steun onze boeren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 08:36

Chawi schreef:
Al denk ik niet dat er nu heel veel sympathisanten te vinden zijn onder alle mensen die nu in de file staan. Waarom als hardwerkende groep een ander hardwerkende groep letterlijk vastzetten


Ik zie filmpjes op twitter eaar automobilisten uitgestapt zijn en langs de kant staan te klappen en zwaaien. Op social media ook voornamelijk mensen die de actie steunen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 08:37

Chawi schreef:
Al denk ik niet dat er nu heel veel sympathisanten te vinden zijn onder alle mensen die nu in de file staan. Waarom als hardwerkende groep een ander hardwerkende groep letterlijk vastzetten

Lees veel reacties dat mensen het niet erg vinden om in de file te moeten staan vanwege deze actie.

Ikzelf steun de boeren ook! Heb een relatie met boerenzoon. Die vandaag met een groen lint rondrijdt aan zijn vrachtwagen.

Wel ben ik van mening dat er dingen moeten veranderen. Maar de boeren overal de schuld van geven :n

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 08:37

En anders is er altijd nog het OV, of kan je in sommige gevallen thuiswerken.
Ik steun de actie ook.

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 08:37

Blussem schreef:
Niks mis met boeren, maar de vee industrie is hier wel veel ste groot. Goed als men hier gaat krimpen in Nederland.
Zelf hoop ik dat de grond prijs op deze manier ook goed omlaag gaat. Dan kan ik leuk weilandje kopen.

... Wat...
Weet jij wat hier veelste "groot" is?
Mensen!

Niet de boeren!
Ik sta achter de boeren. Ze hebben groot gelijk. Dan moet de koeien naar buiten, dan weer naar binnen, dan moet er gezonde en drachtige koeien afgeschoten worden omdat er uitgedund moet worden...

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 08:41

Blussem schreef:
Niks mis met boeren, maar de vee industrie is hier wel veel ste groot. Goed als men hier gaat krimpen in Nederland.
Zelf hoop ik dat de grond prijs op deze manier ook goed omlaag gaat. Dan kan ik leuk weilandje kopen.


Kan je straks een leuk weilandje kopen maar mag je er niks in zetten!! De stikstof is niet alleen voor de boeren he. Ook de hobby is straks niet meer welkom.

Spotje2
Berichten: 81
Geregistreerd: 22-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 08:43

#trotsopdeboer

Hoe de boeren voor alles de schuld krijgen. Terwijl andere sectoren volledig buiten schot blijven is van de zotte. Ja misschien moeten er dingen veranderen maar niet enkel in de dierhouderij.

En de koeien moeten wel in de wei kunnen? Eigenlijk met dat hele stikstof beleid wouden ze dat verbieden want te veel stikstof in de lucht.

En bedenk even hoe vaak de regels veranderen! Het ene moment moet het zus het andere moment moet het zo. Hier valt niet mee te werken.

En dan nog het puntje formule 1 moet koste wat het kost doorgaan. Kijk naar die stikstof uitstoot. Moeten er maar 1000 extra koeien weg zodat er 1 race gehouden kan worden.

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 08:49

Ik snap de boeren maar snap ook dat aan sommige zaken wat gedaan moet worden. Alle agrarische sectoren weg betekend anderhalf miljoen werklozen erbij en dat werkt niet. Een agrariër zijn kapitaal zit in zijn bezit, echter zorgt dat niet altijd voor een normale boterham. Er moet ruimte zijn voor boeren maar dat wij als minilandje na de VS de grootste exporteur zijn betekend dat de sector wel wat kleiner kan. Boeren die stoppen, goede opkoopregeling en niet naar de grote jongens . En ik ken er een aantal die alleen maar voor de buitenlandse markt produceren , die hebben een inkomen waar de gemiddelde boer nooit aankomt maar zorgen wel voor veel protest in de omgeving. Ik hoop dat agrariërs inzetten op kringloop bedrijven . En wanneer je de stikstofkaart van Europa ziet dan hangen de zwarte wolken boven de randstad en het roergebied en laten daar nu niet zoveel boeren zitten .
Wij halen ons vlees en groente al jaren bij de plaatselijke boer, zouden meer mensen moeten doen, dan maar wat minder vlees .
En de regering moet eens stoppen met alle maatregelen die soms jaarlijks veranderen want een boer kan niet blijven investeren.

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 08:55

We zijn op wel meer gebieden de grootste exporteur, moeten we die branches dan ook maar inkrimpen?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 08:56

Oke maar stel wij stoppen met voor het buitenland produceren. Denken jullie niet dat een ander dan niet in dat gat in de markt springt? Dus heb je dan echt het klimaat geholpen? Nee je hebt alleen de uitstoot van stikstof verplaatst, gefeliciteerd!

Je zou dit echt minstens op Europees niveau aan moeten pakken eigenlijk.

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 08:57

Gisteravond met een glimlach gaan slapen bij het zien van de eerste filmpjes. Vanmorgen met een nog grote glimlach opgestaan vanwege de chaos die nu wordt veroorzaakt.

Ik vind het typisch dat veel over de exportatie beginnen, terwijl wij hier juist heel veel geimporteerde producten eten (van lagere kwaliteit!)

Ik ben voor verandering in de sector, maar niet op de wijze hoe het nu gaat. Het kabinet loopt al 5 tot 10 jaar te klooien met de regelgeving, elke keer om te draaien en al... Hoe moet je daar een goed gezond bedrijf op kunnen laten bouwen? En dan nog niet te beginnen over de gekkies die bedrijven bezetten.

Hoe zat het ook alweer met het aantal vliegbewegingen op Schiphol die toch al jaren boven de norm zijn?

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 08:59

Wij hebben 2 spandoeken langs de A28 staan en zijn nu onderweg naar Den Haag.

Afbeelding
Afbeelding

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:00

Ik ben best voor de boeren, en kan ook nog wel achter acties staan. Maar ik zie dat het nu alweer uit de hand loopt. Boeren zijn hekken in Den Haag omver aan het rijden. Waarom niet gewoon aan de regels houden, dat doet toch niks af aan de boodschap?

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:05

Chawi schreef:
Al denk ik niet dat er nu heel veel sympathisanten te vinden zijn onder alle mensen die nu in de file staan. Waarom als hardwerkende groep een ander hardwerkende groep letterlijk vastzetten


Het is voor wen hele goede zaak. Daar heb ik best begrip voor.

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:06

@ Blussum Ook landbouwgrond is en blijft duur.

Ik sta volkomen achter deze actie, als dochter van een oud-boer. De boeren krijgen alles over zich heen. En moeten alles maar slikken. Terwijl ze in het de randstad alles maar doen. Laat ze nu eerst maar eens de andere industrie aanpakken. Die stoten meer vervuiling uit, dan de boeren. De boeren hebben de afgelopen jaren heel veel gedaan voor het milieu. De rest niet.

De meesten hier hebben vaste werktijden. En die zijn na ongeveer 8 uur werken klaar. Een boer is nooit klaar. Die is vaak tot laat in de avond bezig. En moet er soms ook nog eens 's nachts af, als er een koe aan het kalven is. Of als een varken bezig is met bevallen.
Laatst bijgewerkt door FriesWytske op 01-10-19 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:09

Heel goed dat ze eindelijk eens van zich laten horen. Onderwijs loopt om de haverklap te staken, mogen de boeren nu ook een keer.. Daar is de afgelopen jaren zoveel veranderd en zeker niet ten goede :n

Janneke2

Berichten: 22749
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:12

Het CDA moet zich heel diep schamen: de onbetrouwbare overheid is doorgaans het ministerie van landbouw onder CDA beheer.
En van een zwalkend milieubeleid zijn juist de boeren de dupe.
Kabinet Balkenende I, ook al CDA: afschaffing van subsidie voor mestvergisting per direct was een doel op zich.

Verder ben ik voor partijen die vinden dat de kartelwaakhond anders 'ingesteld' moet worden: zodat individuele boeren een vuist kunnen maken tegen de grootkapitalisten van de supermarktketens.

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:13

Ik sta ook achter de boeren, idiote regels iedere keer en geen boeren = geen eten.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:13

Zo'n boer heeft geen drie weken de tijd om vreedzaam te protesteren. Die moeten vandaag hun punt maken. Want blijkbaar is 1988 al vergeten.

Het is ook dat het weer niet zo best is dat het er veel zijn, anders hadden ze andere verplichtingen gehad.

laran

Berichten: 702
Geregistreerd: 16-04-08
Woonplaats: Lellens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:14

8nnemiek schreef:
Ik steun de akkerbouwers, de boeren die ons plantaardige eten verbouwen.

Onze veestapel is gewoon veel te groot. Dieren horen op z’n minst af en toe in het gras te kunnen lopen, in de zon, in de modder. In plaats daarvan staat een groot deel 24/7 in kleine hokken in het donker op de beton, en is ook nog eens een groot deel van dat vlees bestemd voor export.

Als de overheid nu gewoon zorgt dat ze subsidie geven zodat boeren de transitie kunnen maken van vleesvee naar akkerbouw voor menselijke consumptie, zodat Nederland meer en meer zelfvoorienend wordt, dan sla je heel veel vliegen in één klap.


Ik heb zo'n vermoeden dat jij al heul lang niet meer in een koeien stal bent geweest

corinadrenth

Berichten: 1859
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:17

laran schreef:
8nnemiek schreef:
Ik steun de akkerbouwers, de boeren die ons plantaardige eten verbouwen.

Onze veestapel is gewoon veel te groot. Dieren horen op z’n minst af en toe in het gras te kunnen lopen, in de zon, in de modder. In plaats daarvan staat een groot deel 24/7 in kleine hokken in het donker op de beton, en is ook nog eens een groot deel van dat vlees bestemd voor export.

Als de overheid nu gewoon zorgt dat ze subsidie geven zodat boeren de transitie kunnen maken van vleesvee naar akkerbouw voor menselijke consumptie, zodat Nederland meer en meer zelfvoorienend wordt, dan sla je heel veel vliegen in één klap.


Ik heb zo'n vermoeden dat jij al heul lang niet meer in een koeien stal bent geweest


Dat weet ik wel zeker

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:20

laran schreef:
Ik heb zo'n vermoeden dat jij al heul lang niet meer in een koeien stal bent geweest

Of alleen filmpjes hebt gezien die WD in het oostblok heeft gemaakt.. Met de propaganda 'dat dit in Nederland is'.

Ja, ik ben blij dat ik hier in Drenthe prachtig mooie stallen, met ruimte, licht en uitloop zie.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:21

Denk het ook.. Waar ik mijn hooi haal hebben de koeien tot in het najaar vrije uitloop tussen stal en wei. Dat is meer dan sommige paarden kunnen zeggen. Maar goed dan hebben we het nog niet over varkens gehad, die zijn niet zo gelukkig nee...

Een wat kleinere veestapel met meer dierenwelzijn zou mooi zijn, als de consument die perse vlees wil dan de kosten draagt. Maar jammer genoeg blijft het feit dat we dan waarschijnlijk het probleem enkel verplaatsen.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:22

Een mens is niet gemaakt om alleen vegetarisch te eten in mijn ogen, maar hoe het stukje vlees opgefokt wordt vind ik wel belangrijk.

Een gemiddelde boer is toch steeds meer met dierenwelzijn bezig in mijn ogen. Maar voor 1 a 2 cent per liter melk kun jij geen veranderingen in gang zetten...

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:22

cp112 schreef:
Wij hebben 2 spandoeken langs de A28 staan en zijn nu onderweg naar Den Haag.

[ [url=m/3lHjXa.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LZ6YCh.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb deze op mn fb gezet!!! Goede quote

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:24

laran schreef:
8nnemiek schreef:
Ik steun de akkerbouwers, de boeren die ons plantaardige eten verbouwen.

Onze veestapel is gewoon veel te groot. Dieren horen op z’n minst af en toe in het gras te kunnen lopen, in de zon, in de modder. In plaats daarvan staat een groot deel 24/7 in kleine hokken in het donker op de beton, en is ook nog eens een groot deel van dat vlees bestemd voor export.

Als de overheid nu gewoon zorgt dat ze subsidie geven zodat boeren de transitie kunnen maken van vleesvee naar akkerbouw voor menselijke consumptie, zodat Nederland meer en meer zelfvoorienend wordt, dan sla je heel veel vliegen in één klap.


Ik heb zo'n vermoeden dat jij al heul lang niet meer in een koeien stal bent geweest

Hoe worden mestkalveren en varkens tegenwoordig gehouden dan? Niet meer in kleine betonnen hokken?

En ja ik heb genoeg boeren bedrijven gezien...

Edit: ik kom uit een melkveefamilie en ben het wel met ze eens. Door deze regels kan je zowat niet meer fatsoenlijk boeren...
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 01-10-19 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt