steun onze boeren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:19


laliz
Berichten: 2197
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:10

Het is erdoor: nertsen fokverbod :D *\o/*

Eilinora

Berichten: 11927
Geregistreerd: 23-10-04

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:10

Niet alleen nertsen....

Kinke

Berichten: 20556
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:16

laliz schreef:
Het is erdoor: nertsen fokverbod :D *\o/*


jeeejjjjjj, wat zullen de nertsen die nu in andere landen gefokt gaan worden blij zijn -O-

laliz
Berichten: 2197
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Randstad

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:32

Die ongein moet je toch per direct bannen, kom op. Een (helaas een om-te-beginnen klein) voorbeeld te stellen dat je zo niet met elkaar omgaat.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:44

Kinke schreef:
laliz schreef:
Het is erdoor: nertsen fokverbod :D *\o/*


jeeejjjjjj, wat zullen de nertsen die nu in andere landen gefokt gaan worden blij zijn -O-

Maar dat is toch een onzinargument? We gaan hier ook geen honden slachten of kinderen in fabrieken aan het werk zetten omdat de leefomstandigheden hier zoveel beter zijn.
Vond trouwens niet zoveel prettigs aan die kooitjes die je in het nieuws zag :n

Kinke

Berichten: 20556
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 23:00

denken dat nertsen niet meer in andere landen gefokt gaan worden is niet realistisch.
Nog weer zo'n fantastisch idee...er is een motie ingediend voor een verbod op fokken met dieren die gevoelig zijn voor corona (let wel...corona, dus geen Covid-19). Ben benieuwd of men wakker wordt en zich realiseert dat we dan ook maar moeten stoppen met honden en katten fokken.

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 23:45

Kinke schreef:
Nog weer zo'n fantastisch idee...er is een motie ingediend voor een verbod op fokken met dieren die gevoelig zijn voor corona (let wel...corona, dus geen Covid-19). Ben benieuwd of men wakker wordt en zich realiseert dat we dan ook maar moeten stoppen met honden en katten fokken.


Oh laten we dan meteen de complete agrarische sector, inclusief biologisch, stopzetten. Vorige week nog een kalf met corona gehad.

Nee, dit getuigt niet bepaald van enige intelligentie en een zeker niveau van kennis over de sector waar ze zo graag over loopt te blaten aan het adres van mevrouw Ouwehand en consorten.

Anne_GTI

Berichten: 18206
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 02:18

Kinke schreef:
denken dat nertsen niet meer in andere landen gefokt gaan worden is niet realistisch.
Nog weer zo'n fantastisch idee...er is een motie ingediend voor een verbod op fokken met dieren die gevoelig zijn voor corona (let wel...corona, dus geen Covid-19). Ben benieuwd of men wakker wordt en zich realiseert dat we dan ook maar moeten stoppen met honden en katten fokken.


Ik mag toch hopen dat de eerste kamer hier een stokje voor steekt! Dit is te belachelijk voor woorden. Wat een stel onnozele halzen bij elkaar. Goed lezen en klok kijken blijkt al te moeilijk te zijn voor de volksvertegenwoordigers.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 06:59

Onze kamer kennende, die graag naar activisten luistert zou het me niet verbazen als ze meer sectors omzeep helpen hoor.

En inderdaad, als je graag op komt voor de nerts, moet je ze hier houden.
Wie weet hoe ze nu gehouden gaan worden.
De vraag naar bont is er, dus word die vraag voorzien. Zo werkt de markt.
En die marktwerking kun je tegen zijn, maar dan ben je niet realistisch.

Dus ja de domste zet van dierenactivisten, zoals Folkert, ooit om dat hier weg te willen.

juval

Berichten: 13230
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:48

ik hoop (en verwacht eigenlijk) dat er in de eerste kamer iets meer verstand zit... tweede kamer is vooral voor de media.

Kinke

Berichten: 20556
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:12

Wat ik dan wel weer 'fijn' vindt is dat het geblaat over FvD nu hopelijk ook verstomd bij de veehouders. Die zijn nu ook door de mand gevallen

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:16

Magrathea schreef:
Maar dat is toch een onzinargument? We gaan hier ook geen honden slachten of kinderen in fabrieken aan het werk zetten omdat de leefomstandigheden hier zoveel beter zijn.
Vond trouwens niet zoveel prettigs aan die kooitjes die je in het nieuws zag :n


Vooropgesteld dat ik óók niet erg blij wordt van de manier waarop nertsen in Nederland worden gehouden... Het is nu niet zo dat de nertsenhouderij de laatste jaren enig toekomstperspectief geboden werd, bijgevolg werd er niet tot nauwelijks geïnvesteerd in nieuwe stallen en verbeterde leefomstandigheden. Toch niet zoals dat in de varkens-, pluimvee- en rundveehouderij wel degelijk het geval is geweest. De stallen van nu zijn een verademing in vergelijking met de stallen van 30 jaar geleden.

Nu, er is vraag naar bont dus zal daar naar geproduceerd worden, links- of rechtsom en of je dat leuk vindt of niet. Persoonlijk vind ik bont een totaal overbodig product, weer een ander vindt vlees overbodig en weer een ander vindt alle dierlijke producten overbodig. Zoveel mensen, zoveel wensen. Waar trek je een grens? Daar waar jij die zelf het liefste ziet? Zonder rekening te houden met de realiteit waarin we leven, zodat je kunt zeggen: "Ik doe er niet aan mee, dus ik ben onschuldig."* Dat er elders in de wereld meer nertsen gehouden zullen worden, op een manier waar je geen controle over hebt, doet er niet toe.

*Ik zie hier trouwens enigszins een parallel met de discussie over racisme in het andere topic, waarin door dezen en genen werd gesteld dat iedereen in Nederland onderdeel is van het systeem waarin racisme aan de orde van de dag is en dus (indirect) mede schuldig én verantwoordelijk om een verandering teweeg te brengen. Uitspraken als "ik discrimineer niet, dus ik ben onschuldig/geen racist en ik kan er niets aan veranderen" worden daar van tafel geveegd.

Dat is een manier waarop je naar zoiets kunt kijken. Echter wat mij betreft staat het dier en zijn levenskwaliteit centraal. Daarom is voor mij de 'noodzaak' van het product (bont, vlees, eieren, ed) van ondergeschikt belang, mede omdat het voor het dier niets uitmaakt of die voor zijn pels gehouden wordt of voor zijn vlees, melk of eieren. In plaats daarvan zou het streven naar meer dierenwelzijn bovenaan moeten staan, omdat het dier in kwestie daar veel meer aan heeft. Ik had graag gezien dat de nertsenhouderij in Nederland wél verder kon en dat we daarbij continu zouden streven naar betere leefomstandigheden, omdat alleen dan een deel van alle bont in de wereld geproduceerd zou zijn mét oog voor dierenwelzijn.

Overigens vind ik de vergelijking met honden slachten en kinderarbeid een gevalletje appels met peren. Honden en kinderen zijn geen landbouwhuisdieren, wat mij betreft.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:01

Hele mooie post tiepvoudt.
Heel goed uitgelegd.

Zelf draag ik niets aan bont, geen kraagje in de jas, niets.
Dus die sector word van mij niet rijk. (en daar zit uiteindelijk de manier om het te laten stoppen, de dragers laten inzien dat er andere kleding is die ook warm en duurzaam is)
Maar ik denk dat de nerts in Nederland het dan relatief goed heeft dan elders.
China is bijvoorbeeld de grootste afnemer. Nederland de grootste in produceren.
Stel dat China in dat gat stapt wat er nu komt.
We hebben dit jaar nog gezien op de markten hoe het met dierenwelzijn daar gesteld is.
Stel daar gaan ze die farmen opbouwen die hier wegvallen.
Dan kun je wel raden hoe ze gehouden gaan worden en hoe ze aan hun einde komen.
Dan heb je het als tegenstander wel gewonnen hoor... |(

juval

Berichten: 13230
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:52

Kinke schreef:
Wat ik dan wel weer 'fijn' vindt is dat het geblaat over FvD nu hopelijk ook verstomd bij de veehouders. Die zijn nu ook door de mand gevallen


daar ben ik het mee eens!!

hoop dat BoerBurgerBelangen hierdoor een impuls zal krijgen.

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:22

juval schreef:
Kinke schreef:
Wat ik dan wel weer 'fijn' vindt is dat het geblaat over FvD nu hopelijk ook verstomd bij de veehouders. Die zijn nu ook door de mand gevallen


daar ben ik het mee eens!!

hoop dat BoerBurgerBelangen hierdoor een impuls zal krijgen.


Inderdaad! Een week geleden tijdens het stikstofdebat noemde Baudet Schouten nog een sluipmoordenaar van de agrarische sector. En nu dit :')

purny

Berichten: 27538
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:29

_Penotti schreef:
in 20124 kriigen ze zowat niets

Dat is nog een hele lange tijd :+
Sorry ik kon het niet laten

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:30

:D

Ja dan krijgen ze het vast ook niet meer :+

juval

Berichten: 13230
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 08:17

voor de boeren onder ons... de volgende onzinnige regel... 8)7

gaan jullie nu ook 's nachts mestrijden??
lekker voor de omwonenden ook :x

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 08:32

heb je misschien een linkje met meer duidelijkheid?
Willen ze gaan verplichten snachts te mesten?

juval

Berichten: 13230
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 08:41

De eisen voor de derogatie in 2020 zijn oa dat er niet boven de 20 graden met de sleepvoetbemester mag worden uitgereden. https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2020/ ... 20-en-2021
Aangezien wij op klei grond zitten is zodebemester of sleufkouter bij droog weer niet te doen. De grond is gewoon te hard..

Kinke

Berichten: 20556
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:34

wacht ff...dat was toch iets specifieker??? 'k ga het ff opzoeken

Kinke

Berichten: 20556
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:44

hmmm...heb het brieffie van Carola nog eens doorgelezen maar zie het niet staan, kan het ook niet terugvinden. Dat wordt voor jullie dan dus 's nachts sleepstangen...sorry buren!

Eilinora

Berichten: 11927
Geregistreerd: 23-10-04

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:08

Ach wie heeft ook slaap nodig he....

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 12:41

Jammer voor de Randstedeling die naar het platteland trekt voor de rust en de frisse lucht, komt die even van een koude kermis thuis. Ik voorzie een booming business voor Mr. Frank Visser & Co :+

Ze weten in Brussel van gekheid niet meer hoeveel regels ze moeten bedenken. Kan íemand mij vertellen hoeveel milieuwinst dit oplevert?