Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gini
Berichten: 17908
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:08

Er zijn 60 huizen en 48 parkeerplekken dichtbij. Daarnaast is er een onverlichte parkeerplaats die buiten de wijk ligt. Kan er dan niet binnen de wijk afgesproken worden dat de mensen die niet goed ter been zijn 1 van de 48 plekken "krijgen". De gezonde mensen kunnen dan de andere plekken innemen en dan verder aanvullen op de parkeerplaats buiten de wijk.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 18:15

Als het zo simpel was. Maar wel een kaart aanwezig maar geen kans op plek met nummerbord want voor de deur onmogelijk te parkeren ivm de paaltjes. Er hebben kennelijk al mensen een klacht ingediend bij de gemeente in kwestie, maar ja daarmee tover je geen parkeerplek tevoorschijn, ik kan voor nu vooral alleen medelijden hebben met deel van de bewoners daar. En met de aanvrager die er toch al moeten gaan laden. :(:)

Gini er zijn nog een paar extra plekken voor deuren deels waar een smalle auto kan staan. (Het betreft vier drie smalle straten naast elkaar met eenrichting verkeer) Maar nu net niet bij de slecht ter been mensjes. -O- Mijn bus bv zou er niets eens passen zonder de weg te blokkeren. Dat vrijhouden werd nu al gedaan. Alleen de werkenden komen dadelijk thuis en hebben de verrassings laadpaal dan voor hun neus. Omdat er dus vanuit de gemeente niet is gecommuniceerd. En de aanvrager mag ook een stevig eind lopen voor hij of zij thuis is na het parkeren,
Ik ga ervan uit dat komende dagen er hopelijk voor de minder fitten een afspraak soort van komt. Al is helaas bijna een kwart van de bewoners niet zo fit.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:23

Maar ik snap het punt van dit topic niet. Wat ik er nu uit begrijp: meneer komt aanrijden, wil op zijn favoriete parkeerplaats gaan staan, en krijgt vriendelijk maar beslist te horen dat dit niet kan. Is blijkbaar de peutertijd nog niet helemaal ontgroeid, want krijgt ter plekke een driftbui, en de heren die bezig zijn trekken zich er niets van aan. Wat mij heel verstandig lijkt, trouwens.

Maar dan moet je niet klagen over de gemeente, dan moet je klagen over de meneer die aan zijn anger issues moet gaan werken en leren het woord "nee" te begrijpen. Verder kunnen de mensen die niet geheel fit zijn eventueel naar de sportschool, mensen die daadwerkelijk gehandicapt zijn kunnen een kaart en invalidenplaats aanvragen, en de paar mensen die dan werkelijk een handicap hebben maar niet erg genoeg voor een kaart, kunnen mensen dan wel rekening mee houden, lijkt me.

Het is echt niet zo moeilijk.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:53

Ik snap het probleem wel, alleen ben ik het ook wel een klein beetje eens dat de ts best vaak een probleem aankaart op Bokt.nl

Dit probleem is een onhandige actie van de gemeente, ik weet niet of dit nog terug te draaien is, misschien een handtekening actie starten?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 18:59

Oeps :oo het is nog iets beroerder dan gedacht. De palen zijn volledig overbodig. Aanvrager heeft aanvraag kennelijk teruggedraaid tijd geleden al, en ook bevestiging gehad van terugdraaien aanvraag want heeft zelf al een tijd een eigen laadpaal voor de deur nu. :oo die komt dus thuis met eea aan berichtjes van wat is dit nu? :? Oeps. Hoe de gemeente dit nu gaat oplossen. :') twee volledig overbodige laadplaatsen die ongebruikt gaan blijven dan voorlopig.

Best vaak valt wel mee toch, paar keer per jaar of zo?
Laatst bijgewerkt door karuna op 13-11-19 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:01

Waar maak jij je in hemelsnaam druk om
Een banketstaaf parkeerplek en niet eens bij jezelf
Wake up call er komen steeds meer laadpalen in 2030 rijden we allemaal electrisch.


Gemeente laat ze echt wel staan heeft Jantje ze niet nodig dan Pietje volgende week wel.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:06

Hoe krijg je al die informatie als je die persoon niet kent en bij toeval destijds tegen kwam? Wordt wel een bijzonder verhaal zo.

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:14

ingedebruijn schreef:
Hoe krijg je al die informatie als je die persoon niet kent en bij toeval destijds tegen kwam? Wordt wel een bijzonder verhaal zo.


Ik ben blij dat iemand het eindelijk vraagt :o

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:15

Ik vraag me ook af hoe je weet dat het om die persoon gaat die de aanvraag zou hebben gedaan. Geeft de gemeente gewoon persoonlijke info van anderen door? Lijkt me sterk..
Verder is een laadpaal nooit ‘volledig overbodig’, er zijn wel meer mensen met een elektrische auto, en ook die plekken zullen best regelmatig bezet zijn, zeker als er verder weinig palen in de buurt zijn.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 13-11-19 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:16

Waar maak je je in hemelsnaam druk om, het is niet eens jouw wijk. Lijkt me vervelend om jou te zijn zeg, dat je je het lot van anderen zo aantrekt.

En wie weet hebben die arme zeikerds daar wel rijke familie die op bezoek komt?

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:22

NadjaNadja schreef:
Je stelt in principe geen rare vraag, maar je geeft dan weer zo ontzettend veel informatie om je vraag heen. Ik kan wel begrijpen dat mensen dat soms een beetje klagerig vinden overkomen.

Ja, het is vervelend. Maar goed, mensen zijn nou eenmaal niet zo goed met verandering. Ja, het is niet fijn misschien voor de persoon in kwestie, maar er zijn bepaalde regels wat mag en niet mag en daar heeft de gemeente zich ook gewoon aan te houden. Dit mag, dus dan heb je eigenlijk 2 opties: 1. je er druk om maken en er mee zitten, of 2. zoek een oplossing, accepteer het en ga verder.

Ik zou optie 2 adviseren in ieder geval.


Dit. En als je 48 auto's op 60 huizen hebt dan is het nou ook weer niet zo arm.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:23

ingedebruijn schreef:
Hoe krijg je al die informatie als je die persoon niet kent en bij toeval destijds tegen kwam? Wordt wel een bijzonder verhaal zo.

Ik wilde net hetzelfde vragen _O-

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:23

Goed verhaal dit :Y)

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:23

Karuna Karuna, wat maak je je weer druk om iets waar je niets maar dan ook helemaal niets mee te maken hebt, er in duiken alsof je planoloog van de stad bent, contact met een gemeente opnemen waar je niet woont, druk maken om zaken die mensen echt zelf wel op kunnen lossen. Laat gaan en doe eens wat relaxter.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 19:25

ingedebruijn schreef:
Hoe krijg je al die informatie als je die persoon niet kent en bij toeval destijds tegen kwam? Wordt wel een bijzonder verhaal zo.

De enige in die plaats die ik ken met een electrische auto. Hem eens gevraagd goh waar laad jij je auto en hoe gaat dat dan enz.

En toen bleek dat hij de aanvrager was van de nu dus nutteloze vandaag geplaatste laadpaal :') _O- en echt een heel eind verderop dus, minstens 10 minuten lopen of zo. :oo Toen hij kennelijk hoorde waar de paal kwam heeft hij aangegeven laat maar ik doe het wel op een andere manier. :') Hij wist dus niet dat de plaatsing doodleuk was doorgegaan. Door mijn vraag is er nu een mail naar de gemeente door hem. Dat weet ik dus ook pas net hihi.

Stom toeval dus.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:28

Waarom zou die paal nu nutteloos zijn?

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:32

Ik wou dat ik zoveel toeval had in m'n leven. Ach er komen alleen maar meer eclectische auto's dus ze worden vanzelf nuttig.

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:33

Misschien is deze paal wel voor iemand anders... Als je een electrische auto aanschaft/gaat leasen zorg je meestal dat je voor de afleverdatum een paal hebt (of dat wordt voor je geregeld door de leasemaatschappij). Lijkt me niet dat de gemeente de aanvrager met naam en toenaam heeft genoemd (dat mogen ze nl niet).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:33

Ik ga er vanuit dat er dus meer aanvragers zijn in die plaats of elektrische autos op komst. :)

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:33

karuna schreef:
Hoe de gemeente dit nu gaat oplossen. :') twee volledig overbodige laadplaatsen die ongebruikt gaan blijven dan voorlopig.

Mss hebben die arme mensen wel "rijke" vrienden/familie die hun auto willen opladen als ze op visite komen.

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:39

ingedebruijn schreef:
Ik wou dat ik zoveel toeval had in m'n leven. Ach er komen alleen maar meer eclectische auto's dus ze worden vanzelf nuttig.


Eclectische auto's <3 :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:39

Tiggs schreef:
ingedebruijn schreef:
Ik wou dat ik zoveel toeval had in m'n leven. Ach er komen alleen maar meer eclectische auto's dus ze worden vanzelf nuttig.


Eclectische auto's <3 :')

Een soort optimale hybride? :))

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:41

Whale schreef:
Waarom zou die paal nu nutteloos zijn?

Omdat er geen gebruikers zijn, de loonontwikkeling in die postcode dat ook niet waarschijnlijk maakt in de toekomst en er geen reden is voor mensen die wel een electrische auto hebben om daar te gaan laden?

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:41

karuna schreef:
ingedebruijn schreef:
Hoe krijg je al die informatie als je die persoon niet kent en bij toeval destijds tegen kwam? Wordt wel een bijzonder verhaal zo.

De enige in die plaats die ik ken met een electrische auto. Hem eens gevraagd goh waar laad jij je auto en hoe gaat dat dan enz.

En toen bleek dat hij de aanvrager was van de nu dus nutteloze vandaag geplaatste laadpaal :') _O- en echt een heel eind verderop dus, minstens 10 minuten lopen of zo. :oo Toen hij kennelijk hoorde waar de paal kwam heeft hij aangegeven laat maar ik doe het wel op een andere manier. :') Hij wist dus niet dat de plaatsing doodleuk was doorgegaan. Door mijn vraag is er nu een mail naar de gemeente door hem. Dat weet ik dus ook pas net hihi.

Stom toeval dus.





Tuurlijk, en het zou ooo niet voor iemand kunnen zijn die pas volgende week z’n elektrische auto krijgt. En waar is die meneer z’n paal dan ?

Even serieus, waar hou jij je allemaal niet mee bezig zeg ...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 19:59

Hij gooit stroomkabel over de stoep met laden nu kennelijk. En hij was de enige aanvrager. :P en hij is ook de enige die ik ken met een electrische auto trouwens. En woont in die plaats ook nog. Daar kan ik ook niks aan doen :')

Ik heb me er verder niet mee bemoeit :+ de persoon vanmorgen was aardig van de leg had parkeerplek bij supermarkt harder nodig en wilde zijn verhaal kwijt omdat het ook over parkeren ging. Ik hoor dat aan. Vraag me daarna eea af. Zo moeilijk is dat niet. :) Ken de wijk waar het over gaat een beetje van langs en soms doorheen rijden.
Laatst bijgewerkt door karuna op 13-11-19 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt