Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:30

Cer schreef:
Je hoort bij een minderheidsgroepering :P

Hoor ik toch nog ergens bij.

Ik snap alle bezwaren tegen oudere auto's wel, ook vanuit milieu-aspecten. Maar het is voor mij heel simpel. Heb ik echt echt echt een auto nodig? Ja. Kan ik een nieuwe auto betalen? Nee. Wil ik een nieuwe auto betalen? Nee. Is een jonge occasion een optie? Nee. Is een oudere occasion een optie? Ja.

Was het antwoord op de jong occasion vraag een ja geweest, dan was ik daar wel voor gegaan. Helaas heb ik niet veel geld en wil ik ook wel graag kunnen eten en mijn dieren onderhouden :). En ik denk dat heel veel mensen net als ik redeneren. En kun je ze dat kwalijk nemen?

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:32

_San87_ schreef:
Cer schreef:
Je hoort bij een minderheidsgroepering :P

Hoor ik toch nog ergens bij.

Ik snap alle bezwaren tegen oudere auto's wel, ook vanuit milieu-aspecten. Maar het is voor mij heel simpel. Heb ik echt echt echt een auto nodig? Ja. Kan ik een nieuwe auto betalen? Nee. Wil ik een nieuwe auto betalen? Nee. Is een jonge occasion een optie? Nee. Is een oudere occasion een optie? Ja.

Was het antwoord op de jong occasion vraag een ja geweest, dan was ik daar wel voor gegaan. Helaas heb ik niet veel geld en wil ik ook wel graag kunnen eten en mijn dieren onderhouden :). En ik denk dat heel veel mensen net als ik redeneren. En kun je ze dat kwalijk nemen?


Helemaal niet! Dat probeer ik dus ook uitdrukkelijk niet te doen :+ maar iedereen weet dat het huidige model niet realistisch is, dus we zullen toch traag maar zeker naar een andere aanpak over moeten. En gelukkig is dat een meerderjarenplan, dus jij kan rustig je oude auto oprijden en ik ben de laatste om je te veroordelen!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:34

SinneJ schreef:
_San87_ schreef:

Hoor ik toch nog ergens bij.

Ik snap alle bezwaren tegen oudere auto's wel, ook vanuit milieu-aspecten. Maar het is voor mij heel simpel. Heb ik echt echt echt een auto nodig? Ja. Kan ik een nieuwe auto betalen? Nee. Wil ik een nieuwe auto betalen? Nee. Is een jonge occasion een optie? Nee. Is een oudere occasion een optie? Ja.

Was het antwoord op de jong occasion vraag een ja geweest, dan was ik daar wel voor gegaan. Helaas heb ik niet veel geld en wil ik ook wel graag kunnen eten en mijn dieren onderhouden :). En ik denk dat heel veel mensen net als ik redeneren. En kun je ze dat kwalijk nemen?


Helemaal niet! Dat probeer ik dus ook uitdrukkelijk niet te doen :+ maar iedereen weet dat het huidige model niet realistisch is, dus we zullen toch traag maar zeker naar een andere aanpak over moeten. En gelukkig is dat een meerderjarenplan, dus jij kan rustig je diesel oprijden en ik ben de laatste om je te veroordelen!

Ik heb een benzine :7.

Ik ben het overigens wel met je eens hoor, er moet wel wat gebeuren. Ik denk dat het er over 5 jaar al heel anders uitziet qua verdeling elektrisch tegenover benzine/diesel.

Overigens denk ik dat de grootste winst vooralsnog bij de scheepvaart ligt :=. Maar dat is een andere discussie.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:36

_San87_ schreef:
Ik heb een benzine :7.

Ik ben het overigens wel met je eens hoor, er moet wel wat gebeuren. Ik denk dat het er over 5 jaar al heel anders uitziet qua verdeling elektrisch tegenover benzine/diesel.

Overigens denk ik dat de grootste winst vooralsnog bij de scheepvaart ligt :=. Maar dat is een andere discussie.


Ja ik heb hem nog aangepast, want ik twijfelde net nadat ik poste of ik wel juist gelezen had :') anyway, ik denk dat we redelijk op dezelfde lijn zitten.

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:36

SinneJ schreef:
Hebben jullie ook al overwogen dat er gewoon te weinig parkeerplaatsen zijn wanneer iedereen een eigen wagen heeft? Hierboven wordt er gezegd 115 medewerkers en 102 plaatsen. Ervanuitgaande dat de buitendienst en het aantal mensen dat er niet is ongeveer gelijk is, zijn dat 13 plaatsen te weinig. Misschien wat meer.

Zijn er op 115 mensen dan echt geen 20 die met de fiets gaan/ trein gaan/ auto delen? Ik weet dat niet al die opties overal mogelijk zijn, maar het feit wij hier in dit topic steeds vertrekken van het idee iedereen moet een eigen toettoet voor eigen deur hebben is niet realistisch naar de toekomst toe. We moeten naar minder, niet naar meer.


Was het maar zo eenvoudig....
Toen wij op dit industrieterrein kwamen en veel kleiner waren hebben we extra grond gekocht voor een parkeerterrein. Andere panden hebben dit niet eens. We zitten hier vanaf 1992 en zijn enorm gegroeid. En er is geen ruimte om verder uit te breiden. Mensen uit Naarden, Bussum etc komen vaak al met de fiets.
We zijn een chemisch bedrijf in Naarden langs de A1 wat er al járen zit, alles is volgebouwd en de weg heeft een parkeerverbod, mensen moeten al parkeren bij de P+R aan begin van de straat.

Beetje simpel om zo te stellen dat er niet over nagedacht is, destijds al op de groei extra terrein gekocht... we zijn nu bezig met stukje gras achter het pand bekijken of er een mogelijkheid is om parkeerplekken te maken.

Verder mee eens dat overal een parkeerprobleem komt, gezinnen waarvan kids lang thuis wonen en ook een auto krijgen, levert 4 auto's op per woning in de straat..... terwijl vroeger alleen werkende papa een auto had ( in mijn jeugd).
Alleen pa had een auto en later kreeg mans er eentje, toen ik, toen me zusje... :D Gelukkig een oprit maar in een klein straatje...levert het ellende op

Maar dit idd niet de discussie, het gaat over de laadpalen.




Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ElCamino op 14-11-19 11:42, in het totaal 2 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 11:38

Oude kleine agila. Verder staan daar oude fiestas, oude atos, oude rolstoelbus diesel. Gemiddelde leeftijd van de autos daar 15 jaar plus. Gemiddeld kleine bakjes, een mix van benzine en diesel. Een enkele bedrijfsbus en wat stations voor de verdwaalde gezinnen.

Ov hier in de verre regio erg brak, een spoorlijn met een intercity station. Rest is of stopstation of helemaal geen station (meerderheid van de plaatsen). De rest heeft met geluk een buurtbus die dan niet eens in het weekend rijdt door de wijken.

Zonder auto ben ik kansloos hier, eens geprobeerd in het weekend bij station te komen. Alleen dankzij een creatieve chauffeur van regiotaxi die zo aardig was me prive mee te nemen. Bussen mogen niet in de wijken stoppen hier in het weekend! Ze rijden voorbij dus. Interregionaal werken die niet. Plaats waar het over gaat ligt op 10 km van dichtbijzijnde station af. Wijk ligt een eind van bushalte af ook. En van ziekenhuis 20 km. Daarheen met ov is of eerst eind lopen, dan bus pakken twee keer overstappen voor je er bent. Of 10 km en dan de trein. En vanaf station weer een bus terug pakken.

Geen grote stad hier maar platteland/semi platteland

Ik heb zelf een diesel bestelbus, nodig ivm scootmobiel meenemen. Mijn oude 20 jarige bus redde het niet meer. Een andere vinden was een kansloze bezigheid. Heb echt geluk gehad dat ik betaalbaar een nu 7 jaar oude gevonden heb. Benzine was niet te vinden, gas ook niet. Electrisch kansloos.

Ik heb nog geluk dat met gehandicaptenkaart de milieuzones niet gelden. Al heeft mijn bakje voor frankrijk de een na beste milieusticker.

Overigens oprijden is het minst belastend ivm grondstoffen gebruik. En de stroom autos, kwa grondstoffen van auto en accu? Wat kost dat het millieu? En het opwekken van de stroom ervoor?
Laatst bijgewerkt door karuna op 14-11-19 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:41

ElCamino schreef:
SinneJ schreef:
Hebben jullie ook al overwogen dat er gewoon te weinig parkeerplaatsen zijn wanneer iedereen een eigen wagen heeft? Hierboven wordt er gezegd 115 medewerkers en 102 plaatsen. Ervanuitgaande dat de buitendienst en het aantal mensen dat er niet is ongeveer gelijk is, zijn dat 13 plaatsen te weinig. Misschien wat meer.

Zijn er op 115 mensen dan echt geen 20 die met de fiets gaan/ trein gaan/ auto delen? Ik weet dat niet al die opties overal mogelijk zijn, maar het feit wij hier in dit topic steeds vertrekken van het idee iedereen moet een eigen toettoet voor eigen deur hebben is niet realistisch naar de toekomst toe. We moeten naar minder, niet naar meer.


Toen wij op dit industrieterrein kwamen hebben we extra grond gekocht voor een parkeerterrein. Andere panden hebben dit niet eens. We zitten hier vanaf 1992 en zijn enorm gegroeid. En er is geen ruimte om verder uit te breiden. Mensen uit Naarden, Bussum etc komen vaak al met de fiets.
We zijn een chemisch bedrijf in Naarden langs de A1 wat er al járen zit, alles is volgebouwd en de weg heeft een parkeerverbod, mensen moeten al parkeren bij de P+R aan begin van de straat.


Dat bevestigt mijn punt alleen maar meer :o je kan wel stellen dat het onpraktisch is dat er geen parkeerplaats is, maar dat gaat daarom niet veranderen. Mensen zullen zich moeten aanpassen. Autodelen op grote schaal opzetten is bv een optie, en dan bedoel ik vanuit het bedrijf zodat mensen uit dezelfde regio's gekoppeld worden.

Nogmaals; ik snap dat het lastig is, maar als iedereen gewoon verder gaat met ontkennen en enkel zeuren over parkeerplek, gaan we langzaam maar zeker naar een burgeroorlog toe ipv het probleem realistisch te benaderen: er is nu eenmaal niet voldoende plek wanneer iedereen een eigen wagen heeft.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:42

Carpoolen is juist gezellig en verstandig. Scheelt kosten, parkeerplek en ergernis daarover.

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:44

Carpoolen doe ik niet aan, verschrikkelijk.... altijd gezeur over tijden, benzinegeld, je kunt nooit opeens ergens heen of eerder weg of later.... hier in de fabriek werkt dat niet met de ploegendiensten en de mensen die ver uit elkaar wonen.
OV gaat niet, zo vroeg rijdt er geen bus bv die stopt hier.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:45

Gini schreef:
karuna schreef:
Veel aow en heel veel stokoude kleine autootjes hoog nodig voor vervoer ivm slecht lopen of werk heel eind verderop.

En ja het is de gemiddelde mening nu daar in de wijk. Die persoon was er best overstuur van. :(:) denk ook dat het misschien een beetje volkswijk eigen is? ze bungelen toch al overal onderaan de maatschappelijke ladder in oa slecht geisoleerde huizen met torenhoge energie rekeningen.

parkeren ligt toch al gevoelig voor veel mensen. En als dan ook nog de schaarse plekken worden ingepikt door autos die nu alleen door mensen met heel veel geld aangeschaft kunnen worden. Dan heb je dergelijke mening zo gevormd. :j


Jeetje, wat een negatieve instelling waar ik echt een beetje lastig van word. Op dit moment zijn er mensen in ziekenhuizen aan het sterven, maar hé, laten we even lekker klagen dat we onze auto niet meer op 20 meter voor onze deur kunnen zetten.
Weet je, dat je het even poedersuiker vindt, dat snap ik. Ik zou vast ook wel even vloeken als mijn vaste parkeerplek voor de deur weggaat, ik ben ook niet perfect. Maar binnen de 5 seconden zou ik me de bedenking maken dat er veel ergere zaken in de wereld zijn. Zelfmedelijden helpt niemand vooruit. Als dit verhaal je al raakt, dan zou ik je aanraden eens een middagje vrijwilligerswerk te gaan doen bij een voedselbedeling of op de afdeling oncologie. Kan je alles weer een beetje in perspectief plaatsen.


En wat hebben de minder valide bewoners eraan als ze zelf degene zijn die in het ziekenhuis belanden omdat ze met gladheid/sneeuw ver moeten lopen naar hun auto en daarbij meer kans hebben om onderuit te gaan en iets te breken of erger? :+

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:49

Avalanche81 schreef:
Die prijs is zeer discutabel. Een oude auto is duur in wegenbelasting en onderhoud....... een elektrische auto niet. Het is ook maar wat voor keuze je zelf maakt.

Ik verbaas mij altijd over hoe simpel mensen denken over de portemonee van een ander.
En hoe slecht hun besef is van wat een paar duizend euro is in de ogen van de een, en wat het is in de ogen van de ander.

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:51

Sinnej : Hoe wil je dat doen ? Er is geen personeel te krijgen voor de fabriek, mensen komen overal vandaan, dus "selecteren" op waar je vandaan komt is geen optie en discriminatie.
De ploegendiensten maken een auto delen er niet makkelijker op... soms is het niet zo simpel op te lossen

Feit blijft dat bedrijven groeien en geen ruimte hebben, denk je dat we "even" een ondergrondse parkeergarge maken of zo?
Daarbij lees je dat er wellicht plaatsen bijkomen aan de graskant en dat er een grote P+R is waar ze heen kunnen.We zijn er mee bezig maar het kost gewoon heel veel geld.

Vervelend is alleen dat de laadpalen wél bij het pand moeten en mensen zonder electrische wagen dus straks de klos zijn.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:54

Ik ga het probleem niet oplossen, het enige wat ik wil zeggen is: we hebben allemaal een voor ons geldige reden waarom wij per se een eigen wagen moeten hebben en waarom autodelen, OV, fietsen... niet gaat. ZONDER dat ik daarbij zeg dat die redenen niet geldig zijn!!

En toch is er te weinig plaats en propere lucht om iedereen een eigen wagen te kunnen laten hebben.

Ik probeer het enkel realistisch te bekijken. Ik ben niet de god die zegt wie recht heeft op wat, maar we kunnen blijven roepen dat wij het echt nodig hebben, dat geldt voor iedereen.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:58

karuna schreef:
Overigens oprijden is het minst belastend ivm grondstoffen gebruik. En de stroom autos, kwa grondstoffen van auto en accu? Wat kost dat het millieu? En het opwekken van de stroom ervoor?

Oprijden van een oude auto is prima natuurlijk. Het zou niet goed zijn als iedereen ineens zijn auto zou verkopen en een elektrische zou kopen. Dat kan ook niet, daar is het aanbod te klein voor. Dat heeft tijd nodig.

Het produceren van een nieuwe auto is nooit goed voor het milieu, of dat nu een benzine auto is of een elektrische auto. Het opwekken van stroom wordt vaak gebruikt als argument tegen elektrisch rijden, maar bedenk je dan ook dat de productie en het vervoer van de benzine heel veel slechter is voor het milieu, dat wordt er nooit bij verteld ;)
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 14-11-19 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:00

Cer schreef:
Oh en electische autos zijn binnen mijn bedrijf alleen voor directie leden (die gemiddeld 3 autos pp hebben :') ) .. dus zo makkelijk is het ook weer niet om via je werk aan zo'n auto te komen :+

.


Zal ongetwijfeld aan het bedrijf liggen.

Maar bij ons mag je gewoon elektrisch kiezen. Er moet wel aan een aantal voorwaarden voldaan worden( je moet hem dus wel kunnen opladen en dat mag niet ten koste gaan van werktijd) maar je hoeft niet alleen maar directie te zijn.

Popstra
Berichten: 13750
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Laadpalen auto, logica plaatsing en regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:07

Iedereen moet lekker zelf weten waar die in rijd.
Men moet zich eens niet zo gek laten maken door de stikstof onzin en wat al niet meer. Die elektrische autos zijn ook niet heilig. Er moet nog altijd stroom voor opgewekt worden en die batterijen zijn zo vervuilend als de pest wanneer deze de langste tijd gehad hebben.
En ja, ik zet mijn benzine auto gewoon op een parkeer plek met laadpaal als ik boodschappen ga doen. Laden doe je maar lekker thuis voor je eigen deur als je zo nodig elektrisch wil

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:10

Cer schreef:
SinneJ schreef:
https://www.ad.nl/auto/oude-auto-s-zijn ... oogle.com/

"Vervoersdeskundige Jan Anne Annema van de TU Delft berekende op verzoek van deze krant de uitstoot van auto’s van 15 jaar en ouder. Bij de personenauto’s is 35 procent van de stikstofuitstoot en liefst 50 procent van het fijnstof afkomstig van auto’s met bouwjaar 2004 of ouder, zowel met benzine- als dieselmotoren. ,,Terwijl de oude bakjes maar 17 procent van het wagenpark uitmaken.’’ Bij de bestelbusjes, veelal diesels, is het niet veel anders. De oude exemplaren veroorzaken 20 procent van de stikstofuitstoot en 50 procent van het fijnstof van alle bestelbusjes."


Maar dan geef je eigenlijk dus al antwoord... De oude bakjes zijn maar (!) 17% van het wagenpark, dus dan is het de vraag wie die autos hebben...
Zoveel van die hele oude bakjes zijn er dus blijkbaar niet meer...

Die oude bakjes zijn er nog wel en best nog wel veel, maar die worden dus elk jaar bij de APK getest op uitstoot van schadelijke gassen. Jongere auto's worden minder vaak getest omdat die niet zo vaak voor een APK keuring hoeven. Als je auto niet door die test komt, mag je er niet meer mee rijden totdat er aanpassingen zijn gedaan die ervoor zorgen dat de uitstoot binnen de normen blijft.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 12:10

Overigens, hoe bizar. Bij gv op de parkeerplaats staan sinds gister volledig onverwachts twee laadpalen. _O- en jawel ook geplaatst terwijl de aanvrager zelf al een oplossing heeft bedacht. En zijn aanvraag heeft ingetrokken weer. Omdat het veel te lang duurde :+ zelfde gemeente dus.

Maar ook weer niet gecommuniceerd met bewoners of wat ook. Situatie is aardig vergelijkbaar. Iets meer iets jongeren en fitteren maar nog steeds veel slechter ter been en oud. iets minder parkeerchaos maar nog steeds een tekort. maar op een na geen electrische autos. Is dezelfde gemeente die kennelijk opeens overijverig aan het plaatsen is gegaan. Zonder nog even te checken. Ook hier waren er logischer plekken. De aanvrager had het liever in zijn eigen straat gehad, een straat verderop.

Heeft zich vanmorgen gemeld bij de gemeente dat er nu twee plekken (ook weer) zinloos leeg staan. Ken de man verder niet maar gv vertelde het vanmorgen met soort van slappe lach. De tweede plek dus (en wie weet wel meer wijken verrast met palen gister :+ )

Loretta
Berichten: 8766
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:10

8nnemiek schreef:
karuna schreef:
Overigens oprijden is het minst belastend ivm grondstoffen gebruik. En de stroom autos, kwa grondstoffen van auto en accu? Wat kost dat het millieu? En het opwekken van de stroom ervoor?

Oprijden van een oude auto is prima natuurlijk. Het zou niet goed zijn als iedereen ineens zijn auto zou verkopen en een elektrische zou kopen. Dat kan ook niet, daar is het aanbod te klein voor. Dat heeft tijd nodig.

Het produceren van een nieuwe auto is nooit goed voor het milieu, of dat nu een benzine auto is of een elektrische auto. Het opwekken van stroom wordt vaak gebruikt als argument tegen elektrisch rijden, maar bedenk je dan ook dat de productie en het vervoer van de benzine heel veel slechter is voor het milieu, dat wordt er nooit bij verteld ;)


Je moet ook nog kijken hoe het grootste deel van de stroom wordt opgewekt voor elektrische auto's.
Biomassa centrales bijvoorbeeld zijn op papier heel schoon. Maar in werkelijkheid zijn ze juist een enorme aanslag op het milieu. Groene stroom is lang niet altijd echt groen.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:11

ik zou wel zelf graag electrisch rijden, ik vind t mooi stil ook :j Beetje jammer voor de voetgangers ed die de auto's niet aan horen komen, maar swah..

Ik denk dat het heerlijk rustig wordt als uiteindelijk het hele wagenpark electrisch is.. :j

Sterker nog, ik zou prima geen auto willen als ik overal met het OV kan komen (gedurende 24 uur per dag ook het liefst) :j

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:12

Productie van zowel de auto's als stroom moeten inderdaad ook meegenomen worden in de berekening :j

Trouwens, wanneer plots iedereen elektrisch zou rijden, heb je weer net hetzelfde parkeerprobleem :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 12:13

Minder verkeerslawaai ook. Maar ja niet te betalen nu of er domweg niet zijn. Waterstof zou ik mee kunnen leven ook. Of desnoods de eendenkroos auto

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:17

Popstra schreef:
Iedereen moet lekker zelf weten waar die in rijd.
Men moet zich eens niet zo gek laten maken door de stikstof onzin en wat al niet meer. Die elektrische autos zijn ook niet heilig. Er moet nog altijd stroom voor opgewekt worden en die batterijen zijn zo vervuilend als de pest wanneer deze de langste tijd gehad hebben.
En ja, ik zet mijn benzine auto gewoon op een parkeer plek met laadpaal als ik boodschappen ga doen. Laden doe je maar lekker thuis voor je eigen deur als je zo nodig elektrisch wil

Natuurlijk mag iedereen zelf weten welke auto hij/zij koopt, wat een vreemde opmerking..
Die batterijen kunnen gewoon gerecycled worden, ze zijn zeker niet vervuilender dan benzine.
En als ik een benzine auto op een laadplek zie staan terwijl ik mijn elektrische auto moet laden dan bel ik toch echt de politie. Dat is gewoon ronduit asociaal _-:(

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:22

8nnemiek schreef:
Die batterijen kunnen gewoon gerecycled worden, ze zijn zeker niet vervuilender dan benzine.

Ehm, misschien is het je ontgaan, maar de grondstoffen voor die accu's zijn materialen die nu niet bepaald hoog scoren op de ladder van milieuvriendelijkheid. Daar komt nog bij dat de gebieden waar die grondstoffen worden gewonnen op onhandige plekken liggen wat het allemaal nog moeilijker maakt. De bronnen zijn ook beperkt, wat zal betekenen dat accu's op een zeker moment te duur worden.

In mijn gemeente wordt ook niet gecommuniceerd over laadpalen en over een heleboel andere palen ook helemaal niet. Such is life, het hoort erbij.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:25

Popstra schreef:
Iedereen moet lekker zelf weten waar die in rijd.
Men moet zich eens niet zo gek laten maken door de stikstof onzin en wat al niet meer. Die elektrische autos zijn ook niet heilig. Er moet nog altijd stroom voor opgewekt worden en die batterijen zijn zo vervuilend als de pest wanneer deze de langste tijd gehad hebben.
En ja, ik zet mijn benzine auto gewoon op een parkeer plek met laadpaal als ik boodschappen ga doen. Laden doe je maar lekker thuis voor je eigen deur als je zo nodig elektrisch wil

Lekker asociale instelling. Zet jij ook je auto op een invalidenparkeerplek omdat t beter uitkomt?