steun onze boeren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:33


juval

Berichten: 13230
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:24

arrogantie ten top... wat iemand onder het bericht al zegt.. ze is uit op wraak, en daar moeten alle boeren voor bloeden. maakt niet uit wat deskundigen, dierenartsen zeggen. de boeren moeten dood!!

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:35

Citaat:
Zo blijkt uit een enquête van de KNMvD (Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Diergeneeskunde) dat meer dan 70 van de rundveedierenartsen verwacht dat de krachtvoermaatregel ernstige gevolgen gaat hebben voor de gezondheid en welzijn van melkvee.


Het laat zich raden wie er straks weer slecht voor zijn vee zorgt. De boer.

Kinke

Berichten: 20556
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:38

Maar dat was sowieso al zo Tiepfoudt ;)
Dan komen, nadat de problemen met het voer kenbaar worden de opmerkingen als: ze krijgen toch al veel te rijk eten, omdat ze zo uitgemolken worden blah blah etc. etc.

juval

Berichten: 13230
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:59

FDF is al weer onderweg naar Den Haag... Agractie is afwachtend, maar die zullen ook hun best gaan doen vannacht of morgen.. hoop dat het niet nodig is, maar tegen beter weten in

Stom dat het weer nodig is :(

Diertjec

Berichten: 4628
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 19:59

Ik hoop echt dat ze nog bijdraaien daar in Den Haag, dit is echt van de zotte.
Goed dat ze weer naar Den Haag gaan. Mn vriend begon er ook al over, maar die wacht nog even af wat er uit komt vanavond

Wat je zegt Juval, stom dat het weer nodig is

purny

Berichten: 27538
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:33

Even een rondje stad gefietst langs bepaalde punten. Busjes van de politie staan alweer opgesteld. Ben benieuwd wanneer de legertrucks komen

Mariska_28

Berichten: 10515
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:15

Sorry, daar ging mijn respect voor de boeren.. Wat voor dierenvriend kun je zijn als je vuurwerk gaat afsteken terwijl je kunt zien dat er paarden vlakbij staan?? Afbeelding

Heb er één die echt bang is voor vuurwerk, ik heb de politie maar gebeld.. Oja, en hard geroepen dat ze gek zijn dat ze vuurwerk afsteken.. :D
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 02-07-20 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:17

Mariska_28 schreef:
Sorry, daar ging mijn respect voor de boeren.. Wat voor dierenvriend kun je zijn als je vuurwerk gaat afsteken terwijl je kunt zien dat er paarden vlakbij staan?? [ [url=m/R11e5n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb er één die echt bang is voor vuurwerk, ik heb de politie maar gebeld..


Vuurwerk hadden ze beter kunnen afsteken op het moment dat ze Den Haag aankomen

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:25

Mariska_28 schreef:
Sorry, daar ging mijn respect voor de boeren.. Wat voor dierenvriend kun je zijn als je vuurwerk gaat afsteken terwijl je kunt zien dat er paarden vlakbij staan?? [ [url=m/R11e5n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb er één die echt bang is voor vuurwerk, ik heb de politie maar gebeld.. Oja, en hard geroepen dat ze gek zijn dat ze vuurwerk afsteken.. :D

Oh ja want 1 zijn ze natuurlijk allemaal. :roll: en dat heeft heel veel met de discussie te maken..
Ik haat iedereen, want in elke leeftijdsgroep, kleur, lengte en dikte, sport en beroep heb je wel een paar gekkies.

Electra63

Berichten: 17862
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:28

juval schreef:
arrogantie ten top... wat iemand onder het bericht al zegt.. ze is uit op wraak, en daar moeten alle boeren voor bloeden. maakt niet uit wat deskundigen, dierenartsen zeggen. de boeren moeten dood!!



Geloof je dat echt?
Wraak? Wat wint zij er mee?
Zij beslist toch niet alleen? Zij wordt, net als alle ministers en staatssecretarissen, toch gewoon geadviseerd? Ik begrijp dat je boos bent, maar roepen dat de boeren dood moeten?

Diertjec

Berichten: 4628
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:30

Electra63 schreef:
juval schreef:
arrogantie ten top... wat iemand onder het bericht al zegt.. ze is uit op wraak, en daar moeten alle boeren voor bloeden. maakt niet uit wat deskundigen, dierenartsen zeggen. de boeren moeten dood!!



Geloof je dat echt?
Wraak? Wat wint zij er mee?
Zij beslist toch niet alleen? Zij wordt, net als alle ministers en staatssecretarissen, toch gewoon geadviseerd? Ik begrijp dat je boos bent, maar roepen dat de boeren dood moeten?

Ze maakt anders als minister van landbouw, nou niet echt de juiste keuzes voor de landbouw.
Alles wat nu gedaan wordt, lijkt erop alsof ze de hele landbouw en agrarische sector weg willen hebben :n

juval

Berichten: 13230
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 07:43

Electra63 schreef:
juval schreef:
arrogantie ten top... wat iemand onder het bericht al zegt.. ze is uit op wraak, en daar moeten alle boeren voor bloeden. maakt niet uit wat deskundigen, dierenartsen zeggen. de boeren moeten dood!!



Geloof je dat echt?
Wraak? Wat wint zij er mee?
Zij beslist toch niet alleen? Zij wordt, net als alle ministers en staatssecretarissen, toch gewoon geadviseerd? Ik begrijp dat je boos bent, maar roepen dat de boeren dood moeten?


wat ze wint.. eigenbelang, respect van de linkse/groene bende.
ze wordt geadviseerd ja, maar daar doet ze verder niets mee. Als experts, boeren, dierenartsen etc allemaal zeggen dat het een slechte maatregel is dan toch doorzetten.
dood is misschien wat hard gezegd, dat zal ook in haar Christelijke partij niet toegestaan worden... maar boeren moeten wel gewoon WEG uit Nederland. Ze wil geen boeren meer, die zijn alleen maar lastig. Liever voedsel importeren.

juval

Berichten: 13230
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 07:46

Mariska_28 schreef:
Sorry, daar ging mijn respect voor de boeren.. Wat voor dierenvriend kun je zijn als je vuurwerk gaat afsteken terwijl je kunt zien dat er paarden vlakbij staan?? [ [url=m/R11e5n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb er één die echt bang is voor vuurwerk, ik heb de politie maar gebeld.. Oja, en hard geroepen dat ze gek zijn dat ze vuurwerk afsteken.. :D


vuurwerk is echt not done.. ik begrijp uberhaupt nooit hoe en waarom mensen dat hebben.
Heel jammer dit. Ik hoop dat je paarden geen schade hebben.

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:07

Electra63 schreef:
Geloof je dat echt?
Wraak? Wat wint zij er mee?
Zij beslist toch niet alleen? Zij wordt, net als alle ministers en staatssecretarissen, toch gewoon geadviseerd? Ik begrijp dat je boos bent, maar roepen dat de boeren dood moeten?


Boeren moeten idd niet dood van haar, onze koeien wel. Maar ja pech, er moeten huizen gebouwd worden.

CharleyT
Berichten: 4006
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:15

juval schreef:
arrogantie ten top... wat iemand onder het bericht al zegt.. ze is uit op wraak, en daar moeten alle boeren voor bloeden. maakt niet uit wat deskundigen, dierenartsen zeggen. de boeren moeten dood!!


Wraak?? Alle? boeren moeten bloeden?? De boeren moeten dood????
Wat een emotie ligt er in deze woorden, en begrijpelijk. Maar sla niet door in dit soort teksten, het keert zich tegen je, je word niet meer serieus genomen.
Kijk naar de BLM demonstraties en het taalgebruik daar, het schiet z'n doel voorbij.

Cer

Berichten: 30202
Geregistreerd: 22-10-01

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:16

@CharleyT: Juval was al teruggekomen op haar bewoording... :j
Dit is een beetje mostert na de maaltijd... :)

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:17

Letterlijk dood en bloeden niet, spreekwoordelijk zeer zeker wel.
Boeren willen ze hier weg, dat is ondertussen wel heel duidelijk.
En ipv dat Schouten de boeren een warm hart toedraagt, wat je van haar functie zou verwachten en tegen de groene elite in zal gaan, heult ze met ze mee.

mysa

Berichten: 10514
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:03

Ik heb me er nog niet in verdiept maar is het echt een kwestie van gezondheidsschade of gaan koeien minder melk geven als ze minder eiwitrijk voedsel krijgen?

juval

Berichten: 13230
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:22

beide.

Onze melkkoeien zijn topsporters. Die hebben dus een uitgebalanceerd dieet nodig om prestatie te kunnen leveren. Het ineens terugschroeven van het eiwit in het rantsoen zal leiden tot gezondheidsproblemen, want de melkgift blijft doorgaan, ook al zal dat vlot minder worden. Ook zijn doorgaans de meeste melkkoeien drachtig, dus de eiwitten zijn ook heel hard nodig voor de ontwikkeling van het kalf. Dat kan ook niet zomaar stopgezet worden. Risico op kalversterfte en slechte opstart van de koeien na het afkalven is groot.

We zetten onze topsporters/voetballers/wielrenners etc toch ook niet op een dieet van sla en tomaten? Eiwitten zijn hard nodig.

het effect op de niet bestaande stikstofproblemen is minimaal.

juval

Berichten: 13230
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:30

en de kalveren die in de groei zijn, onze toekomstige melkkoeien, die krijgen dan ook niet de benodigde voedingsstoffen die ze nodig hebben om goed te groeien.

uiteraard is het ook een economisch belang. de marges zijn zo verschrikkelijk klein, dat de liters melk die we zullen gaan missen voor een aantal boeren de nekslag zullen betekenen.

Mariska_28

Berichten: 10515
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:35

juval schreef:
en de kalveren die in de groei zijn, onze toekomstige melkkoeien, die krijgen dan ook niet de benodigde voedingsstoffen die ze nodig hebben om goed te groeien.

uiteraard is het ook een economisch belang. de marges zijn zo verschrikkelijk klein, dat de liters melk die we zullen gaan missen voor een aantal boeren de nekslag zullen betekenen.

Maar vinden boeren dan zelf ook niet dat de koeien meer melk moeten geven dan goed voor ze is? Ik heb toch wel een beetje moeite met dat verschrikkelijk grote uier dat die dieren tegenwoordig (moeten) hebben..

Loretta
Berichten: 8783
Geregistreerd: 11-01-04

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:00

Ik vind toch wel dat heel wat achtergestelde groepen in Nederland wel een voorbeeld kunnen nemen aan de boeren. De boeren laten tenminste van zich horen.

laran

Berichten: 702
Geregistreerd: 16-04-08
Woonplaats: Lellens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:04

Mariska_28 schreef:
juval schreef:
en de kalveren die in de groei zijn, onze toekomstige melkkoeien, die krijgen dan ook niet de benodigde voedingsstoffen die ze nodig hebben om goed te groeien.

uiteraard is het ook een economisch belang. de marges zijn zo verschrikkelijk klein, dat de liters melk die we zullen gaan missen voor een aantal boeren de nekslag zullen betekenen.

Maar vinden boeren dan zelf ook niet dat de koeien meer melk moeten geven dan goed voor ze is? Ik heb toch wel een beetje moeite met dat verschrikkelijk grote uier dat die dieren tegenwoordig (moeten) hebben..


Grote van de uier heeft niks te maken met hoe veel melk daar in zit.

juval

Berichten: 13230
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:32

de grootte van de uier is deels genetisch bepaald, en ook deels een teken van ouderdom... de uier blijft doorgroeien. Vaarsjes die net aan de melk zijn hebben nog niet zo'n groot uier, die ontwikkeld zit met de jaren.
Grote uier betekent dus meestal een oude(re) koe.

en ja.. de ethische discussie zal je altijd houden... er blijven altijd mensen roepen dat melk voor de kalfjes is. Die discussie hebben we nu al zo vaak gevoerd.
De boeren zorgen zo goed mogelijk voor hun koeien en houden ze zo diervriendelijk en gezond mogelijk. En daar hoort dus ook goed voer bij.