parkeer terrein weer stampensvol staat bij de supermarkt

Jawel. Jij zet je auto op een plek die niet voor jou bestemd is. Net als dat een invalidenparkeerplek dat niet is. Of een laad- en lospunt voor vrachtwagens.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:18

Popstra: Dan mag er toch ook eerlijk gezegd worden dat mensen dat asociaal vinden lijkt me?

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:26

8nnemiek schreef:
Eerlijk? Het is gewoon hartstikke asociaal om plekken te bezetten die mensen nodig hebben omdat ze anders niet thuis komen _-:(


Precies dit. Die parkeerplek kan hard nodig zijn voor iemand.

En de mond gesnoerd? Alsjeblieft zeg. Jij geeft je mening en wij hebben een mening over jouw mening. Of mogen wij ineens niks meer zeggen -de mond gesnoerd worden- omdat we een afwijkende mening hebben?

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:18

Popstra schreef:
Nee en dat vind ik ook totaal niet te vergelijken.
En vind jij mij maar lekker asociaal hoor. Blijf het toch doen als het parkeer terrein weer stampensvol staat bij de supermarkt


Het gaat niet enkel om het feit dat je ongelooflijk verzuurd overkomt op deze manier, maar ook omdat je post gewoon niet echt onderbouwd is. Mensen laten zich gek maken door het stikstof verhaal? Enkel laden voor eigen deur? Lees je misschien even in over beide onderwerpen voor je je zo sterk gaat uitspreken.

Daarbij kom je verder in het leven met een open houding naar nieuwe dingen toe...

_djoeke_
Berichten: 285
Geregistreerd: 31-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:14

Popstra schreef:
Popstra schreef:
Iedereen moet lekker zelf weten waar die in rijd.
Men moet zich eens niet zo gek laten maken door de stikstof onzin en wat al niet meer. Die elektrische autos zijn ook niet heilig. Er moet nog altijd stroom voor opgewekt worden en die batterijen zijn zo vervuilend als de pest wanneer deze de langste tijd gehad hebben.
En ja, ik zet mijn benzine auto gewoon op een parkeer plek met laadpaal als ik boodschappen ga doen. Laden doe je maar lekker thuis voor je eigen deur als je zo nodig elektrisch wil

Lekker asociale instelling. Zet jij ook je auto op een invalidenparkeerplek omdat t beter uitkomt?

Nee en dat vind ik ook totaal niet te vergelijken.
En vind jij mij maar lekker asociaal hoor. Blijf het toch doen als het parkeer terrein weer stampensvol staat bij de supermarkt[/quote]

Vind je het ook normaal als de toerit van het benzinestation geblokkeerd wordt, zodat mensen niet kunnen tanken?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:29

Bij ons zie je ook steeds meer laadpalen,bij alle supermarkten,zelfs bij een restaurant hier in de buurt.Bij 1 supermarkt word de laadpaal ook echt geregeld gebruik.Daar zijn trouwens ook laadpunten voor elektrische fietsen.
Het is wel zo dat er met al die speciale plekken steeds minder plek is voor andere mensen,en er zijn massa's mensen die net niet slecht genoeg zijn voor een invalidekaart maar wel slecht lopen.De plekken voor ouders met kind vind ik gewoon te idioot,toen ik jong was en kinderen had waren die er niet ,ik heb die ook nog nooit gemist en als er geen plek is zet ik mijn auto daar dus gerust op.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41667
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:30

beatje schreef:
Bij ons zie je ook steeds meer laadpalen,bij alle supermarkten,zelfs bij een restaurant hier in de buurt.Bij 1 supermarkt word de laadpaal ook echt geregeld gebruik.Daar zijn trouwens ook laadpunten voor elektrische fietsen.
Het is wel zo dat er met al die speciale plekken steeds minder plek is voor andere mensen,en er zijn massa's mensen die net niet slecht genoeg zijn voor een invalidekaart maar wel slecht lopen.De plekken voor ouders met kind vind ik gewoon te idioot,toen ik jong was en kinderen had waren die er niet ,ik heb die ook nog nooit gemist en als er geen plek is zet ik mijn auto daar dus gerust op.

Zijn er serieus plekken voor ouders met kind? Die heb ik nog nooit gezien :=.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:37

_San87_ schreef:
beatje schreef:
Bij ons zie je ook steeds meer laadpalen,bij alle supermarkten,zelfs bij een restaurant hier in de buurt.Bij 1 supermarkt word de laadpaal ook echt geregeld gebruik.Daar zijn trouwens ook laadpunten voor elektrische fietsen.
Het is wel zo dat er met al die speciale plekken steeds minder plek is voor andere mensen,en er zijn massa's mensen die net niet slecht genoeg zijn voor een invalidekaart maar wel slecht lopen.De plekken voor ouders met kind vind ik gewoon te idioot,toen ik jong was en kinderen had waren die er niet ,ik heb die ook nog nooit gemist en als er geen plek is zet ik mijn auto daar dus gerust op.

Zijn er serieus plekken voor ouders met kind? Die heb ik nog nooit gezien :=.

Ja, bijvoorbeeld bij Ikea Utrecht. De plekken zijn breder, zodat je makkelijker je deur ver open kunt doen om kinders in en uit te laden.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:38

_San87_ schreef:
beatje schreef:
Bij ons zie je ook steeds meer laadpalen,bij alle supermarkten,zelfs bij een restaurant hier in de buurt.Bij 1 supermarkt word de laadpaal ook echt geregeld gebruik.Daar zijn trouwens ook laadpunten voor elektrische fietsen.
Het is wel zo dat er met al die speciale plekken steeds minder plek is voor andere mensen,en er zijn massa's mensen die net niet slecht genoeg zijn voor een invalidekaart maar wel slecht lopen.De plekken voor ouders met kind vind ik gewoon te idioot,toen ik jong was en kinderen had waren die er niet ,ik heb die ook nog nooit gemist en als er geen plek is zet ik mijn auto daar dus gerust op.

Zijn er serieus plekken voor ouders met kind? Die heb ik nog nooit gezien :=.


Ja :) heerlijk. Net iets bredere plekken waar je je kind normaal in het zitje kan zetten zonder tegen de buurauto te komen met de autodeur :)
Ik ben wel eens zo krap ingeparkeerd geweest op een normale plek dat ik de auto eerst uit het vak heb moeten halen en daarna mijn kind er pas in heb kunnen zetten. Anders was het gewoon echt niet te doen :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41667
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:39

Hilary schreef:
_San87_ schreef:

Zijn er serieus plekken voor ouders met kind? Die heb ik nog nooit gezien :=.

Ja, bijvoorbeeld bij Ikea Utrecht. De plekken zijn breder, zodat je makkelijker je deur ver open kunt doen om kinders in en uit te laden.

Jezus. Maak dan de plekken overal breder. Genoeg mensen die moeilijk in en uit kunnen stappen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:40

_San87_ schreef:
beatje schreef:
Bij ons zie je ook steeds meer laadpalen,bij alle supermarkten,zelfs bij een restaurant hier in de buurt.Bij 1 supermarkt word de laadpaal ook echt geregeld gebruik.Daar zijn trouwens ook laadpunten voor elektrische fietsen.
Het is wel zo dat er met al die speciale plekken steeds minder plek is voor andere mensen,en er zijn massa's mensen die net niet slecht genoeg zijn voor een invalidekaart maar wel slecht lopen.De plekken voor ouders met kind vind ik gewoon te idioot,toen ik jong was en kinderen had waren die er niet ,ik heb die ook nog nooit gemist en als er geen plek is zet ik mijn auto daar dus gerust op.

Zijn er serieus plekken voor ouders met kind? Die heb ik nog nooit gezien :=.

Misschiens Vlaams? Maar ik heb een grote auto, grote deuren en vind ze makkelijk om mijn oude vader uit de auto te krijgen,Ik zeg altijd wij zijn toch ook ouder met kind :o

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:40

En dat is dus ook super asociaal als je daar je auto neerzet als je het niet nodig hebt. Met twee kinderen is het op een gewone krappe parkeerplaats echt een stuk minder handig om de kinderen door een smalle deuropening te squeezen en dan op de kinderstoel te krijgen en vast te sjorren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41667
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:42

Keet schreef:
_San87_ schreef:

Zijn er serieus plekken voor ouders met kind? Die heb ik nog nooit gezien :=.


Ja :) heerlijk. Net iets bredere plekken waar je je kind normaal in het zitje kan zetten zonder tegen de buurauto te komen met de autodeur :)
Ik ben wel eens zo krap ingeparkeerd geweest op een normale plek dat ik de auto eerst uit het vak heb moeten halen en daarna mijn kind er pas in heb kunnen zetten. Anders was het gewoon echt niet te doen :n

Ik ben ook wel eens zo krap ingeparkeerd dat ik de auto uit t vak moest rijden voor m'n vriendin in kon stappen.

Ik vind t een beetje onzin, al die speciale plekken (voor gehandicapten uitgezonderd). Zorg gewoon voor voldoende brede parkeerplekken.

Avalanche

Berichten: 16089
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:42

Pffff wat zijn mensen weer zuur zeg. Wees blij dat er aan mensen gedacht wordt voor wie het minder simpel is. Vroeger hadden we ook nooit een cap op, we zaten in de kofferbak van de auto, waren mensen niet altijd en overal bereikbaar, maar konden vooral zelf niet bellen als het wel hard nodig was....... het leven is een stuk veiliger zo, en voor veel mensen een stuk leuker. Ik kan me levendig voorstellen dat je met kleine kinderen heel blij wordt van een bredere parkeerplaats.

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:45

Maar je kan een baby en een dreumes niet even vragen te wachten op de parking terwijl je het vak uit rijdt...