steun onze boeren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:29

Nee dat passief agressief gedoe van die klimaathippies is een lekker verhaal.
Dat zijn van die achterbakse lui.
Hun enige doel van daar elke keer 'vreemdzaam' zitten is het politionele en justitiele kader zo overbelasten dat ze het niet meer aankunnen..

Dat hadden de belgen beter bekeken, die zetten gewoon de waterstraal erop. En dan is het janken, want zelf toegeven dat je de rechtsstaat zit te ondermijnen (de keten overbelasten) maar als je water voor je donder krijgt huilen over democratie.

Wat een jankers bij elkaar. Sorry, echt geen goed woord voor over.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:39

Tot zover de geweldloze acties van de boeren, zojuist hebben ze met trekkers de deur van het Groninger provinciehuis geforceerd en zijn daar binnengevallen.
Sorry, maar mijn begrip voor dit soort lompe agressie is 0,0. Hiermee verlagen de betreffende actievoerende boeren zich tot hetzelfde niveau als de door hen zo gehate dierenactivisten die boerenbedrijven binnenvallen.
Wat mij betreft gooien ze dit soort types gewoon lekker even een nachtje (of twee) de bak in om af te koelen. En de aangerichte schade 100% laten vergoeden. Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt.

Kinke

Berichten: 20550
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:42

ohhh oliebol! Ik was er al bang voor. Zat op FB ook even in een groep waar een aantal onruststokers in zaten, direct maar weer lid af geworden :(
Maar goed, ik denk dat de meesten het met ons eens zijn dat zulke types maar lekker in de bak moeten afkoelen en de schade zelf mogen betalen.

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:42

Askja schreef:
Tot zover de geweldloze acties van de boeren, zojuist hebben ze met trekkers de deur van het Groninger provinciehuis geforceerd en zijn daar binnengevallen.
Sorry, maar mijn begrip voor dit soort lompe agressie is 0,0. Hiermee verlagen de betreffende actievoerende boeren zich tot hetzelfde niveau als de door hen zo gehate dierenactivisten die boerenbedrijven binnenvallen.
Wat mij betreft gooien ze dit soort types gewoon lekker even een nachtje (of twee) de bak in om af te koelen. En de aangerichte schade 100% laten vergoeden. Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt.

Eens. Dit hadden ze dus precies niet moeten doen.

Denk dat de sfeer nog wel gaat omslaan, het besluit is niet van tafel

Mariska_28

Berichten: 10512
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:43

mysa schreef:
Slechte zaak dat er wordt gebogen voor agressie en dwingelandij. Als iedere groep die zich tekort gedaan voelt hier een voorbeeld aan neemt, is het al gauw gedaan met de democratische rechtsstaat.

Brutalen hebben de halve wereld nog steeds, blijkbaar.

Helemaal mee eens! Ik denk dat ze alle subsidies die de boeren krijgen stop moeten zetten. Volgens de boeren komt er toch niets goed uit Europa en Den Haag. En dat geld kunnen ze dan goed gebruiken om milieumaatregelen te betalen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:47

Askja schreef:
Tot zover de geweldloze acties van de boeren, zojuist hebben ze met trekkers de deur van het Groninger provinciehuis geforceerd en zijn daar binnengevallen.
Sorry, maar mijn begrip voor dit soort lompe agressie is 0,0. Hiermee verlagen de betreffende actievoerende boeren zich tot hetzelfde niveau als de door hen zo gehate dierenactivisten die boerenbedrijven binnenvallen.
Wat mij betreft gooien ze dit soort types gewoon lekker even een nachtje (of twee) de bak in om af te koelen. En de aangerichte schade 100% laten vergoeden. Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt.

Ik heb gehoord van mensen die letterlijk agenten zagen wegspringen voor een trekker. Dat is dus écht niet te vergelijken met die bezettingsprotesten, op mensen inrijden is gewoon poging tot doodslag.
Intussen worden nieuwe trekkers de stad Groningen in begeleid door de politie. Volgens een kennis van me kunnen in het stadscentrum de hulpdiensten er niet eens meer door.

Sorry maar je maakt mij echt niet wijs dat dit beiden (het boerenprotest nu en de bezetting van XR vorige week) eerlijke uitingen van het recht op demonstratie zijn en ze beiden gelijk worden behandeld.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:47

Kinke schreef:
ohhh oliebol! Ik was er al bang voor. Zat op FB ook even in een groep waar een aantal onruststokers in zaten, direct maar weer lid af geworden :(
Maar goed, ik denk dat de meesten het met ons eens zijn dat zulke types maar lekker in de bak moeten afkoelen en de schade zelf mogen betalen.


Grootste onruststoker wat mij betreft op radio Noord. Voor het boodschappen doen zei die journaliste, ik moet het nog zien heb het vandaag al zo vaak gehoord. Je hoorde nog net niet haar ogen rollen zeg maar.
Ik ben nog geen 10 minuten weg, start mijn auto en ze hebben de boel geforceerd.

:roll:

Ik gok gedeeltelijk opgehitst.

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:51

Mariska_28 schreef:
Helemaal mee eens! Ik denk dat ze alle subsidies die de boeren krijgen stop moeten zetten. Volgens de boeren komt er toch niets goed uit Europa en Den Haag. En dat geld kunnen ze dan goed gebruiken om milieumaatregelen te betalen.


Wauw jij zit echt boordevol met kennis over de sector :O

Ik keur deze agressie absoluut niet goed, maar begrijp het zeer zeker wel. Het gaat hier *** over diefstal door de overheid. Makkelijk weg te wuiven als je er zelf geen last van hebt.

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:52

Magrathea schreef:
Volgens een kennis van me kunnen in het stadscentrum de hulpdiensten er niet eens meer door.
.

Hulpdiensten kunnen er wél langs.

Aldus een bevriende ambuchauffeur die nu dienst heeft in Groningen.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:52

Mariska_28 schreef:
mysa schreef:
Slechte zaak dat er wordt gebogen voor agressie en dwingelandij. Als iedere groep die zich tekort gedaan voelt hier een voorbeeld aan neemt, is het al gauw gedaan met de democratische rechtsstaat.

Brutalen hebben de halve wereld nog steeds, blijkbaar.

Helemaal mee eens! Ik denk dat ze alle subsidies die de boeren krijgen stop moeten zetten. Volgens de boeren komt er toch niets goed uit Europa en Den Haag. En dat geld kunnen ze dan goed gebruiken om milieumaatregelen te betalen.

En dan gaan we milieumaatregelen opeten als voedsel? Of een lekkere chloorkip uit Amerika? Of zo'n lekker stukje varken uit een varkensflat uit Oost-Europa. Of misschien een Duits kippetje, waar de normen 5 keer zo hoog liggen voor hetzelfde probleem.. :j

Ik praat niets goed, maar jammer dat een kleine groep slechte mensen weer als voorbeeld gebruikt worden voor iedereen.

Kinke

Berichten: 20550
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:54

Mariska kent alle boeren blijkbaar persoonlijk en weet precies wat die allemaal denken mbt Europa ;)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:33


Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:38


Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:40

Allemaal heel wanhopige mensen misschien die niet bestolen willen worden? Ooit daar eens over nagedacht?

Tjonge jonge wat een inlevingsvermogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:42

Bizar... In Leeuwarden, Friesland, ging het vrijdag zo gemoedelijk. Over Drenthe heb ik niets gehoord op het nieuws... En het gedonder in Groningen haalt het image van de boer omlaag.

Nos.nl:
Je kunt toch niet als boer op dieren inrijden?
Afbeelding

Maanon_
Berichten: 1139
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:43

Magrathea schreef:
https://mobile.twitter.com/bramdouwes/s ... 6831607809
Allemaal hele nette mensen die gewoon begrepen willen worden.


‘Allemaal’? Zegt dit iets over alle boeren ja? Zou het niet zo kunnen zijn dat je overal rotte appels tussen hebt zitten?

Dit is niet goed te keuren, net als de deur van het provinciehuis van Groningen, ook dat moet een passende straf krijgen. Maar dit betekent absoluut niet dat alle boeren zo zijn.

tienus63

Berichten: 12123
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:45

Nee, dat kan zeker niet!!! Asociaal en buitensporig. Je rijdt niet op mensen en dieren in!!

Een boer wil geen demonstrant of activist ongevraagd in zijn stal, en dat is welbeschouwd ook hetgeen deze boer(en) doen toch?!
Ik doel specifiek op de boer en co die de deur inreden.

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:46

tienus63 schreef:
Nee, dat kan zeker niet!!! Asociaal en buitensporig. Je rijdt niet op mensen en dieren in!!

Een boer wil geen demonstrant of activist ongevraagd in zijn stal, en dat is welbeschouwd ook hetgeen deze boer(en) doen toch?!
Ik doel specifiek op de boer en co die de deur inreden.


Maar hun zijn geen dierenactivist :Y) dan mag alles volgens de rotte appels en een groot deel van NL

tienus63

Berichten: 12123
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:50

LiannePuthzy schreef:
tienus63 schreef:
Nee, dat kan zeker niet!!! Asociaal en buitensporig. Je rijdt niet op mensen en dieren in!!

Een boer wil geen demonstrant of activist ongevraagd in zijn stal, en dat is welbeschouwd ook hetgeen deze boer(en) doen toch?!
Ik doel specifiek op de boer en co die de deur inreden.


Maar hun zijn geen dierenactivist :Y) dan mag alles volgens de rotte appels en een groot deel van NL

Dat is aanname dat een groot deel dit prima vindt. Denk het niet, ook grootste deel van de boeren niet.

fransje23

Berichten: 15403
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:03

tienus63 schreef:
fransje23 schreef:

Dat plaatje gaat natuurlijk ook op klimaat- en dierenrechtenactivisten etc.

Geldt voor alles, berichtgeving over oorlog, bootvluchtelingen, China, religie, zwarte piet, boeddhisme, islam, Rusland enz enz.


Precies :j
Tegenstellingen worden graag vergroot en meningen gestandariseerd terwijl er veel nuances zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:04

Staat: zou zijn ingereden.

Dus er is geen bewijs of dit daadwerkelijk gebeurd is. Heb zelf het gevoel dat het verhaal nogal meevalt.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:09

Wat mij betreft is er echt helemaal geen, nul komma nul, begrip op te brengen voor agressief rondrijden mer trekkers in een binnenstad, trachten met geweld ergens binnen te komen en godbetert inrijden op een politiepaard. Dat is net zo fout en crimineel als een stal binnenvallen.

Ik ben het eens met de uitspraak dat het een slechte zaak is dat er gezwicht wordt voor agressie en dwingelandij. Zwaktebod en een heel slecht precedent.

fransje23

Berichten: 15403
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:13

Maar de provincies zegge nu toch niet meer toe dan zich aan te sluiten bij het landelijke beleid en dat is nog steeds best vaag. Wat is de winst van de acties van vandaag?

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:15

Dat de maatregelen die de provincies wilden nemen (die strenger zijn dan die van het kabinet op dit moment) voorlopig van tafel zijn.

fransje23

Berichten: 15403
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:17