steun onze boeren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
imaudy
Berichten: 5081
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:53

LadyMadonna schreef:
gillian schreef:

Nee joh, zag dat ze netjes alle sporen hebben ingezaaid met groenbemester :D

Met gerst als ik het goed begreep :')


Is er wel bemesting over gegaan dan?

ravel
Berichten: 204
Geregistreerd: 17-06-05
Woonplaats: Balkbrug

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 17:10

lieve allemaal; hier Ravel, degene die dit topic gestart is. Eerlijk gezegd ben ik zoooo blij met alle positieve reacties en zoooo veeel steun voor de boeren ||| Dit had ik nooit durven verwachten / dromen toen ik dit topic startte. Whow, hoe hartverwarmend en hoe een klein land groot kan zijn met zo'n massale steun van het leeuwendeel van de bevolking ||
Hulde aan iedereen die hier reageert en ook hulde aan hoe netjes er wordt om gegaan met de enkeling die wat minder positief is || Zo kan het dus ook op 'www'. Geen bashing/ naming/ scheldpartijen maar netjes elkaar weerwoord geven.
Complimenten aan jullie allemaal en laten we ook na vandaag onze boeren massaal blijven steunen !!

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:15

Ik kwam ze net op de A12 weer tegen.....heel eerlijk? Persoonlijk vind ik het best een mooie actie. Toeterend en met duimpjes omhoog zijn we langs de boeren gereden :=

Afbeelding

En natuurlijk, qua veiligheid etc.....ja het kan misschien beter. Maar he, ze willen mensen bereiken? Dat is ze op deze manier wel gelukt!

DJZ

Berichten: 3121
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:25

Ergens ook wel grappig en iets wat wij waarschijnlijk voorlopig niet meer gaan zien: een tractor op de snelweg :') :))

Nick1963

Berichten: 1941
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:30

MarlindeRooz schreef:
Boeren verspreiden net zo hard leugens trouwens. :=

Er zijn 2 dingen waar je niet omheen kan:
- Het wordt boeren onmogelijk gemaakt om nog fatsoenlijk inkomsten te genereren en hun werk te doen.
- Er valt veel te behalen op het gebied van dierenwelzijn en de productie van vlees / zuivel kan zeker minder.

Daar valt niet over te twisten toch. :)



Mee eens hoor :) de consument bepaald waar er vraag naar is........

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:53

Ik volg het de hele dag al en ben trots op onze boeren! Geweldig wat ze vandaag doen!

Kimsel94
Berichten: 603
Geregistreerd: 04-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:15

Ik zag ze vanmorgen op de a12 richting denhaag rijden en nu weer tegen gekomen op de a9, op weg terug naar Friesland!
Echt een heel mooi beeld, mooi om te zien hoeveel boeren hiervoor naar denhaag zijn gereden!
Ik hoop dan ook echt dat er iets voor ze gaat veranderen en ze weer gewaardeerd zullen worden!

Afbeelding

Berdien

Berichten: 64534
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:27

Ik vind het een prachtige actie. En wat is het goed gegaan! Op wat gesneuvelde hekken na geen gekke dingen zoals gewelddadige acties of grove acties.

We moeten onze Nederlandse boeren zeker koesteren. Vergeleken met andere boeren in Europa of verderop in de wereld staan ze zeker aan de top qua innovatie. Het is eeuwig zonde dat er zoveel van het in Nederland geproduceerde voedsel wordt geëxporteerd, en we vervolgens net zo hard weer eten importeren. We hebben in NL kwalitatief hoogwaardig vlees, waarom dan nog importeren?! Heeft dat wellicht iets te maken met de consument die wel roept, van alles vindt (vooral op internet :j ) maar in de supermarkt vooral met de portemonnee denkt? Als we qua vleesproductie alleen al alleen voor de binnenlandse markt produceren en dat verkopen voor een éérlijke prijs, dan zijn er veel minder dieren nodig én kunnen de boeren alsnog een fatsoenlijke boterham verdienen. Qua milieu ook beter, want al die dieren/die producten hoeven niet van hot naar her vervoerd worden maar blijven binnen de grenzen.

Maar dit kunnen boeren niet zelf bewerkstelligen. Dus hartstikke goed dat de politiek zo wordt wakker geschud, dat forenzen het in de files flink gemerkt hebben en dat het nieuws nergens anders over gaat. Ik hoop dat ze dit vast kunnen houden en er écht wat gaat veranderen.

juval

Berichten: 13228
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:36

ik ben net terug uit Den Haag.. wat een geweldige dag! heel indrukwekkend. De saamhorigheid, de sfeer, de actiebereidheid. Hopelijk was dit eenmalig, maar als er niets veranderd vrees ik dat er vaker en harder actie gevoerd zal moeten worden.

mirjamalvaro

Berichten: 14655
Geregistreerd: 19-08-04

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:43

Zag er net een hoop rijden op de A29 :D

tienus63

Berichten: 12123
Geregistreerd: 09-08-05

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 19:11

Ik heb vandaag zelf lokaal meegedaan met actie om aandacht te vragen voor de boeren.

Groene lintjes en blokjes kaas uitgedeeld.
Misschien 5 afwijzingen gehad. Heb iets van 250 lintjes uitgedeeld.
Tijdens de avondspits uur lang kaas uitgedeeld aan automobilisten.
Alleen maar positieve reacties gehad.

Caesar
Berichten: 9306
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:02

juval schreef:
ik ben net terug uit Den Haag.. wat een geweldige dag! heel indrukwekkend. De saamhorigheid, de sfeer, de actiebereidheid. Hopelijk was dit eenmalig, maar als er niets veranderd vrees ik dat er vaker en harder actie gevoerd zal moeten worden.


Sterker nog; ik denk dat deze actie voor veel meer mensen reden is om een volgende keer "makkelijker" aan te haken. Want wat moet dit machtig geweest zijn als deelnemer.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:08

Ik steun de boeren maar zou het op prijs stellen als ze de varkens anders zouden huisvesten

Kinke

Berichten: 20550
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:10

geerke, ook 'onze boerderij' niet gekeken zondagavond? Anders ff terugkijken

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:15

Kinke schreef:
geerke, ook 'onze boerderij' niet gekeken zondagavond? Anders ff terugkijken



Nee niet gezien....maar ik weet dat er veel varkens gehouden worden op een manier waar ik persoonlijk niet zo blij mee ben.Andere mensen blijven het vlees gewoon eten dus hebben daar duidelijk minder moeite mee :D

cp112

Berichten: 14742
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:21

geerke schreef:
Kinke schreef:
geerke, ook 'onze boerderij' niet gekeken zondagavond? Anders ff terugkijken



Nee niet gezien....maar ik weet dat er veel varkens gehouden worden op een manier waar ik persoonlijk niet zo blij mee ben.Andere mensen blijven het vlees gewoon eten dus hebben daar duidelijk minder moeite mee :D



Toch even de aflevering kijken dan :j

Danielleeee_
Berichten: 3179
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:24

Kan iemand anders even kort die aflevering samenvatten ofzo? :') Ik lees er nogal veel over in dit topic, maar heb momenteel even niet de tijd om het te kijken.

Diertjec

Berichten: 4627
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:30

Danielleeee_ schreef:
Kan iemand anders even kort die aflevering samenvatten ofzo? :') Ik lees er nogal veel over in dit topic, maar heb momenteel even niet de tijd om het te kijken.

Stukje terug in dit topic staat het ook al, een boer die de varkens op 2* niveau houdt, maar dat dat niet verkocht wordt in de supermarkt omdat dat te duur is. Even heel kort samengevat

Anoniem

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:31

:')

Afbeelding

gillian

Berichten: 4426
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:39

Resistance schreef:
:')

[ [url=m/JmhwLq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi met gps gedaan :D

Loretta
Berichten: 8782
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:40


Kinke

Berichten: 20550
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:51

Diertjec schreef:
Stukje terug in dit topic staat het ook al, een boer die de varkens op 2* niveau houdt, maar dat dat niet verkocht wordt in de supermarkt omdat dat te duur is. Even heel kort samengevat


miljoenen investering en alles in onderpand

Danielleeee_
Berichten: 3179
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:51

Diertjec schreef:
Danielleeee_ schreef:
Kan iemand anders even kort die aflevering samenvatten ofzo? :') Ik lees er nogal veel over in dit topic, maar heb momenteel even niet de tijd om het te kijken.

Stukje terug in dit topic staat het ook al, een boer die de varkens op 2* niveau houdt, maar dat dat niet verkocht wordt in de supermarkt omdat dat te duur is. Even heel kort samengevat

Oh dat had ik inderdaad gelezen, excuus. Had even niet door dat dat over die aflevering ging :)

Krom hoor hoe dat gaat :n

Diertjec

Berichten: 4627
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:56

Kinke schreef:
Diertjec schreef:
Stukje terug in dit topic staat het ook al, een boer die de varkens op 2* niveau houdt, maar dat dat niet verkocht wordt in de supermarkt omdat dat te duur is. Even heel kort samengevat


miljoenen investering en alles in onderpand

Dat ook idd. Echt bizar gewoon


Die filmpjes van powned, zeker die 2e, raap me op _/-\o_ _O-

Berdien

Berichten: 64534
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:58

Maar is dat niet een groot onderdeel van het probleem? Dat de consument alleen maar minder en minder wil betalen? Kun je als boer je dieren nog zo goed willen huisvesten, het moet wél allemaal bekostigd kunnen worden. En dan biedt de huidige intensieve veeteelt nog een manier om een boterham te verdienen, omdat de consument vooral niet de daadwerkelijke prijs van o.a vlees wil betalen. Ik vind écht wat van de manier waarop vooral kippen en varkens gehouden worden, maar hoeveel keuze heb je tegenwoordig nog als boer?