Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:26

Blussum bel de telegraaf ofzo met je sensatie verhalen...

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:28

Ik heb inmiddels al diverse verhalen gelezen en gehoord.
Ieder net wat anders.
Die van blussum maakt het wel af _O-
En nu de waarheid met bron graag _O-

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:31

Blussem schreef:
Kinderen zaten daar op vrijwillige basis. Was een soort klooster voor jongeren die zich wouden afzonderen van de buitenwereld.


Ken jij die mensen die daar zaten?

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:32

Wat ik vooral bizar vindt is dat Jozef de Oostenrijker waarschijnlijk als kind ook gewoon op school heeft gezeten, vriendjes heeft gemaakt etc. Hoe is het zo gelopen vraag je je af.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:38

wat ook apart is, is dat er een compleet nieuwe schuur gebouwd is, uh vergunning, ambtenaar, controle?
Als je als normaal mens een carport timmert staan ze al op de stoep.

Wat ik ook niet begrijp is dat het huis eigendom is van de vrouw van de voorzitter van de VVD van die gemeente, als je je huis verhuurt (in zo'n slechte staat ook nog eens, ga je schamen!!) dan heb je contact met je huurders want jij als verhuurder mag al komen opdraven als het knopje van de wc deur kapot is. En daarbovenop; je komt toch af en toe eens op de koffie om te zien hoe je huis erbijstaat??

Citaat:
Het pand staat op naam van de echtgenote van een prominent inwoner van Ruinerwold, Klaas Rooze. Hij is onder meer voorzitter van de VVD in de gemeente De Wolden en werd vorig jaar nog onderscheiden als Ridder in de Orde van Oranje Nassau. Deze familie weet echter van niets. Ze verhuurden het pand alleen maar. ,,We zijn er sprakeloos van dat zoiets in ons huis is gebeurd’’, zegt echtgenote Alida Rooze. ,,We wisten helemaal van niets. We hebben dit pand al een aantal jaren aan één persoon verhuurd, maar lezen nu in de media dat er blijkbaar nog een man met kinderen woonde. We hebben geen idee wie dit is.’


bron https://www.ad.nl/binnenland/vader-en-z ... ~a814b97d/
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 15-10-19 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Berichten: 49218
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:41

Misschien is die gewoon met een vergunning gebouwd. Er komt normaalgesproken geen ambtenaar langs daarvoor.
En als die zonder vergunning gebouwd is, dat kan ook. Dan moet er gekeken worden naar luchtfoto's (of er moeten klachten zijn) - als dat niet gedaan is, tja.

Zoe_97

Berichten: 9460
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:43


Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:48

Ik blijf het zó absurd vinden.
En er blijven vragen in mijn hoofd dwalen, hoe kun je 7 mensen onderhouden van enkel een moestuin en een geit? Dat is toch veel te beperkt lijkt me.

CalipsoLover

Berichten: 5581
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:48

Ik las ook juist dat hij niet de vader is. Ik stel me heel veel vragen en denk ook dat dit verhaal nog een aardig staartje gaat krijgen.

Vragen die ik stel, als hij niet de vader is wie dan wel? Zijn ze überhaupt wel broers en zussen? Waar komen die kinderen vandaan dan? Waar ligt die moeder dan begraven? Hij betaalde blijkbaar wel altijd netjes de huur volgens de huisbazin die net ook in het nieuws gereageerd heeft en die geen idee had dat er dus überhaupt kinderen waren. Waar haalde hij dat geld dan vandaan? Want ik veronderstel dat hij dus niet werkte.

ellepel

Berichten: 47392
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:49

arabesk
De 58-jarige man, die niet aan het politieonderzoek wilde meewerken en door de politie is aangehouden, huurde de boerderij zeker al ‘enige jaren’. Hoe lang precies weet de vrouw niet.
Omdat ze huiseigenaar is, had ze geregeld contact met de huurder. Ze kwam om die reden ook wel eens in de boerderij. ,,Als huiseigenaar moet je toch contact houden. Maar ik heb naar nooit iets ondeugdelijks gezien. We staan echt perplex.’’

ze is er dus wel geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:50

De moeder was al overleden voor ze daar kwamen wonen.. Wat die 2 mannen (vader en eigenaar) van elkaar zijn is nog onbekend.
Eigenaresse van de woning had geen idee, huur werd altijd keurig betaald.

Eigenaresse boerderij Ruinerwold: 'Ik heb nooit iets ondeugdelijks gezien' #rtvdrenthe

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/153066/ ... jks-gezien

CalipsoLover

Berichten: 5581
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:52

Relaxed schreef:
De moeder was al overleden voor ze daar kwamen wonen.. Wat die 2 mannen (vader en eigenaar) van elkaar zijn is nog onbekend.
Eigenaresse van de woning had geen idee, huur werd altijd keurig betaald.

Eigenaresse boerderij Ruinerwold: 'Ik heb nooit iets ondeugdelijks gezien' #rtvdrenthe

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/153066/ ... jks-gezien

Maar als dat pand toch wel onderkomen was en dichtgetimmerd ga je toch als huisbaas niet blij zijn en vragen stellen?

Ibbel

Berichten: 49218
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:53

Tja, als die man iedere keer bij bezoek van buiten aan die kinderen aangaf dat er gevaar dreigde en dat ze zich in de kelder stil moesten houden (vanwege aliens of whatever hij als bedreiging zag aan het einde van de wereld/als argument gebruikte) dan kunnen er hordes mensen door die boerderij hebben gelopen zonder dat ze iets hebben gemerkt. En hoe meer hordes mensen die herrie maakten/rondliepen boven hun hoofd, hoe enger die kinderen dat mogelijk gevonden hebben en hoe stiller ze waren. Als jou verteld wordt dat als je vreemde geluiden hoort dat 'de grote boze wolf' is die dichterbij komt, dan hou je je wel stil.


verootjoo
Berichten: 35664
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 19:00

Wat een bizar verhaal... Zoveel vragen, weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Hoop dat er duidelijkheid komt.
Dat dit gewoon gebeurd zeg... Heel bizar.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:20

CalipsoLover schreef:
Relaxed schreef:
De moeder was al overleden voor ze daar kwamen wonen.. Wat die 2 mannen (vader en eigenaar) van elkaar zijn is nog onbekend.
Eigenaresse van de woning had geen idee, huur werd altijd keurig betaald.

Eigenaresse boerderij Ruinerwold: 'Ik heb nooit iets ondeugdelijks gezien' #rtvdrenthe

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/153066/ ... jks-gezien

Maar als dat pand toch wel onderkomen was en dichtgetimmerd ga je toch als huisbaas niet blij zijn en vragen stellen?


dat lijkt me ook, dan ga je op z'n minst toch denken dat er ergens misschien toch bijvoorbeeld zekere 'plantjes' staan en gekweekt worden.

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:22

Blussem schreef:
Kinderen zaten daar op vrijwillige basis. Was een soort klooster voor jongeren die zich wouden afzonderen van de buitenwereld.


Ja daarom wisten omwonenden van niks...omdat het een klooster was waar jongeren van buiten naar toe gingen.........een fantasietje die wel erg makkelijk onderuit te halen is

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:24

via twitter deze gezien: https://www.dvhn.nl/drenthe/Opgepakte-k ... 25796.html

Citaat:
‘Bij levering. Bel. Ben dichtbij.’ Het briefje hangt op de deur witte roldeur van de okergele loods op een industrieterrein in Meppel. ‘Dichtbij’ is nog geen kwartiertje rijden van de boerderij waar Josef B. veel kluste. Maar vrijwel dagelijks was hij ook in deze werkplaats te vinden, weten ondernemers die een bedrijf hebben in de buurt. In de ruimte kon hij de mooiste meubels maken, vooral voor plezierjachten, vertelt timmerman Tonnie die al zeven jaar naast hem zit met zijn eigen werkruimte. ,,Hij kon toveren met hout. Echt een vakman.’’

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:59

CalipsoLover schreef:
Relaxed schreef:
De moeder was al overleden voor ze daar kwamen wonen.. Wat die 2 mannen (vader en eigenaar) van elkaar zijn is nog onbekend.
Eigenaresse van de woning had geen idee, huur werd altijd keurig betaald.

Eigenaresse boerderij Ruinerwold: 'Ik heb nooit iets ondeugdelijks gezien' #rtvdrenthe

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/153066/ ... jks-gezien

Maar als dat pand toch wel onderkomen was en dichtgetimmerd ga je toch als huisbaas niet blij zijn en vragen stellen?


De eigenaren van dat pand zijn de overburen van mijn ouders. Ze hebben heel veel panden in de omgeving dus kan me voorstellen dat je niet vaak gaat kijken als de huur netjes betaald wordt en je verder niks hoort. Zijn prima mensen dus ik geloof ze wel dat ze niks doorhadden.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:00

Wat een bizar verhaal hè. Vind t zo gek, heb in dat dorp gewoond en m’n ouders wonen er nogsteeds.

Shadow0

Berichten: 43528
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:03

karuna schreef:
Behalve leerplicht maar thuisonderwijs mag ook.


Thuisonderwijs mag niet in Nederland.

caroline_max
Berichten: 1039
Geregistreerd: 16-05-10

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:04

Thuisonderwijs mag wel degelijk in nederland.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:04

https://www.dvhn.nl/drenthe/Opgepakte-klusjesman-Josef-B.-58-liep-negen-jaar-lang-rond-met-groot-geheim-over-verwaarloosd-gezin-in-Ruinerwold-24925796.html
Het is sowieso allemaal nogal vaag, zal nog wel even duren voordat duidelijk gaat worden wat het echte verhaal is. En het was geen bouwval meer staat er in bovenstaand artikel: ,,Het was een enorme bouwval, maar alles is opgeknapt.’’
Dat is van iemand die in de buurt woonde en ook weleens is wezen kijken.

Ben benieuwd wie dat gezin dan is en of ze wel echt familie zijn van elkaar. Bizar gewoon dat ze zo lang verstopt hebben gezeten.
Laatst bijgewerkt door Ianthe op 15-10-19 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35664
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:05

Shadow0 schreef:
karuna schreef:
Behalve leerplicht maar thuisonderwijs mag ook.


Thuisonderwijs mag niet in Nederland.


Waarom niet? Zijn er toch genoeg die dat doen in NL.

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:10

Genoeg is een groot woord. Thuisonderwijs is in NL niet opgenomen in de wet en mag dan ook alleen met vrijstelling van leerplicht. Dit houdt in dat de overheid geen verantwoordelijk meer draagt over de scholing.
Niet toegestaan is dus wat zwart wit maar het is niet erg gangbaar.

Vrijstelling vindt alleen plaats obv wettelijk vastgelegde gronden (o.a een trekkend bestaan of geen school die aansluit bij religie of levensovertuiging.)