Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:44

Ik heb het al vaker gezegd, maar onze maatschappij vindt de rechten op een derde kans (zijn tweede heeft hij al eerder gehad)van 1 persoon die al bewezen heeft zich monsterlijk te kunnen gedragen, belangrijker dan de eerste rechten van vrouwen en meisjes die geen beestachtige neigingen tonen.

Koekie73

Berichten: 2673
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:50

Brrrr die handlanger die binnenkort op vrije voeten komt, heeft een eng lachje zeg. Dat geeft ook geen gerust gevoel.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 16:02

Ik snap ook niet dat “zulke” mensen überhaupt vrij kunnen komen maar ja zal ik ook nooit gaan snappen ... In Nederland zijn ze nog milder maar dan komt het ook niet goed dat zie je maar aan mensen als die Michel P ...
Die veranderen niet hoor! En dat grootspraak dat mensen hem wat aan doen valt denk ik alles mee dat zag je wel bij de dader van Theo van Gogh daar riep ook iedereen wacht maar tot die vrijkomt.
Voor mij mogen ze echt levenslang zonder vervroegde vrijlating maar dan echt levenslang... maar daarin tegen is de gevangenis tegenwoordig ook geen slechte plek ...

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 16:05

KimD schreef:
Er lopen meer beesten los rond dan dat ze achter tralies zitten...

Ik denk dat we in ons dagelijks leven meer moordenaars, verkrachters en andere beesten tegen komen dan dat we beseffen.

Alleen dit beest heeft een naam. Als hij vrij komt leeft hij sowieso niet meer lang.


Dat laatste werd ook gezegd over Volkert van der Graaf en dat stuk ongedierte waar Dutroux mee getrouwd was ook en beide lopen vrij rond en leven gewoon hun leven.
Dat op social media mensen massaal roepen dat ze wel ff met wat volksgerecht gaan langs komen, wil nog niet zeggen dat dit ook daadwerkelijk gebeurt natuurlijk


Overigens; hij heeft gewoon een levenslange straf gekregen. Dat dit in de praktijk neer komt op 30 jaar, wil nog niet zeggen dat Dutroux automatisch vrij wordt gelaten. Ze kunnen zich namelijk letterlijk gaan houden aan levenslang, want dat is uiteindelijk de straf die hij heeft gekregen.
En ik hoop dat hij dat genoegen mag smaken; letterlijk levenslang zitten, iets anders verdient dit ongedierte niet.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 16:41

Dutroux zit in België in de gevangenis he. Dus daar is het Belgische recht van toepassing en komt hij gewoon ooit vrij.En leeft gewoon verder op kosten vd Belgische staat. Voor de levende meisjes nu vrouwen lijkt het me verschrikkelijk dat je hem gewoon ergens tegen kan komen als je leuk een dagje uit bent of zo.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 16:48

Maar langer dan 30 jaar kan toch ook gewoon ondanks er misschien vaker naar 30 gestreefd wordt? Staf van Eyken (vampier van Muizen) en Freddy Horion zitten zover ik weet en voor zo ver ze nog leven al veel langer achter de tralies.
Het zijn de uitzondering, maar denk dat je een figuur als Dutroux hier ook wel onder kan scharen.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 17:02

Kwanyin schreef:
Maar langer dan 30 jaar kan toch ook gewoon ondanks er misschien vaker naar 30 gestreefd wordt? Staf van Eyken (vampier van Muizen) en Freddy Horion zitten zover ik weet en voor zo ver ze nog leven al veel langer achter de tralies.
Het zijn de uitzondering, maar denk dat je een figuur als Dutroux hier ook wel onder kan scharen.


Even gegoogled... die hebben allebei nog de doodstraf gekregen die automatisch is omgezet in levenslang. Zou dat verschil maken bij het verzoek om vervroegde vrijlating?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 17:10

In België kan je met levenslang gewoon na 15 jaar vrijkomen. Als Dutroux nu goedkeuring krijgt zou hij in 2021 vrijkomen.
Nederland is het enige land waar levenslang effectief levenslang is.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 17:15

In Nederland zijn ze inmiddels ook verplicht om bij levenslang veroordeelden te zien of ze na een minimum van 25 jaar zitten niet alsnog vrijgelaten kunnen worden. Gevolg van uitspraken van het Europese hof voor de rechten van de mens.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 17:26


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 17:39

beatje schreef:
Marie_Anne schreef:
Serieus, doe niet zo sneu. Ik neem aan dat je wel begrijp dat ik dat niet zeg, of ben je wel zo dom? Wat een ontzettend lage reactie.

Gevalletje pot verwijt de ketel he. Dit maal juiste context. Maar gezien je reacties ben je ook niet zo'n gezellig mens. Kan ook niet anders als mensen die met zulke daders mee kunnen leven.


En weer zo'n zieke opmerking dat ik mee zou leven met de dader. :n Bah.

Niet zo'n gezellig mens :') En dat van iemand die laffe haatberichten via pb verstuurt, terwijl ze mooi weer speelt in haar berichten. En ik weet dat ik niet de enige ben die dat soort pb's heb gehad van je en dat je het al jaren doet.
Dus ga alsjeblieft weg met je: jij bent ook niet zo'n gezellig mens. Echt.

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 18:23

Ik vind het echt ongelooflijk, en zo walgelijk brutaal .

Zoals deze mensen ( Dutroux en vrouw Michelle ) verder willen leven allerlei rechten nog vinden te hebben en eisen stellen.
Terwijl ze mensen mishandeld, misbruikt en vermoord hebben.

Een zaak waarbij mij dit ook opviel is die van het meisje van Nulde. Rowena
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Meisje_van_Nulde Haar moeder die niet ingegrepen heeft , haar dochter niet als vermist heeft opgegeven ; heeft inmiddels een nieuw gezin en een nieuwe identiteit.

Terwijl de jongere zus van Rowena en haar vader nog altijd consequenties onder vinden van dit vreselijke afschuwelijke drama.

Inmiddels is ook gebleken van recente zaken met een dodelijke afloop dat de dader al bekend was met dergelijke misdaden.

Ik zie geen empathie Een gebrek aan empathie in deze zaken. Waarop ik absoluut niet voor een 2e en 3e kans ben, zelfs niet na jaren.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 19:39

Iemand die zo krankzinnig (ziek vind ik niet het juiste woord) verdient helemaal geen 2de kans laat staan 3de!
Mensen die tot zulke doordachte gruwel daden in staat zijn als Michel P Thijs H enz hebben geen recht meer op vrije voeten te lopen! We hebben het hier niet over iemand die in een opwelling iemand een te harde klap geeft in een dronken bui of iemand aanrijd en door rijdt van de schrik pf een vader die iemand neerknalt die zn dochter misbruikt heeft maar over mensen die van te voren dit gepland hebben en vaak zonder enige emotie over hun slachtoffers spreken ...
Liefst levenslang eenzame opsluiting met alleen dagelijkse behoeftes zonder menselijke contact vind ik beter als straf Passen maar ja blijkbaar hebben deze mensen nog recht op een normaal leven terwijl ze dat dat van hun slachtoffers en hun familie ontnomen hebben ...

pateeke
Berichten: 2219
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 19:51

Kwanyin schreef:
Ik heb het antwoord gevonden.

https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/5238 ... ten-worden

Hij kan dus vrijkomen, maar alleen als hij voldoet aan voorwaarden.


Vervroegd vrijkomen, dan worden er inderdaad vaak voorwaarden opgelegd. Bij straf uitgezeten niet. En als je vervroegd vrijkomt, wordt je nog wel opgevolgd, maar dat bestaat uit eens om de zoveel tijd naar de justitieassistent gaan of die binnenlaten. Stelt niet zoveel voor imo...
er zijn genoeg geweldenaars die vrij zijn onder voorwaarden en nieuwe feiten plegen...

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 20:14

beatje schreef:
Marie_Anne schreef:
Serieus, doe niet zo sneu. Ik neem aan dat je wel begrijp dat ik dat niet zeg, of ben je wel zo dom? Wat een ontzettend lage reactie.

Gevalletje pot verwijt de ketel he. Dit maal juiste context. Maar gezien je reacties ben je ook niet zo'n gezellig mens. Kan ook niet anders als mensen die met zulke daders mee kunnen leven.

Dat is idd ook nog een ander aspect, dat zulke monsters als Dutroux nog brieven krijgen van mensen en ook nog vrouwen die dit soort mensen bewonderen. Dat kan ik ook niet snappen.


Kan het even een beetje minder Beatje? Die opmerking van jou tegen Marie-Anne is echt ontzettend onbeschoft. :(

Ik vind het niet goed dat België én geen tbs heeft én geen echt levenslang.
Misschien kunnen de bokkers die altijd lopen te zeuren dat Nederland te soft is, dit even onthouden. Want Nederland straft heel wat strenger.

Ik ben echt verbijsterd te horen dat hier de advocaat wordt verketterd, en dat vlak na de moord op Wiersma.
Over geen gevoel gesproken :roll:

Die zoon vind ik een beetje dubieus: je neemt toch afstand van wat je ouders gedaan hebben en verbreekt het contact? En nog overwegen je kinderen aan hen voor te stellen... Niet te begrijpen.
Overigens heb ik uit een documentaire wel eens begrepen dat Michelle Martin niet echt een leven heeft, ook al is ze vrij.

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 20:22

Prrrr schreef:
In Nederland zijn ze inmiddels ook verplicht om bij levenslang veroordeelden te zien of ze na een minimum van 25 jaar zitten niet alsnog vrijgelaten kunnen worden. Gevolg van uitspraken van het Europese hof voor de rechten van de mens.


Vroeger kon ook al gratie aangevraagd worden, alleen werd dat nooit gegeven. Vandaar dat er nu door een commissie van rechters naar gekeken wordt. Alleen blijkt in de praktijk dat die dus ook geen gratie geven. Daar was dit voorjaar nog vrij uitgebreid aandacht voor op tv. Op dit moment is levenslang in Nederland in de praktijk nog steeds gewoon levenslang.

Al denk ik dat Dutroux in Nederland gewoon TBS had gekregen en uiteindelijk op een longstay afdeling terecht zou zijn gekomen.

Sansevieria
Berichten: 4210
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 20:33

Het idee alleen al dat hij ooit terug losgelaten wordt op de maatschappij :r :r :r

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 22:31

Nikass schreef:
Marie_Anne schreef:
Serieus, doe niet zo sneu. Ik neem aan dat je wel begrijp dat ik dat niet zeg, of ben je wel zo dom? Wat een ontzettend lage reactie.
[/qu

Kan het even een beetje minder Beatje? Die opmerking van jou tegen Marie-Anne is echt ontzettend onbeschoft. :(

Ik vind het niet goed dat België én geen tbs heeft én geen echt levenslang.
Misschien kunnen de bokkers die altijd lopen te zeuren dat Nederland te soft is, dit even onthouden. Want Nederland straft heel wat strenger.

Ik ben echt verbijsterd te horen dat hier de advocaat wordt verketterd, en dat vlak na de moord op Wiersma.
Over geen gevoel gesproken :roll:

Die zoon vind ik een beetje dubieus: je neemt toch afstand van wat je ouders gedaan hebben en verbreekt het contact? En nog overwegen je kinderen aan hen voor te stellen... Niet te begrijpen.
Overigens heb ik uit een documentaire wel eens begrepen dat Michelle Martin niet echt een leven heeft, ook al is ze vrij.

Wat is onbeschoft dat ze mij dom noemt,en ik zeg de pot verwijt de ketel Nikas? Geef niet hoor. Iedereen maakt wel eens een foutje

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 22:33

Karl66 schreef:
Prrrr schreef:
In Nederland zijn ze inmiddels ook verplicht om bij levenslang veroordeelden te zien of ze na een minimum van 25 jaar zitten niet alsnog vrijgelaten kunnen worden. Gevolg van uitspraken van het Europese hof voor de rechten van de mens.


Vroeger kon ook al gratie aangevraagd worden, alleen werd dat nooit gegeven. Vandaar dat er nu door een commissie van rechters naar gekeken wordt. Alleen blijkt in de praktijk dat die dus ook geen gratie geven. Daar was dit voorjaar nog vrij uitgebreid aandacht voor op tv. Op dit moment is levenslang in Nederland in de praktijk nog steeds gewoon levenslang.

Al denk ik dat Dutroux in Nederland gewoon TBS had gekregen en uiteindelijk op een longstay afdeling terecht zou zijn gekomen.

Hij heeft ook 10 jaar TBS gekregen,eerlijk gezegd weet ik niet in België hoe dat werkt,of dit na zijn straf ingaat of tijdens,daar hoor ik weinig over. Ik ga dat eens na vragen.

Urbanus

Berichten: 44948
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 22:47

Deze man mag van mij heel langzaam afsterven. Hij is het vleesgeworden kwaad.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 23:08

Even los van het feit dat ik het persoonlijk bizar vind dat deze man mogelijk weer vrijkomt:

anjali schreef:
Ja die heeft inderdaad onderdak gevonden in een klooster. Ik ben zelf R.K. en vond dit een zeer groot schandaal.Ik denk dat ze daar geld voor gekregen hebben,want dat klooster had financiele problemen en is later ook "failliet"gegaan,na het vertrek van mevrouw.


Bij de R.K. kerk kan een zondaar toch ook vergeven worden (door god?) en dus weer zondeloos worden? Is een klooster niet juist de plek om aan te kloppen als je dat zou willen? Ik heb het nieuws hier omheen niet erg gevolgd, maar het klinkt me niet heel kerkelijk om het een schandaal te vinden dat iemand onderdak krijgt in een klooster.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 04:31

beatje schreef:
Advocaten die zulke mensen nog verdedigen heb ik ook geen goed woord voor over, vooral als ze zulke mensen nog op procedure fouten vrij willen krijgen. Dan mis je toch enkel gevoel.

Je snapt toch ook wel dat een advocaat juist de belangen moet behartigen van "zulke mensen"? Het is aan de rechter om te bepalen of een persoon straf moet krijgen en niet aan de advocaat van de aangeklaagde. Zonder advocaat hebt je geen kans op een eerlijk proces.

Mbt procedurefouten doen ze juist nuttig werk omdat ze op die manier de politie/recherche/OM aan bepaalde standaarden houden die "wij als maatschappij" opgesteld hebben.

Je zou jezelf moeten afvragen wat voor systeem je krijgt als je deze waardes niet zo nauw neemt. Er zijn genoeg landen waar je jaren vast kan zitten zonder bewijs, waar de politie valse getuigenissen geeft, waar de rechter graag een dikke envelop aanpakt om de strafmaat aan te pakken of waar de overheid paramilitaire groepen de grens over stuurt om tegenstanders om te leggen. Klinkt dat als een leuk alternatief?

pateeke
Berichten: 2219
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 05:58

beatje schreef:
Hij heeft ook 10 jaar TBS gekregen,eerlijk gezegd weet ik niet in België hoe dat werkt,of dit na zijn straf ingaat of tijdens,daar hoor ik weinig over. Ik ga dat eens na vragen.


10 jaar terbeschikkingstelling betekent niet hetzelfde in België als in NL. In België betekent het dat de minister van Justitie voor die 10 jaar nog kan beslissen wat er met de veroordeelde gebeurt: in de gevangenis blijven, internering (= vergelijkbaar met TBS in NL) of vrijlating onder toezicht.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 10:17

beatje schreef:
Wat is onbeschoft dat ze mij dom noemt,en ik zeg de pot verwijt de ketel Nikas? Geef niet hoor. Iedereen maakt wel eens een foutje


Ga nou maar niet het zielige slachtoffer zitten uithangen, als je enige zelfreflectie hebt weet je dat jouw opmerkingen een stuk verder gaan dan iemand dom noemen, en dat jij er ook mee begonnen bent.
Excuses naar Marie-Anne zou op zijn plaats zijn, niet dat verongelijkte gedrag wat je nu laat zien.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 10:32

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie vragen om de persoonlijke opmerkingen achterwege te laten, hou het bij de inhoud. Iedereen mag zijn of haar mening geven, je mag het daarmee oneens zijn maar dat is geen reden om iemand te beledigen.