Rolstoeler uit trein gezet door studenten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 13:45

Magrathea schreef:
"Rolstoeler uit trein gezet door mensen"

Ik heb je topictitel even verbeterd. Fijn dat je in je tolerante houding naar rolstoelgebruikers een hele bevolkingsgroep over 1 kam scheert +:)+

Eh was titel van het artikel in de krant. Dat neem ik over, ga er niets aan veranderen. -O-

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 13:47

LadyMadonna schreef:
Magrathea schreef:
"Rolstoeler uit trein gezet door mensen"

Ik heb je topictitel even verbeterd. Fijn dat je in je tolerante houding naar rolstoelgebruikers een hele bevolkingsgroep over 1 kam scheert +:)+

Wat een onzin. Het waren toch studenten?
Als je het interpreteert zoals jij doet scheer je op jouw titel de hele mensheid over 1 kam...

Ja. Misschien waren het ook wel Rotterdammers, of Ajax-fans, of zwarte mensen, of leden van een borduurvereniging. Staat er toch ook niet bij? Ik vind het irrelevante informatie.

En dat zou nog niet zo erg zijn als 'studenten' niet al een nogal slechte naam hebben onder sommigen. Echt, ik zie de toegevoegde waarde er niet van in :o

Femke_Tweety

Berichten: 12001
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 13:49

Magrathea schreef:
Ja. Misschien waren het ook wel Rotterdammers, of Ajax-fans, of zwarte mensen, of leden van een borduurvereniging. Staat er toch ook niet bij? Ik vind het irrelevante informatie.

En dat zou nog niet zo erg zijn als 'studenten' niet al een nogal slechte naam hebben onder sommigen. Echt, ik zie de toegevoegde waarde er niet van in :o


Stuur een klacht naar het AD.



Kan het nu weer inhoudelijk over het onderwerp ipv de titel van het AD dan?

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 14:01

Ik vind wel dat het er degelijk toe doet.
Helaas merk ik tijdens mijn werk dat studenten in de trein heel vaak denken dat ze alles kunnen en mogen.
Ook dit.
Dus ondanks dat ik dit verhaal echt heel erg vind ben ik niet verbaasd dat studenten dit gedaan hebben.
Uiteraard zullen ze niet allemaal zo zijn maar.......

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 14:02

Misschien omdat studenten deels terecht een slechte naam hebben? Naast een studentenhuis wonen is niet altijd een genot kwa geluid en zooi en asociaal gedrag. Heb er in een gewoond als student maar ben gevlucht letterlijk voor de herrie, smerigheid en het eten jatten door medebewoners. Want ze waren student dus konden en mochten ze dit doen. Alsof hersens spontaan verweekt waren eenmaal op zichzelf in groep in een huis,

De titel van het artikel is nu eenmaal zo, moet je idd bij het AD zijn dat je je als student beledigd voelt.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 14:10

IHN schreef:
ik las het ook en geloofde het eerst ook niet..idioot...

voorrang bij pretparken heb ik nooit gesnapt trouwens...ik moet gewoon staan, zit je in een rolstoel, ben je nog gelijk aan de beurt ook. Nee, gekheid. Maar dat vind ik dus positieve discriminatie. Als je mans genoeg bent om naar een pretpark te gaan, kun je ook gewoon op je beurt wachten vind ik. .


Ach, zoals mijn oma altijd zegt, als je de nadelen hebt, mag je ook best van de voordelen genieten. Ik heb het altijd heel fijn gevonden dat we korter moesten wachten in pretparken. En hoe zie je dat voor je dan, gewoon op je beurt wachten? Tegenwoordig zie je het steeds meer, maar veel wachtrijen kun je niet in met je rolstoel, door trappen. En ik kan niet lang staan. Dus in de wachtrij staan gaat niet. Positieve discriminatie? Misschien, maar mag het even. Zoveel langer zullen de gewone bezoekers er niet door moeten wachten, en dan heb ik ook eens een lolletje. Ha!

Ik kan gewoon haast niet geloven dat dit echt gebeurd is, wat asociaal! Ik kan me voortellen dat hij door de shock niets heeft gezegd. Je gelooft het denk ik niet als het je overkomt...

Mjelleke
Berichten: 696
Geregistreerd: 07-01-18

Re: Rolstoeler uit trein gezet door studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 15:14

Er zijn pretparken waar je als rolstoeler even lang moet wachten als ieder ander, dan is er echt gelijke behandeling. Je meldt je dan bij de rolstoelingang, krijgt een kaart met een tijd (gebaseerd op de actuele wachttijd) en kan op een rustige plek wachten tot je aan de beurt bent. De attractie moet er dan wel op ingericht zijn, want een stel rolstoelers die de uitgang blokkeren is ook niet handig, zeker niet bij calamiteiten.

Ik ben ook wel eens in een gewone rij gaan staan, we waren toen met een grote groep en ik wilde het liefst samen met de rest. Ik heb ook een klein en wendbaar stoeltje dus dat ging best. Ben er uitgehaald door een boze medewerker en moest alsnog via de invalideningang. Achteraf wel terecht, want bij calamiteiten zou niet alleen ik een probleem hebben maar zou ik ook de doorgang compleet blokkeren. (Al had ze het ook wat aardiger kunnen zeggen)

BigOne
Berichten: 38323
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Rolstoeler uit trein gezet door studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 12:02

Of het nu wel of niet bewust is gebeurt, het tekent wel de huidige maatschappij. Ook in ons kleine dorpje. Was bij de Aldi en maar één kassa open, zeer oude mevrouw in een elektrische rolstoel had gewoon veel tijd nodig bij de kassa . Cassiere bleef heel rustig en hielp haar even de boodschappen in pakken. Ik stond achter haar en achter mij een gesteun en gezucht, plaatsvervangende schaamte krijg je er van. Toen kon ze de bocht niet halen en heb ik even geholpen waarna ik me omdraaide en even zei: Over zoveel jaar zitten we er allemaal zo bij en toen pas afgerekend . Kan ik slecht tegen die klagers .

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Rolstoeler uit trein gezet door studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 12:24

Is ook wel heel erg Nederlands volgens mij hoor, dat klagen.... helaas

BigOne
Berichten: 38323
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Rolstoeler uit trein gezet door studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 12:56

Niet zozeer het klagen maar even wachten, mensen hebben geen geduld meer, zie je overal in de maatschappij.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Rolstoeler uit trein gezet door studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 13:07

En dat komt weer omdat nl gewoon (over)vol is, prestatiedruk, etc....

BigOne
Berichten: 38323
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 13:40

LadyMadonna schreef:
En dat komt weer omdat nl gewoon (over)vol is, prestatiedruk, etc....


Niets met te vol te maken maar alles met de 24uurs economie. Mensen verwachten dat iets meteen gekocht, geregeld word. Vroeger was het wel iets anders, geld nodig? Dan moest je in openingstijden naar de bank, weekend was echt weekend want je baas kon je toch niet bereiken, maar heel weinig mensen hadden een telefoon. Dit lijkt echt eeuwen geleden maar zo was het eind jaren 70. Ik weet nog dat ik begin 80 in Gotenburg was, zegt mijn vriend op zondag, ga even naar de winkel hoor!! Ik sloeg achterover, naar de winkel op zondag??? In Nederland kon je in 76 pas voor het eerst geld pinnen bij een automaat, wel in de grote stad trouwens en pinnen in winkels is pas sinds 88 volgens mij. Kun je nagaan hoe de wereld in razend tempo verandert en helaas verwachten veel mensen die niet anders weten dat ook de oudjes aan de ratrace mee kunnen doen.
Daarmee zeg ik niet dat vroeger alles beter was, zeker niet maar wat meer begrip en rust zou niet verkeerd zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41657
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 14:28

Nederland staat wel bekend om het haastige. Niet alleen in alledaagse dingen, maar ook in het verkeer.

Wij Nederlanders zijn van het snel snel snel.

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 14:35

Nouja eerlijk is eerlijk, het is ook best irritant als mensen die de hele dag niks bijzonders te doen hebben, zodanig middenop staan te teuten dat iemand die alleen even middagpauze heeft ofzo, onnodig opgehouden wordt.

Maar een oud mensje dat ook maar gewoon haar boodschappies haalt, tja dat kan gebeuren toch, ze vindt het zelf vast ook niet fijn dat het zo moeizaam gaat :(:)

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 21:47

Mensen doen het zichzelf aan....maar maken een ander verantwoordelijk er voor.
Ik heb een hekel aan haast en weiger mijn leven als een haastklus af te werken.

senna21

Berichten: 11865
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 21:51

pmarena schreef:
Nouja eerlijk is eerlijk, het is ook best irritant als mensen die de hele dag niks bijzonders te doen hebben, zodanig middenop staan te teuten dat iemand die alleen even middagpauze heeft ofzo, onnodig opgehouden wordt.

Maar een oud mensje dat ook maar gewoon haar boodschappies haalt, tja dat kan gebeuren toch, ze vindt het zelf vast ook niet fijn dat het zo moeizaam gaat :(:)


....waaat... :o?
Je hebt duidelijk geen idee waar je over praat.

Femke_Tweety

Berichten: 12001
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 22:27

Soms zie je het niet hè...

Ik ben 39.
Zie er, op wat overgewicht na uit alsof ik in prima conditie ben.

Qua praten en reageren ook vlot zat.

Maar dat ik over twee weken voor een zware operatie moet, zie je niet.
Wél dat ik traag ben bij de kassa momenteel.

Reiken, buigen, tillen, reiken, buigen en dat herhaald achter elkaar zoals bij boodschappen inpakken is voor mij eigenlijk heel pittig momenteel.
En dus ben ik traag.

En dat levert inderdaad irritatie op bij de mensen achter me, dat is me wel duidelijk.

Maar t gaat gewoon niet vlotter zonder mezelf pijn te doen, en zelfs enig risico op veel grotere problemen te lopen.

Maar dat is van buiten echt 100% onzichtbaar...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 22:31

Ach vandaag ben ik bijna omver geduwd door een haastige oudere dame bij de kassa. Die liep met haar wagentje tegen mijn heup op te duwen. Ik kon me nog net aan de band vastgrijpen. Stond te wiebelen met een kruk dus zichtbaar minder mobiel. Na wat vragen haalde ze eindelijk karretje wat naar achter. Met een ja mijn heup is ook vervangen. Wtf heb ik aan dat antwoord. Namelijk niks, want mijn heup is prima in orde. vervolgens toen ik moest pinnen deed ze het weer. Ze was boodschappen aan het opleggen en duwde het karretje weer met kracht tegen me aan, trut. -O-

En nee soms zie je niet waarom iemand traag is. Beetje geduld is wel fijn ook voor jezelf. Scheelt weer stress

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Rolstoeler uit trein gezet door studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 23:35

ow, vind dat sowieso godsgruwelijk irritant. Mensen die boven op je gaan staan of het wagentje bekant tegen je schenen parkeren. Het minste wat ik altijd doe is met een dodelijke blik omkijken, en heb 1 keer een rotlel tegen het karretje gegeven toen ik hem pijnlijk tegen mijn schenen kreeg. Toen had ik het natuurlijk gedaan, maar blijf verdorie dan uit mijn ruimte!!

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Rolstoeler uit trein gezet door studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 00:38

Karretjes duwen verschrikkelijk. Heb zelf diverse klachen/aandoeningen waaronder gebroken tussenwervels. Zit altijd in mijn rolstoel of (reis)scootmobiel. Hoe vaak het wel niet gebeurd dat mensen die kar in mn rug proppen is niet normaal. Ga giga door de grond als dat gebeurd maar op een enkele sorry na hebben mensen het gewoon niet door dat ze tegen mn rugleuning aan zitten. Of mensen die je rolstoel/scootmobiel gebruiken als steuntje als je stil staat. En dan kwaad worden als je aangeeft dat dat dit gaat bij mij. Totaal vreemde die dit dan doen.

Vorige week gebeurde er wel een mooie. Er is een kringloop hier in de buurt en daar kwam ik met mijn reisscootmobiel voor de 2e keer. Dat ik er binnen was kwam er een medewerker naar mij toe met de vraag of ik wilde kijken of ik nu beter door de winkel kon rijden. 1e keer ging dat al super goed op wat kleine stukjes na maar zeker geen klagen. Hadden ze na mijn bezoek de winkel dus ruimer opgezet zodat het voor iedereen toegankelijk was. Super lief!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 00:57

Dat mag inderdaad ook genoemd worden smit_ilse :D Hier vanmiddag een oude mevrouw die geld liet vallen op straat. Toen hielp een jongere om de muntjes op te rapen.
Soms kan het leven zo simpel zijn :)

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 00:58

Ik reageer meestal dusdanig fel op karrenduwers of rugporders dat ze dat echt niet weer doen. :o En daarna weet ik meestal m'n pincode niet meer, zodat alles nog langer duurt. Idioot volk.
Laatst wel super leuk gesprek met een vrouw achter me die haar dochtertje aan het leren was dat je afstand moet houden van anderen. Ik complimenteerde haar daarvoor, want jong geleerd is oud gedaan. Resulteerde dus in een leuk gesprek over haast en het niet meer zien van andere mensen.

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 07:55

senna21 schreef:
pmarena schreef:
Nouja eerlijk is eerlijk, het is ook best irritant als mensen die de hele dag niks bijzonders te doen hebben, zodanig middenop staan te teuten dat iemand die alleen even middagpauze heeft ofzo, onnodig opgehouden wordt.

Maar een oud mensje dat ook maar gewoon haar boodschappies haalt, tja dat kan gebeuren toch, ze vindt het zelf vast ook niet fijn dat het zo moeizaam gaat :(:)


....waaat... :o?
Je hebt duidelijk geen idee waar je over praat.


Want? Jij denkt dat zo'n oud mensje het wel fijn vindt dat ze alles niet meer zo vlot kan :?

Of is je reactie een creatieve interpretatie van het eerste stukje...want daar staat niks over mensen met mankementen namelijk :)

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 08:18

bigone schreef:
Niet zozeer het klagen maar even wachten, mensen hebben geen geduld meer, zie je overal in de maatschappij.


maf eigenlijk, want een van de belangerijkste dingen die wij onze paarden leren is het "wachten" _/-\o_

Femke_Tweety

Berichten: 12001
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 09:38

pmarena schreef:
senna21 schreef:


....waaat... :o?
Je hebt duidelijk geen idee waar je over praat.


Want? Jij denkt dat zo'n oud mensje het wel fijn vindt dat ze alles niet meer zo vlot kan :?

Of is je reactie een creatieve interpretatie van het eerste stukje...want daar staat niks over mensen met mankementen namelijk :)



Alsof je altijd van buiten kunt beoordelen of iemand 'mankementen' heeft.

Wie zegt dat die persoon die 'alleen maar even middagpauze heeft' onnodig opgehouden wordt door iemand die alleen maar 'staat te teuten'
Dat kun je niet altijd zien...


En wát een rotwoord in deze context.
'mankementen'.
Het is in dit topic op deze manier in deze context énorm denigrerend.

En dat geldt ook voor dat eerdere stuk.
'Onnodig staan te teuten.'
Ook enorm denigrerend in dit topic in deze context.

En daar heb ik een hekel aan.