Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:11

Sheehan schreef:
Zohee, die speculaties ivm Willeke Dost.. Dat zou een verhaal zijn, zij had op haar 17e bevallen moeten zijn als die 25 jarige jongen haar zoon was.


Dat zou wel kunnen, op zich.

"De 58-jarige man die werd aangehouden, is niet de vader van het gezin en niet de eigenaar van het pand, zei de burgemeester. Dat is in tegenspraak met eerdere berichten. De Groot zei wel dat de man onderdeel van het gezin was, maar kon dat naar eigen zeggen niet toelichten."

Maar wie is dan de vader :?

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:12

tienus63 schreef:
Je ziet wel eens advertenties van gemeenten staan waarin mensen wordt verzocht zich bij de gemeente te melden omdat ze spookinwoners zijn geworden.
ID/paspoort wordt niet verlengd.
Als ze zich niet melden worden ze uit de GBA van die gemeente gehaald.
Meestal zijn het mensen die naar het thuisland zijn gegaan of gewoon met de noorderzon vertrokken zijn.


Maar dan wel namen... Zal wel niet meer mogen sinds de AVG... :+

Ik zag een plus artikel op DVHN (ik wil niet over mijn adres verspreiden, dus niet gelezen) wat insinueert dat die persoon die aangehouden is zorgde voor boodschappen?

Echt een enorm bizar verhaal... :\

Of zou het iets sektarisch zijn?

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:17

Arabesk schreef:
Sheehan schreef:
Zohee, die speculaties ivm Willeke Dost.. Dat zou een verhaal zijn, zij had op haar 17e bevallen moeten zijn als die 25 jarige jongen haar zoon was.


Dat zou wel kunnen, op zich.

"De 58-jarige man die werd aangehouden, is niet de vader van het gezin en niet de eigenaar van het pand, zei de burgemeester. Dat is in tegenspraak met eerdere berichten. De Groot zei wel dat de man onderdeel van het gezin was, maar kon dat naar eigen zeggen niet toelichten."

Maar wie is dan de vader :?


Dat dacht ik dus ook al. Stel dat zij gekidnapt is, vastgehouden, overleden en dit haar kinderen zouden zijn... Het kan ook nog makkelijk in theorie, dat maakt het zo eng.

BigOne
Berichten: 38310
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:17

De aangehouden man is de huurder van het pand , daarnaast was er nog de vader en zes kinderen voor zover ik het begrepen heb.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:19

En ze woonden hier pas een jaar of negen, dus waar woonden ze dan eerst? Gingen ze daar wel naar school, of leefden ze ook op zichzelf. Extreem bizar.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:19

Kinderen zaten daar op vrijwillige basis. Was een soort klooster voor jongeren die zich wouden afzonderen van de buitenwereld.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:20

bigone schreef:
De aangehouden man is de huurder van het pand , daarnaast was er nog de vader en zes kinderen voor zover ik het begrepen heb.


Dan was het de opa, wedden.

Blussem schreef:
Kinderen zaten daar op vrijwillige basis. Was een soort klooster voor jongeren die zich wouden afzonderen van de buitenwereld.

Bron??

BigOne
Berichten: 38310
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:21

Hoe treurig de hele situatie ook is, ergens intrigeert zoiets ook, puur omdat ik me er eigenlijk niets bij voor kan stellen dat zes volwassen kinderen door een bedlegerige vader nog zo geïndoctrineerd kunnen worden.

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:22

Het is echt bizar

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:24

Arabesk schreef:
En ze woonden hier pas een jaar of negen, dus waar woonden ze dan eerst? Gingen ze daar wel naar school, of leefden ze ook op zichzelf. Extreem bizar.


Jaaa dit he... ik vraag het me zo af...

Die kinderen moeten toch gemist worden???

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:25

lees ook net dat leerplicht ze niet (meer) op de radar had, maar dat kan vrij makkelijk. Ik heb het gezien met een meisje in de middelbare school leeftijd. Woonde in Nederland, verhuisde met haar ouders naar België, ging daar niet meer naar school. Dan twijfel je, moet je leerplicht inlichten, maar ja het is niet jouw zaak verder enz.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:28

bigone schreef:
Hoe treurig de hele situatie ook is, ergens intrigeert zoiets ook, puur omdat ik me er eigenlijk niets bij voor kan stellen dat zes volwassen kinderen door een bedlegerige vader nog zo geïndoctrineerd kunnen worden.

Gebeurd dagelijks door kerken. Bij Jehova's is het heel normaal dat je contacten moet verbreken met niet gelovige mensen. Dit geldt ook voor familie leden .

En mensen kiezen hier vrijwillig voor. Vervolgens al je bezittingen af staan aan de kerk en je krijgt een mooie fijne plek waar je kunt afzonderen van rest van de kwade werled waar de Duivel in heerst.
Laatst bijgewerkt door Blussem op 15-10-19 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:30

Blussem schreef:
Kinderen zaten daar op vrijwillige basis. Was een soort klooster voor jongeren die zich wouden afzonderen van de buitenwereld.


En TOEVALLIG zat daar een heel gezin... inclusief vader... :roll:

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:32

Vader is De Dominee van de Kerk/sekte.

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:33

Blussem schreef:
bigone schreef:
Hoe treurig de hele situatie ook is, ergens intrigeert zoiets ook, puur omdat ik me er eigenlijk niets bij voor kan stellen dat zes volwassen kinderen door een bedlegerige vader nog zo geïndoctrineerd kunnen worden.

Gebeurd dagelijks door kerken. Bij Jehova's is het heel normaal dat je contacten moet verbreken met niet gelovige mensen. Dit geldt ook voor familie leden .

En mensen kiezen hier vrijwillig voor. Vervolgens al je bezittingen af staan aan de kerk en je krijgt een mooie fijne plek waar je kunt afzonderen van rest van de kwade werled waar de Duivel in heerst.


Je noemt kerken... Nou ik ben al 29 jaar lid van een kerk... Inmiddels al drie verschillenden gehad... En nog nooit zulke onzin gehoord.

Waar jij op doelt zijn sekten, denk Jim Jones.

Jehova's lijkt me dit ook een groot bullshit verhaal van, die mogen gewoon contact hebben met niet-gelovigen. Sterker nog, daar komen ze het woord juist verkondigen. :roll:

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:33

Kunnen er bronnen geplaatst worden?

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:33

Blussem schreef:
Vader is De Dominee van de Kerk/sekte.


Kom nu eens met een bron, in plaats van sensatieverhalen die nog nergens te vinden zijn.

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:34

Ik vind het een heel vreemd verhaal. Ik moest ook gelijk aan Willeke denken, omdat het zo in de buurt is. Maar dan word het een nog extremer verhaal..

Waar staat dat over die dominee en kerk?

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:47

Janine1990 schreef:
Je noemt kerken... Nou ik ben al 29 jaar lid van een kerk... Inmiddels al drie verschillenden gehad... En nog nooit zulke onzin gehoord.

Waar jij op doelt zijn sekten, denk Jim Jones.

Jehova's lijkt me dit ook een groot bullshit verhaal van, die mogen gewoon contact hebben met niet-gelovigen. Sterker nog, daar komen ze het woord juist verkondigen. :roll:


Idee te geven extremiteiten van Jehova getuigen.
https://youtu.be/XLzDhgc-6cU

Deze man was verboden om bevriend te zijn met niet gelovige waardoor helemaal vast zat in netwerk van Jehova's.

Ook heb ik bij genoeg christelijk kerken sekte achtige dingen gezien.

Geloof mij maar die kinderen zaten daar vrijwillig in een soort van klooster.

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:48

Sorry Blussem, je wordt voor mij steeds ongeloofwaardiger.

Vooral als je extremiteiten gaat verhouden tot de regulariteiten...

En het gebrek aan bron :')

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:49

Ja Blussem, ik heb dit nog niet online ergens op een nieuws site gezien, hoe weet je dat?

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:00

Bizar dat dit gebeurd! Bizar dat dit nog voorkomt. Heb echt met stijgende verbazing zitten lezen. Ook heftig denk ik als je dan ineens op een vakantiepark zit. Dan weet je ook niet wat je overkomt denk ik.

Laten we overigens niet gaan speculeren, maar wel met bronnen blijven komen. Want dit verhaal kan aan alle kanten zijn eigen leven gaan leiden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110719
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:01

Het was al de tweede keer dat hij in het café kwam.

Anoniem

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:02

Blussum, doe ff normaal zeg.. :n

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:25