Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 23:24

_San87_ schreef:
Avalanche81 schreef:
Die prijs is zeer discutabel. Een oude auto is duur in wegenbelasting en onderhoud....... een elektrische auto niet. Het is ook maar wat voor keuze je zelf maakt.

Voor veel mensen maakt in een klap 20000 euro neerleggen wel veel verschil tegenover die andere kosten die gespreid zijn.

En gratis in de wegenbelasting is leuk, maar voor hoe lang nog.


Tegenwoordig heb je wel veel afbetalingsplannen, maar ik snap je punt wel. Het is gewoon zo dat hier en daar 2 plaatsen nodig zijn om het te stimuleren voor zij die het alvast kunnen betalen. Uiteraard moet het niet meteen de hele straat zijn :+

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 23:32

Hoezo ken jij iedereen in het dorp met een elektrische auto? Je weet dat er ook andere modellen rondrijden dan een Tesla die je op het eerste zicht niet zou geven dat ze elektrisch zijn?

Hier zijn de eerste thuisverpleegsters al over op elektrisch rijden. In zo een verpauperde wijk vol armoede, ziektes, bejaarden en handicaps zoals je het beschrijft zou het toch fijn zijn als de thuiszorg kan opladen? Of is dit een onderwerp dat je bewaart voor over 6 maanden. Schandalig dat de thuiszorg minder tijd heeft omdat ze 10min moet lopen van de laadpaal naar patient?

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 00:15

Grootste probleem is dat er geen betaalbare trailer trekkers zijn.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33799
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 00:18

Blussem schreef:
Grootste probleem is dat er geen betaalbare trailer trekkers zijn.

Ja dat is een probleem voor mensen met paarden haha. Mijn vader heeft trouwens een hybride auto die flink kan trekken (volvo v60 met 260 PK oid).

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 00:22

Blussem schreef:
Grootste probleem is dat er geen betaalbare trailer trekkers zijn.


Ik zou niet zeggen het grootste probleem in deze context :') maar goed ook voor vrachtwagens bijvoorbeeld moet er wel een optie komen op termijn. In ieder geval zijn we het er volgens mij wel over eens dat al die vooruitgang geleidelijk verloopt.

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 00:44

Blussem schreef:
Grootste probleem is dat er geen betaalbare trailer trekkers zijn.


Luxeprobleem waar deze wijk denk ik geen last van heeft...

Hoe betaal je eigenlijk bij zo'n paal?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33799
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 01:05

Tiggs schreef:
Blussem schreef:
Grootste probleem is dat er geen betaalbare trailer trekkers zijn.


Luxeprobleem waar deze wijk denk ik geen last van heeft...

Hoe betaal je eigenlijk bij zo'n paal?

Je betaalt met je leasepasje. :)

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 06:27

Wij hebben een 4 jaar oude Volvo v60 die 1800kg mag trekken en geen 20.000 heeft gekost hoor.
Er zijn nu ook goedkope Volkswagen Up beschikbaar elektrisch helemaal nieuw en betaalbaar

Wij betalen met een soort druppel die je voor de paal houdt en dan wordt er eens per maand geld afgeschreven. Wij betalen denk ik 15 euro per maand aan elektra en rijden er zeker wel 1000 km mee.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 08:00

karuna schreef:
Het blijkt de gemeente heeft verzuimd het te melden in de gemeente krant, 8)7 alleen in de staatscourant is het neergezet in de zomer


Ze hebben dus wel gemeld dat ze zouden komen en ook voldoende :) hoeft alleen in de staatscourant :+

Karuna je moet echt beter over je topics en informatievoorziening en schrijfwijze gaan nadenken hoor.
NIVEA!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 08:04

SinneJ schreef:
_San87_ schreef:
Is ook wat voor te zeggen. Ik vind t wel zonde van de parkeerplek die nu waarschijnlijk onbenut blijft.

Ik denk dat electrisch rijden nog te duur is voor de meeste mensen.


Ik denk dat veel mensen geen elektrische wagen kopen omdat er de infrastructuur nog niet voor is. Het is een kip en ei verhaal; zonder laadpalen koopt er niemand elektrische wagens en zonder elektrische wagens vindt niemand het noodzakelijk om laadpalen te zetten. Op een bepaald moment zal de gemeente (of overheid in het algemeen) duurzaamheid op verschillende manieren moeten stimuleren, want mensen denken niet aan het totaalplaatje (zonder oordeel, dat is gewoon menselijk). Mensen dekken ikke vind dit lastig en ikke zie geen reden, dus het heeft geen reden.


Je hebt hier zeker een punt. Wij zijn dit jaar overgestapt naar elektrisch maar hebben inmiddels een eigen laadpaal. Door de actieradius (>400) hoef ik maar eens in de 3/4 dagen te laden.
In onze straat zijn er inmiddels, buiten ons om, nog 3 gezinnen met een elektrische auto die gebruik moeten maken van de laadpaal. Het is dan toch wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Ik zou ook geen elektrische auto aanraden als je geen eigen/vaste laadplek hebt.

@romeo2007 Wat betaal jij weinig voor elektra! Toen ik de V60 nog had betaalde ik tussen de €100-€ 130 als ik iedere dag bij de laadpaal stond. En dat voor 35-40 km per keer :+

_djoeke_
Berichten: 285
Geregistreerd: 31-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 08:25

Luxeprobleem waar deze wijk denk ik geen last van heeft...

Hoe betaal je eigenlijk bij zo'n paal?[/quote]
Je betaalt met je leasepasje. :)[/quote]

Nee, je betaalt met een tag, die kun je aanvragen bij laadpaalbeheerders en je krijgt dan een keer in de zoveel tijd een nota voor je verbruik.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 08:27

Er zijn verschillende systemen waarmee je kan betalen. Er bestaat inmiddels ook een app die gekoppeld is aan je credit card.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 08:42

Tja wees blij dat jullie nu al twee laadpalen hebben. Hier in onze “Tesla” wijk geen een. En die kwam er ook niet dus ik kon geen Elektrische wagen kiezen.

Over een paar jaar zullen we wel het commentaar horen uit de deze wijken waarom er alleen voldoende laadpalen in dr rijkere wijken staan.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 14-11-19 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 08:44

NatasjavE schreef:
Tja wees blij dat jullie nu al twee laadpalen hebben.
Over een paar jaar horen we namelijk het commentaar uit de deze wijken waarom er alleen voldoende laadpalen in dr rijkere wijken staan.


Daar opent Karuna tegen die tijd nog wel een topic voor

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 08:48

NatasjavE schreef:
Tja wees blij dat jullie nu al twee laadpalen hebben. Hier in onze “Tesla” wijk geen een. En die kwam er ook niet dus ik kon geen Elektrische wagen kiezen.

Over een paar jaar zullen we wel het commentaar horen uit de deze wijken waarom er alleen voldoende laadpalen in dr rijkere wijken staan.

Waarom heb je dan niet voor een eigen laadpaal gekozen?


IMANDRA schreef:
NatasjavE schreef:
Tja wees blij dat jullie nu al twee laadpalen hebben.
Over een paar jaar horen we namelijk het commentaar uit de deze wijken waarom er alleen voldoende laadpalen in dr rijkere wijken staan.


Daar opent Karuna tegen die tijd nog wel een topic voor

Kinderachtig.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 08:49

Sorry dat is waar. Mijn excuses.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 08:49

_San87_ schreef:
Voor veel mensen maakt in een klap 20000 euro neerleggen wel veel verschil tegenover die andere kosten die gespreid zijn.

En gratis in de wegenbelasting is leuk, maar voor hoe lang nog.

Beetje overdreven :+
Er zijn zat tweedehands auto’s.
Wij zijn momenteel aan het twijfelen om onze oude auto (260.000 op de teller) in te ruilen tegen een elektrische met 50.000 op de teller.. we moeten dan 3000 tot 4000 bijbetalen.. dus dat valt enorm mee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 08:50

SinneJ schreef:
_San87_ schreef:

Voor veel mensen maakt in een klap 20000 euro neerleggen wel veel verschil tegenover die andere kosten die gespreid zijn.

En gratis in de wegenbelasting is leuk, maar voor hoe lang nog.


Tegenwoordig heb je wel veel afbetalingsplannen, maar ik snap je punt wel. Het is gewoon zo dat hier en daar 2 plaatsen nodig zijn om het te stimuleren voor zij die het alvast kunnen betalen. Uiteraard moet het niet meteen de hele straat zijn :+

Ja, ik snap inderdaad dat er langzaamaan meer palen moeten komen. Maar ik snap de tegenstand ook wel, vooral als de keuze voor de positionering totaal random lijkt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 08:51

8nnemiek schreef:
_San87_ schreef:
Voor veel mensen maakt in een klap 20000 euro neerleggen wel veel verschil tegenover die andere kosten die gespreid zijn.

En gratis in de wegenbelasting is leuk, maar voor hoe lang nog.

Beetje overdreven :+
Er zijn zat tweedehands auto’s.
Wij zijn momenteel aan het twijfelen om onze oude auto (260.000 op de teller) in te ruilen tegen een elektrische met 50.000 op de teller.. we moeten dan 3000 tot 4000 bijbetalen.. dus dat valt enorm mee.

Ik had t over nieuwe auto's. Goed te lezen dat er best wel een betaalbare 2e hands markt is :j.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 08:58

@San87, een eigen laadpaal op eigen terrein was niet mogelijk. Moest ik de auto ook op eigen terrein zetten en dat kan bij ons niet.

verootjoo
Berichten: 35646
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:02

1. Een openbare laadplek is geen parkeerplaats en ook niet prive, als je auto opgeladen is moet je hem weghalen. Dat is overal zo, dus zal in die achtergestelde volkswijk ook zo zijn.
2. Rijke stinkerds zal wel meevallen, ook deze persoon moet blijkbaar lopen, anders had ie wel een laadpaal bij z’n villa met eigen oprit laten plaatsen.
3. Als e r nu een acuut probleem is voor mensen om de auto neer te zetten kunnen ze een aanvraag door voor invalidenparkeerkaart/invalidenparkeerplaats.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:11

NatasjavE schreef:
@San87, een eigen laadpaal op eigen terrein was niet mogelijk. Moest ik de auto ook op eigen terrein zetten en dat kan bij ons niet.

Ah ja, daar zit je dan ook mee idd. Jammer dat t niet kon.

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:19

karuna schreef:
Wat betreft invalide parkeerplek en kaart. Die krijg je niet kado, kost veel geld en je moet er aardig wat aantoonbaar voor mankeren. De keuringen ervoor betaal je zelf idem de kaart.

Is niet mijn gemeente, niet mijn parkeerplek maar een persoon die instorte overstuur tegen mijn schouder. Omdat het "even" verderop parkeren zoveel pijn hadgedaan fysiek


Mag ik hier op inhaken
https://www.gemeente.nu/sociaal/wmo/par ... d-63-euro/

In bepaalde gevallen betaalt de gemeente de kaart dus.
En iedere winkel heeft invalide plek.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:25

Moderatoropmerking:
Op Bokt zitten allerlei verschillende gebruikers met ieder hun eigen vragen, ergernissen en manier van schrijven. Je hoeft niet met iedereen overweg te kunnen maar dat is geen excuus om persoonlijke aanvallen te plaatsen of de gebruiker in kwestie negatief te bespreken. Erger je je aan iemand? Zet ze op de foei-lijst of negeer het topic. Ben je het oneens met het standpunt? Geef dan een inhoudelijke reactie.

Ik wil jullie dus dringend verzoeken om respectvol en ontopic te blijven in je reacties en het niet persoonlijk te maken. Onthoud dat er een persoon aan de andere kant van het scherm zit, iemand die oprecht gekwetst kan worden.
Laatst bijgewerkt door Ladybird op 14-11-19 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: modopmerking aangepast.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33799
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:34

poes schreef:
Er zijn verschillende systemen waarmee je kan betalen. Er bestaat inmiddels ook een app die gekoppeld is aan je credit card.

Dat dus... wij hebben nooit een druppel gehad. :=