steun onze boeren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:25

Ach, ik kan deze actie wel waarderen. Inderdaad de filmpjes die vannacht voorbij kwamen van boeren die al onderweg waren.

Alleen naar mijn idee heeft men ook wel een beetje een bord voor de kop met de uitspraken 'alleen de boeren moeten zich aanpassen'. Vanaf 2025 mogen bijv. steden alleen nog met elektrische busjes beleverd worden. Dat betekent dus 'even' je hele wagenpark vervangen als ondernemer..

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:25

Chawi schreef:
Al denk ik niet dat er nu heel veel sympathisanten te vinden zijn onder alle mensen die nu in de file staan. Waarom als hardwerkende groep een ander hardwerkende groep letterlijk vastzetten


Omdat staken je recht is? Omdat bij elke staking een andere groep vastgezet wordt, waarom voor de boeren dan niet?

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:27

Ladyson schreef:
Ach, ik kan deze actie wel waarderen. Inderdaad de filmpjes die vannacht voorbij kwamen van boeren die al onderweg waren.

Alleen naar mijn idee heeft men ook wel een beetje een bord voor de kop met de uitspraken 'alleen de boeren moeten zich aanpassen'. Vanaf 2025 mogen bijv. steden alleen nog met elektrische busjes beleverd worden. Dat betekent dus 'even' je hele wagenpark vervangen als ondernemer..


Dan heb je nog 6 jaar de tijd om iets te regelen.
Voor boeren komen al jaren elk jaar nieuwe regels en dan gewoon per direct. Of gewoon als je net aan het uitbreiden bent volgens de nieuwe regels, komen er alweer andere regels die haaks staan op de vorige.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:28

ik snap de actie, maar ook de andere kant van het verhaal.
geen boer = geen eten, oké klopt. maar ook geen boer = export. van dat tweede moeten we als NL misschien wel wat meer af. (snap dat dat ontzettend veel economische gevolgen heeft) is lastig..

Janneke2

Berichten: 22750
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:28

...en hoezo staan die mensen in de file?

Ze zijn verwittigd
er is goed OV
de meeste spitsrijders rijden afstanden die ook per speedpedelic kunnen
thuiswerken is soms een optie,
....dus niet zo zeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:29

Ladyson schreef:
Ach, ik kan deze actie wel waarderen. Inderdaad de filmpjes die vannacht voorbij kwamen van boeren die al onderweg waren.

Alleen naar mijn idee heeft men ook wel een beetje een bord voor de kop met de uitspraken 'alleen de boeren moeten zich aanpassen'. Vanaf 2025 mogen bijv. steden alleen nog met elektrische busjes beleverd worden. Dat betekent dus 'even' je hele wagenpark vervangen als ondernemer..


Ik denk ook niet dat iemand zegt dat alleen de boeren worden geraakt, maar wel onevenredig hard.. Schiphol mag groeien, Zandvoort krijgt een F1, maar boeren moeten weer halveren.. Dat steekt en daar komen ze nu tegen in opstand.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:32

verootjoo schreef:
Ladyson schreef:
Ach, ik kan deze actie wel waarderen. Inderdaad de filmpjes die vannacht voorbij kwamen van boeren die al onderweg waren.

Alleen naar mijn idee heeft men ook wel een beetje een bord voor de kop met de uitspraken 'alleen de boeren moeten zich aanpassen'. Vanaf 2025 mogen bijv. steden alleen nog met elektrische busjes beleverd worden. Dat betekent dus 'even' je hele wagenpark vervangen als ondernemer..


Dan heb je nog 6 jaar de tijd om iets te regelen.
Voor boeren komen al jaren elk jaar nieuwe regels en dan gewoon per direct. Of gewoon als je net aan het uitbreiden bent volgens de nieuwe regels, komen er alweer andere regels die haaks staan op de vorige.


Dit! En regels die dan wel ingevoerd worden, maar nog niet duidelijk zijn, of weten hoe het werken gaat. Elk half jaar is er wel iets nieuws waar boeren zich aan moeten houden.

Ik steun de boeren ook! Wel is waar kan ik niet naar Den Haag, maar ik hoop dat ze een statement kunnen maken!

BETUWE
Berichten: 727
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:36

Ladyson schreef:
Ach, ik kan deze actie wel waarderen. Inderdaad de filmpjes die vannacht voorbij kwamen van boeren die al onderweg waren.

Alleen naar mijn idee heeft men ook wel een beetje een bord voor de kop met de uitspraken 'alleen de boeren moeten zich aanpassen'. Vanaf 2025 mogen bijv. steden alleen nog met elektrische busjes beleverd worden. Dat betekent dus 'even' je hele wagenpark vervangen als ondernemer..


De bedoeling is dan dat de transporteur de goederen aan de rand van de stad lost op een verzamelpunt. Van daaruit gaan plaatselijke transporteurs met elektrische busjes verder de stad in. Dus je hoeft niet je hele wagenpark te vervangen, omdat je gewoonweg niet meer de stad in komt. In sommige steden gaat dat al zo.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:40

laran schreef:
8nnemiek schreef:
Ik steun de akkerbouwers, de boeren die ons plantaardige eten verbouwen.

Onze veestapel is gewoon veel te groot. Dieren horen op z’n minst af en toe in het gras te kunnen lopen, in de zon, in de modder. In plaats daarvan staat een groot deel 24/7 in kleine hokken in het donker op de beton, en is ook nog eens een groot deel van dat vlees bestemd voor export.

Als de overheid nu gewoon zorgt dat ze subsidie geven zodat boeren de transitie kunnen maken van vleesvee naar akkerbouw voor menselijke consumptie, zodat Nederland meer en meer zelfvoorienend wordt, dan sla je heel veel vliegen in één klap.


Ik heb zo'n vermoeden dat jij al heul lang niet meer in een koeien stal bent geweest

Daar ben ik regelmatig binnen geweest. Die staan inderdaad op matten of hout ipv beton. Ook triest wat mij betreft, al ken ik ook genoeg bedrijven waar ze lekker buiten komen. Maar ik noem in mijn reactie nergens de koeien. Ik heb het namelijk over varkens, en kippen. Ben je daar wel eens binnen geweest? Ik wel.

Ik vind dat we andere opties moeten onderzoeken. Onze veestapel kan nu eenmaal niet blijven groeien. Nederland zit vol. Maar als we eens flinke importtarieven zouden heffen op vlees uit het buitenland, zodat onze eigen boeren meer verdienen en hogere prijzen kunnen vragen, en daardoor minder dieren nodig hebben om rond te komen, dan zou dat alweer veel schelen.
Verder prima dat ze demonstreren. Maar er moeten wel oplossingen komen. Met alleen roepen kom je er niet.

Dat het vliegverkeer en rijsnelheid en F1 etc ook moet worden aangepakt lijkt me logisch, dat gebeurt ook al toch? Het is niet zo dat boeren de enige zijn die het lastig gaan krijgen. We moeten allemaal inleveren om de planeet te redden.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 01-10-19 09:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:42

Ik dacht laatst, waarom de f1 niet elektrisch maken? Verplicht op groene stroom. Maakt het weer spannend en draagt bij aan ontwikkelingen op het vlak van elektrisch rijden.

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:43

Ik vind juist dat deze actie super is!

Valt lekker op, heel Nederland heeft het erover. Dat is natuurlijk wat je wilt, dat iedereen er aandacht voor heeft.
De actie vindt ik juist lekker ludiek, een beetje file (ach... staan we daar niet elke ochtend is). Zoals hier is gezegd, is de actie ruim van te voren aangegeven.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje teleurgesteld was toen ik vanochtend de A12 zag en dat deze zo goed als leeg was :Y)

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:43

Gypsy schreef:
Ik dacht laatst, waarom de f1 niet elektrisch maken? Verplicht op groene stroom. Maakt het weer spannend en draagt bij aan ontwikkelingen op het vlak van elektrisch rijden.


Serieus Formule 1 in een topic over de boeren :D .
Formule E bestaat al }>

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:47

Olle schreef:
Gypsy schreef:
Ik dacht laatst, waarom de f1 niet elektrisch maken? Verplicht op groene stroom. Maakt het weer spannend en draagt bij aan ontwikkelingen op het vlak van elektrisch rijden.


Serieus Formule 1 in een topic over de boeren :D .
Formule E bestaat al }>


Oh omdat iemand hierboven het erover had. Maar dat bestaat dus al. :oo Nou van mij mogen ze de f1 dan uit nl weren. Sorry max!

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:47

Hier ook één die smult van deze geweldige actie!
En tja … door de hekken heen? Ik vind het machtig!
Je hebt in Nederland de vrijheid om te demonsteren, maar wel zoals
Den Haag het dan wilt. Deze boeren zijn niet te stoppen!!!!!!

Mondy

Berichten: 11829
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:51

Ik steun de boeren ook !
En vind het top hoe de politie er tot nu toe mee omgaat :j

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:52

Ik steun de boeren ook. En geen actie zonder wat ergernissen. Alles en iedereen mag staken en demonsteren en doet dat ook, dus onze boeren mogen ook van zich laten horen. Ik hoop alleen wel dat ze geen ellende gaan veroorzaken. Hekken omver rijden is echt een no go.

Als we de boeren wegpesten uit Nederland, waar komt dan ons eten vandaan? Importeren? Hoe wil je dat klimaatneutraal doen dan? Bovendien heb je dan veel minder toezicht op dierwelzijn en naleving van regels. Ik denk dat we heel erg paniekvoetbal aan het spelen zijn betreffende de CO2 reductie en niet alleen ten koste van de boeren overigens.

Akkers en weilanden horen bij Nederland. En ik hoop dat we dat nog lang mogen blijven zien.

xJennifx

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:52

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik steun de boeren ook. Iedereen is afhankelijk van ze maar wat een gezeik krijgen ze over zich heen zeg.

MarjanB

Berichten: 16454
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:52

Ik sta voor 100% achter de boeren!

Geen boeren in nl betekent vlees en groenten uit buitenland, waar milieu-eisen en dierenwelzijn stuk lager zijn. Daarbij vervuiling door extra transport. Laat ze de Nederlandse supermarkten maar verplichten nl voedsel in de schappen te leggen.

Het is van de zotte dat die lui laatst een stal konden bezetten, krakers de vrije hand hebben en boeren niet mogen demonstreren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:53

JoT schreef:
Ik steun de boeren ook. En geen actie zonder wat ergernissen. Alles en iedereen mag staken en demonsteren en doet dat ook, dus onze boeren mogen ook van zich laten horen. Ik hoop alleen wel dat ze geen ellende gaan veroorzaken. Hekken omver rijden is echt een no go.

Als we de boeren wegpesten uit Nederland, waar komt dan ons eten vandaan? Importeren? Hoe wil je dat klimaatneutraal doen dan? Bovendien heb je dan veel minder toezicht op dierwelzijn en naleving van regels. Ik denk dat we heel erg paniekvoetbal aan het spelen zijn betreffende de CO2 reductie en niet alleen ten koste van de boeren overigens.

Akkers en weilanden horen bij Nederland. En ik hoop dat we dat nog lang mogen blijven zien.


Precies dit dus..

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:55

BloemBloem schreef:
Hier ook één die smult van deze geweldige actie!
En tja … door de hekken heen? Ik vind het machtig!
Je hebt in Nederland de vrijheid om te demonsteren, maar wel zoals
Den Haag het dan wilt. Deze boeren zijn niet te stoppen!!!!!!


Het zijn bijna Franse toestanden. Ik had eerlijk gezegd nooit verwacht dat daar in Nederland steun voor zou zijn. Maar blijkbaar is een aanzienlijk deel van de bevolking de manier waarop de overheid de milieuproblemen probeert aan te pakken nu helemaal zat.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:56

Ik steun de boeren voor de volle 100% :)F :)F

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:58

Loretta schreef:
BloemBloem schreef:
Hier ook één die smult van deze geweldige actie!
En tja … door de hekken heen? Ik vind het machtig!
Je hebt in Nederland de vrijheid om te demonsteren, maar wel zoals
Den Haag het dan wilt. Deze boeren zijn niet te stoppen!!!!!!


Het zijn bijna Franse toestanden. Ik had eerlijk gezegd nooit verwacht dat daar in Nederland steun voor zou zijn. Maar blijkbaar is een aanzienlijk deel van de bevolking de manier waarop de overheid de milieuproblemen probeert aan te pakken nu helemaal zat.


Daarom vind ik het zo geweldig!
Het kan dus wel, ook in ons kikkerland!

luuntje

Berichten: 13975
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:58

Ik steun de boeren en boerinnen ook.
Hopelijk helpt deze actie.

Ik moest wel lachen dat er politie te paard in Den Haag klaar staat.
Tractor is toch wel zwaarder dan een paard met agent.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:00

Moet zeggen dat ik het super vind dat de boeren eindelijk eens massaal in actie komen. En eerlijk is eerlijk zoals ze in Nederland actie voeren is peanuts vergeleken met hoe ze dat hier in Frankrijk doen.

Wij zijn zelf sinds augustus boer geworden en wel van vleesvee (schapen/lammeren). Een stap waarvan we weten dat het zwaar gaat zijn maar waar we in geloven zolang we het dierenwelzijn en de natuur hoog in het vaandel kunnen houden.

Voor Nederlandse boeren hoop ik dat ze terug kunnen ontwikkelen naar een natuurlijker systeem waar de dieren dus meer buiten lopen. Dit zal moeilijk worden want er moet a) een boel veranderen aan de regelgeving, b) een mindset komen waarin de consument bereid is te betalen voor deze kwaliteit en c) de dieren zullen weer meer teruggelokt moeten worden naar dieren die deze levensstijl aan kunnen.
Hopelijk lukt het ze.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:04

Loretta schreef:
Het zijn bijna Franse toestanden. Ik had eerlijk gezegd nooit verwacht dat daar in Nederland steun voor zou zijn. Maar blijkbaar is een aanzienlijk deel van de bevolking de manier waarop de overheid de milieuproblemen probeert aan te pakken nu helemaal zat.

En dan moet je weten dat dit ineens in kort tijdsbestek in gang is gezet. Eerst waren wij boeren nog wat terughoudend, want 'het helpt toch allemaal niet', maar ineens ging daar de knop om en moet je nu zien! We staan 1, uit alle hoeken van het land komen ze met de trekker, bus, trein of auto. Ik ben zó trots!
Idd bijna op z'n Frans, maar dat mag wel eens een keer. We zijn al vanaf 2015 een soort speelballetje, zo voelt het, met al die regels die steeds weer veranderen, aangepast of aangescherpt worden. Zelfs met terugwerkende krac ht. Bizar!

Ik ben thuis op de boerderij en mijn man is naar het Malieveld. Ik volg alles op de voet en vind het machtig mooi. Alles en iedereen mag demonstreren, maar nu de boeren het echt eens doen, gaat de stad op slot. Jammer! En helaas, want vandaag zijn we idd niet te stoppen :D