steun onze boeren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:06

Jaan81 schreef:
Loretta schreef:
Het zijn bijna Franse toestanden. Ik had eerlijk gezegd nooit verwacht dat daar in Nederland steun voor zou zijn. Maar blijkbaar is een aanzienlijk deel van de bevolking de manier waarop de overheid de milieuproblemen probeert aan te pakken nu helemaal zat.

En dan moet je weten dat dit ineens in kort tijdsbestek in gang is gezet. Eerst waren wij boeren nog wat terughoudend, want 'het helpt toch allemaal niet', maar ineens ging daar de knop om en moet je nu zien! We staan 1, uit alle hoeken van het land komen ze met de trekker, bus, trein of auto. Ik ben zó trots!
Idd bijna op z'n Frans, maar dat mag wel eens een keer. We zijn al vanaf 2015 een soort speelballetje, zo voelt het, met al die regels die steeds weer veranderen, aangepast of aangescherpt worden. Zelfs met terugwerkende krac ht. Bizar!

Ik ben thuis op de boerderij en mijn man is naar het Malieveld. Ik volg alles op de voet en vind het machtig mooi. Alles en iedereen mag demonstreren, maar nu de boeren het echt eens doen, gaat de stad op slot. Jammer! En helaas, want vandaag zijn we idd niet te stoppen :D

Wil t ze ook wel zien proberen... +:)+.

GUSTIxBILL

Berichten: 1987
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:07

Diep respect voor de boeren die voor hun eigen rechten opkomen :j
Krijg kippenvel (in de positieve zin) van alle filmpjes die ik voorbij zie komen.
Rijden dan ook (hier in belgie) genoeg auto’s en camions rond met een groen lintje aan de spiegel.
Hopelijk haalt het protest iets uit

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:07

https://www.geenstijl.nl/5149809/maar-7 ... blokkades/

Mooi stukje van geenstijl.

Wat me wel wat bezorgd maakt: De dierenactivisten die willen gaan protesteren. Op een steenworp afstand van het malieveld. En dat daar een vergunning voor is afgegeven ook. Ik weet niet wat de gemeente Den Haag wil, maar als ze gezeik willen... Dan krijgen ze dat nu helemaal -O-

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:09

Jaan81 schreef:
Ik ben thuis op de boerderij en mijn man is naar het Malieveld. Ik volg alles op de voet en vind het machtig mooi. Alles en iedereen mag demonstreren, maar nu de boeren het echt eens doen, gaat de stad op slot. Jammer! En helaas, want vandaag zijn we idd niet te stoppen :D

*\o/* voor manlief. Hopelijk staat in Den Haag ergens wat koffie klaar ;)

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:09

BloemBloem schreef:
Hier ook één die smult van deze geweldige actie!
En tja … door de hekken heen? Ik vind het machtig!
Je hebt in Nederland de vrijheid om te demonsteren, maar wel zoals
Den Haag het dan wilt. Deze boeren zijn niet te stoppen!!!!!!


Helemaal mee eens!!

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:10

@ lizy29 Dat willen de meeste boeren wel. Maar daar moet dan ook een bepaald bedrag tegenover staan. Zodat ze het kunnen bekostigen. En zelf ook nog een boterham verdienen. Wat nu al heel moeilijk is voor veel boeren, door de lage prijzen die zij krijgen voor hun melk ed. Terwijl de supermarkt en de tussenhandel er flink aan verdient.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:11

Citaat:
Afvaardiging van Tweede Kamer gaat vanmiddag met beveiligd transport naar Malieveld, hoor ik net. Daarbij D66'er Tjeerd de Groot ('halvering veestapel') die met boeren in gesprek wil.

Beveiligd transport? Echt waar? :=

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:13

Nayomie schreef:
Citaat:
Afvaardiging van Tweede Kamer gaat vanmiddag met beveiligd transport naar Malieveld, hoor ik net. Daarbij D66'er Tjeerd de Groot ('halvering veestapel') die met boeren in gesprek wil.

Beveiligd transport? Echt waar? :=


Hij wordt vast omringd door trekkers :=

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:13

Zegt genoeg, denk ik. Die zijn bang dat ze eens flink aangepakt worden. Wat ik heel goed kan begrijpen.

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:14

Relaxed schreef:
Ladyson schreef:
Ach, ik kan deze actie wel waarderen. Inderdaad de filmpjes die vannacht voorbij kwamen van boeren die al onderweg waren.

Alleen naar mijn idee heeft men ook wel een beetje een bord voor de kop met de uitspraken 'alleen de boeren moeten zich aanpassen'. Vanaf 2025 mogen bijv. steden alleen nog met elektrische busjes beleverd worden. Dat betekent dus 'even' je hele wagenpark vervangen als ondernemer..


Ik denk ook niet dat iemand zegt dat alleen de boeren worden geraakt, maar wel onevenredig hard.. Schiphol mag groeien, Zandvoort krijgt een F1, maar boeren moeten weer halveren.. Dat steekt en daar komen ze nu tegen in opstand.

Zandvoort heeft nog geen groen licht nu er 5 naar de rechter stappen ivm de stikstof en natuur

Edit. 6
https://grandprix33.nl/nieuw-probleem-v ... e-rechter/
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 01-10-19 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:14

Winged schreef:
https://www.geenstijl.nl/5149809/maar-7 ... blokkades/

Mooi stukje van geenstijl.

Wat me wel wat bezorgd maakt: De dierenactivisten die willen gaan protesteren. Op een steenworp afstand van het malieveld. En dat daar een vergunning voor is afgegeven ook. Ik weet niet wat de gemeente Den Haag wil, maar als ze gezeik willen... Dan krijgen ze dat nu helemaal -O-



Serieus... Dat lijkt me op z'n zachtst gezegd nou niet zo verstandig. Wil de gemeente Den Haag dat het uit de hand gaat lopen ofzo?

Loretta
Berichten: 8773
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:15

Jaan81 schreef:
Loretta schreef:
Het zijn bijna Franse toestanden. Ik had eerlijk gezegd nooit verwacht dat daar in Nederland steun voor zou zijn. Maar blijkbaar is een aanzienlijk deel van de bevolking de manier waarop de overheid de milieuproblemen probeert aan te pakken nu helemaal zat.

En dan moet je weten dat dit ineens in kort tijdsbestek in gang is gezet. Eerst waren wij boeren nog wat terughoudend, want 'het helpt toch allemaal niet', maar ineens ging daar de knop om en moet je nu zien! We staan 1, uit alle hoeken van het land komen ze met de trekker, bus, trein of auto. Ik ben zó trots!
Idd bijna op z'n Frans, maar dat mag wel eens een keer. We zijn al vanaf 2015 een soort speelballetje, zo voelt het, met al die regels die steeds weer veranderen, aangepast of aangescherpt worden. Zelfs met terugwerkende krac ht. Bizar!

Ik ben thuis op de boerderij en mijn man is naar het Malieveld. Ik volg alles op de voet en vind het machtig mooi. Alles en iedereen mag demonstreren, maar nu de boeren het echt eens doen, gaat de stad op slot. Jammer! En helaas, want vandaag zijn we idd niet te stoppen :D


Ik ben trots op wat de boeren hier neerzetten. Ik kan me wat ik er de afgelopen jaren van gevolgd heb nu ook heel goed voorstellen dat er bij de boeren nu een knop om is gegaan. Dit gaat al jaren. Bovendien besef ik mij ook heel goed als plattelandsbewoner dat wij als burgers uiteindelijk ook aan de beurt komen van deze waanzin. Vandaag gaat het over de stikstof van koeien. Maar de stikstof uit paardenmest is hier in het topic al genoemd door iemand. en dat is inderdaad een hele kleine stap.

Ik denk ook dat de meeste Nederlanders heel goed beseffen dat het uiteindelijk niet alleen maar de boeren raakt.

tootje71

Berichten: 5101
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:15

Zucht..ik heb al een aantal keer een heel verhaal geschreven en weer weggehaald ... wat een domme mensen heb je toch ...hebben werkelijk geen verstand van wat de boer allemaal voor ze doet. Wel wil men vlees dat goedkoop is of groente uit de reclame en wat de boer eraan over houd dat boeit men niet... als men er wat meer bereid voor is zich wat meer te verdiepen in het werk van de boer in plaats van met de media mee te rennen en dat altijd wijzende vingertje omhoog... ga je schamen...
Wel met het vliegtuig heerlijk op vakantie met je autootje naar je paard want dat is allemaal niet schadelijk en oja wel vrij willen wonen en stukje land voor het paard :o? ... het land is vol overvol MET MENSEN !

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:19

Collega hier tegenover mij is het helemaaaaaal niet met de demonstratie eens. 'Hier hebben andere mensen weer last van en de agrarische sector kan echt wel inkrimpen.' Staan echt lijnrecht tegenover elkaar hier :+ Inmiddels maar een 'let's agree to disagree-tje' :+

nicole_floor

Berichten: 3251
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:24

Winged schreef:
https://www.geenstijl.nl/5149809/maar-7 ... blokkades/

Mooi stukje van geenstijl.

Wat me wel wat bezorgd maakt: De dierenactivisten die willen gaan protesteren. Op een steenworp afstand van het malieveld. En dat daar een vergunning voor is afgegeven ook. Ik weet niet wat de gemeente Den Haag wil, maar als ze gezeik willen... Dan krijgen ze dat nu helemaal -O-


Oef dat is niet zo heel slim.

Ik kom uit een boerengezin en heb een boerenvriend. Dus ik sta 300% achter de boeren.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:24

Janneke2 schreef:
...en hoezo staan die mensen in de file?

Ze zijn verwittigd
er is goed OV
de meeste spitsrijders rijden afstanden die ook per speedpedelic kunnen
thuiswerken is soms een optie,
....dus niet zo zeuren.


Het is dinsdag en het regent. Dat zijn 2 voorwaardes waaronder er zowiezo een file staat. Ik ben zelf daarom ook om 6 uur vertrokken vanmorgen. Had in mijn geval niks met boeren te maken. Jammer dat ik ze onderweg niet meer gezien heb, denk dat boeren uit onze regio om 4 of 5 uur moesten vertrekken.

Winged; woont die collega in een flatje in de stad?

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:27

Scum schreef:
.

Winged; woont die collega in een flatje in de stad?

Drentse Import Elite.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:28

tootje71 schreef:
Zucht..ik heb al een aantal keer een heel verhaal geschreven en weer weggehaald ... wat een domme mensen heb je toch ...hebben werkelijk geen verstand van wat de boer allemaal voor ze doet. Wel wil men vlees dat goedkoop is of groente uit de reclame en wat de boer eraan over houd dat boeit men niet... als men er wat meer bereid voor is zich wat meer te verdiepen in het werk van de boer in plaats van met de media mee te rennen en dat altijd wijzende vingertje omhoog... ga je schamen...
Wel met het vliegtuig heerlijk op vakantie met je autootje naar je paard want dat is allemaal niet schadelijk en oja wel vrij willen wonen en stukje land voor het paard :o? ... het land is vol overvol MET MENSEN !

Ja vooral in het westen van het land.

Daar denkt men vanuit hun betonnen jungle te kunnen weten hoe het op het platteland moet gaan.
:z

Sky

Berichten: 5068
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:28

FriesWytske schreef:
Zegt genoeg, denk ik. Die zijn bang dat ze eens flink aangepakt worden. Wat ik heel goed kan begrijpen.


Het kan toch niet de bedoeling zijn dat mensen fysiek bedreigd gaan worden/of zich bedreigd voelen. Hoop ook dat dit niet aangemoedigd wordt.

Nu trek ik me weer terug uit dit topic, gezien ik ook lijnrecht tegenover de meningen hier sta, maar wel bewondering voor de positieve sfeer en saamhorigheid hier heb.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:30

Winged schreef:
Scum schreef:
.

Winged; woont die collega in een flatje in de stad?

Drentse Import Elite.

Die zijn het ergst.
"we komen uit het westen en willen graag landelijk wonen."
*gaan tussen de boerenbedrijven wonen'*
"Ohh wat zijn er veel beesten hier, dat geluid van de trekker op zaterdag om 05.00 uur kan echt niet. Enz.enz. "

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:30

FriesWytske schreef:
@ lizy29 Dat willen de meeste boeren wel. Maar daar moet dan ook een bepaald bedrag tegenover staan. Zodat ze het kunnen bekostigen. En zelf ook nog een boterham verdienen. Wat nu al heel moeilijk is voor veel boeren, door de lage prijzen die zij krijgen voor hun melk ed. Terwijl de supermarkt en de tussenhandel er flink aan verdient.


Daarom zeg ik ook heel bewust dat de mindset van de consument moet veranderen en niet die van de boer. Ik ben me er zeer goed van bewust dat de boeren over het algemeen genomen best willen.

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:31

Ze rijden nu al op het strand aan zee omdat de wegen zijn afgesloten :+ geniaal

Loretta
Berichten: 8773
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:33

Sunnda schreef:
tootje71 schreef:
Zucht..ik heb al een aantal keer een heel verhaal geschreven en weer weggehaald ... wat een domme mensen heb je toch ...hebben werkelijk geen verstand van wat de boer allemaal voor ze doet. Wel wil men vlees dat goedkoop is of groente uit de reclame en wat de boer eraan over houd dat boeit men niet... als men er wat meer bereid voor is zich wat meer te verdiepen in het werk van de boer in plaats van met de media mee te rennen en dat altijd wijzende vingertje omhoog... ga je schamen...
Wel met het vliegtuig heerlijk op vakantie met je autootje naar je paard want dat is allemaal niet schadelijk en oja wel vrij willen wonen en stukje land voor het paard :o? ... het land is vol overvol MET MENSEN !

Ja vooral in het westen van het land.

Daar denkt men vanuit hun betonnen jungle te kunnen weten hoe het op het platteland moet gaan.
:z


Inderdaad. Ik heb ook eerlijk gezegd nog liever het werk van boeren naast mijn huis dan de dwaze ideen van allerlei natuurbeschermers clubjes. Natuurgebieden zijn heel mooi maar als ik zie hoe het tegenwoordig beheert wordt of beter wat een puinhoop er van gemaakt wordt dan heb ik liever boeren in mijn omgeving.

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:34

lizy29 schreef:
FriesWytske schreef:
@ lizy29 Dat willen de meeste boeren wel. Maar daar moet dan ook een bepaald bedrag tegenover staan. Zodat ze het kunnen bekostigen. En zelf ook nog een boterham verdienen. Wat nu al heel moeilijk is voor veel boeren, door de lage prijzen die zij krijgen voor hun melk ed. Terwijl de supermarkt en de tussenhandel er flink aan verdient.


Daarom zeg ik ook heel bewust dat de mindset van de consument moet veranderen en niet die van de boer. Ik ben me er zeer goed van bewust dat de boeren over het algemeen genomen best willen.



Had ik je verkeerd begrepen.

En met aanpakken bedoel ik, ze de waarheid over hun plannen zeggen. Dat als ze die doorvoeren. Er een hele grote werkloosheid ontstaat. Want je pakt dan niet alleen de boeren, maar ook de mensen in de aanverwante sectoren, zoals de zuivelfabrieken, loonbedrijven en ga zo maar verder.

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:35

Wat mij dus verbaasd is waarom er zo weinig bezwaar is tegen vliegreizen.
Een korte vlucht binnen europa (Zuid Frankrijk of Spanje of zo) geeft tussen de 250 en 350 kg CO2 per persoon per vlucht, dat produceren drie koeien in een jaar nog niet eens.
Even grofweg doorgerekend maar zo'n vakantie vlucht staat gelijk aan zon 5700 KG CO2 en dan ook weer terug zit je zo op 114000 KG CO2. (wil niet eens weten hoeveel vluchten dit per jaar zijn)
Staat gelijk aan 1000 koeien per jaar...

Dus wat gaan we doen, we gaan de veestapel halveren zodat we vervolgens fijn met zijn allen straks vanaf Lelystad lekker naar de zon kunnen vliegen.......

Ik hoop dat iemand me dit ooit nog eens kan uitleggen....

Ben die schijnpolitiek zo zat aan het worden.