steun onze boeren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
misterA
Berichten: 3123
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:13

Duitse boeren gaan waarschijnlijk ook demonstreren, gezien het grote succes in Nederland. Ze zijn ook de voortdurend veranderende mest-en regelgeving zat.

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:22

Dat sommigen allergisch zijn voor een beetje modder lijkt mij het minste probleem, er zijn inderdaad al initiatieven om er weer een mooi groen stikstofslurpend tuintje van te maken. Wat mij betreft zaaien ze een fleurige mix van bloemen en grassen in, hebben ze meteen hun biodiversiteit. Oh nee, het moet een strak gifgroen veld worden, want al die hoge planten is zo onhandig op het Malieveld. Biodiversiteit is de taak van de boeren ;)

Wat ik graag nog even kwijt wil over mensen die niet snappen dat boeren stemmen op het CDA, want het CDA is de grote verrader in deze of zo iets? Kijken jullie op dit moment naar het debat? Ik hoor niets anders dan "vrijwilligheid is ons uitgangspunt", ja ook van Jesse Klaver (ook al kan hij niet wachten om de stallen van boeren leeg te trekken), ja ook van Faber, ja ook van De Groot. Er is er geen één die durft te zeggen wat Jaco Geurts zegt: "zolang ik hier zit zal ik mij verzetten tegen een gedwongen krimp van de veestapel". Nu geloof ik ook hem niet direct op zijn blauwe (?) ogen, maar het is de minst slechte optie.

"Vrijwilligheid is ons uitgangspunt." Dat gelooft toch niemand. Nee, maar als boer naast een natura-gebied ga je dan toch maar op GL stemmen want die Klaver is zo'n fijne vent.

BigOne
Berichten: 38378
Geregistreerd: 03-08-09

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:27

Wanneer je als kleine boer in de buurt van een natura 2000 gebied zit heb je straks twee keuzes uitkopen of doormodderen want uitbreiden krijg je nooit meer voor elkaar .

fransje23

Berichten: 15413
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:35

Tiepfoudt schreef:
"Vrijwilligheid is ons uitgangspunt." Dat gelooft toch niemand. Nee, maar als boer naast een natura-gebied ga je dan toch maar op GL stemmen want die Klaver is zo'n fijne vent.


Als boer die straks een goede prijs voor zijn producten wil ontvangen en geen verdere goedkope bulkimport is GL niet zo een gekke optie. Ze zijn echt tegen CETA, CDA is volgens mij voor.

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:39

fransje23 schreef:
Als boer die straks een goede prijs voor zijn producten wil ontvangen en geen verdere goedkope bulkimport is GL niet zo een gekke optie. Ze zijn echt tegen CETA, CDA is volgens mij voor.


Hoor je wel écht wat ik zeg? Als alle boeren op GL gaan stemmen, gaat plusmin de helft van die boeren helemaal geen producten meer produceren. Weg boerderij.

fransje23

Berichten: 15413
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:42

Tiepfoudt schreef:
Dat sommigen allergisch zijn voor een beetje modder lijkt mij het minste probleem, er zijn inderdaad al initiatieven om er weer een mooi groen stikstofslurpend tuintje van te maken. Wat mij betreft zaaien ze een fleurige mix van bloemen en grassen in, hebben ze meteen hun biodiversiteit. Oh nee, het moet een strak gifgroen veld worden, want al die hoge planten is zo onhandig op het Malieveld. Biodiversiteit is de taak van de boeren ;)


Wat maakt het inderdaad uit dat er een grasveld wat in de eerste instantie niet betreden had mogen worden aan gort wordt gereden.
En dat de toegangsweg naar Cirque du soleil onbegaanbaar is geworden.

Misschien moet je even een liniaal aan de kant leggen want je meet met twee maten.

Janneke2

Berichten: 22828
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:43

Tiepfoudt schreef:
Wat mij betreft zaaien ze een fleurige mix van bloemen en grassen in, hebben ze meteen hun biodiversiteit.

Hoezo: "ze"....?
Moeder Natuur doet niet aan monocultuur.
Citaat:
Wat ik graag nog even kwijt wil over mensen die niet snappen dat boeren stemmen op het CDA, want het CDA is de grote verrader in deze of zo iets? Kijken jullie op dit moment naar het debat? Ik hoor niets anders dan "vrijwilligheid is ons uitgangspunt", ja ook van Jesse Klaver (...), ja ook van Faber, ja ook van De Groot. Er is er geen één die durft te zeggen wat Jaco Geurts zegt: "zolang ik hier zit zal ik mij verzetten tegen een gedwongen krimp van de veestapel". Nu geloof ik ook hem niet direct op zijn blauwe (?) ogen, maar het is de minst slechte optie
.

Ik heb gesteld dat de boeren en het cda jarenlang samen op zijn getrokken.
En dat het CDA de boeren verraden heeft.
Wegkijken van de werkelijke problemen is een vorm van verraad.

Gisteren zei iemand "alsof je twintig jaar de hypotheek niet hebt betaald, en nu staat dan de deurwaarder op de stoep".
Twintig ( ...ik had het over 7 jaar, te beginnen met het lekke mandje 'progammatische aanpak stikstof' van minister -...staatssecretaris, grrr...- Bleeker)
...20 dan wel 7 jaar lang en de hypotheek niet betalen en doen of er niets aan de hand is : daar komt gedoe van.

En Jacco Geurts bewijst de boeren een nieuwe "wan-dienst" door weer te beweren dat die deurwaarder nep is en die hypotheek een hoax ofzo.

Let wel: ik ben erg voor het aanpakken van de luchtvaart, fatsoenlijk belasten van vervoer (= hoog) aanpakken bouwbedrijven, beperking van de maximum snelheid - maar er zijn wel afspraken waar Nederland zich aan te houden heeft.

En svp geen gezeur over "regeltjes": behalve dat er normen zijn mbt neerslag in natuurgebieden, is beperking van ammoniak dringend gewenst.
...ik weet wel, dat boeren al veel doen, maar er moet nog meer.
Citaat:
"Vrijwilligheid is ons uitgangspunt." Dat gelooft toch niemand.

-O-
Een bitterbek is iemand die 100x teleurgesteld is, en nu per definitie nergens meer in gelooft.
Die mensen zijn er.

Natuurlijk is er geen vrijwilligheid: 'de hypotheek is 20 jaar niet betaald', de keuze is dus uiterst beperkt, maar de VVD heeft laten doorschemeren om ruimschoots mensen te willen uitkopen.

fransje23

Berichten: 15413
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:47

Tiepfoudt schreef:
fransje23 schreef:
Als boer die straks een goede prijs voor zijn producten wil ontvangen en geen verdere goedkope bulkimport is GL niet zo een gekke optie. Ze zijn echt tegen CETA, CDA is volgens mij voor.


Hoor je wel écht wat ik zeg? Als alle boeren op GL gaan stemmen, gaat plusmin de helft van die boeren helemaal geen producten meer produceren. Weg boerderij.


Als Ceta doorgaat is er misschien ook geen bestaansrecht meer. Zit je hier met strenge regels en stroomt er onder hormonen geproduceerd melk uit Canada en de USA de winkel in.
Het is net waar je de focus op legt.

En ik gok dat niet alle boeren GL gaan stemmen :+ :D

Ik kijk Zembla over de kalvermesterijen, zag al een goede bekende langs komen :)

Janneke2

Berichten: 22828
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:50

Citaat:
Als boer die straks een goede prijs voor zijn producten wil ontvangen en geen verdere goedkope bulkimport is GL niet zo een gekke optie. Ze zijn echt tegen CETA, CDA is volgens mij voor.


Yep.

De boer-vriendelijkheid van het cda, het is pure schone schijn.

Nog zo'n programmapunt:
welke partij vindt dat de kartelwaakhond anders afgeregeld moet worden, zodat individuele boeren een vuist kunnen maken tegen de supermarktketens...?
(Het cda echt NIET...)

misterA
Berichten: 3123
Geregistreerd: 17-01-07

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:17

P.A.S. is voorbereid door Geurts? CDA, en Samsom P.v.d.A. in 2008. Daarna verder geschaafd en bijgewerkt. Ook tijdens de 2 jaar staatssecretarisschap Bleker. Uiteindelijk is deze wet aangenomen in 2014. Verjaardagscadeautje voor staatssecretaris Sharon Dijksma, ook P.v.d.A. . Alleen de P.v.v.D. was tegen deze wet.

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:24

fransje23 schreef:
Als Ceta doorgaat is er misschien ook geen bestaansrecht meer. Zit je hier met strenge regels en stroomt er onder hormonen geproduceerd melk uit Canada en de USA de winkel in.
Het is net waar je de focus op legt.

En ik gok dat niet alle boeren GL gaan stemmen :+ :D

Ik kijk Zembla over de kalvermesterijen, zag al een goede bekende langs komen :)

Dus jou advies luidt als volgt (als ik het goed begrijp): stem op GL (of iets dergelijks) en laat je nu vast beroven van je dieren en rechten, want anders is het misschien volgens sommige theorieën op een later moment wel een keer zo ver?

Ik heb al wel eens beter advies gekregen :+

fransje23 schreef:
Wat maakt het inderdaad uit dat er een grasveld wat in de eerste instantie niet betreden had mogen worden aan gort wordt gereden.
En dat de toegangsweg naar Cirque du soleil onbegaanbaar is geworden.

Misschien moet je even een liniaal aan de kant leggen want je meet met twee maten.

Ik zeg nergens dat het niets uitmaakt, ik zeg alleen dat het opnieuw inzaaien van dat veldje geen probleem zal zijn. Er zijn zoveel boeren met goede bedoelingen (en een goeie zaaimachien), het is werkelijk ongelooflijk. Het weer heeft daarbij trouwens ook een grote rol gespeeld, als het niet zoveel had geregend was het heel hard meegevallen. Maar helaas, buienradar had die dag ook een meetonzekerheid van lokaal 70%. Schijnt wel vaker voor te komen, kun je niets aan doen, het is het beste dat we op dit moment tot onze beschikking hebben.

Tja, zolang de overheid nog steeds van plan is om latente ruimte in te nemen, om vergunningen in te nemen en om boeren te verplichten hun bedrijf te beëindigen, vind ik dat geweldloze overlast (en ludieke acties) geoorloofd zijn. Wederom, die grafkist met Jesse erop geschreven is voor mij een NO GO.

Janneke2 schreef:
-O-
Een bitterbek is iemand die 100x teleurgesteld is, en nu per definitie nergens meer in gelooft.
Die mensen zijn er.


Bitterbek? :evaw:

misterA
Berichten: 3123
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:28

Janneke2 schreef:
Citaat:
Als boer die straks een goede prijs voor zijn producten wil ontvangen en geen verdere goedkope bulkimport is GL niet zo een gekke optie. Ze zijn echt tegen CETA, CDA is volgens mij voor.


Yep.

De boer-vriendelijkheid van het cda, het is pure schone schijn.

Nog zo'n programmapunt:
welke partij vindt dat de kartelwaakhond anders afgeregeld moet worden, zodat individuele boeren een vuist kunnen maken tegen de supermarktketens...?
(Het cda echt NIET...)

Wat buiten dit topic, maar dit wordt helemaal gestuurd vanuit de E.U. Toen Friesland-Coberco en Campina samengingen werd er vanuit Brussel ingegrepen. Belangrijke onderdelen en merken moesten worden afgestoten. Weer een gemiste kans voor boerencooperarties om meer marktmacht te hebben tegen de supermarktketens. Hoofdverantwoordelijke is mevr. Neelie Kroes, VVD topper. Dat kan je uiteraard van haar verwachten.

Kinke

Berichten: 20559
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:29

Hoe zit dat eigenlijk als er concerten zijn op het Malieveld, is het dan ook een enorm drama als het gras kapot gaat?

fransje23

Berichten: 15413
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:29

Tiepfoudt schreef:
fransje23 schreef:
Als Ceta doorgaat is er misschien ook geen bestaansrecht meer. Zit je hier met strenge regels en stroomt er onder hormonen geproduceerd melk uit Canada en de USA de winkel in.
Het is net waar je de focus op legt.

En ik gok dat niet alle boeren GL gaan stemmen :+ :D

Ik kijk Zembla over de kalvermesterijen, zag al een goede bekende langs komen :)

Dus jou advies luidt als volgt (als ik het goed begrijp): stem op GL (of iets dergelijks) en laat je nu vast beroven van je dieren en rechten, want anders is het misschien volgens sommige theorieën op een later moment wel een keer zo ver?

Ik heb al wel eens beter advies gekregen :+



Mijn stemadvies is eigenlijk stem op de partij waarbij je je het meest thuis voelt.
Vind het belangrijk dat mensen gaan stemmen, waar op is hun keuze.

Wat ik wilde zeggen is dat alles meerdere kanten heeft. GL is niet per definitie totaal slecht.

fransje23

Berichten: 15413
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:30

Kinke schreef:
Hoe zit dat eigenlijk als er concerten zijn op het Malieveld, is het dan ook een enorm drama als het gras kapot gaat?


De gemiddelde concertganger heeft geen trekkerbanden en is iets lichter. :+

Kinke

Berichten: 20559
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:31

uiteraard, maar daarom kan de grasmat nog wel kapot gaan

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:33

Voor de duidelijkheid, dit is niet mijn tekst maar die van een student aan de WUR:

"Waarom boerenprotest rechtvaardiger is dan het voorgestelde stikstofbeleid

Voor wie het niet direct paraat hebben, ik ben Masterstudent Earth & Environment in Wageningen, wat inhoudt dat ik bovengemiddeld geïnformeerd ben over de ‘stikstofproblematiek’. Daarnaast afkomstig van een boerderij met koeien en akkerbouw. Ik ben het eens dat er actie gevoerd moet worden, maar ik hou meer van diplomatie dan de lastpak uithangen. Daarom vind ik het belangrijk mijn inzicht te delen:

-Leeswaarschuwing: wat hier staat is feitelijke informatie.-

De agrarische sector, met name de veehouderij is de grootste bron van atmosferisch ammoniak in Nederland. Er zijn daarom sinds ongeveer 1990 veel maatregelen genomen om de ammoniak emissie terug te dringen. Dit is gelukt: de ammoniak emissie is met 2/3 afgenomen ten opzichte van 1990 (CBS Statline, 2019) met ook een daling van atmosferisch ammoniak tot gevolg.
Echter daalt de concentratie van atmosferisch ammoniak niet meer sinds 2004 (Zanten van et al., 2017, peer-reviewed paper in Atmospheric Environment) terwijl de emissiereductie uit de landbouw is doorgegaan (CBS Statline, 2019) onder de Wet ammoniak en veehouderij. Een wet die is ingesteld door (D66) landbouwminister Brinkhorst in 2002 en er voor heeft gezorgd dat boeren bij het bouwen van nieuwe stallen emissiebeperkende technieken (door de overheid goedgekeurd in de Regeling ammoniak en veehouderij) moesten toepassen.
Dit heeft de Nederlandse boeren op extra kosten gejaagd, die ze vervolgens niet terugkrijgen op hun producten: de prijzen voor landbouwproducten zijn, gecorrigeerd voor inflatie, nog hetzelfde als toen (agrimatie Wageningen Economic Research, 2019). Vervolgens is dit het moment dat de overheid de Wet ammoniak en veehouderij (waar dus geld van de boeren in zit) buitenspel zet door zonder verdere verklaring (delen van) vergunningen in te trekken.
Bovendien is, zoals gezegd, er ondanks een daling van ammoniakemissies uit de veehouderij nog steeds een onverklaarbare gelijkblijvende concentratie van ammoniak in de lucht. Dit doet vermoeden dat (1) er een ammoniak emitterende bron is die buiten beeld is of (2) de Wet ammoniak en veehouderij niet doet waarvoor deze is ingesteld.
Voordat de overheid een besluit neemt om de veehouderij in Nederland aan te pakken, is het dus zaak eerst uit te vinden wat het (zelfs voor het RIVM) onverklaarbare ammoniakgat is.

-Einde leeswaarschuwing-

En dan nu mijn mening hierover: D66, GroenLinks en Partij voor de Dieren hebben een agenda lopen tegen veehouderij in het algemeen. Zij hebben het politieke debat gekaapt over de te hoge uitstoot van reactief stikstof in Nederland door al hun pijlen te richten op de sector waar zij geen stemmers hebben: de landbouw. Hoe minder landbouwers er overblijven, hoe groter hun politieke macht zal worden. Arrogant en egoïstisch, of zoals zij het noemen: “voor een beter Nederland”.

Jan-Pieter Willemsen BSc"

tienus63

Berichten: 12130
Geregistreerd: 09-08-05

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:35

Helder!

fransje23

Berichten: 15413
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:35

Tiepfoudt schreef:
Ik zeg nergens dat het niets uitmaakt, ik zeg alleen dat het opnieuw inzaaien van dat veldje geen probleem zal zijn. Er zijn zoveel boeren met goede bedoelingen (en een goeie zaaimachien), het is werkelijk ongelooflijk. Het weer heeft daarbij trouwens ook een grote rol gespeeld, als het niet zoveel had geregend was het heel hard meegevallen. Maar helaas, buienradar had die dag ook een meetonzekerheid van lokaal 70%. Schijnt wel vaker voor te komen, kun je niets aan doen, het is het beste dat we op dit moment tot onze beschikking hebben.


Sinds vorige week is er langs de kust al een enorme hoeveelheid regen gevallen dus veld was misschien voor die tijd al nat.

Maar waar ik op doel is dat het schijnbaar geen enkel probleem is dat de boeren zich niet aan de regels en afspraken houden en op het Malieveld zijn gaan staan.

Dat je het daarna probeert op te lossen is een doekje voor het bloeden.

fransje23

Berichten: 15413
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:41

Vond de Zembla uitzending weer mooi passend bij wat er in dit topic ook besproken is. De te lage prijzen voor de kalveren van de veehouders door de monopolyposite van de van Drie groep.
Dat er ook nog eens 8 a 900.000 kalveren worden geïmporteerd om hier te worden gemest is helemaalbizar.
Laatst bijgewerkt door fransje23 op 17-10-19 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:42

fransje23 schreef:
Tiepfoudt schreef:
Ik zeg nergens dat het niets uitmaakt, ik zeg alleen dat het opnieuw inzaaien van dat veldje geen probleem zal zijn. Er zijn zoveel boeren met goede bedoelingen (en een goeie zaaimachien), het is werkelijk ongelooflijk. Het weer heeft daarbij trouwens ook een grote rol gespeeld, als het niet zoveel had geregend was het heel hard meegevallen. Maar helaas, buienradar had die dag ook een meetonzekerheid van lokaal 70%. Schijnt wel vaker voor te komen, kun je niets aan doen, het is het beste dat we op dit moment tot onze beschikking hebben.


Sinds vorige week is er langs de kust al een enorme hoeveelheid regen gevallen dus veld was misschien voor die tijd al nat.

Maar waar ik op doel is dat het schijnbaar geen enkel probleem is dat de boeren zich niet aan de regels en afspraken houden en op het Malieveld zijn gaan staan.

Dat je het daarna probeert op te lossen is een doekje voor het bloeden.

Gemeente wist van te voren al, dat het malieveld gebruikt zou worden.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... ar-AAIRJgD

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:43

verootjoo schreef:
Blussem schreef:
Hoorde nu net dat Malieveld helemaal kapot is gereden door de boeren en dat er inzit dat de burgers mogen opdraaien voor deze kosten.

Ik zeg meer of minder boeren?


Kosten?
Beetje graszaad, beetje regen, beetje zon en tadaaaa, nieuw mooi grasveldje.

Dan heb je nog steeds geen grasveld, maar zwarte grond waar zaad op ligt.
Voordat weer echt mooi grasveld hebt ben je zo een jaar veder.
Wat wel direct snel resultaat geeft is graszoden aan de gang te gaan. Echter is dit wel vele malen duurder.

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:46

fransje23 schreef:
Sinds vorige week is er langs de kust al een enorme hoeveelheid regen gevallen dus veld was misschien voor die tijd al nat.

Maar waar ik op doel is dat het schijnbaar geen enkel probleem is dat de boeren zich niet aan de regels en afspraken houden en op het Malieveld zijn gaan staan.

Dat je het daarna probeert op te lossen is een doekje voor het bloeden.


De overheid houdt zich voorlopig ook niet aan de regels. Boeren worden genaaid waar ze bij staan en zijn het zat. Een grasveldje kapot rijden en herstellen staat niet in verhouding met waar de overheid op dit moment mee bezig is.

Blussem schreef:
Dan heb je nog steeds geen grasveld, maar zwarte grond waar zaad op ligt.
Voordat weer echt mooi grasveld hebt ben je zo een jaar veder.
Wat wel direct snel resultaat geeft is graszoden aan de gang te gaan. Echter is dit wel vele malen duurder.


Koolzaad dan? Heb je in april een prachtig geel veld vol met bloemen, de bijtjes krijg je er gratis bij *\o/*

hypos
Berichten: 256
Geregistreerd: 01-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:47

Als kleine boer zonder opvolger (waarschijnlijk ook de grotere), ben je bijna verplicht om je bedrijf samen te voegen met een andere die wel doorkan. Zodat ze de landbouw grond niet kwijt raken, maar dan ben je ook je pensioen kwijt.

Hier waren ze gisteren met de laatste boot terug, muv 1 die kon niet zo snel het malieveld af komen. Ze kregen een warm onthaal.
Collega was ook op de trekker heen, naast verpleegkundige zit ze ook in het bedrijf van haar ouders. Haar ouders paste op de kinderen ( 2jaar en 4maanden). Als moeder zijnde vechten voor de toekomst van je kids, traditie van het bedrijf door voort kunnen zetten.
Wel stoer, ze reed alleen, ruim 4 uur heen en 4 uur terug. Vandaag stond ze weer in de zorg. Zelf deed ze er luchtig over, maar ze heeft er wel gestaan.
Mijn buurboer ( onderhoud ons paardeweidje) was er ook bij, kan alleen niets meer herinneren van de terug weg. Was in slaap gevallen, terwijl een vriend reed, hij zat/lag tegen de deur. (Foto was wel heel leuk)

Zelf moest ik werken, volgde bij een nichtje een stukje op de tv. Haar dochter reed ook mee.

Over de beloftes van Geert en Baudet durf ik niets te zegge, maar ze namen wel de 'moeite' om er te zijn, de anderen die steeds slecht nieuws brengen waren er niet.

fransje23

Berichten: 15413
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:49

Tiepfoudt schreef:
fransje23 schreef:
Sinds vorige week is er langs de kust al een enorme hoeveelheid regen gevallen dus veld was misschien voor die tijd al nat.

Maar waar ik op doel is dat het schijnbaar geen enkel probleem is dat de boeren zich niet aan de regels en afspraken houden en op het Malieveld zijn gaan staan.

Dat je het daarna probeert op te lossen is een doekje voor het bloeden.


De overheid houdt zich voorlopig ook niet aan de regels. Boeren worden genaaid waar ze bij staan en zijn het zat. Een grasveldje kapot rijden en herstellen staat niet in verhouding met waar de overheid op dit moment mee bezig is.



Daar hebben Cirque du soleil en de gemeente Den Haag inderdaad enorm veel invloed op :j
Logisch dat ze er voor moeten boeten!